Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Associated RC10 Classic story

Aloittaja pasimysiini, 08.07.14 - klo: 22.03

pasimysiini

Jos tämä on väärällä alueella, niin modet voinee ohjata oikeaan paikkaan.

RCM:sta löytyi hämmästyksekseni uustuotanto asso, joten ei kun tilaten. Paketti tuli parissa päivässä ja ai sitä euforiaa kun sen näin. Tämä oli se auto jota salaa toivoin kun ensimmäistä RC-autoani kinusin. Noh, isä osti Turun Mallarista käytetyn Marui Galaxyn.... Olen jo antanut tämän hänelle anteeksi. ;)

Koitan tähän säikeeseen kasata kaiken rakentamisesta ajamiseen. Tämä siis ajatuksella "Haluatteko kulla vitsin? Ei se mitään, kerron sen sitli.."

Auto tulee ajoon, ei hyllyyn. Tämä ei kuitenkaan ole mikään Edinger joten mielestäni ainoa järkevä tarkoitus tälle on ajaa sillä. Tosin mielessä kävi, etä suojaisin pohjan jollain vinyyli tms. tarralla. Vaikkei se kultaa olekaan, niin se on kultaa joillekin... ;)

Setupista tulee seuraava:

- Säädin LRP Flow Comp
- Moottori Reedy Mach 2 13.5t (Mr.Reedy, rest in peace..)
- Servo JR DS 8925 HV
- Radiot Sanwa MT-4
- Akuiksi Turnigy NanoTech 6000mAh 2S

Tällä setupilla toivon tekeväni edes jotain kunniaa legendalle. Saa nähdä miten auto kulkee kun kasaan saan. Ekat "viralliset" ajot suoritetaan varmaan Ulvilassa, joten tällä suunnalla oleilevat voivat sitten tulla ihmettelemään.

Palataan kun saan aikaiseksi kasata, loma alkaa 21.7. joten viimeistään loman aikana sitten.

Kiitos ja anteeksi.

EDIT: Servo lisätty

uijui

Heität nuo vehkeet kuuseen ja laitat säätimeksi novak hpc ja koneeksi 12x1 reedyn. Akuiks vaikka keil 1200 nikkelicadmiumi. Sitten ajat ja sorvaat kollektoria, vaihdat hiiliä ja muistat tyhjätä akut lopuksi ja laitat ne vielä pakastimeen että säilyvät. Lähtöviivalla piikkaat akkuja suorilla kaapeleilla 12v autonakusta, jotta ampuu lähdössä kun tykinsuusta.

Unohda edellinen, rc touhu on todella jees wanhaan aikaan verratuna nykyään. Kovaa ajoa.
Vastaheitolla voittoon.

pasimysiini

Joo, harjalliset ja NiCd:t oli yhtä juhlaa... :D Siihen vielä mekaaninen nopari niin avot.

Tuli sitten sotattua koppa valmiiks. Ei toi nyt enempää olis voinut pieleen mennä. Väristä tuli aivan väärä. Johtunee väärästä taustahopeesta. No, onhan toi Datsunin keltaruskea ihan 80´s että kaipa se sopii.... :D

Kopan leikkaaminen oli yhtä tuskaa. Ikkunoiden mustat "putket" tuli maalattua liian paksulla pensselillä, meni yli. Kamalan näköiset. Yritin korjata. Kamalamman näköiset. Mutta on se 50m etäisyydeltä katottuna ihan jees.

Onneks on eräs toinen koppaproggis aluillaan. Jos sais tähän vähän nätimmän kuoren.

pasimysiini

#3
Nonni, valmista tuli. Olis sellanen 8Gt vielä stillejä joista pitäis väkertää timelapse. Postailen linkin tänne kun saan aikaseks.

Kasaaminen oli nyt aika perustouhua. Muutama asia jäi kuitenkin hampaankoloon.

1. Tuumaiset ruuvit. Oikeasti. Eikö joku nyt sais jonkun lain näitä vastaan? Ei muuten, mutta ei mulla ole tuumasia avaimia, joten kasasin sitten kitin mukana tulleilla huippulaadukkailla avaimilla. :D

2. Liukulaakerit. Olkoon kuinka "Oilite" tahansa, on tämä mielestäni vähän noloa. Ok, orkkis tuli perussettinä liukulaakereilla, mutta silti. Vaihdoin suosiolla kuulalaakereihin het alkuunsa.

3. Ohjeissa muutama pikku outous, sekä pussien sisältö ajoittain hieman sekava.

4. Muutama suunnitteluratkaisu on ehkä hieman "purkkaa". Moottorin kiinnitysreikiä sai säätää kun ei Reedy sopinut heittämällä... :O

Mutta muutenhan toi on aika hieno. Moderni elektroniikka tekee tästä ehkä jopa ajettavan. Toi servo on ainakin niin nopee ettei mulla ole missään autossa ollut ikinä tollasta... :D

Murheitakin on heti alkuunsa. Joku prakaa voimansiirrossa. Aivan kuin hammaspyörät hyppisivät yli, joka on melko outoa koska toihan on aika tiivis paketti. No, pitää aukasta ja kattoa mitä sieltä löytyy.

EDIT: Ai niin, kopan raiskasin viimeistään reikiä tehdessäni. Mulla on ollut sellanen Dubron body reamer, mutta arvatkaa nyt löytyikö... Eli porakoneella surrrur ja kauniithan niistä tuli. :)

pasimysiini

No niin, nyt olis jonkun sortin videopätkää aiheesta ei toimi... :D

Eli vaihteisto on avattu kertaalleen, en löytänyt mitään vikaa. Tuota videota varten kiristin diffin tappiin jotta ei varmasti ainakaan se luista. Eli ongelma on se, että auto rätisee etenkin jos paikaltaan kiihdyttää täysillä. Jos taas kiihdyttää ensin varoen niin sitten voi antaa laulaa lämä tiskissä kuten ton videon lopuksi.

Olen vaihtanut sensoripiuhan kertaalleen kun tuli mieleen josko se olis rikki, mutta ei vaikuttanut mihinkään.

Mitä v****u tota vaivaa?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/91883524/Video%2018.7.2014%209.33.16.mov

MonsTTer

(o\_!_/o)

pasimysiini


pasimysiini

Sen verran muuten piti mainitsemani, että toi motti pitää sellasta sirisevää ääntä osakaasulla kun on irti autosta ja ilman pinionia.

Laakeritko ne helisee, vai mikä lie.

allu 6

100 prosenttisen varma,että sulla on magneetti irti.Mulla teki silloin aivan samaa. :sad:
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

pasimysiini

Ymmärsinkö oikein, että sen roottorin pitäis siis olla irti akselista, eli liikkua johonkin suuntaan? En ainakaan kohtalaista voimaa käyttämällä saanut inahtamaankaan.

allu 6

Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

pasimysiini

Juu ei pyöri. Eli on kiinni ku p*ska Junttilan tuvan seinässä.

Vai pitääkö tota vääntää tosissaan?

allu 6

Epäilen, että pääsee pikku hiljaa luistamaan. Sitten lopulta pyörähtää.Noin juuri minulla kävi.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Pexi

Pelkästä koneesta pitäisi tulla siisti ja tasainen ääni, ei mitään ylimääräistä. Laita vähän öljyä laakereihin ja katso jatkuuko epämääräinen ääni. Myös sensorivika ( johto tai kone) voi aiheuttaa ylimääräistä ääntä.

Jos magneetti luistaa akselissa on vika aika yllättävä noin laadukkaalta merkiltä ja tänä päivänä. Lämpö mitä äkkiä alkaa syntymään roottorissa, kun  pyörität konetta "helpottaa" akselin luistamista huomattavasti, joten kun kokeilet että luistaako, voisi roottoria vähän lämmittää. Ajotilanteessa se on kuitenkin koneessa kuumimpia osia mitä on.
Team XRay

pasimysiini

Nyt olis sitte testattu speed passionin motilla. Sama peli jatkuu.

Eli syyttävä sormi alkaa osoittamaan noparia. Olenpa myyjään yhteydessä.

pasimysiini

Ropleemi selvis.

Tuo mun HV-kytkentä, josta tuolla toisessa säikeessä kyselinkin, on yhtä maapiuhaa vajaa.

Noparin kun maadoitti vastariin niin avot, nou moor proplems!

Eli nyt auto pelittää ok. :D

Iiiiiiiso kiitos muuten Rislalle joka lainaili kamojaan jotta saatiin testailtua.

pasimysiini


jerzirccar1

Loistava video....
Yhdessä vaiheessa kaöjatölkki pyöri ympyrää :grin:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

pasimysiini

Kaveri pelleili siinä vieressä. Kaljatölkki pyörii, vermouth rosso pullo pyörii, vodkapullo pyörii, paahtoleivän reunus luikertelee, sakset saksii... :D

Timelapset on ihan hauskoja. Tossa on käytetty 1303 kuvaa 12fps tahdilla. Intervalometri otti kuvan joka 12 sekunti.

No se siitä off-topicista. ;)

Mäkistation

Olipas hyvä video, nauratti nuo "efektit". :grin:

Ja hieno on Assokin. Jotain pätkää olisi kiva nähdä auton liikehtimisestäkin.
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

pasimysiini

Tänään kävin ulkoiluttamassa Assåa ekan kerran radalla.

Oli ku olis jäällä ajanu. :)

Vintage nappulakumit ja kivikova savirata eivät ole hyvä yhdistelmä. Tais olla auto kylki edellä enemmän ku suoraan. No, tuli siinä kuutisen akullista ajeltua ja todettua että Ulvilan rata ei ole ehkä ihan 1:10 sopivin. Ehkä nelikolla ok, mutta varsinkin pidottomalla tuupilla oli kyl tuskaa. Nelkkucorria tekis mieli....

m.e.

Vintage-kumit on tehty aikanaan kivituhkabaanoille, joten ne eivät oikein kovalla savella toimi. JC on julkaissut nykykisakumeja vastaavat renkaat tuohon autoon, niillä pito paranee huomattavasti:

http://www.rcm.fi/jconcepts-3087-02-double-dees-rc10-rear-tires-green-super-soft.html

pasimysiini

Hiukan kyl aattelin, että josko adaptereilla suurempaa vannetta...

Olisko tohon tiedossa sopivaa adapteria jollain?

eSATA

Classicissa on varmaankin vanteen kiinnityksenä tappi akselin läpi jolloin esim.juuri Worlds carin vanne tai joku muu vanhemman Asson vanne sopisi.
Cannondale Scalpel Team Replica

jerzirccar1

Asson b2 käy muistaakseni suoraan. B3 ja worldsin vanne käy myös mutta vanteen akselin reikää pitää suurentaa.
Tuohon autoon kuon saat ne oikeaat renkaat alle niin siinä autossa on tautinen pitä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

pasimysiini

#25
Niinpäs olikin B2:ssa muuten sama systeemi. Joskus sellaisenkin omistin, vuonna 1995. Nevö foget... :P

Metsästän siis semset niin ei tarvii heksien kanssa pelleillä.

EDIT: Jaa mutta prkl, taitaa olla eri akselipaksuus noissa... :/

NJ

Moi
Kitissä on 1/4 tuuman akselit, aniharvat vanteet käy, varsinkaan 2.2 tuumaiset.
Tämä muutossarja kiinni niin B2, B3 ja rere-RC10 Worldsin 2.2 vanteet käy. Myös ThunderTigerin Phoenix pirssin vanteet sopii.
http://www.teamassociated.com/parts/details/6802/

-Niki-
NIXconcepts - I.materialise - Shapeways

pasimysiini

Joop, päätin sittenkin mennä wanhalla 1,7" renkulalla. Eli Hazardia ja JConceptsia pukkaa.

pasimysiini

Tänään hajos sitten hypyn alastulossa steering assy. Jotenkin melko heppoinen palikka. No tosin silloin kun auto on suunniteltu, niin ehkäpä servot eivät kestäneet ihan sitä mitä tätä nykyä joten kaipa tuo jonkinmoinen sulake sitten on.

Tilasin uuden ja nyt sitten samalla ne JConceptsin takagummit. Josko loppuis luistelu, tai ainakin vähenis. Otin samalla 7" siiven niin jos sais silläkin pitoa. Tai ainakin plaseboefektin pidosta... ;)

Säädin kummastuttaa kyllä vieläkin, pitäis saada se usb bridge jostain niin sais ajettuu tohon sisään krossisoftan. Jos tulis jarrutkin samalla.


pasimysiini

Ohjaus korjattu ja samalla tuli sutattua tuo uus siipi.

On se vähän hyvän maun rajoilla... :D