Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Solid Axle Monster Truck. No indys here...

Aloittaja JK Power, 08.11.13 - klo: 06.24

Pauli4x4

Juu, Rammunition on myös Hall Brothersin omistuksessa oleva auto, Raminatorin lisäksi. :smiley:

Tämmöiset decalit multa löytyis. Tuo alkuperäinen skannattu kuva on resoluutioltaan 5259x4060, että kai siinä tarkkuus riittää jo tulostamaan tarroja?

neruda

Resoluutio kuulostaa kyllä melko korkealta, mutta itse en osaa sanoa tuosta tulostustekniikasta mitään, joten jätän sen osuuden viisaammille :) Mutta jos joku noista decaleista haluaa tarrat (ja Pauli voi kuvan pistää jakoon), niin voidaan testata..
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Anis

#122
Hitaasti etenee. Akkukotelot tamusin takaisin ja asensin servon kiinni.
Mikä on raadin mielipide, riittääkö 14kg (BLS-451 tai olikohan BLS-452) futaba? Saan tarvittaessa kaivettua momenttia kyllä lisää, servo ei mene rajoille eli servovarteen voin jyrsiä kierteen lähemmäs servon akselia.
Ulkoisen becin laitan joka tapauksessa, mamba monsterissa sisäinen bec ei ole kovin kummoinen. Sattuu olla tuossa yksi castlen 10a bec joutilaana

EDIT BLS-452 / 14kg näytti olevan

Pauli4x4

Lainaus käyttäjältä: Anis - 15.12.13 - klo: 15.02
Hitaasti etenee. Akkukotelot tamusin takaisin ja asensin servon kiinni.
Mikä on raadin mielipide, riittääkö 14kg (BLS-451 tai olikohan BLS-452) futaba? Saan tarvittaessa kaivettua momenttia kyllä lisää, servo ei mene rajoille eli servovarteen voin jyrsiä kierteen lähemmäs servon akselia.
Ulkoisen becin laitan joka tapauksessa, mamba monsterissa sisäinen bec ei ole kovin kummoinen. Sattuu olla tuossa yksi castlen 10a bec joutilaana

EDIT BLS-452 / 14kg näytti olevan
Ei kai näissä monsterihommissa voi koskaan olla liikaa tehoa ohjausservo(i)ssa, tosin takaohjauksessa pääsee servo kymmenen kertaa vähemmällä kuin edessä.

Mulla on ollut aina jotain yli 20kg väitetysti vääntäviä, mutta kokeile miten toimii, niin sittenhän senkin näkee. Hitaassa ajossa tarvitsee enemmän vääntöä kuin vauhdikkaassa, ja eihän tuolla sun Madilla ajellessa varmaan ota eturenkaat enään paljoa maahan muutenkaan! :grin:

Tilasitko muuten sen Clodin eilen pikku saunakaljoissas? :laugh:

Raisu

Mulle tuli kanssa madin kruiseri sähköisenä vaihtokaupassa ja on se melko terhakka laitos.
Onhan mulla joskus ollut savagen fluxikin mutta ei sitä enää muistanut millaista se ison sähkömoottorin teho onkaan :shocked:
Ohjausservo vaihtuu kyllä hyvin pian vahvempaan, hyllyssä olisi Savoxin 20kiloa vääntävä odottamassa vaihto inspiraatiota.

Ja Revon polttis lähti vaihdossa kun halusin "oikean" monsterin.

-rcmh-

Yks vaihtoehto olis Bigfoot jos hommais vanhan Fordin kopan, todella tyylikäs old-school monsteri. Myöskin se 90 luvun alun missä on kelta/punaiset raidat olis hieno.



HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

ViX

Lainaus käyttäjältä: neruda - 15.12.13 - klo: 11.36
Mutta jos joku noista decaleista haluaa tarrat (ja Pauli voi kuvan pistää jakoon), niin voidaan testata..
Je. Pistäppä kuvat kiertoon. Uskoisin ,että tuolla resoluutiolla saa jo käypäsen printin 1/10 koossa jos vektoreina ei kerran ole saatavilla..

Anis

Kellään 3mm alymiinilevyä,tarve noin 100x100mm palalle.Heittäkää yv jos löytyy

MitsuEvo


Miksu L

Näyttää kestävältä. Onko nuo Revon vetarit?

MitsuEvo

T-maxx luki kaupan sivulla mutta ilmeisesti se sama vetari on kuitenkin monessa autossa. Nyt myös Madissa :D

Ei ollu ihan pulttaa kiinni -hommia. Diffin input shaftit on muuten aika jämäkkää tavaraa, huomasin reikiä poratessa  :grin:

mcly

Lainaus käyttäjältä: Miksu L - 19.12.13 - klo: 19.54
Näyttää kestävältä. Onko nuo Revon vetarit?
Revo, E-Maxx, T-Maxx ainakin.. ovat varmasti todella kestävät näissä kokoonpanoissa  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

MitsuEvo

On varmasti lujat eikä niiltä osin tule ongelmia. Ei kestävyys ollut ongelma alkuperäsissäkään kardaaneissa, syitä vaihtoon oli mm. niiden äänekkyys ( kun metalliset kardaanit hakkaa niihin kuppeihin ), varsinki kun on sensoriton moottori niin liikkeellelähdössä kävi aikamoinen kilinä. Lisäks sai sen ykssuuntalaakerin pois etupäästä. Ja ohan nuo aika komeet!

Pauli4x4

Lainaus käyttäjältä: MitsuEvo - 20.12.13 - klo: 08.52
On varmasti lujat eikä niiltä osin tule ongelmia. Ei kestävyys ollut ongelma alkuperäsissäkään kardaaneissa, syitä vaihtoon oli mm. niiden äänekkyys ( kun metalliset kardaanit hakkaa niihin kuppeihin ), varsinki kun on sensoriton moottori niin liikkeellelähdössä kävi aikamoinen kilinä. Lisäks sai sen ykssuuntalaakerin pois etupäästä. Ja ohan nuo aika komeet!
Suurin hyöty tuossa modissa tulee kuitenkin ehdottomasti siitä, että kardaanit eivät enään lennä h**vettiin rankemmassa hypytyksessä, niin kuin vakiokardaaneilla on tapana. Tämähän taas johtuu siitä että nuo muviset tukivarret pääsevät sen verran vääntymään, että koiranluut muljahtavat pois paikoiltaan, ja todennäköisesti häviävät lopullisesti siinä samalla. :smiley:

Mulla on tuossa omassa Original Madissa kyoshon universal kardaanit ristinivelillä, jotka on toimineet oikein hyvin. Tosin kerran takakardaani napsahti poikki ihan pelkässä paikaltaan kiihdytyksessä, mutta taisin saada sen silloin takuuseen, kun taisi olla jonkin sortin materiaalivirhe siinä kappaleessa.

Kruisereissahan ei sitten ole muuten tuota vanhan mallin yksisuuntalaakeria enään ollenkaan. Ilmeisesti Kyosho huomasi että ei siitä ole juurikaan mitään hyötyä, ja kun toimivuus oli välillä vähän niin ja näin, kun likaantuessaan eivät välttämättä pitäneet kumpaankaan suuntaan enään.

Onkos muuten kovinkin jäykkä alustaltaan tuo kahdeksalla iskarilla ja kovilla punaisilla jousilla varustettu Madi? Vai onko nuo edes alkuperäiset Kyoshot? Muistan kun omani ostin joskus kymmenen vuotta sitten, niin jo neljällä iskarilla oli nuo punaiset jouset vähän liikaa omaan makuuni, joten ne vaihtuivatkin äkkiä Kyoshon omiin keltaisiin super soft hop-up jousiin.

MitsuEvo

Lainaus käyttäjältä: Pauli4x4 - 20.12.13 - klo: 14.19
Suurin hyöty tuossa modissa tulee kuitenkin ehdottomasti siitä, että kardaanit eivät enään lennä h**vettiin rankemmassa hypytyksessä, niin kuin vakiokardaaneilla on tapana. Tämähän taas johtuu siitä että nuo muviset tukivarret pääsevät sen verran vääntymään, että koiranluut muljahtavat pois paikoiltaan, ja todennäköisesti häviävät lopullisesti siinä samalla. :smiley:

Mulla on tuossa omassa Original Madissa kyoshon universal kardaanit ristinivelillä, jotka on toimineet oikein hyvin. Tosin kerran takakardaani napsahti poikki ihan pelkässä paikaltaan kiihdytyksessä, mutta taisin saada sen silloin takuuseen, kun taisi olla jonkin sortin materiaalivirhe siinä kappaleessa.

Kruisereissahan ei sitten ole muuten tuota vanhan mallin yksisuuntalaakeria enään ollenkaan. Ilmeisesti Kyosho huomasi että ei siitä ole juurikaan mitään hyötyä, ja kun toimivuus oli välillä vähän niin ja näin, kun likaantuessaan eivät välttämättä pitäneet kumpaankaan suuntaan enään.

Onkos muuten kovinkin jäykkä alustaltaan tuo kahdeksalla iskarilla ja kovilla punaisilla jousilla varustettu Madi? Vai onko nuo edes alkuperäiset Kyoshot? Muistan kun omani ostin joskus kymmenen vuotta sitten, niin jo neljällä iskarilla oli nuo punaiset jouset vähän liikaa omaan makuuni, joten ne vaihtuivatkin äkkiä Kyoshon omiin keltaisiin super soft hop-up jousiin.

Eikös tuossa 2nd gen mallissa ole jo korjattu tuo kardaanien pois hyppääminen? Tässä ainaki on niin pitkät nuo kupit että saa aika paljon taipua tukivarret että kardaani lähtee siitä välistä.

Tietenki tuosta yksisuuntalaakerista olis päässy eroon laittamalla tavallisen kupin siihen mutta eikö se olis jo liian helppoa?  :grin: suurin vikahan siinä laakerissa oli se että peruutus ja jarrutus tapahtuu pelkästään peräpäällä. Sai sillä hyvin käsijarrukäännöksen tehtyä mutta pakki on sitten käytännössä hyödytön muualla kun asvaltilla.

Onhan se aika jäykkä, ei se kuitenkaan pompota älyttömästi.  Vertailupohjaa neljällä tolpalla varustettuun ei tosin ole. Ne on kuitenki orkkis Kyoshot, tää oli jonku verran erikoismalli, tässä tuli tuplaiskarit rakennussarjana mukana.

Pauli4x4

Lainaus käyttäjältä: MitsuEvo - 20.12.13 - klo: 14.44Eikös tuossa 2nd gen mallissa ole jo korjattu tuo kardaanien pois hyppääminen? Tässä ainaki on niin pitkät nuo kupit että saa aika paljon taipua tukivarret että kardaani lähtee siitä välistä.
Sanotaanko niin, että sitä ongelmaa on YRITETTY korjata. :grin: Kaveri osti kesällä Kruiserin, ja niin ne tikut sieltä lähtee kälppimään edelleenkin ihan samaan malliin kuin ennenkin, kun oikein kunnolla pommittaa menemään! :tongue:

Lainaa
Tietenki tuosta yksisuuntalaakerista olis päässy eroon laittamalla tavallisen kupin siihen mutta eikö se olis jo liian helppoa?  :grin: suurin vikahan siinä laakerissa oli se että peruutus ja jarrutus tapahtuu pelkästään peräpäällä. Sai sillä hyvin käsijarrukäännöksen tehtyä mutta pakki on sitten käytännössä hyödytön muualla kun asvaltilla.
Totta, en olekaan koskaan ajatellut tuolta kantilta asiaa, kun olen harrastanut Madeja vain nitroina. Ongelmahan on syntynyt siis ilmiselvästi siitä, että alun perin nitroksi suunniteltu auto on muutettu sähkömalliseksi, ja näin on jäänyt tuo levyjarru tietysti pois paketista, jolloin jarrut on tietysti siirtyneet pelkälle taka-akselille. Aina sitä oppii jotain uutta kun näitä asioita käy läpi! :smiley: Sullahan tais olla itse tehty tuo sähkökonversio, mutta oliskohan niin, että tuo sama "ongelma" ihan alkuperäisessä Twin Forcessakin, vai onko siitä jo alunperinkin jätetty tuo laakeri pois?

Lainaa
Onhan se aika jäykkä, ei se kuitenkaan pompota älyttömästi.  Vertailupohjaa neljällä tolpalla varustettuun ei tosin ole. Ne on kuitenki orkkis Kyoshot, tää oli jonku verran erikoismalli, tässä tuli tuplaiskarit rakennussarjana mukana.
Ainakin eräs erikoisversio oli RCX-malli, joka oli varustettu kahdeksalla iskarilla, että olisikohan sulla sitten se? Niin paljon jo kerennyt aikaa vierähtämään niistä ajoista, että ei oikein enään muista kunnolla kaikkia yksityiskohtia näiden vehkeiden alkutaipaleelta!

MitsuEvo

Lainaus käyttäjältä: Pauli4x4 - 20.12.13 - klo: 14.57
Sanotaanko niin, että sitä ongelmaa on YRITETTY korjata. :grin: Kaveri osti kesällä Kruiserin, ja niin ne tikut sieltä lähtee kälppimään edelleenkin ihan samaan malliin kuin ennenkin, kun oikein kunnolla pommittaa menemään! :tongue:

Ai, no en oo vissiin sitten tarpeeks kovaa pommittanu!  :grin:

Lainaa
Totta, en olekaan koskaan ajatellut tuolta kantilta asiaa, kun olen harrastanut Madeja vain nitroina. Ongelmahan on syntynyt siis ilmiselvästi siitä, että alun perin nitroksi suunniteltu auto on muutettu sähkömalliseksi, ja näin on jäänyt tuo levyjarru tietysti pois paketista, jolloin jarrut on tietysti siirtyneet pelkälle taka-akselille. Aina sitä oppii jotain uutta kun näitä asioita käy läpi! :smiley: Sullahan tais olla itse tehty tuo sähkökonversio, mutta oliskohan niin, että tuo sama "ongelma" ihan alkuperäisessä Twin Forcessakin, vai onko siitä jo alunperinkin jätetty tuo laakeri pois?

Jep, juuri noin! Vertailin TF ja MF räjäytyskuvia, molemmissa oli samalla osanumerolla se eli kai Twinissä on kans tuommonen jännä jekku  :grin:

Lainaa
Ainakin eräs erikoisversio oli RCX-malli, joka oli varustettu kahdeksalla iskarilla, että olisikohan sulla sitten se? Niin paljon jo kerennyt aikaa vierähtämään niistä ajoista, että ei oikein enään muista kunnolla kaikkia yksityiskohtia näiden vehkeiden alkutaipaleelta!

Googlasin tuota RCX:ää, jotenkin muistelinkin että en semmosta kirjainyhistelmää nähny missään. Siinä näköjään oli tuplaiskarit, ja paljon muuta... Mm. O.S. kone ja valmiiksi universal kardaanit!  :laugh:

http://bannedrc.com/forum3/viewtopic.php?f=30&t=478

neruda

Madforceen tuli hieman nykyaikaisempi koppa eli Prolinen Ford F-650. Sopivan "möhkö" koppa. Maalauskin suoritettu, seuraavaksi teippejä suunnittelemaan:



Ei tule siis mitään virallista monsteritieppausta tähän, ehkä sitten seuraavalla kerralla.

Koppa ei ole kunnolla vielä asennettu tuossa kuvassa, asettuu siis hieman matalemmalle. Pari pientä kauneusvirhettäkin tuli, mutta menkööt noin..
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

DIY-man

Täällähän onkin kiva topikki  :smiley: .

No tässä mun näkemystä Kyosho Twin Forcesta:

https://skydrive.live.com/?cid=dc57f9daa3e15574&sc=photos#cid=DC57F9DAA3E15574&id=DC57F9DAA3E15574%21139&sc=photos


Ei ole enää "Twin", jos moottoreita sillä meinataan.

Vielä vähän kesken.
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Riku.F

V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Pauli4x4

Tilasinpas sitten itelleni toisen kierroksen RC4WD:n beadlock vanteita, kun tulivat taas saataville! :afro:

Saas nähdä mihin autoon nuo ruuvaan, mutta joko johonkin noista mun kolmesta Clodista, tai sitten Juggernauttiin niitä voisi kokeilla myöskin. Diggeriin nuo ei käy muuta kuin keskireikiä suurentamalla, mutta näitä en enään ala porailemaan. :smiley:

-rcmh-

On hienot vanteet nuo beadlockit.

Eilen saapui mulle Clodin Renkaat venteineen, on kokoa näillä, kunnon läskit. :huh:

Kuvassa Clodin rengas vs Stampeden 2.2" rengas.



HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Pauli4x4

Lainaus käyttäjältä: -rcmh- - 24.12.13 - klo: 22.58
On hienot vanteet nuo beadlockit.

Eilen saapui mulle Clodin Renkaat venteineen, on kokoa näillä, kunnon läskit. :huh:

Kuvassa Clodin rengas vs Stampeden 2.2" rengas.
Nuo beadlockvanteet ovat myös "hiukan" painavan sorttiset, kun painoa taitaa olla jotain 350g per vanne, mutta mun monstereissa saa painoa ollakin! :grin:


Ja onhan nuo Clodin renkaat kyllä mehevät gummit, varsinkin jos ensimmäistä kertaa näkee! :cool:

Mahtaa jo sormet syyhytä pikkuhiljaa, että pääsisi kasailemaan Barbaaria? :tongue:

Tiedätkin jo varmaan, mutta CPE:ltä saa noihin original clod vanteisiin kaikkea pientä koristetta, joilla niistä saa vähän enemmän nykypäivän mukaiset, eli erilaisia feikki planeettapyörästöjä ja beadlock kehiä. Clodin vanteet sinänsä ovat aivan 80-luvun monsterivanteiden näköiset, joten ovat kyllä old school projektissa hyvinkin skaala-uskolliset, kun harvoilla niihin aikoihin oli planeettanapoja, vaan pojat veti raakalla pelillä vaan kiinteillä navoilla! :grin:

-rcmh-

Joo, kyllä jo odottelen että barbaarin runko tulis, niin pääsis kasailemaan monsteria. :tongue:

Voi olla että tee teen jonkun 80-luvun old-school tyylisen monsterin, niissä on vain jotain niin hienoa.

Hieno videon pätkä
USHRA Battle of the Monster Trucks 1988 Richmond VA Part 1
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Anis

#144
Tääläkin etenee, mutta hitaasti. Ketjupyörä koki halkeamisen koneistettaessa, uusi on tullut ja menee kohta työnalle.

Clodiakaan ei ole tilattu vaikka liki joka päivä mielessä onkin...

Tein 3mm alumiinista korotuspalan että sain nuo ruuvinkannat piiloon ja helpompi sijoittaa moottori



Moottoripaketinkin kasasin, tein samasta alupalasta välilevyn jonka ja senkkasin kiinni pukkiin ja noparin sen päälle.
Koitan saada ketjupyörän mahdollisimman juureen akselille jotta ketjusta aiheutuvat radiaalivoimat saataisiin minimoitua ajatellen moottorin akselin ja laakerien kestoa






Miksu L

Siistin näköinen ratkaisu, kuluvien osien määräkin vähentyy. Slipperin puute tuossa vaan on, mutta se onkin tarkoitettu tytöille. :tongue:

Pauli4x4

Nyt olis jollekin edullisesti tarjolla ebayssa uudet RC4WD beadlock vanteet! Ostakaa äkkiä joku nuo pois, kun ovat kuitenkin tulevaisuuden keräilyharvinaisuudetkin vielä, ja lisäksi aidoimman näköiset monsterivanteet mitä on!
http://www.ebay.com/itm/321147996949

Itse olisin jo ostanut, mutta kun tuli juuri varmaan 65€ kalliimmalla ostettua RC4WD:ltä suoraan viimeinen setti mitä niillä oli toistaiseksi tarjolla...

neruda

Pistetäänpäs nyt tännekin tuo Madforcen uusi "lookki", vielä puuttuu muutamia yksityiskohtia.

Madforcen koriprojekti etenee jälleen. Itse olen ollut pienestä pitäen Transformers-fani, joten teemaksi otettiin Barricade-poliisi. Pieniä muutoksia tosin tehtiin, jotta väreistä saatiin omaan silmään sopivammat.

Yleiskuva edestä:


Yleiskuva takaa:


Huomaa California-rekisterikilpi asianmukaisella tekstillä :) Niin joo, ja sponsori myös..


Kyljen decalit tarkemmin:
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Miksu L

Hiukan kummastelin tuota kirkkaan valkoista ovea kun pisti niin rajusti silmäänkin, mutta tarroituksen jälkeen kori näyttää todella hienolta. :smiley:

Veskuvaan

Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...