Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hpi Savage 3.0

Aloittaja jeejee, 28.10.04 - klo: 15.20

Loikkaa

onkos tässä savagessa valmiina toi fail safe laite???
mulla ainakin ku loppu kerran kantomatka ja oli kaasu pohjassa niin se meni tyhjäkäynnille??? :?

Duster1

Onko Savagen renkaissa inserttejä?

Jos on, niin meneekö nuo poistamalla liian pehmeäksi tommoseen möyrintään?
Axial SCX 10 TR

MarkusH

Lainaus käyttäjältä: "Loikkaa"onkos tässä savagessa valmiina toi fail safe laite???
mulla ainakin ku loppu kerran kantomatka ja oli kaasu pohjassa niin se meni tyhjäkäynnille??? :?

Ei ole, mutta usein kaasu poistuukin kantavuuden loputtua :wink:

*HOKE*

:|

No niin tapahtuu sähkö-autoissa, mutta jos polttiksessa loppuu kantavuus kaasu pohjassa niin se yleensä myös jää pohjaan.

Jakke

Päärattaan kiristyksestä löytyy ohje täältä: http://www.hpieurope.com/manuals/845/845-50.jpg

Fail safe ei yleensä kuulu vakiovarusteisiin. Kaasarin palautusjousen jäykkyydestä riippuu palautuuko kaasari tyhjäkäynnille häiriön sattuessa.

Savagen renkaissa on insertit. Toimivuudesta ilman inserttiä ei ole kokemusta.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Tomppa

Savage kiipeää vaikka puuhun näköjään, tänään kokeiltiin arviolta noin 10-15 metriä korkeen kasan päälle ajamista usean savagen voimin ja kyllä se sinne meni harjoittelun jälkeen melkein joka kerta nätisti. Videossa ei oikeen saa täyttä kuvaa korkeuserosta

Pirkanmaan rc-autoilijat ajelu 20.03.2005  (Koko 7mt)

MarkusH

Kun katsoo kaasaria ilman ilmanputsaria, kuuluuko kurkun olla kokonaan auki? Kun otan ilmanputsarin pois ja laitan kaasun pohjaan jää kaasarin kiiltävä luisti jonkin verran näkyviin. Jos joku asiani ymmärsi...

kukkalapio

Ei tietenkään saa jäädä yhtään näkyviin. Säädä linkit paremmin.

MarkusH

Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"Ei tietenkään saa jäädä yhtään näkyviin. Säädä linkit paremmin.

Jep, kiitos.
Ajattelinkin että melko vaisu .25 moottoriksi. Täytyy korjata kunhan lähtee tämä kuume/oksennustauti pois :(

Ghostman_132

No johan on... Pullstartin naru suli kokonaan tosta 25 motista  :shock:  mitään muuta ei kyllä menny ja konekkin kävi ihan tasasesti  :?  Mitä narua toi tommonen on joka sulaa kun kone on käynnissä... Laitoin kyöstin narun siihen niin saas nähä kauanko toimii  :P  ainakin toi kyöstin naru on paksumpaa :P
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

ilej

Mä olen käyttänyt kalastusliikkeestä saatavaa verkkonarua, sellaista ohutta. Kestää tosi hyvin ja hylkii likaa.
Myytävänä Tr-15 monster touring

Ghostman_132

Niin ja eikös näissä savage ss versioissa pitäisi olla pumpulla varustetut tankit? tässä ei ainakaan oo  :?
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

kukkalapio

Ostitko sitten käytettynä? Se pumppu on vaan huono juttu, että elähän murehdi. Hyvin monet poistavat pumpun heti uutena tankista ja laittavat jonkun ruuvin hyvillä tiivisteillä sen paikalle. Se kun rupeaa helposti vähän valskaamaan --> polttoaineensaantihäiriöitä --> käynti huonoa ja lämmöt saattavat karkailla.

ilej

Joskus ollut, nykyisin se on korvattu pumputtomalla, koska pumppu aiheutti ilmavuotoja.
Myytävänä Tr-15 monster touring

mike_87

Tässä kohtaa voisi sanoa että on muuten kestävää narua tuossa infinityn moottorissa jos vertaa savagen vakiomoottoriin.

Tuossa kuva.

http://irc-galleria.net/view.php?nick=vontersild&image_id=7013010

Ghostman_132

ostin tän ihan uutena... No hyvä että sain ton pumputtoman. Mutta huonona puolena on se, että sen polttoaineen pumppaus sinne koneeseen on aina vaikeeta, ellei ala puhaltelemaan siitä paine letkusta... mikä on taas vähän riskimpää :(
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

Sami L

Osta apteekista lääkeruisku, siihen kiinnität päähän pätkän polttoaineletkua -> työnnät sen mekanismin "ladattuna" tankin painenippaan. Puhallat latingin menemään hitaasti, niin johan menee löpö koneelle iloisesti. Vaihtoehtoisesti voit tukkia pakoputken ja pyöritellä konetta, vetarilla tai mikä startteri sulla ikinä onkaan.

(Tietysti sen lääkeruiskun voi myös laittaa paineletkuun, kun irrotat paineletkun pillin päästä... no etköhän itsekkin tajua. =)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Loikkaa

saakos savageen lukkoja diffeihin?? :?

Loikkaa

mut onko mistään suomesta?? ku en viittis tilata jostai hong kongista

mike_87

Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"Mike_87: Ei liian vahvaa mulle.. kummasti .21koneen vetostartti joka mulla oli .25:ssa on kestävämpi :?
No minulla taas meni silloisesta .21 savagesta niin usein vetari p*skaks ettei mitään järkeä.

Ja nyt on kyllä hyvin kestänyt tämä vetari.

Ghostman_132

Kummaku ne ei paranna noita vetareita  :?  kummiskin tehny noin hyvän auton jo muuten, niin olis voinu tehä ton vetarin viel kunnolla... Eikä noi vetaritkaan oo mitään halpoja.
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

jose92

Pystyykö tuon vetostartin narun vaihtamaan?

kukkalapio

Pystyy, mutta saattaa vaatia vähän sorminäppäryyttä. Kyllä se kaikilta onnistuu, jos vain viittii ja jaksaa näprätä sen kanssa. Jousi kai sielä kaikkein ikävin on laittaa kasaan, kun siihen pitää saada neutraaliasentoonkin jännitys päälle, että se vetää varmasti narun ihan loppuun asti..

jose92

Mulle sanottiin että mäntä pitäs jattää ajon jälkeen alas mutta miksi?

Ghostman_132

Lainaus käyttäjältä: "jose92"Mulle sanottiin että mäntä pitäs jattää ajon jälkeen alas mutta miksi?

Koska jos sää jätät sen männän sinne ylös ja annat koneen jäähtyä niin se mäntä laajenee ja jumittuu sinne ylös... ja kun se sylinteri on kartion muotoinen eli se menee pienemmäs ylöspäin mennessä... Ainakin näin minä oon ymmärtänyt asian  :?
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

MarkusH

Lainaus käyttäjältä: "Ghostman_132"
Lainaus käyttäjältä: "jose92"Mulle sanottiin että mäntä pitäs jattää ajon jälkeen alas mutta miksi?

Koska jos sää jätät sen männän sinne ylös ja annat koneen jäähtyä niin se mäntä laajenee ja jumittuu sinne ylös... ja kun se sylinteri on kartion muotoinen eli se menee pienemmäs ylöspäin mennessä... Ainakin näin minä oon ymmärtänyt asian  :?

Mistä tietää männän asennon?

Matias V

Kun vauhtipyörä tökkää, niin silloin se on yläasennossa. Siitä sitten pyöräytät takasinpäin niin paljon ettää tökkää uudestaan. Tökkäysten välillä on alakuolokohta. Eli silloin mäntä on ala-asennossa.
Silloin kun vauhtipyörä "tökkää", eli siis jarruttaa tai ei mene enää niin helposti, niin silloin mäntä on yläkuolokohdassa, eli yläasennossa.
Vaikeaa? Ehei...
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Tom Byron

kun koneen sammuttaa niin mäntä harvemmin jää yläkulokohtaansa, ainakaan omissa koneissani en ole tämmöistä huomannut. Tietysti poikkeus saattaa olla, joku todella väljä kone... Noh, jos siitä asennosta jaksaa ressata niin voi vetää tussilla vaikka vauhtipyörään merkin niin näkee heti miten mäntä on.

jose92

Veto startista kun vetelee hiljaa ja kuuluu PLUPS ääni, niin siintä tietää, että mäntä on alhaalla.

MarkusH

Lainaus käyttäjältä: "Tom Byron"kun koneen sammuttaa niin mäntä harvemmin jää yläkulokohtaansa, ainakaan omissa koneissani en ole tämmöistä huomannut. Tietysti poikkeus saattaa olla, joku todella väljä kone... Noh, jos siitä asennosta jaksaa ressata niin voi vetää tussilla vaikka vauhtipyörään merkin niin näkee heti miten mäntä on.

No hyvä.

Lainaus käyttäjältä: "jose92"Veto startista kun vetelee hiljaa ja kuuluu PLUPS ääni, niin siintä tietää, että mäntä on alhaalla.

Tämän kyllä tiesin mutta rotolla on vähän eri juttu...