Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Paineen saanti ongelmia ?

Aloittaja miikki, 28.08.04 - klo: 18.32

miikki

Minulla on Thunder tiger DT-10 1/10 2WD nitro stadium Truck Super
jossa on kaiketi paineen saanti ongelmia ... Aloitan autolla ajamisen ja kerkeän ajamaan noin 3 minuuttia sen jälkeen auto alkaa sammumaan. Aina auton sammumisen jälkeen Polttoaine letkuun on ilmestynyt pikkuisen ilmakuplia ...
Että mikä on vikana ?

tux10

Joko bensa letku on halki jostain kohtaa (epäolen ettei ole) tai sitten se johtuu jostain kaasarin lämpeämisestä..... Joku kenellä on ollut sama ongelma voi siitä kertoa lisää! Onkos kone kunnon säädöissä? Ettei vaan olisi liian laihalla?  :mrgreen:
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

jokke69

saattaa olla pensaletkussa pientä imu vuotoa, tai sitten pensa kiehuu kaasarissa. itelläni oli jossain halpis motissa tuollasta ongelmaa että pensa kiehui kaasarissa ja teki kuplia pensa letkuun.

miikki

Lainaus käyttäjältä: "jokke69"saattaa olla pensaletkussa pientä imu vuotoa, tai sitten pensa kiehuu kaasarissa. itelläni oli jossain halpis motissa tuollasta ongelmaa että pensa kiehui kaasarissa ja teki kuplia pensa letkuun.

Miten sait korjattua ton että pensa kiehui kaasarissa kun uskon että minulla on sama vika. Kun olen ihan vasta aloittanut tämän rc harrastuksen niin itse en osaa ...

Toni N

Jos näin käy, niin kone käy liian kuumana. Seosta rikkaammalle ja/tai lisää jäähdytystä koneelle.
Tyhjä

jhellman

Moi,

oletko varma ettei kaasarissa/koneessa ole ilmavuotoa. Jos kaasari/kone vuotaa jostain, niin se esiintyy siten että kone käy hyvin kylmänä mutta lämmetessä säädöt "ei pysy paikallaan" vaan seos laihenee liiaksi ja kone sammuu. Ja yleensäkin kone toimii ei-loogisesti.

Mahdollinen ilmavuoto voi olla esim. koneen ja kaasarin liitoskohdassa - kiristys voi auttaa tai sitten lisäksi lämpöä kestävää silikonia väliin.

Ilmavuodosta johtuva seoksen oheneminen usein myös lämmittää koneen tulikuumaksi jolloin esiintyy myös "seoksen kaasuuntumista" kaasarissa.

miikki

joo sitä piti seostaa vain rikkaammalle nyt auto toimii loistavasti ...

kiitos kaikille vastaajille

Jooke

Juu aiheesta lisää.
Ihmettelin kun auto aina sammu vaikka oli ollu vaan hetken katollaan. Tankinkorkki vuotaa helv...ti ja tankki on aina lähes tyhjä pienen pyörähyksen jälkeen.
:evil:
Kun auto on normaalisti käynnissä pakokaasua tulee selvästi korkin välistä.

Pitääkö ton tankinkorkin päästää yhtään pakokaasun paineita läpi vai pitäiskö ton korkin olla niin timmi et se ei päästä yhtään kaasuja/p.aineita läpi?

l150040

Kyllä sen pitäisi tiivis olla.

Jooke

Kiitti niin aattelinki :|

Alko vähän epäilyttää et onko toi ees alkuperänen korkki ku ei tuntunu istuvan, kuin jotenki vinossa. Leikkelin muovia pois ylim. paikoista ja tankki on nyt erit. tiivis. jesh :mrgreen: