Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper 7 Sport RTR vai Kyosho MP 7.5 Sports Readyset

Aloittaja JoniK, 31.07.04 - klo: 19.32

JoniK

Elikkä antakaahan suosituksia kysesistä autoista kumpi kannattaisi ostaa.Löytyy jo Mugenin Super Athlete,joten sille kisakaveri kun veljen kanssa kilpaillaan.Radalla olis tarkoitus ajella.

HoBao Hyper 7 Sport RTR löytyypi: http://www.sanderssona.com/index.php?s=tuotteet&sub=autot_hyper7

Kyosho MP 7.5 Sports Readyset löytyypi: http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_23&products_id=143

Nike

Itse valitsisin varmaankin HoBaon, lähinnä tuon kyoshon sairaalloisten vara- ja viriosien hintojen takia. Ja taitaa olla K:ssa tehottomampi konekin :?:

MarGox

Ei kokemusta HoBaosta, joten se. Siksikin kun hyllyssä on jo tuollainen Kyosho. Kyoshosta voin kertoa oleellisena seikkana sen, jotta RTR:n alkuperäisosat kun (lue; kun JOUTUU vaihtamaan) vaihtaa "oikeisiin" osiin, niin se ON HYVÄ - siis minun mittapuulla, joka on puhtaasti aloittelijan mieälipide.
niin, ja kyllä; Kyoshon varaosat ovat arvokkaampia kuin HoBaon.
Jos päädyt Kyoshoon. Avaa diffit ja laita niihin rasvat ja öljyt het kättelyssä!
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

rc aleksi

Hobao tietenkin halvempi parempi halvat varaosat ja kestää ajaa ku  kyosho sportti.Älä missään nimessä osta kyoshoa mulle muuten on tulos hobao :)  .
hobao ei ole enää piristämässä päivääni se hoiti hienosti tehtävänsä........

blenheim

No, itse päädyin Kyoshon MP-5:een. RTR versiosta en tiedä, mutta ainakin kaksi lauennutta konetta (GX-21) tiedän. Molemmista meni kiertokanki seinän läpi. Joten pienellä varauksella katseken niitä.

Hobao on puhtaasti kisakiesi, RTR:nä. Ainakin tämmästä olen kuullut. Eli sillä voi periaatteessa mennä kisaamaan ja ehkä jopa sijoittua kohtalaisen hyville sijoille. Mutta tiedä häntä. Varmaankin noista kahdesta kallistuisin kuitenkin sen Hobaon puolelle laadun takia. Ja halvempien varaosien takia jos aloittelija olisin vielä. Osia aloittelijalta menee varmasti melko paljon. Ainakin itseltäni meni.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Jöördis

Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Joona H

Itse suosittelisin HoBaota,muutamalla lisäosalla siitä saa jo mukiinmenevän pelin kisoihin.
Vanttiruuvit,jarrusarja ja parempi moottori (Hyper .21 4-port ei ole vissiin mikään kauhian hyvä moottori :? ) ja muutama muu lisäosa riittänevät,jos kisaamaan mielit.........tottahan sinne voi mennä ihan vakioautollakin :wink:
Hinnathan on suunnilleen samoissa,mutta HoBao tarjoaa mukaan paremmat radiot (Futaba),parempia osia (rungonjäykistäjät eteen/taakse yms.), sekä oletettavasti hieman paremman moottorin.
Autohan (siis Hyper-7) kestää omien kokemusten perusteella jos jonkinlaista rääkkiä ja ikäviä lentoja hajoamatta.

ER_90

mäkin kyl suosittelisin HoBao:ta. en kyl tiä miks, mut se vaa jotenki tuntuu paremmalta. niin ja onhan HoBao:lla paljo halvemmat vara osat ku kyosholla. aattelin et vois itekki hankkia ton HoBaon. :P
No jonkunhan se kärjessä pitää mennä...
HPI Nitro MT2

jtv

Mä ostin Hobaon sportin n.3 viikoa sitten, ostin samalla ilmansuodattimeen sen ulomman jutun. Ekan ajokerran jälkeen ostin lisä jarrut, hahenkaulan ja nyt ostin renkaat. Seuraavaksi tulee 20 c-palat ja uudet ylätykivarret ko se ei käänny niillä 17 c-paloilla jotka on vakiona.

Sit itse autoon.

Auto toimii ihan hyvin ja kestää tällaisia aloittelijan kolhuja tosin ruuveja tippuu, mut se taitaa kaikissa merkeissä olla.
Vakiona jarrut aika onnettomat ja voimaservn hankinta ohjaukseen on jokaisella edessä minä tyydyin halpaan Futabaan. "näin alussa"
Moottorista sen verran että se 4-porttinen Hyper antaa ihan tarpeeksi tehoa ainakin minulle ja riittää jyrkkälän isoihin hyppyreihin.
Eli suosittelen Hobaota! Mutta jokainen tekee omat ratkaisut.

Joona H

Lainaus käyttäjältä: "jtv"Mä ostin Hobaon sportin n.3 viikoa sitten, ostin samalla ilmansuodattimeen sen ulomman jutun. Ekan ajokerran jälkeen ostin lisä jarrut, hahenkaulan ja nyt ostin renkaat. Seuraavaksi tulee 20 c-palat ja uudet ylätykivarret ko se ei käänny niillä 17 c-paloilla jotka on vakiona.

Sit itse autoon.

Auto toimii ihan hyvin ja kestää tällaisia aloittelijan kolhuja tosin ruuveja tippuu, mut se taitaa kaikissa merkeissä olla.
Vakiona jarrut aika onnettomat ja voimaservn hankinta ohjaukseen on jokaisella edessä minä tyydyin halpaan Futabaan. "näin alussa"
Moottorista sen verran että se 4-porttinen Hyper antaa ihan tarpeeksi tehoa ainakin minulle ja riittää jyrkkälän isoihin hyppyreihin.
Eli suosittelen Hobaota! Mutta jokainen tekee omat ratkaisut.
Laitappa ruuvilukitetta niihin ruuveihin,niin ei pitäisi tippua.
Jarrujen huono teho saattaa johtua siitä,jos kaasussa on vakioservo,voimaservo auttaa tuota jarruasiaa huomattavasti.

Mika R

Eiköhän tu ole ihan sama kumman ostat. Alkuun pääset varmaankin mainiosti ja sitten tositoimiin (kilpailut) on kuitenkin auton vaihto edessä sanoisin. En usko että kumpaakaan kannattaa lähteä päivittämään, mielummin kokonaan uusi. No tämä on vain mielipide sen pohjalta mitä ton Stormin suhteen olen kokenut.

JaniA

Itelläni on kokemusta Kyoshon sportista niin en kyllä kallistuis sinne suuntaan...Ja jos meinaat ruveta kisailemaan,niinkuin Mikakin jo totesi EI kannata ruveta linnottamaan!
HeiUA

jannu

Hobaon koska noista kyoshon readyseteistä ei koskaan tiedä.

jtv

Joo tiedän että olis ollut järkevää ostaa kisamalli heti, mutta kun toi raha. Minulla on suunnitelmissa tässä päivittää autoa sitämukaa kun rahaa tulee ja talven aikana hommata uudet sähköt sun muuta.
Mun ajotaidoilla ei taida vielä olla väliä onko sport vai pro alla. Pitäis kyllä mennä kisaamaan johonkin kerhokisoihin että sais kokemusta kisatilanteesta.
Onx kenelläkään tietoa onko jyrkkälässä kerhokisoja tänävuonna?
Vantaan kisojakin olen miettinyt mutta kun ei ole hyväksyttyä pilliä ja on töitä silloin.
Niistä jarruista sen verran mulla on futaban s3305 ohjauksessa ja olis tarkoitus laittaa se kaasuun/jarruun kun saan ojhaukseen kunnon servon, eli se 3:n levyn jarrusetti oli huomattavasti halvempi vaihtoehto näin aluksi. Joutuu ne kumminkin ostaa.

Mika R

Moi,
oli puhe eilen Salon kisoissa että TUA:n kerhoskabat vois olla Jyrkkälässä vielä elokuun aikana! Se olisi hienoa, yritetään pitää :D

edit:
Turustäpäin ollessani ostaisin Hobaon tai GS:n, koska niitä alkaa siellä olla enemmänkin --> varaosia, kokemuksia, ym.

Rph

Näistä kahdesta vaihtoehdosta Hobao, koska se on laadultaan parempi kuin ReadySet 7.5 Sport. Osta mielummin käytetty auto esim. Hyber, Kanai, mugen tai vaikka Gs Pro. ( tiedustele Mikalta mielipidettä Gs Pro:sta ). Ja koneeksi vaikka perus Hobaon motti ja radiot esim.Futaba, Hitec, Jr jne...

T:Rami

PS: Köyhän ei ole varaa ostaa huonoja, nimimerkillä kokemus puhuu
mydään lennokipiruustuksia .)

Mika R

Olen Ramin kanssa ihan samaa mieltä! Sportia kannattaa ajatella vaihtoehtona jos ajaa vähemmän ja kesyssä maastossa (ei Jyrkkälä tai Lavanko, esim Salon rata tai ns. pihasudittelua), tai ei ole varma tykkääkö koko hommasta. Sportin päivitys Proksi tulee kalliimmaksi luultavasti kuin heti kisakiesin osto merkkiin katsomatta.