Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Mikä motti??

Aloittaja Rc hemmo, 09.10.02 - klo: 19.13

Rc hemmo

kröhöm, pysytäämpäs sinna aiheessa.Katoin vielä rb:n sivuja ja huomasin että se ws7:stä parempi versio olisi hyva,eli timo onkos illa eroa että onkos ese ws4 vai se  1005 b

Rc hemmo

up??vastauksia timo.

RChullu

no mistäs tiedät lukeeko timppa tätä topiccia et kannattais varmaan laittaa ihan privaatilla :roll:
http://www.rc-racing.info - Rc-racing 2.0

Timo

WS4 moottoria ei ole olemassakaan.
Tarkoitat varmaan C4, jonka valmistus on jo lopetettu ja sen tilalle on tullut C5 moottori, joka on tehokkaampi, kuin WS7. WS7 on parempi tehokäyrä ja se on ajettavampi, kuin C5 moottori. C5 tehot  tulevat korkeimmila kierroksilla ja silloin, kun teho tulee, niin sitä tulle vähän liiankin kanssa. Liukkaalaa radalla sattaa perä lähteä alta mutkasta ulos kiihdytettäessä. Lisäksi C5 on pitkäiskuinen kone, kun taas WS7 on tasaiskuinen.

Rc hemmo

Tarkoitin B5 en C5 ja se ws4 oli kirjotus virhe.Eli siinä B5 on liian paljo tehoja,eli kandee osta ws7.

Timo

LainaaTarkoitin B5 en C5 ja se ws4 oli kirjotus virhe.Eli siinä B5 on liian paljo tehoja,eli kandee osta ws7.


C5 on RB:n uusin konetyyppi. C5:sta on sitten olemassa erikseen maastokone (1005-B), jota tässä tarkoitat ja ratakone (1005-C).

Yleisestiottaen C5:ssa on liikaa tehoa Suomen radoille. Eli siinä mielessä kannattaa hankkia WS7 tai tavallinen S7. Lisäksi WS7 ja S7 ovat halvempia, kuin C5.
WS7 eroaa S7 vain kaasarilta, kiertokangelta ja hinnalta. Tehot ovat samat kummassakin moottorissa. S7 moottorilla, kun voitettiin maailmanmestaruus 1998 niin siitä tehtiin maailmanmestaruusmalli WS7.

Niko

Mulla on Ossin kone ja se toimii välillä hyvin, mutta välillä oikuttelee. Ossi kyllä kiertaa ja vääntää hyvin. En suosittele sitä, koska 3:lla kaverilla hajosi viimekesänä yhteensä 7 Ossin runkoa. Kiertokanki pohjasta läpi. 18 % öljyä ei ole ongelma. Saahan sitä 18% öljyisiä polttoaineita.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Rc hemmo

Mutta eikös se liian tehon saa "pois" laittamalla 16 piikkinen kytkin?

Timo

Moottorin teho ei häviä mihinkään välitystä vaihtamalla.
Vaihtamalla isomman kytkinkellon kiihtyvyys häviää, mutta huippunopeus kasvaa. 16 piikkinen kytkinkello syö kiityvyyttä aivan liikaa. Ja moottoreissa, jossa tehot tulevat ulos korkeamilla kierroksilla puttuu yleensä alapäänvääntö. Mikä entisestään syö kiihtyvyyttä. Mikä ei ole ollenkaan hyvä juttu.
Radalla ajettaessa auton lähteminen mutkista on tärkeää. Yleensä se on tärkeämpää, kuin huippunopeus.
MP7.5 sopiva kytkinkello on, joko 13 tai 14 hampainen. Yleensä 14 hampainen toimii parhaiten Suomen radoilla. 13 hampaista kytkinkelloa voi käyttää Imatran radalla, koska siellä on paljon hitaita mutkia ja lyhyitä suoria.