Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Duratrax Maximum st pro diffistä ja slipper clutch

Aloittaja jjosk, 28.07.04 - klo: 22.11

jjosk

Moi

Täällä foorumissa on paljon kokemusta kyseisestä autosta joten päätänpä kysyä seuraavaa:

Onnistuin hajoittamaan tasauspyörästön rattaat (ihan normaalia). Ostin uuden samanlaisen mutta kun laitoin paikalleen ja vaihteistoboxin kiinni ja pyörittelin sitä isoa ratasta tuntui siltä kuin uusi diffi olisi soikea?! Tökkii todella (siis suhteellisen) paljon kun diffi on tietyssä kohtaa... Ajattelin ensin, että siinä kohtaa on liikaa vaseliinia tai muuta likaa ja puhdistin jokaisen rattaan välin mutta ei auta. Kokosin rikkinäisen diffin ja koitin sitä ja huomasin että siinäkin on hieman samaa tökkimistä mutta ei läheskään niin paljon.

Onko jollain kokemuksia vastaavasta?

Kertokaa joku onko tässä autossa slipper clutch ja jos on miten sitä säädetään? Ohjekirjassa lukee "It has adjustable tension by turnig the nut on the shaft."

En itse ota tuosta selvää.

Kiitän vastauksista.


-jjosk

fiesta6

jos se on se pro-malli, ei siinä oo sitä slipperiä..
Ja se alkuperäinenkin on alussa vähän tökkivä.. kovaa ajoa niin osat hioutuu. Oisit tänkin laittanut duratrax topicciin..
Ja se säätöjuttu tarkoittaa varmaan 2-automaatin säätöä..
Taas kehissä.. ;)

MarkusH

Eihän nämä uutuudet tunne täysin foorumin sääntöjä :wink:

Sami L

Diffejäkin olisi jossain määrin hyvä ajaa sisään. Juuri tuo mainittu hioutuminen. Yksi tankki loivilla kurveilla ja kevyellä kaasulla taitaisi hoitaa asian. Muutenkin ajo tasaa ne öljyt ja vaseliinit sinne.
Osissa saattaa myöskin olla pieniä virheitä, mutta tuskinpa ne ajoa haittaavat, ellei diffi hajoa käsiin, tai ole ihan soikea. Aja ja kokeile.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.