Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hpi Savage 3.0

Aloittaja jeejee, 28.10.04 - klo: 15.20

Loikkaa

ok. täytyy koittaa vaikka huomenna kerron sit jos viäläkin on sama ongelma.

jarppi

No kaipa noista tehoputkista jonkun verran on hyötyä. .mulla itsellä on savage ss:n putki 25rtr:ssä!!!Ja jos ei muuta niin on ne ainakin huomattavasti paremman näköisiä ku vakio komposiitti putki.Nyt on tullut pari gallonaa päristeltyä savitsulla ja auto on ollut muutaman kerran osina ja parit ruuvit on jo tipahtanut rungosta. .eli niitä ruuveja kannattaa tosiaan aina melkeen ajon jälkeen vähän kiristellä!!Mäkin ihmettelin miks koko takapää heiluu silleen ihmeellisesti ni sitten huomasin yhen aika tärkeen ruuvin puuttuvan et silleen!!!!

Kazmiraux

Elikkäs.. mulla on itellä kans pieniä mottiongelmia savagen kanssa. Moottorina S-25 ja uusi. Olen nyt kolme tankillista ajanut sisään ongelmitta.. pysyi hyvin käynnissä ja kaasuttaminen pelas mukavasti. Ongelmana on nyt se, että neljännellä tankilla kone ei enää pysynytkään käynnissä vaan sammuu aina n. 10 sekunnin kuluttua käynnistyksestä. Ennen sammumista kone ottaa kierroksia. Olen yrittänyt säätää alaneulaa rikkaammalle, mutta ei  oo auttanut ja jos lisään kaasua tuon 10 sekunnin aikana niin se sammuu samantien. Missä siis vika ?  Olen sisäänajellut huoneen lämmössä. Outoa  :cry:

Loikkaa

joo mullakin se ottaa kierroksia ja sammuu tosin vasta 2 min jälkeen :roll:
tosin se on yhden kerran vasta sammunu ku muuten oon sammuttanu ku lähtee aikas koville kiekoille. eikä sitä viitti hirveän kauaa kuunnella :|

Jakke

Kun kone ottaa kierroksia ja sammuu, niin mikä on kaasarin asento? Tyhjäkäynnillä vai kaasulla? Alaneula säätää polttoainemäärää tyhjäkäynnille ja alakierroksille ja yläneula yläkierroksille. Onko moottori kuinka kuuma kun se sammuu? Säätäkää nyt vaan reilusti rikkaammalle ettei tule mitään vaurioita. Jos neula on liian rikkaalla ei tapahdu muuta, kuin kone alkaa röpöttämään ja sammuu tukehtuen liikaan polttoaineeseen. Siitä on sitten helpompi säätää pikkuhiljaa piikimmälle kunnes kone on säädöissä ilman, että tarvitsee pelätä koneen hajoamista liian vähäisen voitelun takia.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Kazmiraux

Mun kone sammuu silloin kun kaasarin asento on tyhjäkäynnillä ja myös silloin kun se on pienellä kaasulla.. eli heti kun pistä tyhjäkäynnistä isommalle niin sammuu.

Molemmat neulat on mielestäni jo aika rikkaalla : pääneula 5.5 ja alaneula on ihan siinä kaasarin otsan kohdalla..

Kazmiraux

Onko kellään tietoa Team Orionin wasp .28 motista ? Kannattaako hankkia ?

Jakke

Lainaus käyttäjältä: "Kazmiraux"Mun kone sammuu silloin kun kaasarin asento on tyhjäkäynnillä ja myös silloin kun se on pienellä kaasulla.. eli heti kun pistä tyhjäkäynnistä isommalle niin sammuu.

Molemmat neulat on mielestäni jo aika rikkaalla : pääneula 5.5 ja alaneula on ihan siinä kaasarin otsan kohdalla..
Säädä nyt vaan sitä alaneulaa vieläkin rikkaammalle. Jos kone ottaa itsekseen tyhjäkäynnillä kierroksia on alaneula liian piikillä.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Tom Byron

Lainaus käyttäjältä: "Kazmiraux"Onko kellään tietoa Team Orionin wasp .28 motista ? Kannattaako hankkia ?

http://www.nitroreview.com/TheDatabase/notoc/enginedetails.cfm?engineid=292

Ei ihan sama, mutta jotain juttua kuitenkin.
Jaa. Eipäs onnistu linkitys. Laita toi osote copy/pastella.

Loikkaa

mulla se kone käy aikas kuumana sen jälkeen :roll:  

tarvii siis alaneulaa rikkaammalle säätää :?

ok. kiitos vinkeistä!

Loikkaa

no tänään meni sit roto jumiin. :wink:  eli se jäi pohjaan se nappi siitä päältä.

onko kellään muulla käyny samoin.

enkä sit päässy kokeileen savagee. :cry:

Tomppa

Lainaus käyttäjältä: "Loikkaa"no tänään meni sit roto jumiin. :wink:  eli se jäi pohjaan se nappi siitä päältä.

onko kellään muulla käyny samoin.

enkä sit päässy kokeileen savagee. :cry:

Tyyppivika, pistä jotain öljyä siihen punasen napin ja rungon väliin... itse laitoin aseöljyä ja ei jää jumiin enään..

Revittäjä

Minulla hajos yhtääkiä se koko katkaisia, kun yritettiin saada mun savagea käyntiin mun kaverinkanssa. Katkaisia vaan sanoi yhtä äkkiä itsensä työ ehto sopimuksestairti :| Mutta nytten olen käynistellyt porakoneella ja hyvin on lähtenyt käyntiin mutta vähän kylä laiskasti. Nytten ajattelin ostaa sen tiger driverin jos se olisi parempi porakone käynnistykseen voisi pyörittää vähän paremmin ja lujempaa :!:
kalusto on savage 21.

Loikkaa

no täytyy laittaa jotain öljyä väliin.

no niin nyt ei savage ottanu kierroksia ittestään kun kaverin kaan ajettiin.
syynä oli se alaneula liian laihalla. :wink:

Kiitos nyt kaikille neuvoista. :P

Loikkaa

pitääkö teillä noi savage 25 vakio jarrut yhtään??? :?  ittellä ei pidä yhtään ku työntää vaikka sitä niin luisuu saman verran kuin ilman jarrua. :(

Täytyskö ostaa tupla levyt vai sit joku tehokkaampi servo???

Jakke

Lainaus käyttäjältä: "Loikkaa"pitääkö teillä noi savage 25 vakio jarrut yhtään??? :?  ittellä ei pidä yhtään ku työntää vaikka sitä niin luisuu saman verran kuin ilman jarrua. :(

Täytyskö ostaa tupla levyt vai sit joku tehokkaampi servo???
Oletko säätänyt jarrulinkistä "löysät" pois. Jos säätö loppuu, niin laita väliin pidempi kumiletkun pätkä. http://www.savagefinland.com/kaasujarru.htm
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Kazmiraux

Moips kaikille !

Mulla on siis edelleenkin niitä samoja ongelmia savagen kanssa eli ei pysy käynnissä. Kone ottaa kierroksia, vaikka on jo hyvin rikkaalla. Olen tarkistanut letkut, kaasarin ja hehkuja vaihtanut useampaan otteeseen. Lisää juttua viasta Hobbylinnan keskustelusta.  

Minkä värinen kaasarin otsa teillä on S-25 :ssa ? Itselläni on nimittäin hopean värinen ja mitä olen itse huomannut niin useimmilla on mustat. Väri sinänsä häiritse eikä luonnollisesti vaikuta mihinkään toimintaan, mutta Nöhvöllä on samanlainen kaasari ( väri ) kuin mulla ja sillä on samantapaisia ongelmia kuin mulla. Onkohan HPI:ltä tullut mahdollisesti huonoja yksilöitä ?

kukkalapio

Juu, kyllä minä olen ainakin vain tuollaisia s-25 koneita nähnyt: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXFRD2&P=ML

Eli juuri niitä mustia. Onko auto ostettu äskettäin, vai joskus kauan sitten ja nyt vasta ruvettu käyttämään?

Eli Tuolla asiaa on puitu jo vähän enemmänkin. Vielä se seuraava sivukin on samaa asiaa.

Kazmiraux

Moi !

Kone on vasta äskettäin ostettu n. kuukausi sitten Hobbylinnasta. Siitä asti olen tapellut koneen kanssa.

Kazmiraux

Olen se sama tyyppi, kenen kans olet kirjoitellut Hobbylinnan sivuilla :) eli se sama savage ja samat viat.

Nöhvö

Juu mullakin on tosiaan hopean värinen se alaneulan kaula osa ja auto (savage25) on ostettu tämän vuoden puolella eli kovin kauaa siitä ei ole tarkkaa päivämäärää en kuitenkaan muista

kukkalapio

Asiassa on joku jippo, miksi se ei toimi, tai koneessa on joku suuri vika. Kehottaisin ottamaan yhteyttä hobbylinnan mikkoon, että onko tämän vuoden puolella myytyjen savage 25RTR:rien koneet noita harmaakaasarisia ja kertomaan, että tiedät ainakin kaksi, joilla ko systeemi ei toimi. Viet sen sinne näytille, niin luulisin niiden hoitavan homman! Eihän tuollainen ole mistään kotoisin, että ostaa uuden auton ja ei saa sitä toimimaan.. Asia on saatava korjattua. Minä olisin ainakin sairaan käärmeissäni tossa tilanteessa.  :wink:

Loikkaa

joo mullakin on toi hopeinen mutta ei mulla ole enään mitään ongelmia se kanssa. :wink: avasin vain alaneulaa tarpeeks niin siihen loppu auton ittestään kaasuttelu. :wink:

kukkalapio

Noni, eli nyt kazamirax (en oikein muistanut nickiäsi) avaat sitä neulaa TARPEEKSI!
Ja se video saattaisi vieläkin auttaa, kun kuulisi sen äänen.

jarppi

Onkos sulla kazmiraux kenties auto vasta sisäänajossa!!!Meinaa jos sulla on noita ongelmia siinä vaiheessa ni voin sanoa et mulla oli ihan sama homma!!!Ja pitää myöntää että ei ollu kunnolla kokemusta polttis autoista ni ei saatu kaverin kanssa hommaa pelittää!!Onneks hobbylinnasta mikon kaveri(suti)tuli kattoon autoa eikä siin kauaa menny kun auto jo toimis. . .kiitos hänelle siitä!!Eli jos vaan mahdollist ni pyydä jotain kaverii jolla on kokemusta jeesaamaan!!!Jos et saa ite toimimaan. . .

Kazmiraux

No niin ihmiset !!! Jo pitkään minua ja ehkä muitankin vaivannut ongelma/mysteeri on tekemässä loppua. NIMITTÄIN ! Otin ensimmäistä kertaa kaasarin irti tänään motin rungosta, jotta saisin mahdollisesti tarkistettua tiivisteet.( Hobbylinnasta tuli uudet tiivisteet ) Kaasarin piti ottaa pihteillä kun ei meinannut millään lähteä... noh sain sen loppujen lopuksi irti kaasarin kauniin ulkonäön kustannuksella.

Näkymä oli varsin mielenkiintoinen, nimittäin kaasarin kiinnityskohta oli reunoista haljennut ja samoiten rungon ja kaasarin välinen kerros oli haljennut. Tuskin olen niitä ulosvedettäessä rikkonut. Lisäksi kaasarissa oli vain yksi ainoa tiivisterengas. Niitä pitäisi olla tietääkseni kaksi. Kaasarin kiinnityskohta näytti myös hieman "sulanneelta". Sisäänajon aikana lämmöt oli 90-95 astetta.  

Halukkaat voivat ihailla hajonnutta kaasaria samaisesta osoitteesta eli http://www.saunalahti.fi/~kakwo/savage

Soitin Mikolle äskettäin ja hän pyysi käymään Vantaan liikkeessä huomenna... vetää mua turpiin.. noi ei vaiskaan vaan kaasaria vaihtamaan ja pistämään konetta kuntoon :)  Toivottavasti menee takuuseen :/

jarppi

Just just. . .eiköhän ton pitäis mennä aika helposti takuun piikkiin!!!

ossi v

Lainaus käyttäjältä: "jarppi"Onkos sulla kazmiraux kenties auto vasta sisäänajossa!!!Meinaa jos sulla on noita ongelmia siinä vaiheessa ni voin sanoa et mulla oli ihan sama homma!!!Ja pitää myöntää että ei ollu kunnolla kokemusta polttis autoista ni ei saatu kaverin kanssa hommaa pelittää!!Onneks hobbylinnasta mikon kaveri(suti)tuli kattoon autoa eikä siin kauaa menny kun auto jo toimis. . .kiitos hänelle siitä!!Eli jos vaan mahdollist ni pyydä jotain kaverii jolla on kokemusta jeesaamaan!!!Jos et saa ite toimimaan. . .

Mulla oli myös ongelmia sisäänajossa mutta kun säätää tarpeeksi kauan niin kyllä se säätö siitä löytyy.

Loikkaa

mikä on kun kaasu servo liikkuu kun kääntää renkait (siis radiosta)???
sen ei pitäis ottaa häiriöö mistään kun on kokeiltu monissa paikoissa, ainut mistä se voi ottaa häiriöö on jostain siitä autosta??
tosin voi olla että vastaan otin on rikki. :roll:

onko kellään muulla käyny noin???

Jartsa

Lainaus käyttäjältä: "Loikkaa"mikä on kun kaasu servo liikkuu kun kääntää renkait (siis radiosta)???
sen ei pitäis ottaa häiriöö mistään kun on kokeiltu monissa paikoissa, ainut mistä se voi ottaa häiriöö on jostain siitä autosta??
tosin voi olla että vastaan otin on rikki. :roll:

onko kellään muulla käyny noin???
Jos ymmärsin oikein, niin kokeileppa vaihtaa servon johtojen paikaa vastaanottimessa.