Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hpi Savage 3.0

Aloittaja jeejee, 28.10.04 - klo: 15.20

Divi

Meinaakos porukat ajella talvellakin vai laitatteko monsut hyllyyn odottamaan kevättä... ultimalla ajoin talvellakin. Eiköhän savagea kuriteta talvellakin  :lol:

Tänään tuli muuten osia... on muuten mahtava tuo läpinäkyvä radio box cover... spurritkin tuli ja heti meni 1kpl kun unohtui prikka spurrin ja jousen välistä  :lol:   no onneksi tilasin enemmän kuni yhden.

Jose.92

Kyllä mä ainankiin ajan talvella. Jos saan startin kuntoon :evil:  Ja nyt kyllä tiivistän radiokotelon silikoonilla ja servoja myös pitää tiivistellä jotenkii
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Divi

Kyllä mä en tykkää yhtään noista muovisista spurreista :!:  taas meni 1, toinen tänään... nuo 47t spurrit ei oikeen tykkää tuosta 18t kytkinkellosta.
Menee muuten tuolla yhdistelmällä aiva järjettömän kovaa  8)
Onko jollain käytössä tuollanen Robinson Racingin teräksinen spurri + kytkinkello... onko se yhtään kestävämpi?
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=ROB0M89O58

Jose.92

Ei ole käytössä, mutta voin sanoa että se on kestävämpi. Mikä motti sinulla on?
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Hotti

muovinen kestää ihan hyvin kun kaikki on ok ja huolella kasattu(itel kesti 4kuukautta ja lopulta omaa hölmöyttä meni).ite suosittelen savageen 15/52t yhdistelmää,ite tykkäsin  ja tolla yhdistelmällä muuten poistuu paikalta aikas joutusaan :wink: mutta edelleen nää on makuasioita, ja niistähän ei voi kuin kiistellä :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Divi

Joselle mesessä sanoinki jo että ihan on vakio motti...

Mä epäilen ite että olis jääny välys vahingos liian suureksi... vai olisko vaan niin että renkaat vääntää liikaa ja syö spurrin ku nyt oli kokeilu mieles 18t ja 47t yhdistelmä...

Onneks on vielä yks spurri jäljellä... huomenna koittamaan kauanko kestää... toivottavasti välys tulee parempi.

Divi

Dodii, ilmeisesti oli liian tiukka välys kun spurri otti ja suli kytkinkelloon kiinni...
eipähän ainakaa luistanu

EDIT: mä en kyllä ymmärrä kuinka se voi olla liian tiukka kun laitoin paperin kans sopivaksi

JK Nitro

Tarkista moottorin asennuslevyn ruuvit, onko kireellä. Mulla oli löystynyt kisoissa, huh, ei onneks irronnut, mut klappas 3mm. :|
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Divi

Joo oli ne kyllä kunnolla kiinni... just tänään laitoin kiinni että ei oo ehtiny löystyä  :?   sitä mä en vaan ymmärrä että miten rattaan saa sulamaan

Divi

http://www.digitaldream.ca/gallery/Family/DSC09833

Siinä on kyllä onnistuttu ottamaan mahtava kuva savagesta  :shock:

Jose.92

Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Hotti

Lainaus käyttäjältä: "Divi"sitä mä en vaan ymmärrä että miten rattaan saa sulamaan

1.Väärät välykset
2.Kello kuumenee ja välittää lämpöö spurriin--->kuluu/sulaa
3.Löysä slipperi--->kuumenee--->kuluu/sulaa
4.Kivi tms. pyörähtää spurrin/kellon välistä(todella huonoa tuuria)


Ainakin noilla saa spurrin helposti sileeks.Ja vaikka sulla on se paperiliuska siellä välissä kun säädät välystä niin sen saa silti vituralleen laitettua.Ei sitä saa täysillä kiinni painaa kun paperia on välissä--->menee liian tiukalle.Hellästi työnnät konetta spurria vasten--->ruuvit kiinni.Sit kokeilet pyörittää spurria hitaasti useita kertoja ympäri,ei saa jumia YHTÄÄN MISSÄÄN KOHTAA,muuten tiukalla/löysällä.
-Team lapsena liian vähän leluja-

tapsa92

Onko kukaan käyny tässä linkissä www.ghhobby.com/ :?: . Tuolla näyttäs olevan jotain viriosii savageen :? .
- Tapsa

Divi

Mitä eroja on näillä putkilla, kumpi on parempi?? omistajien mielipiteitä pikaisesti... tänään lähtee tilaus jossa jompikumpi...

"Aluminium tuned pipe"
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=86138

"Ribbed tuned pipe"
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=86186

:?:  :?:  :?:

Nöhvö

Mulla on ollut molemmat ja... ei noilla mun mielestä ollut kauheasti eroa... mutta itse ostaisin tuon ensimmäisen pillin... ihan jo sen hinnan takia  :wink:

Divi

noillahan on kokonaista 2e hinta eroa...

kaosti

Eikös tuo "juomutettu" putki ole tarkoitettu pienemmille padoille ja sitten taas tuo sileäpintainen isommille padoille. Itsellä tuo juomutettu kuitenkin toimii loistavasti .28 myllyjen kanssa, joten en nää mitään vikaa pistää sitä isommalle padalle. Kaiken helpoiten saat sopivuuden selville esimerkiksi soittamalla hoppilinnaan ja kysäsemällä. Luulisi myyjillä olevan enemmän ensikäden tietoo/kokemusta noiden eroista. =)

Divi

kummassakin lukee "21+ size"

GT-Man

Olen tässä viime aikoina mietiskellyt uuden RC-auton ostoa, ei oikein enää innosta USA-1. Mielessä on käynyt lähinnä HPI:n Savage SS, eli haluan koota auton itse.

Mitäs kaikkea tuohon kannattaisi ostaa mukaan? Ainakin pakkimoduuli ja Rotostartti on käynyt mielessä, samoin diffeihin ne vahvistukset. Uudet radiotkin pitäisi hommata pakin takia.
Entäs tuon tankin suhteen, haittaako ryyppy mahdollisesti käynnistystä (Rotolla) ?
Onko Savage pääsääntöisesti paras valinta RC-monsteriksi tällä hetkellä? Mitkä osat tahtovat hajota ensimmäisiksi?

PS: Tuli vähän köykäinen viesti, kun ei tullut mieleen mitä kaikkea voisi kysyä.

EDIT: Savage SS 4.6 ei ole myöskään sitten suljetulla listalla, vaikka en sitä aikaisemmin maininnutkaan.

Jose.92

Ryypytyksen kannssa pitää olla tarkkana jos rotolla pelaa, ettei mene aina yksisuuntalaakeri rikki. Eipä tule oikein mitään päivitettävää mieleen. Vakio renaat savagessa on huonot jos ajaa tasasella alustalla kovaa kun ne alkaa vatkaamaan ihan kerpeleesti.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Divi

SS Savagessa on vakiona primeritön tankki, ihan narustartilla pääsee hyvin alkuun mutta roto on varmaan ihan hyvä vempele, ite käytän narua...
Mulla kesti vakio diffit 1,5 gallonaa mutta shimmattuna kestää varmaan kauemman, tosin ei nuo conversio setit paljoa maksa...
Setin mukaan kannattaa heti ottaa HPI:n racing ilmansuodatin, vakio suodatin on äkkiä likanen...

EDIT: mitä diffi öljyjä suosittelette, ajopaikkana on lähinnä hiekkakuoppa että mitään rata-ominaisuuksia ei haeta... aika jäykät sais varmaan olla...

GT-Man

Kiitoksia Divi ja Jose.92 tiedoista. En muistanutkaan että SS-mallissa ei ole primeria. Ja saattaapi olla että en ainakaan aluksi osta Rotostarttia, eiköhän sitä pärjää ilmankin. 8)

Pääasiassa ajelen siis pihalla ja pellolla, talvisin sitten myös pihalla ja hankiaisella pellon päällä. Eli vakiorenkaat varmaankin toimivat melko hyvin kun se ei ole mikään sileä vaan RC:n kannalta röykkyinen (kivet peukalonkokoisia), ja talvella puolestaan lunta on pihalla melkein aina noin sentin kerros.

Minkälainen kuvionti kumeissa teikäläisillä muuten on?

Divi

Mulla on vakio renkaat ja hyvin on toimineet, kohta olis tarkotus ostaa prolinen maxx paddle "lapio" kumit hiekkakuoppaa varten, nuo vakiot on ihan hyvät ainakin mun mielestä...

EDIT: mistä päin oot GT

Jose.92

Minulla on kanssa vakio kumit. Talvella ne vakiokumit kyllä ajavat asiansa muita kumeja paremmin
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

GT-Man

Lainaus käyttäjältä: "Divi"

EDIT: mistä päin oot GT

Itä-Suomestahan minä, Etelä-Savosta. Eli talvisin lunta satelee yleensä enemmän kuin riittävästi.  :)

kaosti

Lainaus käyttäjältä: "GT-Man"Olen tässä viime aikoina mietiskellyt uuden RC-auton ostoa, ei oikein enää innosta USA-1. Mielessä on käynyt lähinnä HPI:n Savage SS, eli haluan koota auton itse.

Mitäs kaikkea tuohon kannattaisi ostaa mukaan? Ainakin pakkimoduuli ja Rotostartti on käynyt mielessä, samoin diffeihin ne vahvistukset. Uudet radiotkin pitäisi hommata pakin takia.
Entäs tuon tankin suhteen, haittaako ryyppy mahdollisesti käynnistystä (Rotolla) ?
Onko Savage pääsääntöisesti paras valinta RC-monsteriksi tällä hetkellä? Mitkä osat tahtovat hajota ensimmäisiksi?

PS: Tuli vähän köykäinen viesti, kun ei tullut mieleen mitä kaikkea voisi kysyä.

EDIT: Savage SS 4.6 ei ole myöskään sitten suljetulla listalla, vaikka en sitä aikaisemmin maininnutkaan.

Kannattaa melkein ostaa suoraa tuo 4.6 kitti. Siinä muistaakseni on jo valmiina vahvistetut diffit, mutta ne kannattaa silti ottaa auki ja shimmata että pysyy "tapit" paikoillaan. Pakkaa muuten hyppimään pois paikoiltaan.
Roto on omasta mielestäni must. Ite en ainuttakaan narustarttia aio enää korjata. Ryypytyskin onnistuu rotolla ihan helposti kuhan vaan malttaa sen sormen kanssa ettei ole koko aika sitä putkelle änkeemässä.
Ilmanputsari kannattaa varmistaa että se on kokoa ISO.
Pakkimoduuli on ihan ok juttu jos sellasta tarvitsee. Sitä varten kannattaa muistaa ottaa myöskin 3-kanavaiset ratiot.
4.6 kitin mukana muistaakseni tulee dirt bonz renkaat, eikä ne "orkkis" donitsit mitkä painaa suht paljon, eikä ne ole edes hyvät ajaa. Talvella niillä kuulemma jotain saattaa tehdä.

Jotain varmasti unohtui, mutta muut sitten saapi korjailla :)

Divi

ei nuo orkkis donitsit mitkään huonot ole... kaikki ei kuitenkaan aja radalla ja nuo orkkikset on ihan hyvit kiivikkoon ja hiekkaan...

GT-Man

Savagen eri mallien erot

Onhan noissa kieltämättä aika lailla eroavaisuuksia SS ja SS 4.6 mallien välillä. Ja ~85e:lla(hintaero SS ja SS 4.6 välillä) ei kieltämättä saa perus SS malliin noita parempia osia, mitä SS 4.6 mallissa on.

Mitenkä helppoa on muuten tuon K4.6-moottorin säätäminen?

Divi

Joo no niinhän se on, ite ostin normaalin SS mallin koska se on ihan riittävä, tällä hetkellä on etudiffistä pikkuratas rikki mutta conversiosetit tilauksessa, tuoltakin olis säästyny kun olis heti hoksannu tilata ne, ja kunnon öljyt diffeihin...

Jos ekaa autoa oot hommaamassa niin kyllä tuo 2 neulanen S25 on soht helppo säätää... 4.6 koneessakaan ei käsittääkseni keskineulaa tarvi säätää juuri yhtään, eli ei siinä oikeestaan eroa oo, vai??

GT-Man

Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Jos ekaa autoa oot hommaamassa niin kyllä tuo 2 neulanen S25 on soht helppo säätää... 4.6 koneessakaan ei käsittääkseni keskineulaa tarvi säätää juuri yhtään, eli ei siinä oikeestaan eroa oo, vai??

Tuo olisi toinen auto minulle, aikaisemmin on kokemusta USA-1 Nitro Crusherista. En tiedä johtuiko Kössin koneista vai minusta, mutta sen säätäminen oli minusta hieman hankalaa.