Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper 8

Aloittaja Niko, 09.10.04 - klo: 16.52

RÄPSÄ

Vähän OT:ta sori vaa. Eli mistä täältä RC10:stä löytyy juttua tosta hyper 7 autosta. Hommasin sellasen ja haku toiminnolla löytyy vaan myynti-ilmoituksia. Vai tykätäänköhän täällä huonoa jos kyselee tässä topicissa jutskia tosta Hyper 7:sta? Kiitos vastauksista jo etukäteen.

Mika R


Elvisrc

Onkohan ketään käytellyt noita 2 portaisia vaihteita ? Ainakin hyper 7 näyttää löytyvän http://www.hobao.fi/fi/main.php?mod=prod&prod_id=90

Onk niist mitään iloa ?   :p

CluBBaH

Huippunopeus ja hajoavien osien määrä kasvaa  :p
XRAY 808 2009 Spec |

blaah

Osaavatko "pro" kuskit sanoa kuinka paljon Kasia voi/kannattaa levittää normitilasta ennen kuin mennään yli suomessa speksatun maksimileveyden (ei nyt satu muistamaan mikä se oli..)? Ja tärkeintä, kannattaako tehdä autosta "maksimilevyinen"?
Eteen ja taakse samat lisä-leveydet, tai?

Eli siis mietin levittävien hexien hankkimista, ja kuuntelisin mielelläni vinkkejä mitoittamisesta, ettei tule itku.. (Käytännössä) nolla-offsetti renkailla mennään..

*JoOnAs

Saako HoBao hyper 8 mistään valuohjauspaloja vai pitääkö ostaa CNC?

CluBBaH

Saannista en tiedä , mutta sanoisin että kannattaa ostaa cnc :)
XRAY 808 2009 Spec |

Elvisrc

Minkäslaisia välityksiä tuo macin 28 kone jaksaa? Siinä näyttäis olevan 13 piikkinen kello vakiona kuinkahan paljon parin piikin nostaminen toisi vauhtia, meinaa tarttisin yhteen hyppyriin tosta 60 vauhdista ehkä 80 nostettua  :p

vharryb

No nyt se myrkyn lykkäsi. Latasin Graupnerin Ultramat 14 laturilla ensimmäistä kertaa vartan 
2700mah lähettimen akkuja 2A:lla. Paristot oli oikein laitettu ja kaikki piti olla kunnossa, mutta kun eipäs ollutkaan. Vähän ajan päästä alkoi olohuoneeseen kuulumaan piipitystä ja kun 
menin tarkastamaan tilannetta olivat akut ylikuumentuneet ja sulattaneet lähettimen paristokotelon. Lähetin on Hobao 8 rtr autossa mukana tuleva. Osaisko joku ystävällisesti kertoa mikä mahdollisesti aiheutti kyseisen tapahtuman.

CluBBaH

Ihan ny varmistus , olihan ne ladattavia patteria :) . Ja on toi kyllä vähä iso toi virta mut on sitä kovemmillaki virroil tullu latailtua..
XRAY 808 2009 Spec |

vharryb

Kyllä ne oli "ladattavia pattereita". :)

DagO

Oiskohan et noita perus aa akkuja ei kauheesti yli 0,5A voi/kannata ladata.

vharryb

Kyseisiä Vartan akkuja voi ostaa pikalaturin kanssa, joka lataa ne alle tunnissa eli yli 2,7A:lla. Laturi tosiaan alkoi piippaamaan ja näytössä luki connection failure(kosketushäiriö), mikä johtui siitä kun paristokotelo oli sulanut. Onneksi ei palanut
koko kämppä.:)Laturilla olen ladannut vastarin akun jo aikaisemmin ja toimi moitteettomasti.

Joel P

Morjens!!

Mikähän tossa Hyper 7 vakiomoottorissa on, kun se ei käy. Liikkeelle lähdössä sammuu lähes heti, ja yrittää stumpata jos koettaa lähteä eteen, pikaisia neuvoja, täs ois 1h deadline et ehtii kuvailemaan tänään...

*HOKE*

Eipä pysty muuta sanomaan kuin että moottorissa on säädöt pielessä.

Saattaa olla hieman rikkaalla, mutta tuosta vikakuvauksesta on lähes mahdoton alkaa neuvomaan muuta kuin että säädöt vaan on pielessä.

Joel P

Joo, ymmärrän asian, helpoin olisi kun paikanpäällä näkisi.

Duster1

Lainaus käyttäjältä: DagO - 14.06.07 - klo: 21.18
Oiskohan et noita perus aa akkuja ei kauheesti yli 0,5A voi/kannata ladata.

No kyllä voi huoletta ladata.

Suurin epäilyni sulamiseen on itse akkukotelon tai latausjohdon sulamisen liian ison virran takia, jolloin oikosulku on mahdollinen.
Paljon oli säädetty DeltaPeakkia laturissa? Itse käytän näihin AA NiMh kennoihin 10mv.

Itse latailen maks. 1.5A, koska nuo ohut piuhaset latausjohdot ei kummosta virtaa kestä. Tuossa 1.5A jo johto lämpeää vähän. Myöskään nuo "vastari" liittimet ei kummoisia virtoja kestä. Senhän näkee jo miten ohutta tavaraa ne on ja eihän niistä sitten millään "mahdu" liian iso virta menemään lämpeämättä.

Eli sulla oli vaan liian suuri lataus virta (veikkaus).
Kyllä ne akut 2A virran kestää, mutta muut paikat sitten ei ainakaan kovin suosiolla.
Axial SCX 10 TR

vharryb

Delta Peak oli säädetty 15mv. Laturi tosiaan alkoi piippaamaan n. 5 minuutin kuluttua lataukseen alkamisen jälkeen ja akut olivat todella kuumia. No saipahan hyvän syyn ostaa paremman ohjaimen;)

galenosch

Heips, onko "normaalia", että PA:n loppuessa kone (MAC 28) "määkii kuin lammas" kun kaasun päästää irti kiihdytyksen jälkeen? Tämä kuuluu siis ainoastaan juuri ennen PA:n loppumista. Johtuuko siis ilmakuplista loppuvaiheessa? Muuten kone käy tosi hienosti.
Hobao Hyper Pro

Duster1

Tottakai ne ilmakuplat käyntiin vaikuttaa.
Ei muuten kannata enää konetta huudattaa, kun polttoaine loppuu. Sen loppumisenhan huomaa vähän ennen ja tällöin jättää vaan tyhjäkäynnille, jos pitää kaikki aineet saada käytettyä.
Axial SCX 10 TR

vharryb

Olisiko kenelläkään tietoa, että käykö McCoy mc-9 tulppa Hobao Hyper 8 rtr koneeseen(Mac.28)?

Elvisrc

Nooh nyt on tullut vähän semmonen ongelma että kun laitan kaasun pohjaan ja otan pois niin auto sammuu. Voiskohan kyseessä olla kytkin laakerit? Ne näyttää kyllä ihan toimivilta mut en tiiä sitte  :p

pjp

#1192
Mitä servoa suosittelisitta kaasulle/jarrulle näistä-->http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_catalog.php?c=15
Ohjauksessa on nyt 9451. toinen vaihtoehto olis heittää tuo kaasuun ja 9351 ohjaukseen. Mielipiteitä?
Futaba vai Sanwa? Sanwa olis vähän nopeempi,mutta häviää voimassa. Kommenttia/mielipiteitä?

Kiitos kommenteista. 9351 tuli sitten hankintalistalle. Hommaa helpottaa sekin että ei tartte eri servo vipuja kun taitaa noissa olla eri boorit
Xray T2R,Tamiya M03/M03R+Speed passion/TLT 1/36 baja,Futaba 3PM 2,4GHz/Axial SCX10/XR10--->MYYTÄVÄNÄ

*Ari*

Laita 9451 kaasuun ja 9351 ohjaukseen. Kummatkin merkit on hyviä,kun sulla on jo futaba nii osta toinen kaveriks
 
hobbyfactory.fi kyosho, AKA

*HOKE*

Tuosta Sanwan ja Futaban nopeudesta.
Esim ERG-VX on paperilla nopeampi kuin 9351, mutta käytäntö onkin toista.
Nopeuserot on pieniä, mutta jokatapauksessa sen huomaa helposti että futaba on karvan nopeampi.

Kuten Arikin sanoi niin molemmat merkit ovat hyviä eli sinäänsä ihan sama kumman hommaa.
Itselläkin on molempia ollut eikä kummastakaan ole tullut mitään moitteita mieleen.
Futabaan on helpommin löytynyt järeä alumiininen servovarsi...

Elvisrc

#1195
Tuli vaan semmonen mieleen että onko jollakin mennyt vettä koneeseen ja tulppa mennyt siitä. Mun tulppa on vaan aika musta  ja kun viimeksi vedin vähän syvemmästä lätäköstä läpi niin olis mennyt hieman vettä koneeseen  :roll:

Meinaa kone sammuu ku päästää täysistä tyhjäkäynnille. Kone ja ilmanputsari on kuiva  :shock:

Duster1

Säädöt vaan hakusessa jos kaasulta sammuu (olettaen, että kone on tikissään).
Toisen auton kanssa oli sama homma, kunnes otin itseä niskasta kiinni ja päätin tehdä ajan kanssa säädöt oikein eikä jättää ajamisen hurmiossa vaan sinnepäin.

Käsittääkseni sulla ei ole sillä motilla vielä ees paljoa ajettu?

Itsellä nyt n. 4 gallonaa tuolla Mach 28 koneella ja kerran tai kaksi on sammunut muusta syystä kuin polttoaineen loppumisesta, joten ainakin kone on kyllä luotettava ja varmakäyntinen.
Axial SCX 10 TR

Elvisrc

Juu tosiaan voi se olla taas puhtaasti säädöistakin kiinni. Eikä koneella ole vasta kuin yli gallona ajettu ja omista mokista mennyt aina puihin joka ajokerrat. Täytyypi oikee ajan kanssa tehdä ne säädöt kunnolla ja kokeilen vielä toisella tulpallakin jos vaikka vesi olisi heikentänyt edellistä tulppaa.

*HOKE*

Alapää ja mahdollisesti myöskin yläpää on laihalla.
Käännä alaneulaa vartti aukipäin ja kokeile auttoiko asiaan.
Suosittelen myös yläneulan avaamista hieman.

Elvisrc

#1199
Juu ongelma ratkesi, vesi tuhosi mun vanhan tulpan ja uudella pelittää taas hienosti  :lol:


Tulppa kyllä hehkuttaa ja näyttää toimivalta mutta koneen lämmetessään se ei toimikkaan enää yhtään, voiko tämmösiä tulppia enään pelastaa? Lanka ei ole enää kirkas vaan puna mustainen.