Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper 8

Aloittaja Niko, 09.10.04 - klo: 16.52

Niko

Noita lipoja saa sitäpaitsi aika miesmäisillä kapasiteeteilla nykyisin. 2000 mah olis hankinnan alla. Josella on Ultimaten 2000 mah lipoakku ja sopii Hyper 8 vastariboksiin kuin tehty. Mulla oli Hyper 7 vastariboksissa vastarin alla 750 mah akku. Sopii todella hyvin ja siinäkin riitti sähköä kunhan lataili vähän erien välissä.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Niko

Nyt alkaa tapahtua kun tuli pikku lisäys ;) Maailman toiseksi parhaaksi rankattu polttiskrossikuski Jeremy Kortz jättää Kyoshon ja liittyy HoBao teamiin!

http://www.hobao.fi/fi/main.php?mod=news&news_id=178
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

rc-juhis

Lainaus käyttäjältä: "Niko"Nyt alkaa tapahtua kun tuli pikku lisäys ;) Maailman toiseksi parhaaksi rankattu polttiskrossikuski Jeremy Kortz jättää Kyoshon ja liittyy HoBao teamiin!

http://www.hobao.fi/fi/main.php?mod=news&news_id=178

saa usan hoboa tiimi vähän vahvistuksii :lol:

*HOKE*

Ei usan, vaan International tiimi.

Joona H

Onko joku kerinnyt punnitsemaan tätä Kasia?

Niko

Mulla ei ole kunnon vaakaa ja auto lähti nyt Tampereelle. Sen verran punnittiin että prototyyppi korilla, joka on noin 2 kertaa niin paksu kuin tuotantokori paino oli ajovalmiina kaikilla hiluilla 3400g Eli alle 3400 mennään.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

about sama paino kaikilla autoilla lipo akuilla

Speeder

Onkohan toi uuden hobaon moottorisarjan halvin moottori yhtä hyvä kuin esim ossin halvin 21. moottori? Jos vaikka ens kaudeksi uuden motin hankkisi.  :roll:
Lipot olis kyllä houkuttelevia mutta lennokki.netin tekstejen jälkeen taidanki tyytyä tavallisiin akkuihin.  :|

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"about sama paino kaikilla autoilla lipo akuilla

Mitä se lipo siihen vaikuttaa?

Autoissa on painoeroja, jotka rajautuvat pääsääntöisesti 200 gramman sisään, eli ei suuria eroja, mutta niitä kuitenkin on.

SJK

Lainaus käyttäjältä: "Speeder"Lipot olis kyllä houkuttelevia mutta lennokki.netin tekstejen jälkeen taidanki tyytyä tavallisiin akkuihin.  :|

O.T.
Mikäs vika lipoissa on ? :roll:
Asiasta en mitään tiedä mutta....

Niko

Jos oikeasti vaan haluaa keventää niin kyllä lipolla se onnistuu helpoiten. Pienikapasiteettinen lipo kehiin. Akku painaa kuitenkin melkoisen paljon.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"about sama paino kaikilla autoilla lipo akuilla

Mitä se lipo siihen vaikuttaa?

Autoissa on painoeroja, jotka rajautuvat pääsääntöisesti 200 gramman sisään, eli ei suuria eroja, mutta niitä kuitenkin on.

Näyttäis siltä että kaikki viimeisimmät kisa-autot sijoittuvat tuohon tuntumaan lipoilla kuten Nikolla on, minusta vaikuttaa siltä

Toinen asia sitten mikä se hyöty on; siitäkin on keskusteltu menneisyydessä, etenkin kostealla kun auto kuitenkin kerää 2kg extraa renkaisiin ym

*HOKE*

Siis... Jos kaikkiin autoihin laitetaan samanlaiset lipot niin eihän sillä ole sillon merkitystä autojen painoeroon.
Jos joku auto on 200g toista kevyempi kun molemmissa on normaalit nimhit niin kyllä se on 200g kevyempi myös silloin kun molempiin laitetaan ne lipot... Eikövain?

Eli ei merkitystä autojan painoeroihin.

waltt

Mutta jos kaikissa autoissa ei olekaan..
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"Toinen asia sitten mikä se hyöty on; siitäkin on keskusteltu menneisyydessä, etenkin kostealla kun auto kuitenkin kerää 2kg extraa renkaisiin ym

Tuota asiaa olenkin kovasti miettinyt, miksi vanne valmistajat tekevät sisäpinnaltaan suoria  vanteita.
Miksi ne eivät ole kuperia sisäpinnaltaan, silloinhan suurin osa savesta tms ei jäisi vanteen sisälle pyörimään vaan valuisi reunoille ja sitä kautta tippuisi pois.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

*HOKE*

Jos ei olekkaan  :?:  :?:  :?:

WTF??

Jos autojen painoja verrataan niin tottakai niitä verrataan samanlaisen akun kanssa tei sitten ilman akkua...

Ja siis mitä jos ei olekkaan...
Eihän missään autossa tule lipo akkua mukana, ja harvassa kisa krossarissa akkua mukana tuleekaan. (taitaa olla Xray XB 8 ainut... ?)

Älkää nyt ihan tyhmiä kommentteja viittikö laitella... Jooko?
Fakta on että autoilla on painoeroja... Lopputulokseen sitten tietysti vaikuttaa se mitä akkuja ja muita palikoita kukakin autossaan käyttää, mutta nythän onkin ollut kyse ihan siitä että mitä auto suoraan paketista kisavalmiiksi kasattuna painaa.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"Toinen asia sitten mikä se hyöty on; siitäkin on keskusteltu menneisyydessä, etenkin kostealla kun auto kuitenkin kerää 2kg extraa renkaisiin ym

No tässäkin on se hyöty että kun auto kerää sen 2 kiloo sontaa mukaansa niin se 200g kevyempi auto on edelleen sen 200g kevyempi... :wink:

Vai kerääkö kevyempi auto enemmän kuraa?

Jokatapauksessa keveydestä on aina hyötyä... varsinkin jos se paino saadaan pyörivästä massasta pois.
Sekä myöskin josittamattomasta massasta.
Tämän jälkeen tärkeäksi tulee sitten vasta se itse rungon yms. paino.
Mutta autojen jousittamatonta ja pyörivää massaa on aika vaikea lähteä sen enempää keventelemään, joten kaikki keventävät sitä kohdetta mitä helposi kevennettyä saa.

Toisaalta taas tosiaan jokainen voi miettiä paljonko itse hyötyy siitä jos saa 100g autoa kevennettyä... Eli onko vaivan arvosta.

Mika R

No toki se on noin sehän selvä mutta muistaakseni JQkin aikoinaan kommentoi että sillä painolla niin suurta väliä ole

Tarkoitan siis ettei se ole välttämättä merkittävä tekijä vaikka teoriassa hyödyt ovat olemassa ja 200gr säästö häviää äkkiä kun auton massa kasvaa lähelle viittä kiloa jos kurakelillä ajetaan

Itsekin kevensin autoa joskus parisataa grammaa höylätyllä pohjalevyllä sun muuta enkä ole varma huomasinko ajossa mitään eroa viime kesänä, ehkä se huippukuskillä näkyy enemmän sitten loppupeleissä. Ja painoihan tuo auto silti reilusti 3 ja puoli kiloa.

Mutta edelleen.. jos auto painaa jotain 3kg ja rapiat niin varmasti on kevyempi ajaa hyndät sun muuta joten ei siinä ainakaan hävi jos takapuoli kestää ja lipot toimii.

tux10

Jostain lukenut että LIPOn lataus vaarallista touhua?  :|
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Jankka

Ei siinä mitään vaarallista ole, jos on vaan laturi joka osaa ladata LiPoja.

tux10

Oks!  :P
Lennokki miehet vaan puhelivat et lataavan lasipurkissa, kosk voi syttyy palamaan... En sit tiiä, niitten väitteist!  :mrgreen:
Itse olen lipoja ihan normaalisti ladannut, ilman mtn kauhjoja turva toimia.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Niko

Hyvä automaattilaturi niin ei ole ongelmia. Samalla laturilla voi ladata muitakin akkuja.

Hyper 8 Pro on esittelyssä Tampereella BoysToysissa. Seuraavaksi menee Helsingin suuntaan.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

-PM-

tuskimpa niihin saa CE merkintää ihan helposti jos ei oo turvallista(en tiiä onko niissä mitään merkkejä, enkä oo kyl varma mitä koko CE tarkottaa) ja kuka uskaltaa myydä räjähtäviä akkuja... omat viritykset on sitten asia erikseen..
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

-PM-

niin ja lipoista vielä.. jos vaihtaa muutenkin(niin kuin teen ensikaudelle) parempaan akkupakettiin(lipo). ja sit vielä säästää painossa 100g* niin vielä parempi. MUTTA tuskin siihen keveyteen kannattaa sen enempää panostaa kun mitä tossa akkupaketin vaihdossa tulee "ilmaiseksi"...

*mun vanhat akkupaketit on oikeesti PAINAVIA..
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

waltt

Oikein ladattuna ne on ihan turvallisia...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

plissken_s

Hiukan OT, mutta CE-merkinnästä vähän juttua:
http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?site=34&tmf=6475&lmf=6511&id=8159&mode=readdoc
Erityisesti kolmas kappale on ihan mielenkiintoinen noin akkujen turvallisuuden kantilta ajateltuna..
Kyosho - Futaba - Novarossi

.21

Mika jostain tälläisesta puhuin päivällä, ikävää mutta totta jos huono tuuri on lipojen kanssa.


http://www.laureanno.com/RC/fire-pics.htm

MarkusH

:shock:  (Lyhyesti ja ytimekkäästi)( :| )

waltt

Lainaus käyttäjältä: ".21"Mika jostain tälläisesta puhuin päivällä, ikävää mutta totta jos huono tuuri on lipojen kanssa.


http://www.laureanno.com/RC/fire-pics.htm
Pahaa jälkeä... Kallista toi lipoilla pelaaminen...
Parit lentsikat, jotkut "halvat" radiot, jotain latureita, vähän talliakin paloi jne...  :roll:
well over $30,000 of damage between R/C gear and smoke/soot damage.
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Mika R

Sorry sotkea tätä Hyper 8 topicciin mutta johan on.. taitaa riittää tässä vaiheessa että nitropulloja talossa