Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team C T8TE / Absima TR8TE truggy

Aloittaja TeroP, 29.09.13 - klo: 13.16

goos

HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

TeroP

Vielä sen verran akkujen kestosta, eli oltiin kaverin kanssa lähikentällä ajelemassa buggylla ja truggyllä kolmella akkuparilla (4x 2s + 2x 3s). Buggyyn vanhat 5Ah 2s genssit ja truggyyn uudet, ajelin truggyllä noin 5min kunnes vaihdoin alle 3s:t. Noilla 3s:llä sitten ajeltiin vain pari minuuttia vähemmän tuosta hetkestä kuin buggyllä, ja buggyyn vaihettiin ne 5 minuuttia truggyssä käyneet 2s:t kun entisistä loppui meno.

Tuntui että noista 3s akuista ei loppunut menot sitten millään, todella energiataloudellinen vaihtoehto tuntuisi olevan jopa tuommoisella 2200KV moottorilla. Olihan se tietty aika köröttelyä, mutta eipä tuo 6s paljon kaasua tarvitse, että se kulkee saman ja ohitse 4s buggystä.

4s:llä autot muuten kiihtyivät hiekkakentällä identtisesti ja kulkivat myös täysin samaa vauhtia, tulipahan sekin testattua viere vieressä (truggyssä siis punch sekä ennakko minimissä).
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

8ade8

Mites auto kannattaa suojata kun ajaa talvella?

TeroP

Nopari vaikkapa kovaan muovipussiin (esim. minigrip) ja kuminauhalla pussi kiinni. Saman voi tehdä myös akuille pehmeällä pussilla jos haluaa suojata nimenomaan kosketuspintoja, ettei kosteus pääse valumaan noista rei'istä akun sisälle (kovakuoriset). Vastaanottimelle sama kohtelu, vaikka se onkin näissä 1:8 TeamC autoissa jo muovikotelossa, pääsee sinne sisälle johtojen sisäänviennistä hiekkaa, joten miksi ei kosteuttakin.

Jos käytät searchia, niin tältä foorumilta kyllä löytyy noita talviajon threadeja suojauksesta ja niistä voi poimia hyviä ohjeita.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Dirt Devil

Tossa rtr mallissa mikä mul on nii on vesitiivis nopari jossain esittelypätkällä ne ajo suojalumella.
Ite oon antanu suihkulla vettä päälle eikä mitään oo käyny.
Ei riemulla rajaa

TeroP

Joo tuo RTR-vehkeen 120A nopari on kyllä tuosta hyvä, voi ajella sitten milloin haluaa. Kunhan ei kastele vastaanotinta siis.

Itse pistin tähän autoon eilen CVD-vetarit myös taakse, sekä CVD-kardaanit sekä eteen että taakse. Jostain oudosta syystä takakardaanin kiinnitysruuville pistämäni ruuvilukite oli vielä tänäänkin märkää (se mikä tursui kierteiltä ulos), rupesin miettimään että olisikohan se takakardaani ollut öljytty ja sen takia ei kuivanut ruuvilukite. Nyt kalvaa epäilys siitä, että pysyykö se ruuvi yleensäkään paikallaan, varmaan pitää yrittää ruuvata auki ja tarkistaa asia...
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Matti Räsänen

Lainaus käyttäjältä: TeroP - 09.11.13 - klo: 20.38
Jostain oudosta syystä takakardaanin kiinnitysruuville pistämäni ruuvilukite oli vielä tänäänkin märkää (se mikä tursui kierteiltä ulos)

Lukite kovettuu huonosti ollessaan kosketuksissa hapen kanssa eli se lukite mikä tursui ulos ei siksi "kuivu". Kun lukite pääsee hapettomaan ja paineelliseen (kiristettäessä) tilaan sinne kierteiden väliin, se muuttaa viskositeettiaan niin että se lukitsee kierteen (ei välittömästi, mutta kohtuu pian). Kuitenkin jääden sen verran elastiseksi että kestää kovastikkin tärinää ja on helposti aukaistavissa (riippuen tietysti lukitteen kovuudesta/tyypistä). Kovuuksia on useampia, pikkuautoilussa (pienissä kohteissa) sininen/medium on sopivaa.

8ade8

Mitenköhän sais pysyy hexin tapit paikoillaa? Ekalla ajolla sinkos jo hiekalle tapin.  :huh:

TeroP

Kiristämällä hexin / CVD-kupin päätyyn tulevan TG8034 M4x4 kiristysruuvin tarpeeksi tiukalle oikeanlaisella työkalulla, jottei kuusiokolo pyöristy. Samaiselle ruuville käytettävä pakollisena ruuvilukitetta, muuten se saattaa tärinässä löystyä, jolloin tappi taas lentää kaaressa minne sattuu.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

8ade8

Mikähän vois olla vikana kaverin autossa kun auto sammahtelee vähän väliin ja noparista sammuu valot ja toimii taas 5min jälkeen? Akun liittimet lämpiää.

Itellä taas vilkuttaa noparissa valoja ja sammahtelee joskus mutta sitten taas heti toimii. Mikäköhän siinä?
Voiko liian pieni akun purku virta vaikuttaa asiaan?
Vaikuttaa ainakin muuten hyvältä autolta ja tehoakin on ihan kivasti.  :azn:

veltsu1

Lainaus käyttäjältä: 8ade8 - 15.11.13 - klo: 23.08
Mikähän vois olla vikana kaverin autossa kun auto sammahtelee vähän väliin ja noparista sammuu valot ja toimii taas 5min jälkeen? Akun liittimet lämpiää.

Itellä taas vilkuttaa noparissa valoja ja sammahtelee joskus mutta sitten taas heti toimii. Mikäköhän siinä?
Voiko liian pieni akun purku virta vaikuttaa asiaan?
Vaikuttaa ainakin muuten hyvältä autolta ja tehoakin on ihan kivasti.  :azn:
Onko liittimen pinnat kunnossa?
Mulla sava teki samalla lailla ja vika korjaantu liittimien vaiholla akkuun ja nopariin.  :wink:
Arrma mojave 6s blx
Hpi racing savage flux hp

8ade8

Liittimet mulla ja kaverilla uudet deanssit ja myös melko uudehkot autot. Kaverin akuista oli tina liittimistä sulanut vähän. Onko noi deanssit sitten huono valinta?

veltsu1

Pulletit tai deans ultra plugit kiinni.
:wink: Mulla kesti nuo deans ultra plugit tosi hyvi.
Arrma mojave 6s blx
Hpi racing savage flux hp

Dirt Devil

mä en enää ite ikinä käytä deans liittimiä. Traxxasin liittimet paljon parempia, ei välttämättä parhaat ku muista ei kokemusta.

Kannattaa varovasti kääntää sitä deans liittimen uros tappeja naarasta vasten jos sillai sais paremman kontaktin. mut jos tinatki sulaa nii on liian pienet johtimet tai liittimen pinta-ala.
Ei riemulla rajaa

8ade8

#44
Meni tänään autosta etu diffistä akselin liitos osa vasemman renkaan puolelta hajalle. Akseli oli repiny loven liitoksesta niin suureks että ei pysy enää. Mitenkä sen liitos osan saa irti diffistä? Mikäköhän mahtas olla syynä moiseen vai oliko vain valmistus virhe?

fi.eurorc.com/product/833/teamc-frontrear-diff-connecting-cup-2
Tuo siis kyseessä. Millasta öljyä/rasvaa kantsis laittaa diffiin kun rupeen kasaamaan?

asfyd

TR8TE:n olen omistanut noin kuukauden, ja tähän mennessä tuhoutunut:

- alatukivarsi, oikea etu, kaksi kertaa
- takaiskarin alapään pallokuppi irtipoikki
- kori aivan riekaleina
- etuiskaritorni vääntynyt
- takapään mud guardit pariin kertaan
- pohjalevyn muovinen side plate

Onhan tuossa sen verran hauraita osia, vauhtia ja massaa, ettei hirveästi kestä törmäilyä, muuten ihan sopiva auto aloitteluun (LRP Twister s10 Truggy RTR muuttui jo muutaman ajokerran jälkeen tylsäksi valinnaksi eikä innostanut tehojen päivittämiseen, nyt menossa 4v tyttärelle joululahjaksi)

TeroP

#46
Lainaus käyttäjältä: asfyd - 10.12.13 - klo: 21.47
TR8TE:n olen omistanut noin kuukauden, ja tähän mennessä tuhoutunut:

*snip*

Aika hyvin kuukaudessa, itseltä on hajonnut vain:

- kori (kaveri rikkoi)
- takaspoileri (tuli hypystä katolleen)
- diffien outdrivet edestä ja takaa
- edestä diff connecting cup jonka vaihdoin CVD-malliseksi, jotta kestäisi vähän pidempään

Nuo diffien outdrivet menivät kyllä käytännössä 6S-rälläyksellä, connecting cup oli pehmeätä kuin valurauta ja kului ensimmäisen viikon aikana 4s-setupilla jo merkittävästi. Outdrivet eivät ihan rikki asti ole menneet, mutta kuitenkin todella paljon kuluneet ovat. Diffien outdriveihin minulla on kestävämmät varaosat, mutta en ole niitä jaksanut ruveta vaihtamaan, koska joutuu purkamaan aika paljon autosta, että ne saa vaihdettua. Katsotaan sitten keväällä uudestaan, talven ajelut menee kyllä noilla kuluneillakin outdriveillä.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

asfyd

...ai niin joo, menihän tuo takaspoileri minultakin säpäleiksi...  :shocked:

8ade8

Itellä meinaa tulla etudiffin sivu connection cupista akseli ulos vähän kokoajan. Onkohan vasta vaihdettu cuppi kerenny jo kulua sen verran et akseli liian lyhyt? Saako akselia säädettyä mitenkää lähemmäs connection cuppia?
Kiitos avusta jo etukäteen!  :azn:

TeroP

Outdriveille tulevat koiranluut saa karvan lähemmäs siten, että rajoittaa edestä ajokorkeutta esimerkiksi iskarisäädöllä tai niillä säätöruuveilla, jotka ovat etukäsivarsissa ja ottavat pohjalevyyn kiinni edessä.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

TeroP

#50
Kiitos EuroRC:n viimeisen joulukalenteriluukun, tilasin 1800KV Xerunin tähän truggyyn. Varmaan jää vakioratastuksella täysin 6S käyttöön, 4S vaikuttaa hieman liian hitaalta scriptasylumin laskeman perusteella.

EDIT: Mietin, saisiko kummankin autoni kulkemaan about saman verran ja  laskeskelin tuolla laskurilla seuraavanlaiset säädöt autoilleni:

  • TR8E 18/44 4s 2200kv ~ 66,5km/h
  • TR8TE 13/48 6s 1800kv ~ 66,3km/h
Xeruneille 0-ennakot kumpaankin, laskettu nominaalijännitteelle (3,7V/cell). Eihän nuo tuota nopeutta ihan kulje tietenkään käytännössä, mutta jos se nopeus on noin 60km/h tietämillä niin aika hyvältä vaikuttaisi, vehkeet kuitenkin käytännössä bashingia varten ja satunnaisesti käyn radalla testaamassa (trukkia en kerinnyt vielä loppusyksystä radalle viemään lainkaan).

EDIT:
1800kv moottori saapui ja joutui truggyyn 6s:lle, 2200kv siirtyi buggylle pari päivää sitten. Kokeilin nopeasti tuossa kovettuneella soratiellä kumpaakin ja ainakin 6s keulimisista on päästy eroon. Nopeutta kummallakin riittävästi, truggy edelleenkin erittäin vihainen 6s:llä vaikka nopeus onkin laskenut neljänneksen.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

TeroP

Noniin, latasin Gensin 3s:t täyteen ja kävin testaamassa ensimmäistä kertaa läheisellä jalkapallokentällä uutta moottoria Torchilla, kun huomasin uimahallilta tullessani sen olevan sulana.

Jotenkin jäi semmoinen tunne, että 13/48 välitykset ovat hieman liian lyhkäset (14/48 vakiona, muistaakseni 15/48 pro-mallissa). Torch kyllä kulkee, mutta kaasua joutuu oikeasti antamaan ja sen kuulee myös moottorin ulvomisesta. Ajoaika oli noin 23min jatkuvaa kentän ympäri ajamista ilman taukoja, arviolta noin 65-75% kaasulla ajelin suurimman osan ajasta.

1800kv xerun oli ajosession jälkeen "vain" lämmin ja siinä pystyi pitämään sormia ilman, että tuntui polttavalta kuten 2200kv xerunilla 5min+ ajolla. Lisäksi minulla on talviajoa varten viritetty koppaan lisäroiskesuojaa, eli sisällä ilma ei nimeksikään vaihdu. Akutkaan eivät päässeet edes kädenlämpöisiksi, varmaan tämä vaikutti ajoaikaan jonkin verran.

Nyt kun tätä Torchia on tullut rällättyä riittävästi, niin omasta mielestä tälle kun antaa 6S lipoa ja noin 1800kv moottorin ja pistää sopivat välitykset, niin hyvä se on. 2200kv 4s on jotenkin "väljän" tuntuinen ja 6s on taas liian kireä ja kuumana käyvä.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

juggis76

Moikka.ostettiin pojan kanssa tuommoinen team c torchi e,tuntus olevan ihan ok auto näin alottelijoille.Onkos tämmöiselle autolle mitään kilpailuluokkaa ja ratoja esim Pieksämäen lähi ympäristössä??keskisuomi/eteläsavo?? tuossa muutama kuva kun askarreltiin uusi kori autoon. :tongue:

juggis76

Elikkä kuvia siis

asfyd

Nyt on uusi koppa, uusi takaspoileri ja uudet "talvirenkaat". Nyt saisi tulla lunta vaan etelä-Suomeen hieman lisää...

TeroP

Saas nähdä teinkö tänään turhaa ja/tai tyhmää työtä. Heitin Torchiin keskelle 10k diffiöljyt (vakiona 7k/7k/3k) ihan vain testin vuoksi, tietysti näin talvella varmaan hieman vaikea päästä testaamaan tuota samalla tavalla kuin sulalla hiekalla.

Autohan sinällään oli todella hyvä ajettava, mutta hana tiskissa paahtaessa (ei ainostaan kiihdyttäessä) eturenkaat pullistuivat aika paljon enemmän kuin takarenkaat, joten kuvittelisin, että keskidiffi unloadasi eteen ehkä hieman liikaa ja sitä tässä nyt sitten yritetään muuttaa/testata.

Idea tuohon tuli buggyn säädöistä, eli olen käynyt läpi tuolla 5k/5k/2k --> 7k/5k/3k --> 7k/7k/3k ja viimeisimpänä 5k/7k/3k joka on tuntunut parhaalta noista, joten saas nähdä miten tuo toimii hieman vihaisemmassa 6s-vehkeessä.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Hudsonn

Hei tietääkö kukaan onko TR8TE autoon saatavilla etu ja takapään liukupalaa (skid plate) ja käykö mahdollisesti jonkin muun valmistajan autoon tarkoitetut palat näihin teamc/absima autoihin?

Katala

Lainaus käyttäjältä: Hudsonn - 11.02.14 - klo: 02.40
Hei tietääkö kukaan onko TR8TE autoon saatavilla etu ja takapään liukupalaa (skid plate) ja käykö mahdollisesti jonkin muun valmistajan autoon tarkoitetut palat näihin teamc/absima autoihin?

Tässä olis, käy keulaan ja perään. http://fi.eurorc.com/product/2581/teamc-chassis-protection-plate

KHS77

Voimaa riittää trukissa ja vois sanoo että... liikaakin, jos radalle mielii. Pitää löytää sopiva setup rata-ajoon :afro:

Nyt siis autossa XeRun 150A--tekin T8 1400KV ja Gens Ace 2x3S 5000mAh. Välitykset nyt 14/48.
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

topcat

noparista ennakot ja punchit nollille, hammasta pienempi pinioni, radiosta epa -säädöllä loput.