Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

1/18 nelivedot maastoon

Aloittaja turtle, 05.10.04 - klo: 22.14

bmwe21

Lainaus käyttäjältä: stribu - 17.06.07 - klo: 23.32
Tuli tässä mieleen että onko kukaan sovitellut muita 1/18 kokoluokan koreja Shark Monsteriin tai buggyyn? Tai miksei mihin tahansa muuhunkin 1/18 luokan vehkeeseen vakio korin tilalle.

Tahtoisi jotain erilaista, esimerkiksi Hpi:n micro koreista voisi porche olla aika erikoisen näköinen shark monsterissa:

Tuskin tietenkään ihan täydellisesti saa istumaan, ja tällaisella korilla ei ihan likaisimmille alueille kannata lähtä vetämään.

Itse laitoin just Minizillan Losin mini t:n baja korin. Mielestäni sopii paremmin kun alkuperäinen (pihalla on kyllä 1:1 pahnis) :roll:
Täytyy laittaa kuva, kunhan ehdin...
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
"On the eight day God raised boost"

bmwe21

Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
"On the eight day God raised boost"

drive100

Ihan ok  :wink: Miten ois huomenna klo 12.00 jokimaalle ajelemaan ?
xray ja tamiya mini cooper sekä muuta kivaa.

historia

Toi PTI Goliath on varmaan ihan hauska tapaus.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

tapsa92

Nyt kun tuli myytyä revo, niin pitäis saada auto jolla vois ajaa talvella sisätiloissa ( mattorata ) ja kesällä esim. hiekalla/lyhyellä nurmella/mahdollisesti jopa soralla. Hyvältä autolta näyttäis shark monster. Tossa on kuulemma hyvin sujatut rattaat, joten pitäs onnistua ulkonakin ajo. Tuohonhan saa foamit alle ? Ajattelin laittaa harjattoman setin ja lipot tuohon + joitain viriosia näin alkuun, kuten kuuladiffit ja MIP:n CVD aluvetarit. Miltä kuulostaisi tällainen setti, uskaltaako ajaa turistien seassa talvella ? Kiinnostaisi kyllä kovasti, budjetti ei ole mikään ongelma tässä vaiheessa  :roll:
- Tapsa

Gerbiili

Sori ot: Osta multa tuo pikkureiska :tongue: Melkein 2 autoo vara-osina.. Taattua xray laatua :wink:
Powered by: Robitronic etc (Drift/Rally) and tamiya tlt-1 scale crawler

bmwe21

No niin!
Tänään sain sitten vihdoin viimein mamban minizillaan! Olisin ottanut 4200kv tai 5400kv, mutta ei ollut.. Tuli sitten 8000kv :afro:
Kokemukset on tähän mennessä aivan loistavia! Epäilin sen toimivuutta NIMH- akuilla, mutta ihan turhaan. Ensin auto oli kyllä koko ajan katollaan, mutta kun tehoon tottui, niin ajaminen oli todella hauskaa!! Ainoa ongelma oli lähetyksestä puuttunut pinioni, mulla oli vaan muovisia ja ne ei oikein kestäneet :cry:
Jos vaikka perjantaina sais teräs rattaan, niin taas meno maistuisi paremmalta! Samalla tuli myös titaani vetarit, kun nuo orkkikset ei ole siitä kestävimmästä päästä :cool:

Kun taas alkaa meno tuntumaan laiskalta, niin pitä hommata lipot :mrgreen:
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
"On the eight day God raised boost"

Joel S

#937
Yritän elvytellä rc-harrastustani parin vuoden tauon jälkeen.
Pääsi viimeksi ajo- ja lennätyspaikkojen puutten takia harrastus kuivahtamaan, mutta varmaan tuollaisella pikkusähkiksellä ajopaikkoja riittäisi

Harkinnassa olisi nyt Team Associatedin RC18T kitti ja Mamban 5400kv + 25A esc.
Ennestään löytyy 3PM radio ja RCS:n 2250mAh 3S 20C lipo, jota olisi tarkoitus sovitella autoon. Mitenköhän lie tuo akku mahtuu auton akkupaikkaan, kokoa 86x34x20mm?

Onkos muuten näillä 1/18 koon truckeilla/monsuilla/crosseilla olemassa jotain ratoja tai kisoja Suomessa?
Entäpä onko kellään kokemusta Asson RC18B-crossista?

Sitten tuollainen saitti osui silmään.  http://www.castlecreations.com/support/documents/Mamba%20Setups.pdf
"Basically, this motor is almost unusable for actual racing, unless
you've got a really big oval track, or will ONLY use 6 cells or less!"
Mietin vaan noita 8000kv motteja, joita muutamat tuntuivat hommanneen autoihinsa..
EB4 S2, brushless pico, brushless Multiplex joku, 1/18 Shark buggy

bmwe21

Kyllä tuo 8000kv on ihan asiallinen, vaikka minulle moni sanoi että se on liian tehokas minizillaan! Tietenkin jos se liipasin pitää aina painaa pohjaan asti, niin auto on luonnollisesti katollaan. Ei tehoa ole koskaan liikkaa, sitä pitää vain "annostella" oikein :police:

Minkähän kokoisia pinioneita te toiset minizillakuskit olette käyttäneet? Siis lähinnä noissa harjattomissa? Kokeilin ensin 9 hampaista ja kun se hajosi, niin vaihdoin 12 hampaisen. Tuo 12 hampainen tuntui paremmalta, eikä tuntunut edes kuumenevan liikaa. Oli tosiaan vaan muovisia rattaita, eli toisesta lähti hammas ja toinen suli :undecided:
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
"On the eight day God raised boost"

Badawan

Lainaus käyttäjältä: bmwe21 - 26.07.07 - klo: 21.25

Minkähän kokoisia pinioneita te toiset minizillakuskit olette käyttäneet? Siis lähinnä noissa harjattomissa? Kokeilin ensin 9 hampaista ja kun se hajosi, niin vaihdoin 12 hampaisen. Tuo 12 hampainen tuntui paremmalta, eikä tuntunut edes kuumenevan liikaa. Oli tosiaan vaan muovisia rattaita, eli toisesta lähti hammas ja toinen suli :undecided:

Mulla on 4200 kv:n motti ja 3 kennonen li-po, kokoja joita oo koittanu 13, 15 ja 16. Nyt on ollu kii jo vuoden toi 16, isompaa ei ilman moottorinkiinnityslevyn muokkausta taida kiinni saadakkaan. Eipä vaan oo ollu aikaa/kiinnostusta ajella tänä kesänä. 3 v. poika on jokusen kerran tän vuoden puolella ajellu... Josko noi muutkin autot sais talven aikana kondikseen niin vois innostuskin palata.

bmwe21

Voiko tosta Mamba25 noparista ottaa katkaisijan pois? Siis juottaa johdon päät yhteen :huh:
Ei oikeen olisi tilaa/ paikkaa sille tossa minizillassa!
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
"On the eight day God raised boost"

Joel S

Kyllähän se varmasti toimisi niinkin, mutta noparin ohjelmoiminen olisi vain mahdotonta..
EB4 S2, brushless pico, brushless Multiplex joku, 1/18 Shark buggy

blaah

njaa.. Ohjelmoiminen onnistuu kyllä usb-kaapelilla mikäli tarvis, ainoa mikä ei onnistu on kalibrointi ohjaimelle..

bmwe21

No saahan ne johdot aina irti, jos joutuu kalibroimaan uudestaan!
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
"On the eight day God raised boost"

Bulvaani

Lainaus käyttäjältä: bmwe21 - 02.08.07 - klo: 12.32
No saahan ne johdot aina irti, jos joutuu kalibroimaan uudestaan!

Katkaise kytkimen ja noparin välinen johto ja laita pieni liitin väliin. Näin saat virtakytkimen paikallen tarvittaessa ja saat virran helposti jatkuvasti päälle tekemällä "hevosenkengän" (jumperin) liittimeen. Näin ei tarvitse aina tuhrata kolvin kanssa jos haluaa kalibroida. Tai jatka johtoja niin paljon että virtakytkimen saa kiinni vaikka etuiskaritorniin. Ei kai siellä korin alla nyt niin ahdasta ole...
Tiim Lahti

bmwe21

#945
Tuo liitin voi olla hyvä..
Nyt on uusi ongelma, diffin ulostulot ei kestä! Saakohan mistään metallisena? Itse en ole mistään löytänyt. Onhan noita ennenkin mennyt, nyt vaan paukkuu koko ajan :huh: Auto on siis minizilla!
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
"On the eight day God raised boost"

bmwe21

#946
Eipä ole vielä löytynyt ratkaisua noihin diffeihin..
Onneksi oli vielä kaksi ulostuloa ehjänä, tein minizillasta väliaikaisesti takavedon :lol:

Tässä pieni videoleike, siitä miten meillä ajetaan... :mrgreen:

http://s99.photobucket.com/albums/l316/bmwe32/?action=view&current=06082007002-001.flv

Poika (melkein 8v) Kuvasi kännykällä, hiukan meinasi auto karata kuvasta, mutta ihan hyvä ensi videoksi!!
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
"On the eight day God raised boost"

JPI

Kiva leikkikalu sulla on? Oletko BTCF-foorumin jäsen?
DuraTrax Vendetta Fucktory Team
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly...

bmwe21

Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
"On the eight day God raised boost"

Shogunmarui

Bimmer tuning club of finland  :afro:
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

uruk-hai

Tuli tänään hankittua pojalle tuollainen Shark Monsteri, ja yksi pikku juttu siinä jäi mietityttämään. Onko normaalia, että kun ajaa eteenpäin ja laittaa vauhdissa pakin päälle niin veto vain lakkaa. Sitten pitää 2-3 kertaa liipaista pakille ennen kun rupeaa peruuttamaan. Vanha autoni (Maruin Samurai) kyllä lähtee kyllä peruuttamaan laakista vaikka on vauhtia täydet eteen... toki se on eri vuosituhannelta kotoisin ja varmaan täysin eri tekniikkaa mutta ajattelin kysäistä kun tuntui tuo niin oudolta ensitesteissä.

Nege

Kyllä on normaalia. Kun painat vauhdissa taaksepäin niin se jarruttaa.
Pakilla on sekunnin tai pari viive. Eli pidä vaan liipasin pakilla kyllä se siitä lähtee kuhan kerkiää.

JPI

Lainaus käyttäjältä: bmwe21 - 07.08.07 - klo: 21.03
Kyllä, mistä arvasit :roll:

Tuskin tuolla autolla olet DNSF tai OCF jäsenkään  :grin:
Itsekin kirjoittelen siellä aika paljon, kun onhan näitä bimmereitä tässä 6kpl yhteensä jo ollut.
Tällä hetkellä e46 320d 165hp. Taitaa vaan tuossa sun laitteessa olla vähän enemmän tehoa?
DuraTrax Vendetta Fucktory Team
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly...

DagO

Tulipa eilen käytyy ajelemassa assolla tuolla vermon hiekka kummuilla ihan hyvin se siellä liikku, vaikka paremmin olis liikkunu jos olis ollu maasto renkaat. Pari 1800 lipoo tuli ajettuu tyhjäks.

bmwe21

Nyt tarvis ASSOmiesten apua! Jos joku voisi mitata hiukan diffejä... Siis tarvis sen ison vetorattaan halkaisijan, laakerikaulojen (ne ulostulojen laakerikaulat), leveys laakerin ulkoreunoista ja vetarin "pallon" halkaisija.
Kun ei löydy minizillaan omia, niin koitetaan modata jostain muusta :roll:
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
"On the eight day God raised boost"

JPA

Lainataanpa tätä keskustelua, eli pitäisi 1/16 skaalan neliveto krossiin löytää asfaltille/betonille soveltuvat hyvin kulutusta kestävät renkaat (+vanteet). Nyt käytössä on ollut halpis 3racing, ja proline crime fighter nappularenkaina, mutta nyt jos jotain sileämpää/kestävämpää löytyisi? Suomesta tai muilta mailta.

JPI

Jos sulla on adapterit ja käy normi 1:10 skaalan vanteet, niin suosittelen HPI:n Vintage vanteita ja renkaita!

Laittamalla niihin RC18T:n omat insertit, ne on oikeastaan ensimmäiset renkaat
mitkä toimii Assossa jopa tuolla Mamba kv8000 moottorilla ja auto pysyy hallinnassa.

http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=VINYOPZN86
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HPI4797

Ja tosiaan eteen sekä taakse noi takarenkaiksi tarkoitetut, niin on offsettiäkin vähintään tarpeeksi! :cool:
DuraTrax Vendetta Fucktory Team
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly...

bmwe21

Olisko kellään sopivasti asso levällään, että voisi ottaa noita mittoja, joita tuossa ylempänä kyselin? Auto seisoo ku ei oo hobbylinnassa osia, eikä ne alkuperäiset kuitenkan kestä...  :undecided:
Katselin vaan asson diffistä kuvaa ja se näytti melko lupaavalta, MITTOJA PLIIISS!!!
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
"On the eight day God raised boost"

JPI

Selitä nyt vielä tarkemmin mistä kohtaa mittoja haluat. Helpompi varmaan olisi kuitenkin tilata Asson diffi ja sovitella sitä. Tai mä voin pistää sulle tulemaan postissa pari hajonnutta. Niitähän mulla meinaa riittää  :evil:
DuraTrax Vendetta Fucktory Team
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly...

bmwe21

Tosiaan hiukan vaikea selostaa mitä mittoja tarvii :undecided:
Yritetään nyt vielä kuitenkin..

Siis:
1. Sen vetorattaan halkaisija, johon ne kuulat tulee.
2. Diffin leveys laakereista mitattuna (laakerin ulkoreunasta laakerin ulkoreunaan) ulostuloja ei siis huomioida...
3. Laakerikaulojen halkaisija, eihän diffissä ole kun 2 laakeria :huh: (pienellä vetorattaalla on toki laakerit, mutta ne ei nyt kiinnosta)
4. Vetarin kuulan halkaisija, siis se mollukka vetarissa, missä on se sokkatappi. Tietysti vakiovetarista mitattuna...

Eipä muuta, kiitos jos onnistuu!
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
"On the eight day God raised boost"