Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?

Aloittaja Slider, 04.03.14 - klo: 16.45

Slider

Joo, kun päivität sen kuulalaakerikellolliseksi sen koneen niin eri hammasmäärien vertailu on aikalailla halvempaa kun että ostelee Kyoshon 40e kelloja nipun nurkkiin pyörimään. :P

nakkikioski

Esimerkiksi Kyoshon 14t kytkinkello maksaa a main hobbiesilla 25.99$ ja jq:n vastaava 17.99$ laakereiden kanssa.
Kyosho dbx 2.0,  Himoto Viper xst infinity ja Kyosho pureten alpha ep

Slider


nakkikioski

Mites noitten kytkinpalojen kanssa kun tuossa gxr18sp motissa on kaksi pala vauhtipyörä ja pitäisi vaihtaa ne palat ja kyoshon sivuilta ei löydy ku paloja kolmipala kytkimelle, niin toimiiko ne kolmipalat kaksipala kytkimessä? Oon kerran testannut niitä alumiinisiä ja kuluivat todella nopeasti. Eli mitkä ois hyvät palat?
Kyosho dbx 2.0,  Himoto Viper xst infinity ja Kyosho pureten alpha ep

vihku

Lainaus käyttäjältä: nakkikioski - 05.07.14 - klo: 13.22
Mites noitten kytkinpalojen kanssa kun tuossa gxr18sp motissa on kaksi pala vauhtipyörä ja pitäisi vaihtaa ne palat ja kyoshon sivuilta ei löydy ku paloja kolmipala kytkimelle, niin toimiiko ne kolmipalat kaksipala kytkimessä? Oon kerran testannut niitä alumiinisiä ja kuluivat todella nopeasti. Eli mitkä ois hyvät palat?
Mulla tais olla tommoset vuonna nakki ja muusi  :grin: . http://www.hobbylinna.fi/tuote/clutch-shoe-spring-set/86869/
Tosin en ole ihan 100% varma oliko nuo mutta samalta näyttävät.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

nakkikioski

#35
http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.97014&BildLopNr=01
Ohhoh, löysinpä itsekkin samanlaiset kuin vihkun linkittämät, kumma kun ei päivällä silmään osunut :grin:
Mutta meneekö toi vihkun linkittämät palat tonne kyoshon vauhtipyörään, eli onko ne tapit niille paloille oikeilla paikoilla? Ois noi hpi:n palat melkein kolme kertaa halvemmat kuin kyoshon :D
Kyosho dbx 2.0,  Himoto Viper xst infinity ja Kyosho pureten alpha ep

vihku

Eiköhän nuo mene jos ovat samat mitkä mulla oli.. Itsellä ainakin meni heittämällä paikalleen ja kesti ihan hyvin ajoa.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

nakkikioski

Selvä, lähtenee tuollainen tilaukseen :cheesy:
Kyosho dbx 2.0,  Himoto Viper xst infinity ja Kyosho pureten alpha ep

nakkikioski

#38
Löysin tuolta jemmasta tollasen kytkinpala jutun. Nuo tapit ovat vähän liian pitkät jotenka voinko laittaa prikkoja palojen ja vauhtipyörän väliin vai porautuuko ne prikat noiden muovipalojen sisälle?



Ja mikä on tällaisten palojen "kulutuspinta" eli voiko näillä vielä ajaa?



Kyosho dbx 2.0,  Himoto Viper xst infinity ja Kyosho pureten alpha ep

nakkikioski

#39
Tänään tuli postissa tuo jq:n kytkinkello mutta se on muutaman millin pidempi mitä kyoshon kello :shocked:
Kytkinakselin pää jää noin kauas kellon sisään:

Täytyykö kelloa viilata pienemmäksi, vai miten sen saisi sopimaan? :embarrassed:
Kyosho dbx 2.0,  Himoto Viper xst infinity ja Kyosho pureten alpha ep

Slider

Olikohan toi jq:n kello nyt sitten joku megakokoinen. :/ Onko tossa toi hammasratas leveempi kun esim kyoshon kellossa? Se jq:n oma alkuperänen varmaan sit on isompi. Jännä kun mulla on tossa jq:n "kytkinsetti", niin siinä tuli pieni kello, mutta sepä ei olekkaan alkuperäinen. :(

Laita vaikka kirjeessä miulle se kello ni lähetän lyhyemmän tilalle. Kaverilla on nimittäin niitä pieniä kelloja taas nipullinen. ja se tarvis tollasen isomman varalle. :P

nakkikioski

Minkähän lämpöarvon tulppa olisi sopiva näille keleille (20- 30 °C)? Syksyllä käytin model technics firepower f6 niin olisiko nyt joku f5 tai peräti f4 hyvä? Ja polttoaineena on se 16% model technics.
Kyosho dbx 2.0,  Himoto Viper xst infinity ja Kyosho pureten alpha ep

sikki


nakkikioski

Onhan se, tarkalleen gxr18sp mutta taitaapi olla melko sama asia kun tuo sinikantinen gxr18 :afro: , mutta tilaan noita ossin 8 tulppia ja kiitokset sikkille suosituksesta  :azn:
Kyosho dbx 2.0,  Himoto Viper xst infinity ja Kyosho pureten alpha ep

sikki

eipä mittää. joo eiköhän se sama mosa ole,uudempi jäähdytyskansi vain. olis tarvetta ehjälle gxr 18 mosan lohkolle.

Slider

Mulla kyllä ois ehjä lohko, mutta en tiedä raaskinko luopua siitä. Jos vaikka innostun joskus laittamaan taas kyoshon koneen tulille.

Veikkaisin että tuolla ostopuolella ois hyvinkin paljon tarjontaa kilkanneista .18 gxr:stä. :P
Varteenotettava vaihtoehto on myös tuo Forcen kone, mistä olen aikaisemmin tässä topicissa kirjoitellut.

Siinä sinikantisessa ja pyöreässä mustakantisessa oli myös kampiakselissa eroa. Käytännössä en kyllä sitten huomannut mitään kun vaihdoin sinikantisesta kampparin siihen mustakantiseen..

nakkikioski

Joo onhan noissa kampiakseleissa vähän eroa.
Tuossa on se sinikantisen kampura:


Ja sitten tuo mustakantisen:

Ja sitten kumpaankin koneeseen menee joitain gxr15 osia esim. kiertokanki, kaasutin ja kait etu ja takalaakerit.
Kyosho dbx 2.0,  Himoto Viper xst infinity ja Kyosho pureten alpha ep

sikki

joo,on löytyny lohko :grin: sais dbx:n viä liikkumaan.

nakkikioski

Miten tiukalla sen mutterin pitää olla joka kiilaa kaasuttimen kiinni lohkoon? Ensin kiristin sen verran että kaasutin pysyy paikoillaan mutta se alkoi heilumaan jo parin tankin jälkeen :undecided: 
Kyosho dbx 2.0,  Himoto Viper xst infinity ja Kyosho pureten alpha ep

sikki

onko se muovi ehjä joka siinä kaasarin kurkun ulkopuolella on? kiristä kohtuu lujaan. itellä on ainaki kestäny.

nakkikioski

Selvä, se siis kestää kiristää. Oon vaan ollut vähän varovainen kun kiristin ensimmäisen kaasarin liian tiukalle ja lopputulos oli tämä:

Eli kohtuudella voi kiristää. Mutta jälleen kerran kiitokset sikkille  :grin:
Kyosho dbx 2.0,  Himoto Viper xst infinity ja Kyosho pureten alpha ep

sikki

eipä mitään. joo ei ihan noin kireelle.. :azn:

Slider

#52
Vuodet on vierinyt ja Forcen pannut pelaa edelleen. 80e 60e näytti olevan halvimmillaan tuo malmi saksan ebayssä, melkein houkutteli ostaa jo varalle yksi.

Tuohon hintaan kun ei meinaa saada sylinteriputkea ja mäntää.

Ainut negaatio tuossa forcen .18 koneessa D-sarjalaisessa on se että moottoripukin kanssa kone nousee senverran ylös ettei voi starttiboksia käyttää, toisaalta eipä oo koskaa menny kiviäkään vauhtipyörän ja pohjalevyn väliin. :D

edit: hinta

Slider

#53
Senverran vielä lisäystä tähän kun tekis mieli rakentaa jostain vehkeestä DRX, ja tuli vähän selviteltyä että minkäpitusta vetaria sunmuuta tarvis.

Samalla sit selvis noi pohjalevyt miten ne menee noissa D- sarjalaisissa:

Pohjalevy TR109 DST, DBX (lyhyt)
Pohjalevy TR151 DBX2, DMT, DRX (pidempi)

Moottorinvaihdon kannalta tää tarkottaa sitä että jos on TR109 pohjalevy niin sitä konetta pitää tosiaan vähän korottaa ettei vetostartti ota TR104 palikkaan kiinni, joka on iskarien tappien päässä oleva muovikikkula.

TR151 pohjalevyn kans taas tilaa on paljon enemmän ja koneen voi jättää lähelle pohjalevyä.
Vielä kun tietäs että käykö jotku muut moottoripukit tuohon, kun tuossa TR151 pohjalevyssä on myös nuo "standardinmukaiset" koneen kiinnitysreijät kyoshon oman kolmen reijän lisäksi.

Edit: Se saattas olla että ton TRW163 moottoripukin kanssa kävis suoraa nuo muut moottorit tuohon TR151 pohjalevyyn, niin että pääsis hyödyntämään niitä sivuttain olevia reikiä. Jostain kun sais halvalla tollasen TRW163 niin hommaa vois testata DMT:ssä vaikka ton Forcen koneen kanssa. :)