Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

LRP Pulsar competition

Aloittaja nihel, 08.07.04 - klo: 14.05

nihel

Omistan kyseisen laitteen ja kysyisin viisaammilta käyttäjiltä mihinkä asetatte voltit akkuja purkaessa?. Itse olen pulsarilla purkanut 4,8V ja siitä sitten vaihtanut tasauspurkulevyyn.
Tamiya TRF416|www.racingfactory.fi|HARM SX3 WC Edition|UltimateRacing|Muchmore

copter

En omaa kyseistä laturia, mutta aikoinaan kun vielä käytin erillistä purkulaitetta ennen tasapurkuun siirtoa, niin katkaisin tasan 6.1V kohdalla. Tämä sen takia että yksikään kenno ei vahingossa pääse valahtamaan kokonaan tyhjäksi ja näin ollen kääntämään napaisuuttaan. Akuissa saattaa olla joku kenno huonompi taikka muuten kennot eivät päästä virtaa tasaisesti ulos, tällöin saattaa tulla vastaan tilanne missä joku kenno on jännitteiltään huomattavasti alhaisempi ja tämän takia purussa voi tyhjentyä kokonaan.

Jotkut käyttävät tasan 6V, mutta itse päätin jättää 0.1V pelivaraa. Logiikkahan tässä on se, että kun käytetään 1.2V kennoja, niin 5 kennoa on tasan 6V ja mikäli katkaistaan 6.1V kohdalla niin silloin jokaisessa kennossa on ihan pakko olla jännitettä tuolla hetkellä. Tasan 6V kohdalla taitaa olla siinä ja siinä, mutta ainakin teoreettinen mahdollisuus on silloin että yksi kenno voi olla kokonaan tyhjä ja näin ollen vaihtaa polariteettia.

Toivottavasti tästä on apua.

late

Copterin puhe yleisellä tasolla saattaa pitääkin paikkansa, mutta PULSARissapa on 'REVERSE-POLARITY PROTECTION', eli suoja akun napaisuuden kääntymistä vastaan.

6-kennoisen 'mätsätyn' akun voi huoletta purkaa PULSARilla 5,4 volttiin ja akusta riippuen syvemmällekin.

ps. copter, autoissahan käytetään yleensä kuutta kennoa?  :wink:

nimim. PULSARin omistaja
LRP - Ei tulta ilman savua

copter

Lainaus käyttäjältä: "late"ps. copter, autoissahan käytetään yleensä kuutta kennoa?  :wink:
Tietenkin, mutta et nyt selvästikään joko a) lukenut mitä kirjoitin taikka b) ymmärtänyt sitä.

Eli..

Lainaus käyttäjältä: "copter"5 kennoa on tasan 6V ja mikäli katkaistaan 6.1V kohdalla niin silloin jokaisessa kennossa on ihan pakko olla jännitettä tuolla hetkellä
5 kennoa = 6V
6 kennoa = 7.2V

Kun katkaistaan 6.1V kohdalla, niin silloin voidaan olla varmoja että kaikissa 6:ssa kennossa on jännitettä, koska 6V on enemmän kuin 5 kennon teoreettinen yhteenlaskettu jännite.

hellgren

Eiköhän tämä Reverse polarity protection merkkaa sitä, jotta et voi ladata akkua laturin piuhat väärissä navoissa? Tai sitä, että laturi ei hajoa, vaikka iskisit piuhat väärin päin virtalähteeseen? Jos jostain takuuvarmaa tietoa löytyy siitä, että laturi jollain ihmeen tempulla osaisi haistella kennon "jännitteen painuvan alle nollan", niin valistakaa ihmeessä minuakin :wink:
Lahti Rock City