Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hpi Savage 3.0

Aloittaja jeejee, 28.10.04 - klo: 15.20

Divi

conversio settien mukaan kannattaa ottaa shimmiprikkoja seka kunnollista diffiöljyä...

screed

Lainaus käyttäjältä: "Divi"conversio settien mukaan kannattaa ottaa shimmiprikkoja seka kunnollista diffiöljyä...

hobbylinnasta saa kaiketi molempia..?
mutta tarkennatko hieman.. eikös noita shimmiprikkoja oo montaa eri paksuutta ja öljylajejakin on aikas monta..
jos sais kunnon ohjeet, niin ei tarvis tehdä asioita moneen kertaan ja varmasti rahaakin säästyis. :)

-shimmiprikkojen koko ja kpl määrä?
-diffiöljyjen laadut ja määrät?
mugen mbx-4 / hobao 21 8port / sanwa / hitec

MarkusH

Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"Tuli taas vähän liioiteltua noita mittoja? :lol:  Saa 10 metriä korkeus siitä mäestä missä hyppyri oli vai ihan maan tasalta?

En sanonut että korkeus olisi 10m ollut... :?

Tässä kuvia vahingoista:






Kori meni kokonaan poikki, parempia kuvia tulee korista pian...

Juuzmo

Mikset samalla ottanut kuvia siitä nitro rushista jos kerran siinä se madin motti on?
RB,the power of champions.

Tumphu

Lainaus käyttäjältä: "screed"...tommosen sammutus systeemin ajattelin kans hommata. onko kokemuksia?
kunnollinen ilmanputsari on jo hommattuna, sekä polttoainesuodatin..

Jos pienellä budjetilla etenet, niin tollasta ei tartte ostaa. Osta ennemmi jostai 5cm silikoni letkua tai sit perus vesijohtoletkua ja pakoputken päähän se. Siitä voi sit sormella tukahduttaa sen. Niin mä teen, eikä tosiaan yhtään polta sormea, ei ole edes lämmin
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

JupeR

Mutta Savageissa on ollut ongelmana liian löysä kaasun palautus jousi, se kannattaa uusia, tai laittaa kuminauha kaasarinympäri :wink:  Ei sitten mennä kaasu pohjassa metikköön kun kantomatka loppuu :lol:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Tumphu

Ei mikään jousi jaksa servoa vääntää nollille... Eli eipä se siihen kantomatkaan paljoa auta...

Mitenkäs kun porukoilla on noita Rotostartteja käytössä, kauankos yhden latauskerran virrat riittää? kuin suuria akkuja teillä on? Ite ajattelin tollasta http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=NOSWHAMA54
kun kuitenkin tossa tulee hobbylinnassa kävästyä yksisuuntalaakereita hakemassa, ni vois tollasen samalla napata, ja varmaanki Bluebirdin BMS-630MG tulee kummaksiki servoks tossa jossain vaiheessa, ni voi sit kaasunpalautus jousen pistää kireemmäl, kun nyt se edelleen temppuilee. Ei auta vaikka kuinka löysässä on...
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Hount

Lainaus käyttäjältä: "Tumphu"Ei mikään jousi jaksa servoa vääntää nollille... Eli eipä se siihen kantomatkaan paljoa auta

Tuohon kantomatkan loppumiseen auttaa Failsafe, mutta vastariakun hajottua / muu sähkövika, niin sähköttöntä servoa kumilenkkikin jaksaa kääntää.

- Hount

Tumphu

Väitän vastaan. Jos tosta pöydältä otan servon, sitä ei väännä käsin akselin päästä, ei millään. Jos siihen lyö sen linkin tai sen palan siihe ruuvilla kiinni, sit se kyllä liikkuu kädellä. Mutta ei jousella. Eillei sit ota jotain paketiauton kytkin asetelman jousta (vähä yli ammuttu, mut asian ydin tulee julki). Ei mulla esim. ohjauksessa se servo oo yhtää löysempi ilman akkua ku akkujen kanssa. Jos on virrat päällä autossa ja ohjaimessa, niin luonnollisesti se servo pyrkii vääntää keskelle päin ja sillo (servon voimasta riippuen) saa kyl olla todella kova jousi et se palautuu, se on tiedossa. Mut perus 5kg vääntävä servoki jo aika raskas kääntää ilman sähköjäkin. Ihan vaan mielenkiinnosta (ei oikeesti millää pahalla) mut ootko koskaa koittanu perus 5kg vääntävän servon akselista kääntää, että kääntyykö se?
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

sanppa75

Nyt on savageen uudet renkaat liimattu vanteilleen...ja ihan hyvin onnistui...

tai siis ilmeisesti liiankin hyvin!!! Nyt renkaat eivät päästä ilmaa läpi niitä puristettaessa ollenkaan! Siis ovat ikäänkuin "oikeat" ilmarenkaat.

Haittaako tämä...? vai pitänekkö tehdä avanne johonkin kohden rengasta?
Mikä olisi paraspaikka tälle ilmareiälle? Käykö ne vanteen sisäpinnalla olevat (nyt tukossa olevat) valmiit reiät?

Kiitokset etukäteen.....  :oops:
Näissä kuvioissa vuodesta 1985.

Jose.92

Kyllä siellä olisi varmaan hyvä oll ne reiät. Kuvittele. Hyppäät autolla, ilmat tulee pois renkaasta, kun alas tulo on niin kova, sitten onkin renkaat litussa. Jos käy noin niin kannattaa porätä remelillä vähän isommat reiät
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Tumphu

Eikös se niin mene et krossareis ym. tupataan pitää renkaassa reikää, ja monstereissa vanteessa. Eli vanteeseen vaan sit availee niit reikii mitkä o tukossa.

Ei kellään oo kokemusta 4 palasesta kytkimestä savagessa? https://ssl.kundenserver.de/s38925369.einsundeinsshop.de/sess/utn;jsessionid=15436f0f7d7a1e8/shopdata/0013_HPI-Savage+=26amp=3B+Parts/0030_Tuning/product_details.shopscript?article=0360_4%2BBacken%2BTuning-Kupplung%2B%3D28JAM051293%3D29
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Jankka

Kannattaa ne reiät porata siihen renkaaseen koska, jos sinne renkaan sisään pääsee vettä niin se pääsee keskipakovoiman avulla sieltä poiskin.

MarkusH

Lainaus käyttäjältä: "Hount"
Lainaus käyttäjältä: "Tumphu"Ei mikään jousi jaksa servoa vääntää nollille... Eli eipä se siihen kantomatkaan paljoa auta

Tuohon kantomatkan loppumiseen auttaa Failsafe, mutta vastariakun hajottua / muu sähkövika, niin sähköttöntä servoa kumilenkkikin jaksaa kääntää.

- Hount

Ja jos laittaa niin paksun kumilenkin että se vetäisi servon perusasentoon, niin ei servo jaksaisi enää vetää kaasua päälle! :)

Hount

Tietenkin sen kumilenkin voi mitoittaa siten että se jaksaa vetää virrattoman_servon nollille, tottakai sähköä saava servo jaksaa kumota tuollaisen kumilenkin aiheuttaman voiman.

Edelleenkin tuo kumilenkki siis on failsafe vain sähkövian sattuessa, radiohäiriöihin tai kantomatkan ulkopuolelle mentäessä siitä ei ole hyötyä, siihen tarvitaan failsafe tai digiservot.

- Hount

MarkusH

Taikka jos kaasulinkki irtoaa kaasuttimesta niin silloin kumilenkistä on myös hyötyä :wink:

Hotti

Kohtuullisen huonoa tuuria jo tuo linkin irtoaminen.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Divi

Crossareissa ja monstereissa rei'ät porataan kumiin, touringissa vanteeseen  :wink:

Tumphu

Mulla ainaki oli 13kg vääntävä servo, ja se kyllä jakso kumilenkkejä vääntää ilosesti, mut en saanu kumilenkkejä niin jäykkiä et olis vetäny kaasun nollille. Sit kun pisti niin jäykän jousen, se servo ei todellakaan jaksanu enää vääntää tarpeeks auki... Mä kyllä edelleen kapinoin tota kumilenkkiviritystä vastaan...
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

ossi v

Joo ei sitä saa...
jousi pois vaan kaasarinkurkusta (tai missä se maijaileekin :wink: ) nii auto kevenee :mrgreen:
Se on eriasia mitä tapahtuu kun tulee häikkää.

Tumphu

Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Kari

Minulla on tuplalevyjarrut  ( http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=87150&searchlink=yes&search=SAVAGE&page=1 )

Niistä on kulunut tuo liimattava kulutuspinta pois. Mitä sen tilalla voisi käyttää kun ei tunnu tuota alkuperäistä  mistään löytyvän? Vai onko tuo kertakäyttöinen setti joka täytyy vaihtaa sitten kokonaan uudeksi?

JK Nitro

Nuo padit, eli kitkapalat ja metallipalat saat yhessä paketissa ostettua HL:stä. Ei sentään ihan kaikkea tarvitse uusia.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Tumphu

Onkos noihin olemassa eri kitkoja noihin spurrin takana oleviin levyihin? Et sais tota voimaa vähä niinku enemmä repästyy tonne pyörille... Ei oikein oo vielä tarpeeks, ja spurriaka ei saa kireemmäl ku jousi on jo ihan kasassa
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

kaosti

Ei mielestäni oo muita kun se yks ja ainoo malli. Korjatkaa jos olen väärässä. Ite sain tuon ongelman poistumaan vaihamalla spurrin metalliseen.

Tumphu

Okei... toi kaasu ongelma mulla korjautu ku pistin pattereiden tilan tollasen 1100mAh 6V akun... Nyt ku lyö jarrut kii ni nousee takapää ylös... ja iha vakioservot o käytössä... Kakkosta viel täytyy säätää myöhäsemmäks, ja sit täytyy opetella se käynnistys kunnol... Tuntuu et sitä saa pyörittää poralla nii pirusti kylmänä et lähtee... Sit ku rotolla pyörittää ni täytyy varmaa olla 2 akkuu :D
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Hotti

Lainaus käyttäjältä: "Tumphu"ite ajattelin ratkasta sen ongelman uusimalla kaasulinkistön kokonaan erilaiseks... Sellaseks tähän tyyliin sopivaks
https://ssl.kundenserver.de/s38925369.einsundeinsshop.de/sess/utn;jsessionid=15436f7ac41f862/shopdata/0013_HPI-Savage+=26amp=3B+Parts/0030_Tuning/product_details.shopscript?article=0150_Linkage%2BKIT%2B%3D28AP10727%3D29

Ihan vaan tiedoks että tilailin kesällä savageen tuolta sälää niin toimitus kesti liki 2 kuukautta :roll:
-Team lapsena liian vähän leluja-

kaosti

Lainaus käyttäjältä: "Tumphu"Okei... toi kaasu ongelma mulla korjautu ku pistin pattereiden tilan tollasen 1100mAh 6V akun... Nyt ku lyö jarrut kii ni nousee takapää ylös... ja iha vakioservot o käytössä... Kakkosta viel täytyy säätää myöhäsemmäks, ja sit täytyy opetella se käynnistys kunnol... Tuntuu et sitä saa pyörittää poralla nii pirusti kylmänä et lähtee... Sit ku rotolla pyörittää ni täytyy varmaa olla 2 akkuu :D

Ainahan nuo vaikeesti lähtee vilposina käyntiin nuo koneet. Koeta saada kantta lämpimäks jollain ennen ajoa. Ite keksin viimeksi heittää savagen hanttarin jalkotilaan ja lämmintä puhaltamaan sinne. Oli perille päästyä (15 min?) kansi jo lämpimämpi kun käsi. Pärähti ekasta käyntiin.

MarkusH

Itse olen löytänyt savageen niin hyvät säädöt että käynnistyy usein ihan pienestä näpäytyksestä roton nappiin! (Tosin ryypytän ensin)

sanppa75

Savage on kunnon äijä auto, nyt se on todistettu....
Kattokaapas tuo linkki....

www.critical-errors.com/vids/RcPorn.wmv



Savage sen pittää olla! :mrgreen:
Näissä kuvioissa vuodesta 1985.