Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kuumana käy E-Maxx.

Aloittaja Duster1, 29.09.04 - klo: 10.34

Duster1

Mun E-Maxissa ajaessa 14 kennolla kuumuu moottorit niin kuumaksi, ettei viitsi kättäkään montaa sekuntia pitää ja noparikin menee aika kuumaksi. Onko tämä normaalia 2x7 kennon paketeilla ajaessa? Myös akut kuumuvat polttavan kuumiksi.

Tuntuu jotenkin epänormaalilta, kun noin kuumana käy vaikka valmistajakin lupaa että voi 14 kennoa käyttää.

Kuluukohan nää moottorit nopeammin kun ovat kuumat.

Vielä sit tietääkö kukaan voiko Trinityn Monster Maxx Mild moottoreilla ajaa 14 kennolla. Itse kun en valmistajan sivuilta löytänyt minkä jännitteen nuo moottorit kestää. Ja nehän on tarkoitettu juuri E-Maxiin suoraan eli ainakin sen 12 kennoa kestää.
Axial SCX 10 TR

GolluB

onkos välitykset oikein/valmistajan suositusten mukaiset?

Hermanni

Kyllähän ne monasti niin kuumaksi menevätkin, veikkaan jos pystyt kuitenkin sekunteja kättäsi moottoreissa pitämään niin lämpötila on vasta 55c-60 väliltä.
Oma Rustlerin moottori "paloi" (Toimii tosin vieläkin) vasta kun räkä sihahti siitä, oli toista sataa astetta lämmin (Suli tarratkin päältä).
Mutta paljon kuumemmaksi en suosittele että konettasi päästät.
Harjattomalla Lehnerilläni ilmoitetaan moottorin max lämpötilaksi 100c, siinähän silloin vesi jo rupeaa kiehumaan.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

l150040

Kyseinen moottori on maksimissaan 14 V tarkoitettu. Eli käytännössä tuo moottori on alkuperäisen kaltainen ja melkein saman tehoinen. Alkuperäisessä on lankoja 23 ja tuossa 21.

Duster1

Välitykset tällä hetkellä vakiot pinjonit 18 ja spur 66.
Tulossa on kyllä 12, 16 ja 20 pinjoni rattaat ja 70 spurri.
Axial SCX 10 TR

jonttu12

Muumilimsaa sen ollapitää
Qrc snake bite/Asso tc3 Team