Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kilpailukutsu: Short Course Masters 24.-25.8.2013 Vaasa.

Aloittaja Vaasan UA, 25.07.13 - klo: 21.45

KooBee

Tässä rata nykykuosissaan:

2WD A1 - Vaasa - Maastosarja 2013 #1

Ja se on nimenomaan tuo 2wd profiili jota ajetaan kisoissa.

KooBee

Ja viimevuoden SC Masters kilpailusta löytyi tämmöinen pätkä...

scmasters12

Spif

Ajantasalla oleva lista löytyy osoitteesta http://www.scmasters.info/index.php?option=com_contentbuilder&view=list&Itemid=134&lang=fi

Kilpailukutsuun lista päivittyy isommalla viiveellä. Tarkoitus on pitää myös arpajaiset osallistuneiden kesken. Palkinnot tarkentuu myöhemmin, kunhan saamme sponsseilta infoa.
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

Jämsä

Hienot sponsorit olette saaneet. (Luin webbisivulta.)
Weppisivutkin on tehty. Hyvältä näyttää tapahtuman järjestäminen.
Viimeksi oli kivaa kun moni palkittiin.


t. Kai

FLANA64

Ei onnistu ilmoittautuminen. Onko palvelin nurin vai linkki rikki?
Pari kuskia olisi tulossa....

Spif

Lainaus käyttäjältä: FLANA64 - 07.08.13 - klo: 19.58
Ei onnistu ilmoittautuminen. Onko palvelin nurin vai linkki rikki?
Pari kuskia olisi tulossa....
Näyttäisi olevan sivuilla häikkää. Yritetään saada sivut pikaisesti takaisin pystyyn.
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

Spif

Lainaus käyttäjältä: FLANA64 - 07.08.13 - klo: 19.58
Ei onnistu ilmoittautuminen. Onko palvelin nurin vai linkki rikki?
Pari kuskia olisi tulossa....
Nyt olis sivut taas pystyssä.
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

FLANA64

No nyt sivut aukeaa, mutta ilmoittautumislomaketta ei saa auki.

Spif

Lainaus käyttäjältä: FLANA64 - 08.08.13 - klo: 21.56
No nyt sivut aukeaa, mutta ilmoittautumislomaketta ei saa auki.
Kyllä ainakin itsellä aukeaa ja käytin tätä linkkiä http://www.scmasters.info/kilpailijat/ilmoittautuminen
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

Vaasan UA

Nyt olisi saatu ensimmäinen versio kilpailuformaatista näytille. Löytyy ketjun ensimmäisestä viestistä liitteenä. Tässä vielä suora linkki http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=77543.0;attach=45411

Mitä yritetty saavuttaa?

  • Enemmän mies miestä vastaan ajamista
  • Yleisölle helpompi ja mielenkiintoisempi seurata.
  • Skaalautuvuus eli voidaan ajaa vaikka 10 tai 100 kuljettajalla
  • Ajamista saman verran kuin nykyformaateilla.
Varmasti kaikkia skenaarioita ei ole mietitty ja avoimia kysymyksiäkin vielä on. Kuten laskettavien erien määrä. Palautetta voi laittaa suoraan tähän topicciin tai sähköpostilla jussi.luopajarvi (at) vaasanua.net. Pyritään löytämään mahdolliset sudenkuopat ennen kisoja.

Bigbear

Vaikuttaa erinomaiselta.

Kuinka pitkät finaalit ajetaan?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

micsa.fi

Kisaformaatti vaikuttaa mielenkiintoiselta, hauskaa päästä kokeilemaan sitä perinteiseen sijaan. Missä määrin tuo formaatti mahdollistaa kahden luokan ajamisen, onko tätä huomioitu? Itsellä vielä harkinnassa tuo 2WD SC... Tähän tietysti vaikuttaa erien kokonaismäärä. Täytetäänkö erät kymmeneen autoon asti vai ajetaanko esim. 5+5 jos luokassa 10 autoa?

Videoiden perusteella quadiin on tehty muutoksia viime vuoden kisan jälkeen, sinistä mattoa ei vissiin enää ole? Myös profiiliin lienee tehty muutoksia, kun tuuppikrossaritkin näyttivät hyppäävään suurin osa 2+2 tyyliin? Viime vuonna tuuppi-SC:lläkin meni helposti 3+1 tyylillä.
Wacky Stack Racing Team

Vaasan UA

Lainaus käyttäjältä: ViX - 09.08.13 - klo: 09.48
Sellainen juttu tuli mieleen, että jos viimesestä erästä nousee ensimmäiseen, niin kuinkas akkujen lataus tauon kanssa?
Tässä kisassa erävälit ovat joka tapauksessa sen reilun tunnin, koska kisassa on useamman luokan ajavia ja ajetaan neljä eri luokkaa. Näin ollen yhden luokan erät ovat tiiviissä nipussa. Jos olisi se 100 kuljettajaa ja ajettaisiin vain yhtä luokkaa, niin silloin tuo on ongelma.

Vaasan UA

Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 09.08.13 - klo: 09.50
Kisaformaatti vaikuttaa mielenkiintoiselta, hauskaa päästä kokeilemaan sitä perinteiseen sijaan. Missä määrin tuo formaatti mahdollistaa kahden luokan ajamisen, onko tätä huomioitu? Itsellä vielä harkinnassa tuo 2WD SC... Tähän tietysti vaikuttaa erien kokonaismäärä. Täytetäänkö erät kymmeneen autoon asti vai ajetaanko esim. 5+5 jos luokassa 10 autoa?

Videoiden perusteella quadiin on tehty muutoksia viime vuoden kisan jälkeen, sinistä mattoa ei vissiin enää ole? Myös profiiliin lienee tehty muutoksia, kun tuuppikrossaritkin näyttivät hyppäävään suurin osa 2+2 tyyliin? Viime vuonna tuuppi-SC:lläkin meni helposti 3+1 tyylillä.
Aikataulua ei vielä ole tehty, mutta tarkoitus on mahdollistaa useamman luokan ajaminen. Tarkoittaa, että eräkierrosten väli on yli tunnin. Jos luokassa on 10 autoa, niin tod näk ajetaan yhdessä erässä.

Quadista on tosiaan poistettu matot, mutta hyndä ajetaan edelleen samalla tyylillä. Tuupilla pystyy ajamaan helposti 3+1. Kisassa monet ajoivat 2+2 kovan tuulen takia.

Vaasan UA

Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 09.08.13 - klo: 09.32
Vaikuttaa erinomaiselta.

Kuinka pitkät finaalit ajetaan?
Tähän olisi hyvä saada kommentteja esim nelkkucorria ajavilta. Kuinka pitkä finaali on järkevä ajaa sähköjen kannalta? Onko 5 minuuttia turvallinen vai voidaanko ajaa esim 8 minuuttia?

Maxxi

Käsitinkö oikein että finaali on kerrasta poikki? Eli samanlailla kuin polttisfinaali. Esimerkkinä finaalipituudelle oli m2-10 10min. Luulen että neliveto sc:sä akku ei kaikilla kestä Akku niin kauan, joku 8 min kestää varmaan ongelmitta.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

topcat

SC cuppien formaatti on ollut finaalipainotteinen ja kaikki saanut ajaa yhtä paljon. Nyt yksi finaali top 10 kuskeille ja ei alempia finaaleja. Hmm. Kierrokset 1-n on toki jo miesmiestä vastaan ajoa, mutta keskeytys n- kierroksella pudottaa heti pois finaalista.

Vaasan UA

@Maxxi:Ajatus on nimenomaan yksi finaali, joka ratkaisee voittajan. Onhan tuo raaka systeemi, mutta yleisölle huomattavasti helpompi ja luo varmasti ylimääräistä jännitystä myös kuljettajien keskuudessa.

@topcat: Jos halutaan finaalit kaikille, niin yksi vaihtoehto on jättää viimeinen eräkierros pois ja ajetaan se finaalikierroksena. Ei keskeytys viimeisellä eräkierroksella vielä tiputa finaalista, koska kaikkien erien pisteet lasketaan yhteen ja huonoin erä jätetään pois.

topcat

Lainaus käyttäjältä: Vaasan UA - 09.08.13 - klo: 10.31
@topcat: Jos halutaan finaalit kaikille, niin yksi vaihtoehto on jättää viimeinen eräkierros pois ja ajetaan se finaalikierroksena. Ei keskeytys viimeisellä eräkierroksella vielä tiputa finaalista, koska kaikkien erien pisteet lasketaan yhteen ja huonoin erä jätetään pois.
No niinhän se lukeekin noista erien pisteytyksestä, olis pitäny taas ottaa silmä käteen jo ekalla lukukerralla...

Maxxi

Lainaus käyttäjältä: Vaasan UA - 09.08.13 - klo: 10.31
@Maxxi:Ajatus on nimenomaan yksi finaali, joka ratkaisee voittajan. Onhan tuo raaka systeemi, mutta yleisölle huomattavasti helpompi ja luo varmasti ylimääräistä jännitystä myös kuljettajien keskuudessa.

@topcat: Jos halutaan finaalit kaikille, niin yksi vaihtoehto on jättää viimeinen eräkierros pois ja ajetaan se finaalikierroksena. Ei keskeytys viimeisellä eräkierroksella vielä tiputa finaalista, koska kaikkien erien pisteet lasketaan yhteen ja huonoin erä jätetään pois.
Sit pitää muistaa kiristää renkaanmutterit erityisen kovaa finaaliin  :grin:

Jos ajetaan viisi eräkierrosta niin luulen että sc-kuskit pitäisivät enemmän siitä jos kolme lasketaan eikä neljä, jos mietitään laskukaavaa
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Bigbear

Ajetaan 4 alkuerää ja lasketaan kolme, jolloin kestävällä autolla ja tasaisuudella menestyy. Sitten ajettaisiin abc finaalit. Olisiko tuossa ideaa?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

bcan

Lainaus käyttäjältä: Vaasan UA - 09.08.13 - klo: 10.04
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 09.08.13 - klo: 09.32
Vaikuttaa erinomaiselta.

Kuinka pitkät finaalit ajetaan?
Tähän olisi hyvä saada kommentteja esim nelkkucorria ajavilta. Kuinka pitkä finaali on järkevä ajaa sähköjen kannalta? Onko 5 minuuttia turvallinen vai voidaanko ajaa esim 8 minuuttia?
Turussa ollaan ajettu kerhokisoissa muutamia kertoja 7 min eriä ja se on vaikuttanut ihan hyvältä. Akuissa riittää kyllä virtaa eikä lämmötkään liikaa nouse.

Muutaman minuutin lisäys auttaa hieman jos kerrasta poikki finaalissa menee alkupuolella finaalia joko oman tai jonkun muun takia homma katolleen.
Mutta onhan toi aika raaka tapa ratkaista. Mutta omn toi kyllä kokeilemisen arvoinen juttu.
Olis kyllä hyvä että myös alemmat sijat ratkaistaisiin ihan finaaliajolla.

Tää on nyt aika hullu idea eikä varmaan ihan loppuun asti edes ajateltu, mutta joskus hulluistakin ideoista jalostuu jotain hyvää.
Eli ajetaan finaali 7+7 minsaa. Finaali lähtee käyntiin normaalisti ja kun 7 minuuttia on täysi niin kaikilla on esim 5 sekkaa aikaa pysäyttää auto radalle. Sitten on 5-10 minsaa aikaa vaihtaa akku niin että auto pysyy radalla samassa paikassa. Samassa välissä voisi sallia vähän renkaan mutterin kiristelyä tms mutta mitään säätöjä tai renkaita ei saisi vaihdella. Tosta lähdetään sitten toiselle 7 minuuttiselle esim äänimerkistä. Yks ongelma tietty on että kaikilla pitää olla kaksi täyttä akkua ennen finaalia.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

KooBee

Lainaus käyttäjältä: bcan - 09.08.13 - klo: 13.29

Eli ajetaan finaali 7+7 minsaa. Finaali lähtee käyntiin normaalisti ja kun 7 minuuttia on täysi niin kaikilla on esim 5 sekkaa aikaa pysäyttää auto radalle. Sitten on 5-10 minsaa aikaa vaihtaa akku niin että auto pysyy radalla samassa paikassa. Samassa välissä voisi sallia vähän renkaan mutterin kiristelyä tms mutta mitään säätöjä tai renkaita ei saisi vaihdella. Tosta lähdetään sitten toiselle 7 minuuttiselle esim äänimerkistä. Yks ongelma tietty on että kaikilla pitää olla kaksi täyttä akkua ennen finaalia.

Heti tulee mieleen yksi ongelma. Mitäs kun joku ottaa ja pysäyttää auton heti merkistä suoralle ja takanatuleva ajaa sillä 3+ kiloisella tankkerilla kontista sisään...

Maxxi

Lainaus käyttäjältä: KooBee - 09.08.13 - klo: 19.16
Lainaus käyttäjältä: bcan - 09.08.13 - klo: 13.29

Eli ajetaan finaali 7+7 minsaa. Finaali lähtee käyntiin normaalisti ja kun 7 minuuttia on täysi niin kaikilla on esim 5 sekkaa aikaa pysäyttää auto radalle. Sitten on 5-10 minsaa aikaa vaihtaa akku niin että auto pysyy radalla samassa paikassa. Samassa välissä voisi sallia vähän renkaan mutterin kiristelyä tms mutta mitään säätöjä tai renkaita ei saisi vaihdella. Tosta lähdetään sitten toiselle 7 minuuttiselle esim äänimerkistä. Yks ongelma tietty on että kaikilla pitää olla kaksi täyttä akkua ennen finaalia.

Heti tulee mieleen yksi ongelma. Mitäs kun joku ottaa ja pysäyttää auton heti merkistä suoralle ja takanatuleva ajaa sillä 3+ kiloisella tankkerilla kontista sisään...
Jos tollaista idea haluttaisiin kokeilla, eikö olisi parempi että kaikki ajaisi maaliiin normaalisti 7minuutin jälkeen, ja sitten jatketaan toinen 7min niillä samoilla lähtöväleillä kuin mitä maaliin tultiin?
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

FLANA64

Kiitos Spif,
Tuosta linkistä ilmoittautuminen onnistui.
Vaasassa nähdään.

seinäkello

Saako radalla/kisapaikalla yöpyä? esim teltassa.

Jarpeli

Ainakin sm-kisoissa yöpymis mahdollisuus alueella oli.
Nurmialuettahan tuola riittää, kunhan ei mitää festareita järjestetä.

SM-kisojen kilpailukutsusta:
Alueella on majoitus mahdollisuus asuntoautolla/vaunulla tai teltalla. Kartingradan huoltorakennuksessa on sauna ja suihkut. Saunamaksu on 5 euroa per henkilö.

Vaasan UA

Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 09.08.13 - klo: 11.53
Ajetaan 4 alkuerää ja lasketaan kolme, jolloin kestävällä autolla ja tasaisuudella menestyy. Sitten ajettaisiin abc finaalit. Olisiko tuossa ideaa?
Tämä kuullostaa tässä kohtaa parhaalta kompromissilta. Varmaankin tänään tulee uusi ehdotus.

Liittyen majoitukseen, niin leiriytyminen kisapaikalla on mahdollista samalla tavalla kuin SM-ksoissa. Kilpailukutsua päivitetty.

Ilmoittautuneiden lista on nyt päivitetty. Tuuppicorreja vielä lisää, niin saadaan siihenkin kunnon kapinat.

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: Vaasan UA - 12.08.13 - klo: 10.46
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 09.08.13 - klo: 11.53
Ajetaan 4 alkuerää ja lasketaan kolme, jolloin kestävällä autolla ja tasaisuudella menestyy. Sitten ajettaisiin abc finaalit. Olisiko tuossa ideaa?
Tämä kuullostaa tässä kohtaa parhaalta kompromissilta. Varmaankin tänään tulee uusi ehdotus.

Liittyen majoitukseen, niin leiriytyminen kisapaikalla on mahdollista samalla tavalla kuin SM-ksoissa. Kilpailukutsua päivitetty.

Ilmoittautuneiden lista on nyt päivitetty. Tuuppicorreja vielä lisää, niin saadaan siihenkin kunnon kapinat.

Sopivaa erien määrää pohdittaessa kannattaa varmaan laskea, paljonko kokonaisajoaikaa kertyy ja verrata sitä vaikka aiemmin Summer Cup kisoihin. Niissähän on tyypillisesti ajettu

- 2 x 5min erätreeni
- 3 x 5 min alkuerät
- 4 x 5 min finaalit (kaikille)
= yhteensä 45 minuuttia tehokasta ajoaikaa plus lämppärit ja vapaa treeni päälle.

Jos Masters kisassa ajetaan
- normaali 2 treeniä x 5min
- 4 alkuerää (á 5min)
- kerrasta poikki 7-10 minuutin superfinaalit (kaikille)
= yhteensä 37-40 minuuttia ajoaikaa

Mahtuisko tohon väliin vielä erillinen 5-8 minuutin aikaajo? Vai tehdäänkö ensimmäisen erän lajittelu esim. erätreeneissä ajettujen kierrosaikojen perusteella?

PS. Ilmoittautuneiden joukossa ei näy ketään Oulun suunnalta. Missäs kaikki OSPA:n SC-kuskit luuraa?
Wacky Stack Racing Team

Vaasan UA

Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 12.08.13 - klo: 16.56
Mahtuisko tohon väliin vielä erillinen 5-8 minuutin aikaajo? Vai tehdäänkö ensimmäisen erän lajittelu esim. erätreeneissä ajettujen kierrosaikojen perusteella?
Näin on nimenomaan tarkoitus, että aamulla on kaksi treeni kierrosta ja niiden jälkeen erillinen aika-ajo