Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper 8

Aloittaja Niko, 09.10.04 - klo: 16.52

*HOKE*

En nyt haluis kitistä, mutta mainitsenpa kuitenkin, että eikös nämä keskustelut kuulu muihin topikkeihin.
Tänne Hyper 8 autoon liittyvistä asioista keskustelu... :afro:

röpeltäjä

kävin tossa ajelee sisään ton uuden hyper kasin. tuntu helkkarin hienolta autolta ton thunder tigerin jälkeen. huomenna lavaankoon kokeilee pysyykös se radalla.

mitmit

Kertokaas mulle että mistä saa tollaseia hexin muttereita kun tolla Ilmarilla on tossa hyperissä edellisllä sivulla?
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

HYPER 11 WRC

Eiköhä noita Nikolta löydy!  On muuten ollu tosi hyvä auto ( tosin ollu "vain hyper 7") johon vertaan.
RTR:n "ongelma" oli ainoastaan ohjauspalat, mutta sekin selvis, kun vaihdettiin 7:sta CNC:t.
Ja "ongelmakin" johtu pääasiassa radan uudesta muotoilusta, eli hyppyreitä oli tullu lisää.
Yhtäkkiä en keksi parempaa RTR:ää kun toi 8. Tosin muista ei oo kokemuksia, mutta nettivertailun ja osien hintojen perusteella, nin ei voi muuta ku suositella!!!!

Elvisrc

Kummasta loppuu nopeemmin virta autosta vai radiosta? Aattelin vaa ettei turhaan tarttis ladaskel radion akkui. Jäi kaasu pohjaan ku akut loppus  :tongue:

Ilmari_S

Vastaanotin vai ohjain? Tarkoitatko näitä? Vastarista loppuu paljon äkkiämpää. (ei Li-Po)
Huehue

Elvisrc

Juu niitä tarkoitin. Jeps no hyvä sitte että voin vain niitä sitte ladaskel :) Mistä muuten huomaa että ohjaimesta loppuu virta? Etten sitten joskus ladaskele vaan vastarin akkuja  :roll:

CluBBaH

ladaskele , mitä ikinä tarkottaakaan. molemmat aina , niin ei pääse tapahtumaan vahinkoja.
XRAY 808 2009 Spec |

Hyper 7 TQ

Lainaus käyttäjältä: Niko - 30.04.07 - klo: 19.43
Kuten sanottu vakio-ohjauspalat kestävät ihan ok normaalikäyttöä jos ei isompia kolareita tule. CNC:t paikalle niin sitten kyllä kestää melkein mitä vain. Jotkut merkit käyttävät vastaavia valettuja paloja jopa lippulaiva-autoissaan.

Tänään Kauhavan Kärppämäessä "sain" hajotettua Hyper 8:sta oikeanpuolisen CNC ohjauspalan  :shocked: :lipsrsealed: :shocked: No ei auttanu muukuin pistää fioronin blingbling palat nii kyllä lähtee taas.  :afro:
Xray 808, Tamiya Mini

Elvisrc

Huhhu, voisiks pistää kuvan siitä ohjauspalasta joka meni rikki?  :shock:

Hyper 7 TQ

Siinähän se. Kakka pala kökössä kuvassa  :wink:



Alapuolen ruuvinkohdasta haljennut pala  :tongue:

PS: Taustalla oleva otus ei ole minä  :angel:
Xray 808, Tamiya Mini

Tikkeri

#1121
Eli toinen ruuvi pudonnu jonka takia pala haljennut? Ei muuten oikein näitä ole tullut vastaan... voihan se olla maanantaikappalekkin...
Hmmmm... no näitä sattuu mutta ruuvilukite on kyllä poikaa...
Xray 808 2009
Powered by: Tyhjä lompakko

Hyper 7 TQ

#1122
Lukitteena käytettiin mediumia tuossa ruuvissa. Parempi vissiin siirtyä hardiin.
Xray 808, Tamiya Mini

Tikkeri

No juu mullakin on ollut punasella (hardilla) kiinni kyseinen pala ja silti pudonnut ruuvi... Onneksi ei enempää tuhoa tullut...
Taitaa melko kovilla olla  :smiley:
Xray 808 2009
Powered by: Tyhjä lompakko

Joel P

Itsellä kostautui tuo ruuvilukitteen käyttämättömyys, iskarin ruuvin kiristin
niin lujaa kuin jaksoin iskaritorniin, oon ajanu jotaki 5-8 tankillista ja eilen
ajoin niin auto tulee ilman toista takaiskarin ruuvia, maassa laahaten ja sammuu viereen
:police:

napsa

Onko Hyper8 RTR:ssä tehtaalta tullessa silikoonit keskidiffissä, tai vaan öljyt kuten edessä & takana?
(Ongelmana ettei millään muista laitoinko jo uutta silikoonia keskidiffiin, ja jotain silikoonia siellä on ;) )

Sami L

Toivon hartaasti ettet laita mitään k-raudan silikoonia tuubista sinne diffeihis?

Niihin on tarkoitus laittaa silikooniöljyä, joidenkin rtr-autojen diffeissä on vain jotain rasvaa ajamassa voitelun virkaa, mitään jäykistävää vaikutusta tällä ei kuitenkaan saavuteta.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

napsa

Lainaus käyttäjältä: Sami L - 28.05.07 - klo: 14.04
Toivon hartaasti ettet laita mitään k-raudan silikoonia tuubista sinne diffeihis?

??
Juu, en.

Eli tarkennettuna:
Onko Hyper8 RTR:ssä tehtaalta tullessaan silikooniöljyä keskidiffissä?

Sami L

Tuo "vaan öljyt" ilmaus sai hälytyskellot soimaan, kun tuo silikooniöljykin on vain öljyä, eikä niinkään sitä mitä silikoonilla yleensä tarkoitetaan.  :cheesy:

Mutta niin siitä keskidiffistä, suoranaisesti kysymykseesi en osaa vastausta antaa, mutta itse käyttäisin sen auki ja laittaisin sinne itse jotain sopivaa (mitä nyt Hobaoissa tavattu keskellä käyttää?). Näin tiedät mitä jäykkyyttä siellä on ja voit tarvittaessa lähteä sitä muuttamaan haluttuun suuntaan.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Ilmari_S

Huehue

Ryyneri

Menee vähän off topicii mutta mitä merkitystä noilla eri paksuisilla öljyillä on diffeissä ? Vaikuttaako ajettavuuteen millä lailla ?

blaah

#1131
Onkohan kellään mitään hajua mitä tässä on tapahtunut?
http://xs.to/xs.php?h=xs215&d=07221&f=kytkin.jpg
Meni tosiaan lauantaina yksi kytkin pala tuolla tavalla rikki kiinnityksen kohdalta (kaikki kolme vaihdettu alle juuri ennen SM kisoja).
Vaihdoin tilalle uuden kytkinpalan(joka oli itse asiassa paljonkin käytetty, kuvassa se "sulannut")
Ehdin ajella noin 20min, jonka jälkeen kotiin. Nyt huomasin että kaikki kolme enemmän tai vähemmän hajonneita.. Mistäköhän johtuu? Ensin tuli mieleen että on vaan jokin Taiwanilainen maanantaikappale, mutta tuo uusittu pala oli tod.näk. eri erästä..?

CluBBaH

kytkin on selkeesti sulanut :) , ja toi kuluminen noitten tappien kohdalta viittais kytkinlakujen olevan loppu. näin meikäläisen järjellä.
XRAY 808 2009 Spec |

-PM-

kuinka jäykät noi jouset on? palat kestää paremmin kun laittaa löysemmät jouset. jos auto ei kiihdy tarpeeksi kovaa niin voi keventää paloja. täytyy myös olla varovainen kun laittaa paloja kiinni ettei vahingoita niitä.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Niko

#1134
Englannin mestari ja kyseisen saarivaltion "JQ" David Crompton on vaihtanut HoBaolle alkukauden ajeltuaan toisen merkkisellä autolla. Viime vuonna David oli Cronon leivissä.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

Joo funtsin ihan samaa kuvan nähtyäni eli kytkin sulanut.. Liian jäykät jouset tai väljä kello jolloin palat ei ota kunnolla kiinni.

Tuukka

Blaahin kokemus on tuttu. Osa paloista kestää isältä pojalle, osa ei kestä juuri mitään vaan reikä venyy kuvan tyyliin. Kytkin jousen jäykkyydellä ei ole paljoa tekemistä ko ilmiön kanssa, koska itse on ajettu aina 1,1 jousilla. Mielestäni kannattaa kauppiaan kanssa keskustella.

blaah

Kiitoksia ideoinnista. Kuten sanoin niin tuo sulannut pala otettu jälkeenpäin mukaan pakkaan. Kahdessa muussa ei mitään sulamisen merkkejä vaikka olivat koko ajan kiinni..
Hieman kuluneet tappien kohdalta, mutta tämähän on tietenkin tapahtunut sen jälkeen kuin palat ovat jo irtoileet, eihän ne edes kosketa kytkinkelloa normaalisti..

Mika: Jouset ovat Hobaon vakiot (kuten koko kytkin) ja ovat varmasti pehmenneet hieman koska ovat periytyneet edellisten palojen mukana..
Pitänee vielä uudelleentarkistaa tuo kytkinkello, mielestäni oli kyllä ihan ok ja vähän ajettu.. Ja sitten taas shoppailemaan..

Mika R

#1138
OK
Tuukan vastaus on varmaan se oikea... (Mulla ei itse asiassa ole koskaan käynyt tolla tavalla joten omakohtaista kokemusta ei ole)

tuli mieleen..jos laakerit on sökö niin voiko kello kuumentua niin paljon että paloille käy noin? tarkistitko lakrut...

Rafu

Moi

Varmaan vastaus olisi löytynyt jostain ketjun uumenista mutta olen kahlannut jo jonkin aikaa löytämättä..

Mitä eroa on Hyper 8 PRO ja Hyper 8 RTR autoissa? Tarkoitan niitä osia mitkä molemmissa paketeissa ovat mukana. Prossahan ei taida olla moottoria jne. Ensimmäisen auton hankintaa tässä harkitsen..