Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper 8

Aloittaja Niko, 09.10.04 - klo: 16.52

jooka

miksihän hobaon rtr:ään sitten on tarjolla toi 28 kone? eikö olisi järkevämpää olla heti alusta se 21 myös aloittelijalle?

Sami L

Vähemmällä viilauksella saadaan parempi alavääntö, joka useissa rtr-sport-vakiokoneissa on ollut varsin kehno. Ja vähempi viilaus tarkoittaa edullisempaa hintaa.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

*HOKE*

Koska halvalla .28 koneella saadaan enemmän tehoa kuin halvalla .21 koneella.
Eli tarjotaan RTR auto jossa on myös sitä potkua suoraan paketista.
Ja kun tosiaan otetaan huomioon että yleensä nuo RTR autot suuntautuvat nimenomaan aloittelijoille jotka hyvin harvoin käyvät missään virallisissa kisoissa.

Eli kuten sanoin niin ainoastaan SM sarjassa (ja myös niissä pohjoismaiden mestaruus kisoissa) säännöt rajoittavat konekoon tuohon .21 kokoon.
Eli siis aloittelijalle tuo ei ole ollenkaan haitaksi.
HoBao Cup kisoihin sitten taas aloittelija saa aivan varmasti osallistua .28 RTR moottorilla, kuten varmaan myös muihinkin ei AKK alaisiin kisoihin.

jooka

no niin... kiitos hyvistä vastauksista!

tullut vain ihmeteltyä isompaa konetta rtr:ssä kun mielestäni 21 on se "oikea" luokka.

napsa

Lainaus käyttäjältä: "Niko"RTR ohjausservo on hyvä kaasuun. kaasuun sitten joku hyyyvä servo. Esim Futaba 9351 tai TT 1015.

Eli siis OHJAUKSEEN joku hyyyyvä servo? 9351 odottaa paketissaan...

jooka

nuo "non-rtr" paketithan on sitten osa ilman konetta ja radioita tms eli sellaisia "valitse osat itse".

mikä olisi seuraava "melkein-rtr" setti hobao kasilla vai onko sellaista?

onko ton rtr:n ja esim. seuraavan pro-mallin kanssa ihan oikeasti paljon eroa?

*HOKE*

Pro ja RTR autojen välillä ei kovinkaan suurta eroa ole.

RTR autossa on muutama osa tehty hieman halvemmista materiaaleista jne.
Esim.
Iskaritornit, ohjauspalat, tukivarsien kiinnikkeet ja servolevy...

Muuten auto on käytännössä identtinen Pro auton kanssa.
Eli täysiverinen kisapeli ihan sellaisenaankin.

Pro autossa tosiaan ei tule mitään sähköjä eikä konetta mukana.
EFRA hyväksytty In-Line pilli ja kytkin sisältyy.

Eli itselle jää päätettäväksi moottori servot ja radiot mitkä haluaa hankkia.
Mikäli siis haluaakin panostaa hieman enemmän ja ostaa suoraan Pro auton ja muut vermeet niin kannattaa ottaa myyjään yhteyttä.
Katsotaan minkälainen paketti saadaan kasaan.

RTR paketti on tosiaan aina sellainen paketti jolla pääsee hyvin alkuun ja sillä voi jopa kisailla ihan sellaisenaan, mutta kaikki on tietenkin pyritty pitämään mahdollisimman edullisena jotta uudella harrastajalla ei olisi niin suuri kynnys kaluston hankintaan.
Siitä on sitten pikkuhiljaa kehittyessään helppo rakentaa ihan puhdas Pro auto jne.

jooka


Ville Vainio

Onko sitten normi 7hyperin ja 8RTR hyperin välillä mitään käytännön eroa, jos konetta ei oteta mukaan...

tää RTR kone on kuulemma hieman tehokkaampi ku vanha Hobaon 8porttinen, mikä minut tosiaan säväytti luotettavuudellaan. Ainakin toi 7hyper oli aivan mahtava auto, ei vikoja kone toimi ku kello. Siitä syystä nyt tää hyper8 tuntus varmemmalta ku toinen vaihtoehto eli CEN Kenesis.
Kyosho Inferno MP9e

Mika R

Tää nyt on vähän vanha juttu, mutta sattui olemaan kauppakeskuksessa joutoaikaa ja päädyin lukemaan Pienoismalleja kirjastoon. JQ:n juttu Hyper kasista oli nautittavaa luettavaa (7/06). Täytyy sanoa että harva lehti pääsee kiinnostavuudessaan lähellekään mitä tohon stooriin tulee, hyvää työtä. Myös lukijalle joka ei välttämättä omista Hobaota mutta omistaa M8 krossin kuten minä. Otin jopa kopiot ja luin jutun loppuun himassa!

Ilmari_S

Moi,
avasin tänään ekaa kertaa diffit vaihtaakseni öljyt, mutta kaikki ei mennyt ihan hyvin  :mrgreen: siitä syystä tuli verta kädestä...no se ei oo niin tärkeetä(omaa kohellusta.) Niin, keskidiffi oli jotenkin huonosti koottu kun ei siis pyörinyt kumpaankaan suuntaan, katsoin sisälle ja se tiiviste ja joku ratas ei ollut paikoillaan. No kokosin, laitoin öljyt ja nyt toimii.

Kyseenalaistanko HoBaon tehdaskokoamista turhaan? Oliko mulla vaan huono tuuri (niin kuin yleensäkin), vai onko joillain muilla ollut samanlaisia "vikoja?"

Ilmari
Huehue

blaah

Lainaus käyttäjältä: "Mika R"JQ:n juttu Hyper kasista oli nautittavaa luettavaa (7/06). Täytyy sanoa että harva lehti pääsee kiinnostavuudessaan lähellekään mitä tohon stooriin tulee, hyvää työtä. Myös lukijalle joka ei välttämättä omista Hobaota mutta omistaa M8 krossin kuten minä. Otin jopa kopiot ja luin jutun loppuun himassa!

itse ostin auton oikeastaan tuon artikkelin perusteella (sekä varaosahintoja tarkasteltuani). Muutamassa viikossa ilmestyi vielä kaappiin Pro versio varaosiksi..
Erittäin mukavaa luettavaa, paljon antoisampaa kuin esim. jenkkilehtien tyyli että kaikki on vaan upeeta/mahtavaa/loistavaa, ja vuoden heikoin tuote saa vain pienen "ehkä tätä asiaa voisi hieman vielä parantaa, mutta muuten täydelllinen" kommentin..

blaah

Lainaus käyttäjältä: "Ilmari_S"
Kyseenalaistanko HoBaon tehdaskokoamista turhaan? Oliko mulla vaan huono tuuri (niin kuin yleensäkin), vai onko joillain muilla ollut samanlaisia "vikoja?"

Itse ihan tyytyväinen, ainoa moka oli tehtaan kokoonpanolta jäljiltä väärin asennettu keskidiffin tiiviste, jonka seurauksena oli kolmessa osassa. Pari löysää ruuvia, mutta nehän oletusarvoisesti ruuvataan itse anyway (jonka itsekkin opin kun hukkasin Hyperistä ensi ajolla pari ruuvia.. ;) )

JQ

Kiitos paljon. Se on aina ollut mun tavoite ku oon kirjoittanu et lukija oppis jotain uutta ja/tai innostuis lajista.

Lukekaa niitä vanhoja lehtiä. Siellä on todella paljon hyvää tekstiä polttiscrossista. Julle kirjoittanut paljon ja minäkin jonkunverran.

Kirjastoissa on aika hyvin noita vanhoja numeroita ku pyytää niitä.

Noista lehdistä minäkin kaivoin kaikki tiedot ku aloitin. Ei noista jenkkilehdistä opi yhtään mitään.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Vesa

kerran laskin car actionista et 290:stä sivusta alle 60 oli jonkunlaista tekstiä/asian näköistä tai autojen esittelyä, loput noin 230 sivua pelkkiä mainoksia.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Niko

Minäkin innostuin polttiskrossista aikoinani Pienoismallilehden ansiosta :)

Mahtava lehti ja todellakin jutuissa on paljon opittavaa. Itse luin armeijassa Josen säätöjuttusarjan varmaan 4 kertaa läpi :D
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Ilmari_S

Lainaus käyttäjältä: "blaah"Itse ihan tyytyväinen, ainoa moka oli tehtaan kokoonpanolta jäljiltä väärin asennettu keskidiffin tiiviste, jonka seurauksena oli kolmessa osassa.
Ettei vaan olis monessa muussakin Hyperissä samalla tavalla kun mun oli ja väärin laitettu, mut ei ollut onneksi rikki :)
Huehue

Niko

Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

Viikatemies vie Deganilta kohta pään ;-)

Niko

Lainaus käyttäjältä: "Mika R"Viikatemies vie Deganilta kohta pään ;-)


:mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Duster1

Taitaa nyt käydä sillein, että aloitettu kopteri harrastus vaihtuu sittenkin Hyper 8 RTR autoon, joten pari kyssää olis luvassa.

Ja rehellisiä vastauksia ilman spekulointia:
Tekeekö sillä .28 motin vetostartilla mitään vai suoraan esim. se Hyper starttiboksi? Mistä mahdollinen päätylevy mottiin?
Axial SCX 10 TR

Ilmari_S

Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 04.04.07 - klo: 20.07Tekeekö sillä .28 motin vetostartilla mitään vai suoraan esim. se Hyper starttiboksi? Mistä mahdollinen päätylevy mottiin?
No kyllähän sillä vetostartilla jotain tekee, mutta elämä helpottuu sunnattomasti kun hankit starttiboksin. :mrgreen: Päätylevyn saat esim.  paikalliselta HoBao-myyjältä.
Huehue

Duster1

Onko kukaan käyttänyt/kokeillut Tigerdrive käynnistystä .21/.28 motissa?
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXJMG7&P=7

Olis paljon ketterämpi akkupora mukana raahata kuin starttiboksi ja hintakin kolmannes boksista.
Axial SCX 10 TR

Ryyneri

Kysyisin vain että käyvätkö kyosho landmaxin renkaiden tuki varret hyper8 ihan heittämällä ?

Niko

Luultavasti käyvät noin päin. Hyper 8 tukivarret tuskin Landmaxiin, koska leveämmät. Miksi haluat Landmaxin tukivarret kasiin?
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Duster1

Minkäslaista varaosa pakkia kannattas pitää tulevan Rtr mallin omistajana?
Cnc-ohjauspalat jo onkin tilattuna, mutta muuta.

Onko tuo paketin Mach .28 kone turbo vai normi tulpalla kun taitaa olla molempina valmistettu? Paras tulppa kys. mottiin?

Vakio kytkin tais ollakin hyväksi todettu.
Axial SCX 10 TR

Niko

Normaalitulpat. HoBao suosiottelee O.S. A5 tulppaa.

Tukivarsien kannattimet kannattaa vaihtaa jossain vaiheessa CNC versioihin.

Degani ajaa sillä vakiokytkimellä, niin ei se mikään huono ole sekään. Jose, Hoke, Aki, Artsi, Jartsa, minä ja monet muut käyttävät Ultimate Racing Compak kytkintä.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Elvisrc

#1017
Öö auttaako noi cnc ohjauspalat ja kannattimet myös hyppy juttuihin? Vai mitkä jutut siinä autossa yleensä hajoaa jos nyt se auto pomppaa 20m ilmaan ja tulee oikein päin maahan?  :cool:

En sit tie onko moneen kertaan nähty mutta hurjan näköistä   http://www.youtube.com/watch?v=QADldgFHvD4&mode=related&search=

Niko

Auttavat kestävyyteen. Jos ajaa normaalisti eikä kolaroi pahasti, alkuperäiset kestävät myös. CNC:llä saa ekstemekestävyyttä  :afro:
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Ryyneri

No meinasin tehä siitä sopusuhtasen leveän ralli auton.  :p