Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hpi Savage 3.0

Aloittaja jeejee, 28.10.04 - klo: 15.20

JK Nitro

Onhan se Savagen huoltaminen pitkälti asennekysymys, itellä kun ei ole kuin noista kahdesta kokemusta ja niistä MT 2 on varmasti helpompi huollettava, mutta onhan varmaan joka autossa hankaluutensa, johtuen rakenteesta.
Savagessa molemmat päät saa irrotettua aikas helpolla, oisko etupäässä ainakin 6 ruuvia ja takana taitaa olla yhtä paljon. Vaihdelaatikkoa tutkiessa riittää toisen kyljen irrottaminen, ei sekään kauhea vaiva ole siihen nähden että rakenne tuntuu aikas vahvalta.
Tarkkana sen slipperin säädön kanssa sitten, ettei sula niinkuin niin monella aiemmin, allekirjoittanut mukaan lukien.
Entäs shimmasitko heti diffit? Kannattaa tehä hetimiten tai tulee ongelmia.
Mulla on gasona kokeilussa Byronin 20% RTR, voitelua 16%, ilmoittelen kun säädöt rupee olemaan kohallaan että miltä tuntuu, jahka toi sataminen lakkais et pääsis säätämään.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Wizu

Juu, ei se huoltaminen ongelmaa tuota. Mutta yllätyin vaan kuinka paljon erilainen se on, mutta onhan tuo autokin vähän eri päästä kuin pienemmät takavetoiset crossit.

En shimmannut diffejä. Jotain välyksiä sillä korjaillaan vai? Tuntuivat kyllä tovin käsissä pyörittelyn jälkeen ihan ok pakoilta. Pitänee lukea threadia tarkemmin taaksepäin. Vai onko tuota "shimmausta" käsitelty tarkemmin tässä?

Ja jos sieltä jotain prikkoja uupuu, niin miksei HPI ole sitä korjannut?

-Riku

JK Nitro

Tossa hieman aiemmin käsitelty tarkemmin useampi asia.
Välyksiähän sillä poistetaan joo, diffin sivuttais välystä ja pitkittäisvälystä pinjoniin nähden. Montaa prikkaa sinne ei menekään, vaikka ohuita ovatkin 0,1 mm ja 0,2 mm, mutta sitäkin tärkeempiä ne on.
Prikkojen puuttumiseen en osaa kuin arvata syitä, mutta eniten se harmitti tota ekaa autoa korjatessa, samanmoinen prikkajuttu siinäkin,  kun se oli RTR ja juuri aloittaneena harrastuksen niin ei ollut hajuakaan tuollaisista välysjutuista, no tässähän oppii koko ajan kun seurailee foorumia ja reerailee omia rasseja.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Wizu

Noniin, auto on kasassa ja pukin päällä kaksi tankkia pärryytetty.

Ohjauksen kanssa on ongelma, Futaban S3305 ei jaksa kääntää renkaita maassa. Ilman vastusta kyllä rävähtää linkusta toiseen. Virtalähteenä toimii 4x2300mAh akkua. Onko tämä siis normaalia? Kyllähän se vauhdissa tieten jotenkin kääntää. Vai vaatiiko tämä sen 5xakkua.

-Riku

Hotti

mulla on sama servo ohjauksessa.aluks ajelin 4*2500mah akuilla jotkatuottavat jännitettä vain 4.8V kun servot täysillä toimiakseen vaativat 6V.

Sitten ostin Duratraxxin 6V/1100mah humpbackin virta lähteen niin johan alko servot säntäillä :wink:

noilla sormi akuilla(4kpl) et saa millään 6V jännitettä aikaseks koska 1kpl akkuja tuottaa 1.2V.ainoo on että kennotat niitä akkuja 5kpl jolloin tulee tasan 6V.mutta ei noi humpbackit kalliita ole..oma maksoi jotain 20egee.

ainoo vaan että että virta niissä riittä vain yhdeksi ajokerraksi--->n.8 tankillista.Ja toi mun mun hump on mallia NIMH joten on hyvä purkaa se aina ihan tyhjäksi ettei ylilataa...

eli mullakaan sormiakuilla ei kääntyny renkaat kunnolla maassa.Humpback auttaa siihen ja myös kaasu aukeaa sen myötä nopeemmin.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Mika R

krossissa/off-roadissa pitää olla 5 kennoinen vastarin akku

JK Nitro

Hyvät alkaliparistot myös nostavat jännitteen tuohon 6V, mutta pitemmän päälle tulee kalliiksi.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Mika R

Monessa RTR:ssä tulee vaseliinit eikä varsinaista diffiöljyä. Kyllähän se menettelee mutta jos haluat jotain ominaisuuksia ajamiseen niin sitten kunnon diffiöljyä tai silikonipohjaista diffirasvaa.

Hotti

todii!

eilen tuli laitettua shimmit sinne  pinjonin ja diffi cupin väliin.Mulla riitti ihan molempiin yksi kipale.Nyt on sillai et kun kasas diffin niin just ja just tuntee hiuksen hienon välyksen cup jointista.Samalla vaihdoin HD cup jointit jotka odotti pakissa asentamista.Pitäs vielä löytää/tilata HD transmission cupit kun noihin vakiohin alkanu tulemaan ilkeesto loveusta ja kulumaa.

Mulla ei ollu poikittais välystä nimeksikään joten sinne en shimmejä laittanut.Ekaa kertaa irrotin perän ja keulan,niin samalla keveni auto varmaan kilon verran kun oli likaa aikalailla joka paikassa :mrgreen:

Syssymmällä sit uudestaan diffit auki ja öljyt sisään.Millä muuten saa hyvin sitten diffin osista ne liisteri vakio rasvat pois?rasvanpoistajalla melkosta työtä :roll:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Jose.92

Huh huh mikäPäivä. eKana ajetaan 15 kilometriä hiekka montulle ajamaan autoa. Ekan ryyppy nykäsyt ookk. Sitten ekalla startti nykäsyllä vetarin naru poikki. Sitten mietitään mistä narua. Serkku sano että ajetaan Matille sillä on sitä syvä takilan vaieria. Noh epäröin vähän. Asennettiin se. Eipä mennyt kelalle, kun oli niin jäykkää. Selvä. vaihdetaan naru. Dam. Liian paksua ei mene kelalle. Taas puretaan ja vaihdetaan narua. Auto kasassa ja ekat nykäsyt daam. Naru poikki. Ja sitten vielä kerran sama juttu. :evil:  Voisiko joku sanoa mitä narua tuohon starttiin laittaisi?
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

JuusoP

Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"Onhan se Savagen huoltaminen pitkälti asennekysymys, itellä kun ei ole kuin noista kahdesta kokemusta ja niistä MT 2 on varmasti helpompi huollettava, mutta onhan varmaan joka autossa hankaluutensa, johtuen rakenteesta.
Savagessa molemmat päät saa irrotettua aikas helpolla, oisko etupäässä ainakin 6 ruuvia ja takana taitaa olla yhtä paljon. Vaihdelaatikkoa tutkiessa riittää toisen kyljen irrottaminen, ei sekään kauhea vaiva ole siihen nähden että rakenne tuntuu aikas vahvalta.
Tarkkana sen slipperin säädön kanssa sitten, ettei sula niinkuin niin monella aiemmin, allekirjoittanut mukaan lukien.

Huom! Älkää pitäkö kiirettä savagen kokoamisessa, koska silloin saattaa olla esim. jarrulinkki runkolevyn ja vaihteiston välissä.

-kokemusta on
Jo on kerpele jos tuosta ei pääse!
Kotisivut valmistuu...

MarkusH

Lainaus käyttäjältä: "JuusoP"
Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"Onhan se Savagen huoltaminen pitkälti asennekysymys, itellä kun ei ole kuin noista kahdesta kokemusta ja niistä MT 2 on varmasti helpompi huollettava, mutta onhan varmaan joka autossa hankaluutensa, johtuen rakenteesta.
Savagessa molemmat päät saa irrotettua aikas helpolla, oisko etupäässä ainakin 6 ruuvia ja takana taitaa olla yhtä paljon. Vaihdelaatikkoa tutkiessa riittää toisen kyljen irrottaminen, ei sekään kauhea vaiva ole siihen nähden että rakenne tuntuu aikas vahvalta.
Tarkkana sen slipperin säädön kanssa sitten, ettei sula niinkuin niin monella aiemmin, allekirjoittanut mukaan lukien.

Huom! Älkää pitäkö kiirettä savagen kokoamisessa, koska silloin saattaa olla esim. jarrulinkki runkolevyn ja vaihteiston välissä.

-kokemusta on

Joo, "vähän" sählättiin Juuson kanssa... (Kiire kiire kiire on!)

ossi v

Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"Huh huh mikäPäivä. eKana ajetaan 15 kilometriä hiekka montulle ajamaan autoa. Ekan ryyppy nykäsyt ookk. Sitten ekalla startti nykäsyllä vetarin naru poikki. Sitten mietitään mistä narua. Serkku sano että ajetaan Matille sillä on sitä syvä takilan vaieria. Noh epäröin vähän. Asennettiin se. Eipä mennyt kelalle, kun oli niin jäykkää. Selvä. vaihdetaan naru. Dam. Liian paksua ei mene kelalle. Taas puretaan ja vaihdetaan narua. Auto kasassa ja ekat nykäsyt daam. Naru poikki. Ja sitten vielä kerran sama juttu. :evil:  Voisiko joku sanoa mitä narua tuohon starttiin laittaisi?
Minä koitaisin nailon narua
(En todellakaan tiedä miten kirjoitetaan :mrgreen: ).

MarkusH

Ossi, se kirjoitetaan n:llä "nylon" :wink:

Älä vedä sitä narua väkisin. Ei sen noin vain pitäisi katketa jos vetää pienemmällä voimalla 8)

waltt

Käy hakemassa kalastusliikkeestä jotain verkoissa käytettävää narua.
(Mun verkoissa on ainakin yläreunassa jotain tarkoitukseen sopivaa narua...)
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Hotti

mistä kohtaa se tarkalleen ottaen katkeaa?
-Team lapsena liian vähän leluja-

Jose.92

Keskeltä tai vähän joka kohdasta. Milloin mistäkin. Joten se riippuu narun kestävyydestä.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Hotti

käy ostamassa kalastusliikkeestä mahdollisimman topakkaa punottua siimaa.se on sellasta narun tyylistä ja kun otat mahd jöötiä niin kestää/menee silti kelalla.
-Team lapsena liian vähän leluja-

waltt

Ei välttämättä tarvitse edes olla kovin paksua sen punotun siiman...
Vaikka olis ohutta niin ei helposti saa vetämällä poikki...
Punottu siima vaan on melko kallista(20-30€), mutta elämä on
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Hotti

Lainaus käyttäjältä: "waltt"Ei välttämättä tarvitse edes olla kovin paksua sen punotun siiman...
Vaikka olis ohutta niin ei helposti saa vetämällä poikki...
Punottu siima vaan on melko kallista(20-30€), mutta elämä on

:mrgreen: todella,elämä on.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Joona H

Lainaus käyttäjältä: "waltt"Ei välttämättä tarvitse edes olla kovin paksua sen punotun siiman...
Vaikka olis ohutta niin ei helposti saa vetämällä poikki...
Punottu siima vaan on melko kallista(20-30€), mutta elämä on
Mitä nyt tuosta kalastusharrastuksesta on tullut opittua,niin sanoisin että kannattaa silti ottaa mahdollisimman paksua punottua.Ai miksikö? No koska omien kokemusten kautta on tullut huomattua,että ohut punottu rispaantuu todella nopeasti ja sen jälkeen menee poikki vetämällä.
Vetostartteriin suosittelisin vähintään 0,25mm paksua FireLineä,mutta mielummin vielä reippaastikkin paksumpaa.

PS: Ei tuo Berkley FireLine maksa kuin n.20€,toinen punottu siima nimeltään T.U.F line XP sitäkin vähemmän eli 16€!

MarkusH

Mitäs mieltä olette tästä?


Minusta aivan liian korkea...

Juuzmo

Koria ja autoa saa aina laskettua ;)
RB,the power of champions.

Jose.92

Aika rasee. Matalemmaksi vaan ja reilusti. Pilli ei saa näkyä.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Catiska

Kuinka matalaksi Savagen saa laskettua, siis maavara? Tietenkin niin, että ajettavuus säilyy, eli normaalisti jousien varaan...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

MarkusH

Mulla on sillai että tukivarret ovat "vaakatasossa" ja paljon parempi kuin vakio!

Svg

Mullakin on silleen tukivarret "vaakatasossa" 8)
www.geocities.com/rcmikko/
Hobao Hyper 7 TQ

JK Nitro

Laitakaapa Pro.Linen 40-sarjan Bowtiet niin madaltuu karvan vielä. Onhan niillä hintaa, mutta mitäs ei rakkaalle lapselle ostais?
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Speeder

Todella tyylikäs monsteri ja maavara tekee siitä oikean monsterin näköisen!
Tosin ajettavuudesta en tiedä...  :lol:

Jose.92

Katoin omaa. Tuki varret tasassa 5 cm ja vakiona vakio tolpilla 9cm. Ja vakio renkailla
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!