Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Ultima RB6

Aloittaja mikari, 10.09.13 - klo: 11.42

mikari

Olipahan kiva työntää tota uutta  :cool:

Ja junnu vei ihan kivasti rtr pohjaista. Onhan siinä työtä molemmilla,
mutta nastaa. Kiitos jälleen talkoo porukoille ja radalla olleille!
Kiitos 20 vuodesta!

mr lazer

Alkanu miettiä tässä että polttis vai sähkö niin jos tuota sähköä olen ostamassa niin onko tuolla rb6 rtr:llä ja kisaversiolla HUOMATTAVAA eroa jota kunnolla huomaa?
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

mikari

No.. Jos rtr on reilusti alle 400 ja kisamalli luokkaa 1000 - 1500€ kamoilla niin tokihan siinä jotain eroa tulee kalliimman eduksi.
Mutta olen tykännyt rtr:stä ja sillä on hienosti päässyt alkuun 2wd luokassa.
Autoon on päivitetty servo, iskarit ja hobbywing 9T moottori. Moottorin ohella renkaat on
isoin juttu, rtr iskareilla pärjää tosin öljyjä saa täytellä vähän useemmin sitten.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Ja toki jos olet jo 2wd luokkaavajanut niin rtr voi olla pieni pettymys joten siinä tapauksessa suoraan kit.
Mutta muuten kuten kirjoitin eikä moottoripäivityskään ole alkuun lainkaan pakollinen.
Kiitos 20 vuodesta!

mr lazer

Niin ohan tuo asso b4.2 tuossa mutta jotenkin tekisi mieli kokeilla tuota kaikkien haukkumaa kyoshoa kun on nuo niitten kisa autot kummiskin ihan eri maata kun rtr:t. Iteltä kyllä löytyis servo ja radiot ja akut joten auto ja moottori combo olisi ainut mitä hommata tarvis.
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

mikari

Kyllä. Kai kyoshoa haukutaan lähinnä hinnan takia.
Kuitenkin esim m8 polttiskrossissa taas hobao/xray innostuksen/aikakauden jälkeen suosituin ja about nopein auto.
Joten miksei olisi pätevä 2wd luokassakkn. Toki on Assokin.
Kiitos 20 vuodesta!

mr lazer

Niin onhan se totta että kyoshon osat on kalliita mutta eikö ne oo sanonu et johtuu siitä kun osapussissa lukee MADE IN JAPAN. Mutta joo jos sähkön ostan niin kittinä tämä.
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

mikari

#67
Jeps! Suosittelen. Itse ostin käytetyn paketin ja hyvä vaihtoehto sekin!
En nyt ihan Puolan mestarilta mutta 2013 toiseksi tulleelta  :grin:
Hän siirtyi täksi kaudeksi polttiskrossiin joten kalusto vapautui kohtuu hintaan.
Oli siinä kai joku osakilpailuvoittokin ko autolla. Tosin ei kai Puolan taso ole mikään
päätä huimaava  :wink:
Mutta varsin hyvissä säädöissä ja tekniikalla tuntui olevan tänään.
Kiitos 20 vuodesta!

mr lazer

Mitä oon nyt lukenu nii on tuo rtr sulla aika hyvin paukutusta kestäny nii ei kai tuo kitti nyt paljoo heikomikaan voi olla :wink:
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

mikari

Juu ei. On siinä paljon parempia osia mm. vantit ja iskarit ja cnc osilla voi tietty parantaa lisäksi.
Kuukadiffi, mid konversio mukana, kevennetty pohjalevy, slipperi jne.
Kiitos 20 vuodesta!

mr lazer

Eli jos toimivaa tuuppi rossia ettii nii ei tuolla varmaan ihan hanuri edellä puuhun olla menossa :wink:
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

mikari

#71
No jos ei ole lompakosta kiinni niin tuskin tulet katumaan ostosta.

Ainakin pksrcan radalla vantaalla auto toimi eilen niin hyvin pitkälle toistakymmentä akullista ajetuilla aka rebar renkailla (siis ei uudet renkaat) ettei tarvinnut yhtään haikailla nelivedon perään. Todella makee kärry.

Kuva eilisen illan ajojen jälkeen  :wink:



Renkaita pitäs vaan ostaa iso kasa...

edit: unohtui tuo sana "ajetuilla" joten tuli lauseelle hieman väärä merkitys..
Kiitos 20 vuodesta!

kisaaja

Hieno kärry :) Kannattaa leikata takasiipeä hieman pienemmäksi. Helpottaa hyppäämistä... varsinkin pienessä tuulessa. Vetäisin kerralla tuon ultima rb6 kohdan pois siivestä ja ihan vaan ajettavuuden takia :wink:
-Goldi

mikari

Kiitti vinkistä!
Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Lainaus käyttäjältä: mr lazer - 06.08.14 - klo: 00.04
Niin onhan se totta että kyoshon osat on kalliita mutta eikö ne oo sanonu et johtuu siitä kun osapussissa lukee MADE IN JAPAN. Mutta joo jos sähkön ostan niin kittinä tämä.

Suomesta saa sen Kitin sit melkein halvimmalla.. Jos paikanpäältä hakee niin voi saada vielä tingittyäkin :)
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mr lazer

No oon huomannu et jos jotain isompaa ostaa niin suosii suomalaista. Jos autonkin ostossa hinta on vaikka 20-50e korkeempi suomessa kuin ulkomailla niin on siinä kaikki tullit ja odottelut vielä niin en näe mitään järkeä ostaa ulkomailta. Ja jos tuon mobiilin ostan niin rcjkl olisi rahojen ottava osapuoli.
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

p-man

Amainista ei ssaa lähellekkään Suomen hintaan, Ranskasta ehkä samaan, eli tosiaan Suomesta kannattaa kyseinen pirssi ostaa.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mr lazer

no amainissa 450dollaria ja suomessa 379e niin kun tuoho amaini hintaan lisätään postit ja tullit niin kalliimpi se on kuin suomessa.
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

p-man

Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

p-man

En ole omaa RB6:sta vielä kertaakaan ajanut, mut vaikuttaa todella laadukkaalta peliltä! Itse ostaisin Kitin RTR:n sijaan.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mr lazer

Ja jos osat suomessa on kyoshoon jollekin liian kalliita että sitä paria euroa enempää ei voi maksaa vaan tilata ne esim. amainista niin väärä harrastus tai väärä merkki. Ja joo ei tuo auton osto oo nyt itelläkään ihan rahasta kiinni. Vaikeampaa vaan päättä JQ rtr vai tämä kittinä..
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

p-man

Lainaus käyttäjältä: mr lazer - 06.08.14 - klo: 20.31
Ja jos osat suomessa on kyoshoon jollekin liian kalliita että sitä paria euroa enempää ei voi maksaa vaan tilata ne esim. amainista niin väärä harrastus tai väärä merkki. Ja joo ei tuo auton osto oo nyt itelläkään ihan rahasta kiinni. Vaikeampaa vaan päättä JQ rtr vai tämä kittinä..

No eikös noi ole eri luokankin autot? JQ 1:8 ja RB6 1:10
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mr lazer

Niinhän ne onkin mutta se onkin tämä pähkäily kun tietäisi että kumpi luokka kiinnostaisi enemmän. Jotenkin ne polttikset kiehtoo mutta sähkön helppous on taas plussaa.
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

kyoshodbx

Ostattaa siis molemmat :grin:

p-man

Lainaus käyttäjältä: mr lazer - 06.08.14 - klo: 23.43
Niinhän ne onkin mutta se onkin tämä pähkäily kun tietäisi että kumpi luokka kiinnostaisi enemmän. Jotenkin ne polttikset kiehtoo mutta sähkön helppous on taas plussaa.

Varmaan kannattaa senkin mukaan et mitä ratoja on lähellä. Onhan Kössilläkin M8e auto, MP9e Tki ;)
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

Sitä mäkin olin toteamassa että radan ja ajoseuran mukaan.
Jos kaikilla on m8 niin helppo päätös ostaa polttiskrossi - ja toisinpäin.

Itse 10+ vuotta 1:8 krossia ajaneena (polttis ja sähkö) nopea vertailu 2WD luokkaan:

- autot edes kohtuullisella radalla ja renkailla yhtä mukavia ajaa; pitkiä hyppyjä ja tiukkaa ajolinjaa
- polttikrossi lähes aina vaatii kaverin mekaanikoksi; yksinkin pärjää mutta ajoittain voi olla työlästä varsinkin kisoissa menestyminen melkeimpä edellyttää omaa mekaanikkoa, tosin siitä voi muodostua kiva tiimi kaverin kanssa ja siksi on paljon isä-poika -pareja jossa isä mekkaa ja poika ajaa. Sähköluokassa molemmat voivat ajaa :)
- kuten itsekin sanoit sähköjen helppous; 2WD luokassa plussaa akkkujen pitkä kesto ja "halvat" akut (shorty alle 50€). Polttiskrossissa tavaraa on vähintään tupla määrä roudattavana, mutta ajopaikalla ei tarvii olla verkkovirtaa.
- rengaskulutus/kulut 2WD luokassa jonkin verran pienempi; m8 kaasusormesta ja radasta riippuen syö rengasta ja huonolla ei viiti ajaa (kumpaakaan luokkaa)
- m8 polttiskrossi 20-45 min finaalit ja pakoputkien äänet, joka kyllä voi välillä ärsyttääkin (monet käyttää suojaimia). Mutta kyllä lyhyissä 5min finaaleissakin pääsee varmasti tunnelmaan. Toisaalta nostovuoro on pudonneille lyhyeempi :)
Kiitos 20 vuodesta!

mr lazer

No tuo jämsän rata on tuossa vieressä missä on tullut assoja ulkokutettua mutta tuo polttis touhu olis siitä mukavaa kun isä on kuitenkin aina mukana ja siellä noita polttiksia on. Ja sen sanon että m8e autoja on turha tarjota. En vaan tiiän mikä mulla on niitä vastaan kun kammoan niitä :grin:
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

p-man

Lainaus käyttäjältä: mr lazer - 07.08.14 - klo: 10.31
No tuo jämsän rata on tuossa vieressä missä on tullut assoja ulkokutettua mutta tuo polttis touhu olis siitä mukavaa kun isä on kuitenkin aina mukana ja siellä noita polttiksia on. Ja sen sanon että m8e autoja on turha tarjota. En vaan tiiän mikä mulla on niitä vastaan kun kammoan niitä :grin:

Jos polttista meinaat niin osta sit kunnollinen kerralla. RTR ei välttämättä ole se helpoin tapa.. Ainakin mitä tuolla radalla on nähnyt niitten moottorien kanssa tappelevia :D

M8e on helppoa, akku kiinni ja menoks! Kulkee samat mitä polttis, mut kiihtyy lujemmin. Ainakin mitä videolta Jämsän rata näytti, niin ei 1:10 auto ole sinne se oikea peli. Kyl se on 1:8 autolle tehty.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mr lazer

Niin ohan se niinkin että kerralla kunnollinen kun iteltä kyllä löytyis radiot ja servot mutta mitä tuosta JQ rtr:stä oon kuullu nii ihan kehuttu ja kestävä ollu.
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

p-man

No jos semmosta olet kuullut ni eiku vaan sit.. :D
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa