Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Telemetria

Aloittaja jani.m, 30.11.13 - klo: 13.57

jani.m

Iltapäivää, onko kukaan pelleillyt/kikkaillut autojen telemetriadatan kanssa diy-pohjalta? Ei oikein haulla löytynyt juttua. Tarve olisi saada ainakin moottorin kierrosnopeutta ja lämpötilaa välitettyä langattomasti ajopaikalle, parhaimmillaan suoraan vaikkapa iPhoneen.

Pohjana on perus Kyoshon rtr setti , johon pitäisi etsiä sopivat anturit ja telemetriadatan langaton lähetin. Traxxasin vehkeistä saattaisi saada rakennettua muihinkin merkkeihin jotenkuten toimivaa (ehkä). Myös Spektrumilla on jotain valmista settiä. Tuntuu vaan että suurin osa dyi juista on lentäjäpoikien käsialaa, eikä oikein sellaisenaan sovi autoihin. Olisi myös mukava että telemetria ei olisi riippuvainen käytetystä radiosta!

Onko muita, jotka ovat viritelleet vastaavaa systeemiä?

Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.

Testikuski

Käy lukemassa rata topikissa oulunsalon radalta juttuja. Siellä on ropellipäät tehneet langattomat systeemit
Ospa Rc

Bigbear

Eagletree tarjoaa langattomia telemetria systeemejä, tosin ei ilmeisesti kännykkä apsia
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

ylikar-h

Olen yrittänyt vaihtaa Spektrumin telemetria yksikön näyttämään kierrosluvun sijasta auton nopeutta, ohjeissa sanotaan, että "roll out"  yksiköksi laitetaan auton kulkema matka tuumina yhden rattaan kierroksen aikana, eli tässä autossa 3,9 tuumaa.
Mutta nopeus ei ole mitenkään realistinen tälläisellä roll out arvolla.
Onko joku onnistunut saamaan realistisen nopeuden näyttöön  joko maileina tai km / h ?

mcly

Lainaus käyttäjältä: ylikar-h - 08.01.14 - klo: 20.27
Olen yrittänyt vaihtaa Spektrumin telemetria yksikön näyttämään kierrosluvun sijasta auton nopeutta, ohjeissa sanotaan, että "roll out"  yksiköksi laitetaan auton kulkema matka tuumina yhden rattaan kierroksen aikana, eli tässä autossa 3,9 tuumaa.
Onko joku onnistunut saamaan realistisen nopeuden näyttöön  joko maileina tai km / h ?
Onko ne kierrosluvut susta paikkansa pitäviä ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

ylikar-h

Lainaus käyttäjältä: mcly - 08.01.14 - klo: 20.59
Lainaus käyttäjältä: ylikar-h - 08.01.14 - klo: 20.27
Onko ne kierrosluvut susta paikkansa pitäviä ?

No ainakin lähempänä totuutta...