Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

MCD Racing RR5

Aloittaja MCD RACING, 24.06.13 - klo: 22.23

juhamatti

Ei ois kyllä paha hinta tolle setille..
Jos esim toiaja prodin titanium rtr paketti maksaa +3500€..
http://www.ajaprod.eu/en/voitures/91-ajab4ti-buggy-b42-titanium.html

Tohon mcd:hen moottori+servot niin alta 3000€ ollaan vielä pitkälti ja jää rahaa vaikka
pariin olueenkin :tongue:

manez

Sori menee vähän ohi mutta ajaprod rtr maksaa 2445€, joten huomattavasti edullisempi. :roll:
Tulee mcd:llekin hintaa aika reilusti että pääsee tohon ajaprod titaani version painoon. :grin:
Toni, tuleekos tohon jo mukaan kaikki lämpösuojat että voi polttamatta esim vastarinakkua? Ei ole listattu eikä näy kuvissa.

juhamatti

Toi on sit se ihan perus töötti, jossa mm pakari on toi siggelaatikko.

Ton mcd:n mukana tulee vielä liuta osia mukaan  :wink:
Tosin, ei tuo aja prodikaan huono olisi..
Maku asioista ei voi kiistellä, sanoi mäyräkoira kun muniaan nuoli :laugh:

peto

Tässä olisi 2 alkuerä lähtö 7.9 ajetusta Kaatiskunkusta "in-car" videona.
Autona MCD RR5..

https://www.youtube.com/watch?v=9FbMAtnTVSQ&feature=player_detailpage

T.Pekka

69sale

Niin kun tässä näkyy pekan säätämä rr5 kulkee kuin sukkasillaan. Todella hieno auto
Ja nopea.
RcJokkis #69,Fg Leo 2020 4wd,Fg Challenge line

juhamatti

Todella hienosti liikkuu uusi auto.. :azn:
Miten kuskin mielestä eroaa edellisestä mallista?
Teknisestihän tuo on eri planeetalta, joten uskoisi että auto on myös ajettavuudeltaan ollut ja on erilainen..
Pääsikö helposti sinuiksi tuon uuden pelin kanssa?

pivo

Hieno video Raision radasta ja alkuerän menosta.
Livenä kun pääsi seuraamaan rr5:sen menoa radalla niin
ei voi kuin ihmetellä kuinka paljon on menty eteenpäin rrv4:sta.

Sitten, kun Pekka kyllästyt ajamaan kärkisijoituksista niin voisit
aloittaa uuden uran virallisena kisatapahtumien kuvaajana incar tyyliin :grin:

peto

RR5.sta on kyllä vaikea verrata RRV4 malliin, kun ovat teknisesti niin erilaisia.
Ketteryys ehkä päälimmäisenä tulee mieleen.

Vaikuttavina tekijöinä; uudenlaiset lukot sekä ohjaus ja jousitusgeometria.(lukothan ovat täysin auki, jos ei vedätetä tai jarruteta)

Voimansiirro tehohävikki.

Vaikuttavina tekijöinä; ei kulmavaihdetta sekä isommat perien pinjonit.Perien välitys tasan 3.0, vanhassa mallissa 2.5. Tästä seurauksena voidaan käyttää vähän pitempiä kokonaisvälityksiä.
Vanhassa mallissa käytin 10.2-10.8 kokonaisvälitystä, radasta riippuen.
RR5 mallisssa samoilla radoilla nyt käytössä 9.14-9.6-> kulkua suorille lisää

Tässä joitan juttuja mainittuna.

-Pekka

rhm

Lainaus käyttäjältä: peto - 08.09.13 - klo: 20.48
RR5.sta on kyllä vaikea verrata RRV4 malliin, kun ovat teknisesti niin erilaisia.
Ketteryys ehkä päälimmäisenä tulee mieleen.

Vaikuttavina tekijöinä; uudenlaiset lukot sekä ohjaus ja jousitusgeometria.(lukothan ovat täysin auki, jos ei vedätetä tai jarruteta)

Voimansiirro tehohävikki.

Vaikuttavina tekijöinä; ei kulmavaihdetta sekä isommat perien pinjonit.Perien välitys tasan 3.0, vanhassa mallissa 2.5. Tästä seurauksena voidaan käyttää vähän pitempiä kokonaisvälityksiä.
Vanhassa mallissa käytin 10.2-10.8 kokonaisvälitystä, radasta riippuen.
RR5 mallisssa samoilla radoilla nyt käytössä 9.14-9.6-> kulkua suorille lisää

Tässä joitan juttuja mainittuna.

-Pekka

Ihan mielenkiinnosta kysyn, et onkos tuossa jonkinlaiset ramppilukot, kun ne noin pelaa?

Edit: Olihan tuol näemmä aiemmin puhetta jo ramppilukoista...

peto

Kyllä on... Elikkä samanlaiset kun Gripper,ZF ja jne. valmistaa 1/1 kilpa-autoihin.

juhamatti

Oisko tosta tekniikasta muuten hyötyä ja apuja, jos tuo tekniikka myös istutettaisi x4 autoon?
Miten tuo sopisi asfaltille?
Off pelit kuitenkin on erillaisia kuin on road pelit..

peto

Kyllä RR5,sta on viety vahvasti krossin suuntaan, mitä enemmän patteja ja röykkyjä on sen paremmalta auto tuntuu!
X4 taas on melko onnistunut laite asfaltille ja jäälle. toimii parhaiten, kun edessä on spooli ja takana vähän löysytetty kisa-lukko.(tai jopa vakio diffi, jos on todella liukasta) Uskoisin levy-lukon olevan vaikeampi ajaa.
Kyllä tuollaiset kuula-vetarit ja kardaanit olisivat olisivat hyvät X4 malliin. Ehkäpä päivittävat nekin joskus.

Koneen asennosta en ole ihan varma, joskus kokeilivat LS-5 autossa konetta toisinpäin-> oli mahdottoman huono juttu.
Mutta se kuitenkin takavetoisessa rata-autossa.

kimmom

Milloin on tämän auton julkaisu?

Lerppu86

Eikös se ole jo julkaistu. Ainakin jenkeissä näyttäs olevan varastossa.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

MCD RACING

Ensimmäinen erä on saapunut ja myyty loppuun. Toista erää kasaillaan parasta aikaa MCD:n tehtaalla.

kimmom

Joilla on tämä auto voisi kirjoittaa vähän kokemuksia? Tekeekö tuolla putkella mitään joka tulee tuossa limited editionin mukana?

peto

Eipä taida suomessa olla paljon kokemusta.
Itse olen ajanut autolla (joka tosin joiltakin osin prototyyppi) n.17l eli suurinpiirtein 10 tuntia,kaikki nämä kisa-lähtöjä.
Autohan on sama millä ajoin jo Espanjassa EM-kisoissa.
Mitään selkeästi heikkoa paikkaa ei ole, kaikki rikkoontumiset ovat johtuneet suoraan tai epäsuoraan kolareista tai ajovirheistä (kestää kyllä kärrynpyörää melkosesti).
Pakoputki on uskoakseni optimoitu 26cc moottorille ja on parempi kuin RRV4 mallin Samba4 putkisto.
Kokeilin Raision sisäkisassa 30.5cc moottoria ja ei kyllä ahdistanut putki noilla kuutioilla.

PS. Kyssäreitä saa heitellä, pyrin vastailemaa kun ehdin...

-Pekka

JP80

Taitaa RR5:n testit mennä tuonne kevät puolelle. Ei jaksa ruveta suttaamaan sitä vielä. Nyt talvi sitä hypistellään vaan ja varustellaan pikkuhiljaa. Mutta vaikuttava veittihän tuo on.

-Jari-

tonij

Björn Riesebeck ja grafilin kimpassa tekemä kori rrv5:seen.
minun mielestä ei mikään kauhean hieno luomus...

TRKMANS racing

juhamatti


manez

Ei se ulkonäkö vaan toimivuus.
Mut sanotaanko näin ettei toi kyllä istu minunkaan silmään.  :laugh:

Lehtibakka

Johan on ufon näköinen. Kuinkahan ilma kiertää kopan alla, vai tuleeko tuolla korilla lämpöongelmia?

IIVONEN

Ei mukaan mielestä mikään kaunis. kulmia paljon  ja kumista  kori menee ensin rikki.

Asiasta toiseen RR5 jenkki menossa testaan autoja Liettuaan ensiviikonloppuna.
Tässä linkki http://www.rc-cars.lt/index.php?option=com_content&task=view&id=272&Itemid=109&lasa_page=&lasa_id=226&lasa_w=events

jesi

Mun silmään näyttää jotenkin et olisi tulostettu tuo kori?
/ Jere Siirilä

Lerppu86

Omaan silmään ei nuo grafilin kopat ole koskaan istunu. Mutta ei sillä, hyvä että erilaisia koppia on tarjolla.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

Iivonen, ajaako hpi bajat samassa ryhmässä kuin 4wd autot?

1/5-1/6 Petrol
1
Šarūnas Cijūnaitis
Vilnius, LT
HPI Baja 5b SS
HPI 26cc
2
hanno kruus
salo, FI
ajaprod 4wd
26cc
3
Mikko Korhonen
Nurmijärvi, FI
MCD RRV4
26cc
4
Marko Laitinen
Hyvinkää, FI
MCD RR5
26cc
5
Jari Paasikivi
Eurajoki, FI
MCD RR5
26cc
6
Pekka Heikkilä
Mäntsälä, FI
MCD RR5
PHR Racing
7
Pekko Iivonen
KOUVOLA, FI
MCD RR5
26 CC
8
Dominykas Eičinas
Vilnius, LT
MCD RRV4
Zenoah 26cc
9
Giedrius Meškauskas
Vilnius, LT
HPI Baja 5b SS
27cc
10
Matti Iivonen
Elimäki, FI
MCD RRV4
26CC

juhamatti

#56
Grafil mainostaa tuota koriaan jo eri foorumeillakin.

Ja muka italiassa tehdään ja suunnitellaan aina niin maan valtavan hienoja ja tyylikkäitä tuotteita, tuo ei ainakaan lukeudu niihin.

http://www.5thscaleforum.com/vb/showthread.php/7603-New-Project-Finally-Revealed!!!-G-R-EVO-for-MCD-RR5!!!

Tosta korista joka tulee auton mukana, saa kyllä maalilla todella nätin.



IIVONEN

#57
Kyllä ajaa kaikki samassa nipussa.  Liettuassa on ollut muina kertoina LSOR vähän enemmän sakkia ajamassa.
Autot ovat sitten aika laajalta  sektorilta halpis-kisakamaa.

peto

Jep. Samoissa erissä ajetaan... saattaa olla jänniä tilanteita luvassa, kun takaveto autot seilaavat suorilla laidasta laitaan!

juhamatti

Tuota just mietin, että monta kierrosta takatuupparit jää kisassa kierroksissa jälkeen nelikoita  :laugh:
Ajaako ne kuitenkin 2wd luokassa vaikka samassa lähdössä ovat, vai samaa kisaa kaikki 1/5-6 autot?