Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Suuri Mopo/Kevari keskustelu.

Aloittaja MarkusH, 27.07.04 - klo: 21.08

R3VO

Kun löytäs vielä Airohiin tollasen 'Pinlock' visiiri.... Ainuut mitkä löytyy tohon on se vakio kirkas ja ihan tumma. Kypärän malli Speed Fire Evil.
Tamiya M03L | TRAXXAS 1/16 E-REVO vxl | Tamiya TT-01D Type E
Joskus viisas mies sanoi 'Less Traction, More action'

JiiVee

tähän näin visainen kysymys.

Samurai 110cc josta hävis kipinä.

Puola on todettu toimivaksi, ja vaihdettu on kaikki muu paitsi sammutuskytkin johtosarja sekä ensiökäämi.

Millaisia voltteja ehjän ensiökäämin pitäs antaa kun polkimesta konetta pyörittelee?
pöö

Koheltaja

Tuolta voi katsoa jos löytyy huurtumatonta visiiriä omaan kypärään. Visiirissä pinnoite joka estää suoran huurtumisen mutta ajan mittaan kosteus kerääntyy sisäpinnalle, mitä pinlock tai tuplavisiiri ei tee. Kesä tuli ajettua ton firman visiirillä ja melko varmaan myös ensi kesänä hieman tummenetulla versiolla.

http://www.bobheathvisors.co.uk/

Noi visiirit ei sitten kestä mitään kemikaaleja, puhdistus miedolla saippuavedellä tai muuten pinnoitteet menee harmaaksi/läikikkäiksi.
Kylätason RC-kuski.

R3VO

joo kyllä tuolta löyty visiiri mun kypärään mutta kun kerrottas että onko pinlockki/anti fog vai mikä... Kuvaakin kun sais vielä :grin:
Tamiya M03L | TRAXXAS 1/16 E-REVO vxl | Tamiya TT-01D Type E
Joskus viisas mies sanoi 'Less Traction, More action'

mascot

Lainaus käyttäjältä: R3VO - 01.11.11 - klo: 14.48
Kun löytäs vielä Airohiin tollasen 'Pinlock' visiiri.... Ainuut mitkä löytyy tohon on se vakio kirkas ja ihan tumma. Kypärän malli Speed Fire Evil.


Osta vain johonki kypärään tarkoitetun (jossa on about saman mallinen ja kokoinen visiiri) Pinlock kalvosarjan ja poraat ite siihen visiiriisi ne pinnin reijät... Tuollai minäki tein Marushinin sävytetyille visiireille ku marushinin ainoa pinlock visiiri on kirkas...

Tuolla Pinlock kalvolla ei sitte ole mitään virkaa jos joudut silmälaseja pitämään ku lasit on ne jotka ensin huurtuu, näin ainaki mulla. Mahtava jossaki satasen vauhdissa hönkästä rillit huuruun ku moottoripyörällä liikenteessä...
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Koheltaja

Tosta kypärä millä ei huurru rillitkään, tollasella on ajettu kelissä kun kelissä ja parhaimmat pakkaset -35 ja huurtumisesta tietoakaan.

Kylätason RC-kuski.

R3VO

#1566
siis nyt ei olla mitää moottorikelkka kypärää hankkimassa :grin: olis kyl tyly kuitenkin :wink:

mut kysäsin airohilta sähköpostin kautta että onko saatavilla pinlock/no-fog visiiriä saatavilla, vastasivat vain seuraavaa-->
Lainaa
Dear sirs
Thank you for your email and for your interest in our helmets, on our website www.airoh.com there are any informations about this helmets.
Best regards
Angela

Vähän tyly vastaus, periaatteessa sanovat vaan että no mene ite kattoo... ja mitä lienee tarkoittanu tolla 'there are any informations about this helmets'
Joku harjoittelija mujun pistivät mulle vastaamaan prkl :huh:

Ja muutenkin tuli tossa putkia selaillessa mieleen, huomasin että yhessä teharissa olis e-merkintä eli onko ihan laillista pistää semmonen pyörään? itteä vähän hämmentää koko e-merkintä teharissa :huh:
Tamiya M03L | TRAXXAS 1/16 E-REVO vxl | Tamiya TT-01D Type E
Joskus viisas mies sanoi 'Less Traction, More action'

Pastirolli

Lainaus käyttäjältä: R3VO - 02.11.11 - klo: 15.27

Ja muutenkin tuli tossa putkia selaillessa mieleen, huomasin että yhessä teharissa olis e-merkintä eli onko ihan laillista pistää semmonen pyörään? itteä vähän hämmentää koko e-merkintä teharissa :huh:

Saa laittaa vaikka kumisaappaan pakoputkeksi kunhan tehot eivät nouse eikä äänet kasva yli sallitun desibelimäärän.
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

R3VO

Kuristettu se putki kai on niin en uskois että tehoja lisäis?
Olis kyl aika härön näköne riepassa tuo leovince... kirpeen hintanen vain
Tamiya M03L | TRAXXAS 1/16 E-REVO vxl | Tamiya TT-01D Type E
Joskus viisas mies sanoi 'Less Traction, More action'

jokuajaja

Osaako joku sanoa mitä kannattaisi vaihtaa Minarellin am6 koneeseen, kun nyt 20000km kohdalla teen remppaa. Aiemmin vaihdettu mäntä, joskus 11 tuhannen paikkeilla. Ainakin kiertokangen laakerit ja tiivisteet?
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

JiiVee

Lainaus käyttäjältä: JiiVee - 01.11.11 - klo: 15.39
tähän näin visainen kysymys.

Samurai 110cc josta hävis kipinä.

Puola on todettu toimivaksi, ja vaihdettu on kaikki muu paitsi sammutuskytkin johtosarja sekä ensiökäämi.

Millaisia voltteja ehjän ensiökäämin pitäs antaa kun polkimesta konetta pyörittelee?
pöö

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: jokuajaja - 03.11.11 - klo: 17.06
Osaako joku sanoa mitä kannattaisi vaihtaa Minarellin am6 koneeseen, kun nyt 20000km kohdalla teen remppaa. Aiemmin vaihdettu mäntä, joskus 11 tuhannen paikkeilla. Ainakin kiertokangen laakerit ja tiivisteet?

Stefat, runkolaakerit ja mäntä tappeineen laakereineen. Tiivisteet uusitaan aina kun avataan. En muista onko vaihteiston akseleilla laakerit, mutta jos on niin nekin saattaisi olla hyvä uusia kun kerran on jo mosa levällään...

Vesipumpun stefa kanssa, vaikka onkin "sikahintainen" samalla niin on pitkäksi aikaa konetta taas.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

jiksu

Ite vaihtaisin vielä petilaakerit ja tarkastaisin onko veivissä välystä.
-tauolla-

Kakkutukka

Lainaus käyttäjältä: Pastirolli - 02.11.11 - klo: 16.25
Lainaus käyttäjältä: R3VO - 02.11.11 - klo: 15.27

Ja muutenkin tuli tossa putkia selaillessa mieleen, huomasin että yhessä teharissa olis e-merkintä eli onko ihan laillista pistää semmonen pyörään? itteä vähän hämmentää koko e-merkintä teharissa :huh:

Saa laittaa vaikka kumisaappaan pakoputkeksi kunhan tehot eivät nouse eikä äänet kasva yli sallitun desibelimäärän.
Etpä saa laittaa E hyväksyttyä teharia "laillisesti" kiinni vaikka onkin E hyväksyntä. Vaaditaan muutoskatsastus tuollekkii että saapi laittaa. Mut jos haluaa selvitä helpommalla, mukana tuleva MAHDOLLINEN tarra pitää liimata vaan runkoon että näkee putken olevan hyväksytty mopetiin jne. Tehareita saa monia E hyväksyttynä, siihen malliin :) eikä se tuo suurempaa tehonlisäystä tjsp jos kuri kiinni teharissa, itseasiassa samakun olis vaan vakioputki. Satsaat vaa rahat tehariin ja kuri veks. Muussa tapauksessa käytit rahas turhaan jos kurillisen teharin pykkäät mopoos.
Voimaa ja valtaa.

R3VO

Joo en kyllä teharii ollukkaan ostamassa, ihmettelin vaan tota e-hyväksyntää :huh: kyllä toi leovince olis antanu melko paljo lisätehoo jos siinä on vaa se yks kuri, mul on vakioputkes tuplaholkit joista toinen alkukäyrän ja paisarin välis :angry:
Tamiya M03L | TRAXXAS 1/16 E-REVO vxl | Tamiya TT-01D Type E
Joskus viisas mies sanoi 'Less Traction, More action'

svg27

Ei sillä mitään tee tosiaan jos et irrota kuria, ihan sama ku vakioputkella tuhnuutat.

Tehari ilman kureja, kuullostaa jotenkin paljo järkevämmältä. Mutta jos virkavallalle jää kiinni niin rapsua toki paukkuu, hyvin yleistä.

Mut sellastahan se aina on.
|HN X2|Slash|

JiiVee

ja vieläkään tuo 110cc samu ei lähe käyntiin

nyt on puolaa ja johtosarjaa lukuunottamatta kaikki sähköosat vaihdettu, johdoista löytyi katkos joka on korjattu, vaan edelleenkään ei kipinää.

puola on ehjä (testattu toisessa mopossa) ja kahta varmasti toimivaa tulppaa kokeiltu, sammutuskytkin mitattu myös toimivaksi.
pöö

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: JiiVee - 26.11.11 - klo: 18.35
ja vieläkään tuo 110cc samu ei lähe käyntiin

nyt on puolaa ja johtosarjaa lukuunottamatta kaikki sähköosat vaihdettu, johdoista löytyi katkos joka on korjattu, vaan edelleenkään ei kipinää.

puola on ehjä (testattu toisessa mopossa) ja kahta varmasti toimivaa tulppaa kokeiltu, sammutuskytkin mitattu myös toimivaksi.

Staattorikin vaihdettu?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

JiiVee

#1578
koko magneetto kaikkine hiluineen.

edit: Siinä aikamme johtoja ihmeteltiin ja hipelöitiin niin kipinä tuli takaisin ihan yks kaks ja saatiin se laitos käyntiin.

samurain 110cc koneen startti.mp4
pöö

jimipee

Onko noissa kahvakumeissa eri kokoja sillä skootteriin yritän tuppeja vaihtaa mutta ei millään mene kaasukahvan puolelle? Teenkö jotain väärin vai eikö niitä ole suunniteltu tuommoiselle kiinalaiselle muoviläjälle, eli kymcolle?
Axial SCX-10, Chevrolet Blazer

Lapio

Lainaus käyttäjältä: jimipee - 06.12.11 - klo: 21.11
Onko noissa kahvakumeissa eri kokoja sillä skootteriin yritän tuppeja vaihtaa mutta ei millään mene kaasukahvan puolelle? Teenkö jotain väärin vai eikö niitä ole suunniteltu tuommoiselle kiinalaiselle muoviläjälle, eli kymcolle?

Hmm ei niissä kyllä pitäisi olla. Ihan tavalliset kaupan aftermarket-tupit olen asennellut niin siskon Kymco Agilityyn kuin aikoinaan omaan Piaggion skobaan sekä nykyiseen Kawasaki Z 750:seenkin. Kannattaa käyttää grippiliimaa joka paitsi kiinnittää tupit kunnolla myös liukastaa pintoja asennusvaiheessa jolloin tupit menee helpommin paikoilleen.
Traxxas Stampede + Sidewinder 5700KV

Jolo

Lainaus käyttäjältä: Lapio - 07.12.11 - klo: 13.49
Lainaus käyttäjältä: jimipee - 06.12.11 - klo: 21.11
Onko noissa kahvakumeissa eri kokoja sillä skootteriin yritän tuppeja vaihtaa mutta ei millään mene kaasukahvan puolelle? Teenkö jotain väärin vai eikö niitä ole suunniteltu tuommoiselle kiinalaiselle muoviläjälle, eli kymcolle?

Hmm ei niissä kyllä pitäisi olla. Ihan tavalliset kaupan aftermarket-tupit olen asennellut niin siskon Kymco Agilityyn kuin aikoinaan omaan Piaggion skobaan sekä nykyiseen Kawasaki Z 750:seenkin. Kannattaa käyttää grippiliimaa joka paitsi kiinnittää tupit kunnolla myös liukastaa pintoja asennusvaiheessa jolloin tupit menee helpommin paikoilleen.
ne molemmat tupit on erikokoiset laita se isompi kaasukahvan puolelle ja pienempi toisellepuolelle menee huomattavasti helpommin paikalle kun väärin päin ja kannattaa laittaa liimaa paljon (ei kannata nuukailla) (ettei joudu repimään myöhemmin pois että saa liimaa lisää)
Awesomatix A700

jimipee

Okei! Pitää käydä uus paketti ostaa kun raivopäissäni viskasin tupit roskiin  :roll:
Axial SCX-10, Chevrolet Blazer

Koheltaja

Liima ei ole välttämätöntä tuppien asennuksessa, hyvin on tupit pysyneet paikallaan ilman liimaakin. Asennuksessa suihkaisu jarrukliineriä tuppiin niin luistaa helposti paikalleen.
Kylätason RC-kuski.

jiksu

Tehkää rautalankakikka tuppeen, niin ei tarvii liimoja lotrata. Saa myös helposti irti.
Eli rautalankaa kierros tai kaksi tupen ympäri ja kiristää pyörittämällä päitä pihdeillä(u now)
Itellä parissa kohtaa tuppea, niin ei pyöri tai liiku.
-tauolla-

nestori

Siis rautalankaa tuppien päälle?Ruma ainakin tulee.

Koheltaja

Rumuus ei ole ensimmäisenä mielessä jos keuliessa jää tuppi käteen... :grin:
Kylätason RC-kuski.

Lapio

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 07.12.11 - klo: 17.10
Liima ei ole välttämätöntä tuppien asennuksessa, hyvin on tupit pysyneet paikallaan ilman liimaakin. Asennuksessa suihkaisu jarrukliineriä tuppiin niin luistaa helposti paikalleen.

Ei ne todennäköisesti kokonaan irti lähde mutta hieman stongasta riippuen pyörivät ja muljahtelevat ärsyttävästi. Lisäksi ei ole kovin turvallista jos grippi ei pidä.
Traxxas Stampede + Sidewinder 5700KV

Koheltaja

Mulla on varmaan ollut hyvä tuuri tuppien kanssa, ei ole muljahdellut eikä pyörineet vaikka en ole käyttänyt liimaa tai varmistuslankaa. Siinä olet oikeassa että pyörivä tuppi ei juurikaan fiiliksiä paranna, sama kun yrittäisi juosta irtoavalla sandaalinpohjalla.
Kylätason RC-kuski.

Lapio

Stongissa on varmaan hienoisia paksuuseroja eli joissakin gripit pysyy paikoillaan. Ehkä jollain mopolla ajelee vaikka tupit olisikin mitä on, mutta isolla pyörällä se on suorastaan pelottavaa kun kulkupuoli vähän eri luokkaa eikä voi luottaa otteeseen tangosta.
Traxxas Stampede + Sidewinder 5700KV