Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

mad forcen vaihteet

Aloittaja jussi90, 19.10.14 - klo: 17.21

jussi90

Joo eli ostin tommosen mad forcen purettuna.nyt ajokuntoinen paitsi,lähtee ajamaan ni heittää vaihteen pois päältä.ei auta mikään vaikka mihin suuntaan vaihteiden vaihto ruuvei säätää. Missä siis vika?

jussi90

Ja lisäksi tekee sen heti kun kierroksia on enemmän.

mikari

Vaihtaa myöhemmin ku ruuvia kireemmälle eli myötäpäivään
Kiitos 20 vuodesta!

jussi90

Tiedän sen,mutta ei auta vaikka kuin myöhempään vääntää.jossain muussa vika.

mikari

Vaihteen ratas rikki. Vaihtajan hammas ei ota kiinni.
Kiitos 20 vuodesta!

jussi90

Rattaista on kyl se "kuoppa" kulunu mihin se kynsi osuu kun vaihtaa isompaa.

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

jussi90

Juu tarvii tilata uudet rattaat.

jussi90

Ei tullu kuntoon rattaiden vaihdollakaan.edelleenkin heittää vaihteen pois päältä

meize79

Moi. Miulla oli aikoinaan samanlaisianongelmia vaihteiston kanssa joka johtui vaihteiston yksisuunta laakerista, ei pure akseliin kiinni vaan luistaa... ostin yksisuunta laakeriöljyä ja puhdistin laakerin ja öljysin kyseisellä öljyllä ja pelas hyvin sen jälkeen... samaa kamaa voi käyttää etuvedon yksisuunta laakerille joka kytkee etuvedon päälle jos sekin alkaa luistaa, myös käynnistimen akselilla on samainen laakeri jos vanhempi mädi kyseessä.

jussi90

Okei.eli teki sillai et liikahti vähän matkaa ja vaihde hyppäs pois? Mistä semmosta rasvaa saa?tosiaan tohon ei auta sen ruuvin säätö millä saa vaihtamaa myöhemmi tai aikasemmin.ja on vanhan mallin madi

meize79

#11
Juuri noin teki myös minulla, kierrosten laskeutuessa paukautti hyvässälykyssä vaihteen taas päälle ja urkua ku antoi ni taas ykskaks veti tyhjää, todella rasittava vika ennen kuin selvis... siellä on yhden rattaan alla muistaakseni se laakeri ja se hoitaa kaikilla vaihteilla voiman siirron ketjulle, isommalla vaihteella jostain syystä ei jaksa purra akseliin vaan luistaa... aluksi olin skeptinen öljyn suhteen, mutta pakko se oli uskoa kun kokeilin. Sen jälkeen voitelinkin suosiolla valmiiksi kaikki yksisuunta laakerit autosta koska talvella ajaessa usein rupeaa nelikko ja vetokäynnistin kosteuden vaikutuksesta kränää ja luistaa..
Ite tilasin netistä jostain: Hudy one-way lube, pullossa on netti osoite www.hudy.net mutta en muista sieltäkö vai mistä tilasin.
Tuolta löytyy ainakin:  http://www.racingfactory.fi/tuotteet/HUDY-TYOKALUT-JA-VARUSTEET-HUDY-Oljyt-ja-Rasvat/106231-HUDY-ONE-WAY-LUBE-107528

jussi90

Oke.tarvii tilata sitä sitten josko se auttais.

meize79

Uskoisin että auttaa... oli loppu näköjään tuolta laittamastani linkistä, mutta haulla hudy one-way lube löytyy aiheesta lisää ja paikkoja varmasti mistä tilata, luulisin että suomi rc-liikkeistäkin löytyy nottei tarvi ulkomailta tilata. P.s Kerrothan tänne sitten ratkesiko sinunkin ongelmasi tällä metodilla, vastaisuuden varalle... :)

jussi90

Tuli mieleen et mahtaakohan jostain autovaraosa liikkeestä saada semmosta rasvaa

meize79

Luulen että ei, kyseleppäs lähistölläsi olevista rc-harraste liilleistä yksisuuntalaakeri öljyä, varmaan onnaa... wd40 kuulema joillakin auttanu hetken mutta minulla se ei auttanyt asiaa, vasta oikea öljy korjasi ongelman.

jussi90

Vaihteet toimii taas.aseöljy ajoi saman asian.kiitos vinkeistä  :azn:

meize79

Aseöljy toimii hetken... olen kokeillut, toi oikea mössö on parempaa...

jussi90

No jos lakkaa pelittämästä ni sit tilaan sitä tököttiä.