Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

FG ei starttaa + "erikoinen ongelma".

Aloittaja Chevy, 24.05.14 - klo: 06.21

Matti Niemelä

Puuh pitää vähän avautua, oman 5IVE:n kanssa nyt samanlaisia ongelmia kun täällä kuvattu.

Piti käydä ajaan olisko lie ollut neljättä kertaa. Edellisen kerran nuuksion pahasti pölisevällä montulla. Suodatin oli hyvin öljytty ja päällä oli outerwears, mutta sisäfiltteri oli silti aika p*skasen näkönen. Silti, se kaasarin sisusta oli ihan puhtoinen kun repi ne kaikki irti lähtevät osat siitä tieltä kun ne putsasin.

Eli checklist:
- Virrat päällä, uberrc kill switch poltti sinistä eli all good
- Ilmansuodatin just siivottu ja öljytty
- Neulat laitettu tehdasasetuksiin, high eka kiinni myötäpäivään ja 1,5 kierrosta takasin, lowlle sama mut 1,25 kierrosta
- Bulbbi liikutti bensaa nätisti takas tankkiin
- Tulppa teki nätisti kipinää

Ihan alkuun choke (onks toi nyt suomeks ryyppy?) kerran teki sellasen "melkeen käynnistyn" eleen kolmannen vedon jälkeen jonka jälkeen laitoin sen pois päältä, ja yritin nykiä käyntiin: ei mitään.

Sen jälkeen loputon määrä tulpan kuivausta ja tulppa irti nykimistä ja vaikka mitä, mutta ei.

Outoa se että choke päällä ei tullut enää samanlaista "melkeen käynnistyn" efektiä sitten jälkeenpäin.

Kuten aikasemminkin kuvattu, tuli tulpan reijästä savumerkkejä kun tulppa irti vetelin, ettei olis vaan floodattuna.

Hohhoijjakkaa, hetki taukoa ja sitten miettimään taas. Ei tässä tainnut mitään uutta tulla jo siihen mitä yllä on keskusteltu  :undecided:

tonij

Itse en näyttäis ollenkaa tuota ryyppyä. Saman asian ajaa kuin stoppi nappi pohjassa vetää muutaman kerran käynnistintä ja sit päästää napin pois pohjasta.
Jos olet mintulla ajanut autolla niin kannattaa rämppää stoppinappulaa.
Se voi myöskin tehä sen ettei auto lähe käytiin.
TRKMANS racing

Matti Niemelä

Jooh, ei ollutkaan mitään vakavaa.

Vanhin konsti toimi taas parhaiten, eli pidä tauko, mieti jotain ihan muuta ja palaa taas asiaan.

Tutkin tarkemmin miten kakstahdit toimii, ja totesin et olin vaan floodannut sen tosi tehokkaasti.

No, auto tonne kentälle kauemmas asutuksesta, tulppa irti ja kuivaus, sitten olikohan 10-15 kunnon vetoa ilman tulppaa. Tulppa kii ja kyl se vähä taistelua vaati et sen käyntiin sai, mutta kuulosti jo yrittäessä aivan erilaiselta.

Ja siis lopulta sen käyntiin sain ja pysymäänkin käynnissä. Sen jälkeen oli taas kuin uusi. Lisäksi mulla oli varmaan alaneula stokkina jotenkin tosi kehno koska nyt auto ampas paljon helpommin ja nopeemmin liikkeelle. Saattoi tietty olla ihan vaan sisäänajautuminenkin. Nyt molemmat neulat siis ohjekirjan mukaisissa asennoissa.