Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Axial Yeti

Aloittaja neruda, 10.10.14 - klo: 13.25

Adelius

Hienohan siitä tuli! Onko tullu kuinka jo rällättyä?
just because I'm paranoid doesn't mean people aren't following me!

Adelius

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 18.05.15 - klo: 19.47
Tässä video mielenkiintoisesta Yeti XL projektista.

https://www.youtube.com/watch?v=k6IQHXVfE7A

Aikamoinen nikkari tämä kaveri... Ihan ei riitä itellä taidot/kärsivällisyys tuohon ;)
just because I'm paranoid doesn't mean people aren't following me!

ooomzig

Lainaus käyttäjältä: Adelius - 21.05.15 - klo: 14.16
Hienohan siitä tuli! Onko tullu kuinka jo rällättyä?

En oo vielä joutanu käydä kun yhden kerran kokeilemassa lähi maastossa. Hyvin kyllä mönkii menemään. Ohjaimessa oli aika huono kantavuus kun laitoin vastaanottimen sinne auton pohjaan vesitiiviiseen koteloon. Siirsin sitten sinne akkutelineen takana olevaan tyhjään koteloon niin nyt tuntus olevan parempi kantavuus. Iskarit näytti siltä että olis jo nyt vuotanu!?!?

Juha-Matti

Eikö ole Suomessa kenelläkään tätä autoa vielä???
http://www.bigsquidrc.com/axial-yeti-xl-review/
Voisi pistää kyllä vakavasti harkittaviin autoihin.
Mm dollar hobbyziltä välillä myynnissä rullaavana 350$ tätä autoa, itse laittaisi sähköt mitä miellyttää.
https://www.youtube.com/watch?v=lNpk7GWK-5I

Adelius

Jaa... Mikäs ohjain sulla on? Mulla on flyskyn halpis ja siinä ei ainakaan ole oikutellu kantavuuden suhteen, vielä. Iskarit pitänyt tuossa mulla hyvin. Ainoa mitä hajonnu on tuo muovinen taka kartaani. Siihen tilasin mip teräskartaanin.
just because I'm paranoid doesn't mean people aren't following me!

Adelius




Sent from my iPhone using Tapatalk
just because I'm paranoid doesn't mean people aren't following me!

Juha-Matti

Hemistormin ukko rakentaa omaa yeti xl:ää  :laugh:
Twini moottoria ja 2 X 6S akuilla mennään :shocked:
Voi lentää tuo auto.

https://www.youtube.com/watch?v=k6IQHXVfE7A

mcly

Katkee ekasta kunnon hypystä  :wink: Ymmärrän toki nerudan innostuksen tähän autoon  :smiley: solidi on solidi..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Juha-Matti

Kukahan tuollekin hemistormille kustantaa aina isot läjät noita rc vermeitä, valmistajat??
Hemmetin hienoja nuo maalaukset ja muutenkin oikee nysvä noissa hommissa, mutta tulee kyllä hienoja noista sen peleistä aina.
Kelpaisi mullekkin, tosin mulle kelpaa melkein mikä tahansa :grin:

Andrimus

Eiköhän tuolla seuraajamäärällä tule uutta laitetta postista harvasen päivä :azn:
Tuohan on mainosta niin hyvässä kuin huonossa.
Noin toi blokkareitten mailma toimii. On eri asia ollaanko sitä sitten riippumattomia ja kuka sen viimeisen sanan sanoo :tongue:

Juha-Matti


ooomzig

Joku LRP:n ohjain on minkä otin toisesta autosta. Tuo MIP kardaani pitää itekkin vaihtaa jos muovinen hajoo. Ajan 2s akulla niin kestää varmana muovinenkin hyvästi.

r2

Ihan järkyttävä torque twist.. Noh, jäykkäakselisien riemuja, sinänsä tuttua puuhaa..
"Real stupidity beats artificial intelligence every time"

Juha-Matti

Mietityttää just tuon takia, että saako tuota millään "nollattu".
Johtunee siitä, kun taka akseli on jäykkä ja edessä on erillisjousitus.
Sitten kun moottori syöttää paljon tehoa voimansiirrolle, niin runko/akseli tekee tuon kun hanaa annetaan.

Juha-Matti

https://www.youtube.com/watch?v=Jy1qRVEg9Dc

First run on 6s with all my upgrades done. CFM roof & front link kit, LST2 shocks w/firm springs, D-Lux rear sway bar, GPM steering rack, Solar D772 servo all running on Helios RC 3s packs. A lot less torque twist now.

Ison nipun saa tehä muutoksia että tuota twistiä saa vähennettyä :laugh:

r2

Edessä voi olla risukeula tai jäykkä, ei vaikuta aiheeseen.. tai no, jäykkä etuakseli aavistuksen lisää efektiä.
Syntyy ihan vain kun kardaanista etenevä voima koittaa akselille päästyään muuttua kiertovoimaksi auton pituussunnassa.
Tuota pystyy nelilinkkien kiinnityspisteillä kyllä hillitsemään melko hyvin, ja O/V jousijäykkyyksillä.

Tuohon tyyliin sain TT:n tapettua aika hyvin AX-10:stä

"Real stupidity beats artificial intelligence every time"

r2

Lainaus käyttäjältä: Juha-Matti - 26.05.15 - klo: 20.47
https://www.youtube.com/watch?v=Jy1qRVEg9Dc

First run on 6s with all my upgrades done. CFM roof & front link kit, LST2 shocks w/firm springs, D-Lux rear sway bar, GPM steering rack, Solar D772 servo all running on Helios RC 3s packs. A lot less torque twist now.

Ison nipun saa tehä muutoksia että tuota twistiä saa vähennettyä :laugh:

Ja iskarit jousineen ja kallistuksenvakaaja ainoat mitkä TT:hen vaikuttaa ;)
"Real stupidity beats artificial intelligence every time"

Juha-Matti

#47
Toi vois olla poikaa tässäkin autossa.
RTR autossahan on ihan rimpula se ohjaus,, servo hanurista ja servo saver veltto kuin impotentit ......
Sitäkin sevo saveria voi 2mm paksulla M8 prikalla modata paremmaksi.

Bigsquid testannu sen kit version ja tässä heidän mielipide autosta.

http://www.bigsquidrc.com/axial-yeti-xl-monster-buggy-kit-review/

Hah hah, tätä samaa asiaa moni xl kuski vihaa yli kaiken  :laugh:
Workability: C Watch your hands folks, that neat looking tilt body is after your fingers.

Juha-Matti

Tuuninkia ainakin hot racingilta tähän autoon jo aika kivasti.

http://www.hot-racing.com/index.cgi?c=939

TheArska

#49
Lainaus käyttäjältä: r2 - 26.05.15 - klo: 20.51
Edessä voi olla risukeula tai jäykkä, ei vaikuta aiheeseen.. tai no, jäykkä etuakseli aavistuksen lisää efektiä.
Syntyy ihan vain kun kardaanista etenevä voima koittaa akselille päästyään muuttua kiertovoimaksi auton pituussunnassa.
...
r2 vei jalat mun suusta... Tuohan on kaikkien kardaanivetoisten crawlereiden yms.(siis "solid axel") rc -autojen "ongelma"..
Itseäni ei kyllä hirveästi "innosta" auto jossa on jäykkä taka-akseli ja erillisjousitettu etupää..."kornia", mutta kai näillekin löytyy "faneja", toi Hemistormin nelipaikkanen projekti on kyllä ihan asiallisen näkönen sandtrail...
Ois jännä nähä kuin kieroon joku ax10 menee tehokkailla harjattomilla ja useammalla kennolla lipossa..
(toi oma ax10 nostaa toista etutassua kaasusta ja koneena on 55t jolla pääsee ehkä kävelyvauhtia kaasu pohjassa..)
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

r2

Lainaus käyttäjältä: TheArska - 26.05.15 - klo: 21.12
Lainaus käyttäjältä: r2 - 26.05.15 - klo: 20.51
Edessä voi olla risukeula tai jäykkä, ei vaikuta aiheeseen.. tai no, jäykkä etuakseli aavistuksen lisää efektiä.
Syntyy ihan vain kun kardaanista etenevä voima koittaa akselille päästyään muuttua kiertovoimaksi auton pituussunnassa.
...
r2 vei jalat mun suusta... Tuohan on kaikkien kardaanivetoisten crawlereiden yms.(siis "solid axel") rc -autojen "ongelma"..
Itseäni ei kyllä hirveästi "innosta" auto jossa on jäykkä taka-akseli ja erillisjousitettu etupää..."kornia", mutta kai näillekin löytyy "faneja", toi Hemistormin nelipaikkanen projekti on kyllä ihan asiallisen näkönen sandtrail...
Ois jännä nähä kuin kieroon joku ax10 menee tehokkailla harjattomilla ja useammalla kennolla lipossa..

Melko kieroon  :grin: Eka foffari oli ax-10 missä ei ollu ihan vimpan päälle alkuun nuo takatukivarret, aina etutassu ilmassa kun antoi mailaa  :cheesy:

Ja se on tullut täs huomattua et vauhti ei TT:iä pelkästää määritä, kalliolla ylämäkeä kovalla pidolla hiipien tai foffarilla sukka syylärissä ajaen niin ilmiön mekanismi on aivan sama.

Sitten kun sekoitetaan samaan syssyyn käsitteet instant center, antisquat ym pientä niin aletaan pääsemään lähemmäs nelilinkin sielunelämää ja hermoromahdusta mutta se mennee jo sen verran offtopicin puolelle että parempi ottaa sohvalta hyvä asento leffan ääreen...
"Real stupidity beats artificial intelligence every time"

Juha-Matti

Tässä xl jetissä on muuten tuollanen ristijäykistin tuossa persiessä.

https://youtu.be/3mZEpmgsjoA?t=332

Mutta ei silti poista sitä twistiä, ilman tuota voisi olla vielä karumpi kun voimaa antaa..

Juha-Matti

Mitä enempi tuota kit versiota katsoo, sitä enempi alkaa tekemään mieli hankkia tuo auto  :grin:

https://www.youtube.com/watch?v=kGCuKuan8g8

Mutta onhan se iso raha, lapsiperheen isänä sitä rahaa tarvitaan muuhunkin kuin isin rc autoihin  :roll:

rc_174

Olisiko castle sidewinder sct combo hyvä Axial Yetille vai pitääkö olla isompi/pidempi moottori?
Castle sidewinder Sct combolla on castlen 1410 3800kv moottori
Toinen vaihtoehto olisi ostaa mamba max pro sct jolla on 6,9 cm pitkä moottori ja 2400 kv

Mikä olisi teidän mielestä paras axial yeti 1/10:lle noista kahdesta?

tomba

Tällainen tuli tehtyä keväällä.


Kaikin puolin hauska peli mutta lieneekö kuskissa vikaa vai liian kireät sähköt kun osia hajoilee turhan helposti vaikkei mahdottomasti autoa paiskoisikaan.
Muovivanteet hajosi saman tien ja viimeksi taka-akseli hypätessä.


Noh. Lisää alumiinia peliin. Currie tilauksessa...

Itse valitsin MIP:n sijasta gpm racingin kardaanin. Hyvin on toistaiseksi kestänyt.
Suosittelen.


tomba

Tuo isompi moottori ei mahdu paikalleen ilman akkukotelon tuunausta. Moottorin maksimipituus on muistaakseni 67-68mm. 1510 kanssa auton paino on suositusten ylarajalla joten välitysten kanssa lienee syytä olla tarkkana.

rc_174

Olin miettinyt ostaa castle sidewinder sct combo mutta auton paino menee yli combon painoraja...
Joten ehdotuksia kiitän!


mcly

Keskustelua kaikista auton variaatioista.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

neruda

No en olisi kyllä sotkenut Yetiä ja Yeti XLää keskenään. On ne kuitenkin sen verran erilaisia keskenään..

Tuskin löytyy samoja osia noista, koossa hieman eroa.

Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit