Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Eroavaisuuksia

Aloittaja Aleksi, 13.08.04 - klo: 19.23

Aleksi

-

Pemppu

En ole asiantuntija, mutta mun järjestys ois tää:

X-Ray
Yokoma
HPI
Tamiya

Elikkä kokemusta ei oo, lähinnä hintojen perusteella... :wink:
www.freewebs.com/pemppu
Ja MMJ 5*1,5 ei todellakaan tarkoita 5 m johtoa joka on 1,5 mm paksu...

Aleksi

#2
-

jerzirccar

TAMIYA
TAMIYA
TAMIYA
TAMIYA
Ja muut tulee perässä.......


Jerzi

Midder

HPI voi olla hyvä, mutta olen sitä mieltä, että Xray FK, vaikka itse ottaisinkin tuon HPI:n   8)

Juhana

Ja porukat jätti sitten laskuista poies tämän vuoden EM:n ja SM:n voittaneen merkin.  :wink:  Mä suosittelen noiden lisäksi myös harkitsemaan Assoa. Assolla siis voitettiin Suomen- ja euroopan mestaruudet.
Xray

l150040

Onhan se ihan kiva laitella eri merkkisiä autoja paremmuusjärjestykseen - varsinkin kun mitään kriteerejä tai perusteluja ei anneta. Totuus taitaa kuitenkin olla se, että millä tahansa nyt mainitulla merkillä voidaan voittaa maailmanmestaruus, joten suorituskyvyssä ei siis ole mitään oleellista merkitystä. Eniten ainakin omassa vaa'assa painaa varaosapalvelun pelaaminen ja muiden ajokaverien merkkivalinta. Tämän takia valintani on Xray. Toisaalta, jos paikkakunnaltani löytyisi aktiivisesti esim. juuri Yokomoa myyvä liike ja samaa autoa löytyisi kaveripiiristäni, niin Yokomo voisi olla ihan hyvin valintani.

En oikein ymmärrä, miksi melkoisen tuore Yokomo pitäisi vaihtaa pois. Eli olisi mielenkiintoista tietää, onko tälle jotain kunnollisia perusteita. Vai onko joku eppunormalin kaveri vain sanonut, että Yokomo on ihan syvältä. Eiköhän tähänkin päde se vanha totuus, että jos joku merkki olisi ylivoimainen, niin kaikkihan sillä ajaisivat.

Pemppu

Vähän Off-Topicikkia: Voisko joku muuten sanoo et millai tollanen X-Ray mahtais kulkee asvaltilla?? Maavara nääs ei näyttänyt kovin suurelta...
www.freewebs.com/pemppu
Ja MMJ 5*1,5 ei todellakaan tarkoita 5 m johtoa joka on 1,5 mm paksu...

Henkka

Itse olen todennut näihin merkkeihin sen, että ku on tullut testattua vaikka minkämoista touring-autoa, niin jokaisella pääsee ja kerkee. Se vain, että auto pitää säätää erinlailla vaikka samalla radalla ajaisikin, mutta saman tuloksen sä pystyt ajamaan kaikilla autoilla, ajotyyli ja säädöt ovat ne jotka sen vauhdin tuo autoon.

Onhan se tietty Ladalla mahdottomuus voittaa Ferraria radalla, mutta se onki erijuttu ;)

Eli, Xray ja Hpi.. Autot varmasti kummatkin nopeita, se vain ratkaisee miten saat osat autoon ja kumpi auto on omaan mieleen parempi. :)
Schumacher MI4LP / Cougar SV / RCM.fi / JyvSrk

Aleksi

#9
-

Aleksi

#10
-

Pemppu

No kyllä minä sen tiedän, mutta mahtaako riittää nostamisenkaan jälkeen??
www.freewebs.com/pemppu
Ja MMJ 5*1,5 ei todellakaan tarkoita 5 m johtoa joka on 1,5 mm paksu...

Aleksi

#12
-

Pemppu

No millasilla autoilla sit kuulus ajaa parkkiksilla? Monstereilla vai?
Kyl mun mielestä touringeilla pitäis puhtaalla ja sileällä asvaltilla päästä...
www.freewebs.com/pemppu
Ja MMJ 5*1,5 ei todellakaan tarkoita 5 m johtoa joka on 1,5 mm paksu...

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "Pemppu"No millasilla autoilla sit kuulus ajaa parkkiksilla? Monstereilla vai?
Kyl mun mielestä touringeilla pitäis puhtaalla ja sileällä asvaltilla päästä...

Puhtaalla ja sileällä asvaltilla riittää vaikka kahden millin maavara.
Mikäs olikaan touringin minimi maavara kisoissa??? Tais olla kuus milliä, eli riittää mainiosti.
On kyllä kumma jos ei maavaran säätö riitä ainakin 10 milliin asti.
Ulko radat ovat asvalttia ja niillä ajetaan kaikilla touring autoilla.
Miksi siis ei maavara riittäisi? :?

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "Aleksi"
Lainaus käyttäjältä: "Pemppu"No kyllä minä sen tiedän, mutta mahtaako riittää nostamisenkaan jälkeen??
mitäs luulisit ?
Kukaan ei vaan aja parkkiksilla millään touring autoilla.
Eri asia sitten kun mennään radoille.
Maavara riittää juuri sopivasti. Matoillehhan autot on silti tarkoitettu.

Millä perusteella touringit on matolle tarkoitettu?
Kyllä ne on asvaltti autoja joilla vaan joudutaan ajamaan matolla maissa joissa talvi estää asvaltti ajon.

Aleksi

#16
-

Jukka

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"

Mikäs olikaan touringin minimi maavara kisoissa??? Tais olla kuus milliä, eli riittää mainiosti.

Hmmm... oon tainnu sit ajella laittomalla autolla koko kauden kuten moni muukin. Ei kisoissa mitään minimi maavaraa ole, mutta alle 5mm maavaraa ei suositella.
C-12 autoissa minimi maavara erän alussa on 3mm
Tiim Lahti | S-grafix

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "Jukka"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"

Mikäs olikaan touringin minimi maavara kisoissa??? Tais olla kuus milliä, eli riittää mainiosti.

Hmmm... oon tainnu sit ajella laittomalla autolla koko kauden kuten moni muukin. Ei kisoissa mitään minimi maavaraa ole, mutta alle 5mm maavaraa ei suositella.
C-12 autoissa minimi maavara erän alussa on 3mm

Joo mä en ollukaan ihan varma tosta maavarasta et oliks semmonen sääntö. Muistelin vaan parin vuoden takasia juttuja... en sit muista et koskiks toi sääntö vaan rajatorpan matolla ajamista.