Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hpi Savage 3.0

Aloittaja jeejee, 28.10.04 - klo: 15.20

Loikkaa

mutta tiätääkö kukaan onks suomessa myynnissä diffin lukkoja savageen?

MarkusH

Lainaus käyttäjältä: "Loikkaa"mutta tiätääkö kukaan onks suomessa myynnissä diffin lukkoja savageen?

En usko että saa. Hobbylinnan kautta tietenkin voi saada mutta empä tiedä....

Tämä on ainakin EU:ssa :http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=37119&item=7309140093&rd=1

MarkusH

Onko savagen servoissa (SF-1/SF-2) samanlaisia rattaita? Tuli mieleen että kun tuo SF-2:N rattaat hajosivat ja ostin tilalle uuden Futaban niin jos tuon SF-2:n saisi vielä korjattua, niin sen voisi laittaa kaasulle/jarrulle :roll: Ymmärsikö kukaan? Entä auttaako se mitään jos laitan tuon SF-2:n kaasulle? Parantaako kiihtyvyyttä?

MarkusH

Miten lukot vaikuttavat diffeihin? Jos laittaa etu- ja takapään lukkoon mitä se vaikuttaa esim. mutka käyttätymiseen?

MarkusH

Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"ei käänny niin helposti kuin ennen kun molempien puolien pyörät vaikuttavat koko ajan.

Entä jos laittaa lukon vain taakse ja eteen tavallisen tai päin vastoin?

Edullinen: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=37119&item=7310080318&rd=1

Mielenkiintoinen: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=37119&item=7309304780&rd=1

Loikkaa

mikä toi alempi härveli oli?? ja mihin se tulee?? :?

Jankka

Tuo alempi näyttäisi olevan omatekoinen kupariputkesta ja mutkista tehty tuplapakoputkisto savageen joka on tinattu pinnasta.

Revittäjä

Vaikuttaako toi harveli tehoihin.
kalusto on savage 21.

MarkusH

Lainaus käyttäjältä: "Revittäjä"Vaikuttaako toi harveli tehoihin.

Kyllä se tehoja vähentää.

mike_87

Nyt sitten myin  oman Savageni. Täytyy keskittyä noihin bensavehkeisiin.

sammyy

Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"Onko savagen servoissa (SF-1/SF-2) samanlaisia rattaita? Tuli mieleen että kun tuo SF-2:N rattaat hajosivat ja ostin tilalle uuden Futaban niin jos tuon SF-2:n saisi vielä korjattua, niin sen voisi laittaa kaasulle/jarrulle :roll: Ymmärsikö kukaan? Entä auttaako se mitään jos laitan tuon SF-2:n kaasulle? Parantaako kiihtyvyyttä?

Jos vertaat servoja keskenään niin huomaat että nehän ovat erikokoisia. Rattaat sinänsä sopivat keskenään mutta ratasakselit ovat eri kohdassa. Erinomaisen edullisia servoja löytyy Sabesta ja http://www.jp-nitroracing.com/rc/index.php?category=Servot&tuote=Blue%20Bird%20Servot
<-- täältä. Servot maksavat saman verran kun SF:ien metallikonversio ja puhtia tuntuu speksien mukaan olevan vaikkakin kuulemma ovat virtasyöppöjä.

Tottahan se kurkku aukee nopeammin jos on nopeempi servo sitä avaamassa.. käytännössä en tiedä kun on vielä hankinnan alla kaasuservo.  Tuplalevyillä ei tee mitään; ku on voimaa servossa nii vakiojarrulla toimii hyvin. Jos jarrukahva on valunu vasemmalle nii irittelee vaan pari prikkaa sinne kenkien 'juureen' nii saa sen taas 90 asteen kulmaan jollonka toi 10kg vääntö pitäs riittää tilanteessa ku tilanteessa.

Nöhvö

Tietääkö Kukaan mistä muualta vois ettiä Truckzilla videoita kun Rcpics:siltä

jarppi

Sain tossa tänään savagen taas ajoon ku sain linnasta haettua metalliset rattaat ohjausservoon. . .ja sain jopa pari tankillista pärtsiä kun paukahti spur gear palasiks!!!Siin vaihees rupes vähän hitsaan kiinni!!!Nyt rupee sit savitsust oleen vaihdettu sen verran uutta osaa et olis syytä ruveta kestämään. . . .onkos muilla ollu samanlaisia ongelmia!!?

MarkusH

Lainaus käyttäjältä: "jarppi"Sain tossa tänään savagen taas ajoon ku sain linnasta haettua metalliset rattaat ohjausservoon. . .ja sain jopa pari tankillista pärtsiä kun paukahti spur gear palasiks!!!Siin vaihees rupes vähän hitsaan kiinni!!!Nyt rupee sit savitsust oleen vaihdettu sen verran uutta osaa et olis syytä ruveta kestämään. . . .onkos muilla ollu samanlaisia ongelmia!!?

Vakio savagessa hajoaa jossain vaiheessa melkein kaikki osat. Itse olen aina ostanut vahmemman osan hajonneen tilalle eikä tuo enää hajoile.

jarppi

Mitäs sä meinaat vahvemmil osil??Mul rupee tota alumiini osaa jo oleen aika hyvin. . .täl hetkel savitsuun menny sellaset 1100e!!!Mut ihan kaikkee alumiini osaa ei viittiis ihan ostaa!!!

Krapula

Lainaus käyttäjältä: "jarppi"Sain tossa tänään savagen taas ajoon ku sain linnasta haettua metalliset rattaat ohjausservoon. . .ja sain jopa pari tankillista pärtsiä kun paukahti spur gear palasiks!!!Siin vaihees rupes vähän hitsaan kiinni!!!Nyt rupee sit savitsust oleen vaihdettu sen verran uutta osaa et olis syytä ruveta kestämään. . . .onkos muilla ollu samanlaisia ongelmia!!?

Onhan mulla kaksi muovista spurria mennyt ja muutamia kytkinkelloja. Syynä tod. näk. moottorin liikahtaminen. Vaihdoin spurriksi metallisen jolloin alkoi kulumaan kytkinkelloja. Hobbylinnassa sanoivat, että ne alkuperäiset kytkinkellot ovat liian pehmeää tavaraa metalliselle spurrille. No nyt on uusi Robinson Racingin extra hard spur/kytkinkello -yhdistelmä, jossa molemmat on tehty samasta aineesta. Kestänyt ihan hyvin.

Ghostman_132

Mitäs tulppia kannattais ostaa tohon savagen nitro star 25 koneeseen?
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

MarkusH

Lainaus käyttäjältä: "jarppi"Mitäs sä meinaat vahvemmil osil??Mul rupee tota alumiini osaa jo oleen aika hyvin. . .täl hetkel savitsuun menny sellaset 1100e!!!Mut ihan kaikkee alumiini osaa ei viittiis ihan ostaa!!!

Vahvemmat osat=ristitapit diffeihin, vahvemmat vanteet, metallirattaiset servot, alumiiniset diff caset ym

jarppi

No kaipa se pitää vaan hommata toi spur/kytkinkello yhdistelmä vähän paremmaks!!!Kun ei niit muovirattait jaksa koko ajan olla vaihtelemas. . . paljos siihen muuten suurinpiirtein palaa fyrkkaa ja saaks linnan kautta hommattua ne robinsonin vai mistä hommasit!!?

MarkusH

Lainaus käyttäjältä: "jarppi"No kaipa se pitää vaan hommata toi spur/kytkinkello yhdistelmä vähän paremmaks!!!Kun ei niit muovirattait jaksa koko ajan olla vaihtelemas. . . paljos siihen muuten suurinpiirtein palaa fyrkkaa ja saaks linnan kautta hommattua ne robinsonin vai mistä hommasit!!?
Hetkonen? Minulta on kerran hajonnut spur/pääratas kun moottori oli väärässä asennossa. Jos sinulla hajoilee kytkinkello ja pääratas tarkista moottorin asento. Tarkistä myös päärattaan akselin päässä olevan mutterin oikea kireys :wink:


*HOKE*

Korjaappas tuo linkkisi/kysymyksesi niin mahdollisesti joku jaksaa vastata.

jose92

En nyt jostakin syystä saa linkkiä toimimaan mutta tuo sammutus nappi on hpi:iin valmistama. Löytyy hobbylinnasta. Että olisi kiva saada tietää miten tuo sammuttaa koneen.

MarkusH

Lainaus käyttäjältä: "jose92"En nyt jostakin syystä saa linkkiä toimimaan mutta tuo sammutus nappi on hpi:iin valmistama. Löytyy hobbylinnasta. Että olisi kiva saada tietää miten tuo sammuttaa koneen.
"Hirttää" vauhtipyörän?

jose92

Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Lainaus käyttäjältä: "jose92"En nyt jostakin syystä saa linkkiä toimimaan mutta tuo sammutus nappi on hpi:iin valmistama. Löytyy hobbylinnasta. Että olisi kiva saada tietää miten tuo sammuttaa koneen.
"Hirttää" vauhtipyörän?
Ei varmasti hirtä sehän rikkoo koneen

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "jose92"http://hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=85068&searchlink=yes&search=SAMMUTUS%20NAPPI&page=1  
Miten tuo sammutus käikäle sammuttaa auton?

No näin yksinkertaista...

Muokkasin siis tuota sun tekstiä vain vähän.

Eikai se voi toimia jos on ylimääräsiä kirjaimia seassa.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "jose92"
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Lainaus käyttäjältä: "jose92"En nyt jostakin syystä saa linkkiä toimimaan mutta tuo sammutus nappi on hpi:iin valmistama. Löytyy hobbylinnasta. Että olisi kiva saada tietää miten tuo sammuttaa koneen.
"Hirttää" vauhtipyörän?
Ei varmasti hirtä sehän rikkoo koneen

Se nimenomaan jarruttaa vauhtipyörää jolloin kone sammuu.

Ei riko konetta, vaan on kaikkein turvallisin tapa sammuttaa kone.

jose92

Onkos tuo kaasarille menevän letkun tukkiminen hyvä tapa sammuttaa auto?

Sami L

Kone käy liian laihalla hetken aikaa, jolloin voitelu palotilassa ei ole kovin hyvä. (Samaisesta syystä sisäänajossa suositellaan sammuttamaan kone ennen tankin tyhjenemistä, joissain ohjeissa. Sisäänajo-ohjeita on kuitenkin enemmän kuin käyttäjiä.)

Vauhtipyörän kiilaus on paras ja vähiten moottorille ylimääräistä haittaa aiheuttava vaihtoehto.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Niki

Lainaus käyttäjältä: "jose92"Onkos tuo kaasarille menevän letkun tukkiminen hyvä tapa sammuttaa auto?

Ei todellakaan, sillon kun puristat letkua, niin kone käy liian laihalla, koska ei saa polttoainetta. Paras tapa on sammuttaa kone painamalla kengällä tms. vauhtipyörästä kone sammuksiin. En oo kuullut että kellään ois koskaan mitään hajonnut sen takia, että on tehnyt edellämainitusti... Tietysti jos ruuvaria työnnät siihen, niin ennenpitkään vauhtipyörä hajoaa, mutta siinä kaikki, kengän kärjellä hipaisee siihen niin se sammuu. :wink: