Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hpi Savage 3.0

Aloittaja jeejee, 28.10.04 - klo: 15.20

esco

en saanu lämpöi putoo vaik tein mitä sille ja oli sentäs alle 15 astetta lämmintä ja viimeks ku ajoin nii lämmöt ei karannu ollenkaa ja olkuumempi ja sillon ol se vakio putsari kii... tainno en taas tiiä mitää et mistä johtu ku en oikee tiiä viel mitää tost vehkeestä.
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

Hotti

pistäs melkein nähdä tuo escon peli...ei täällä netin kautta "voi" auttaa....mullakin on hpi:n parempi ilman putsari ja nou problem sen kanssa.. :? kysyppäs sieltä pommpulinnasta(hobbylinna),eihän sitä koskaan tiedä...vaikka koneessa ois ihan vika?? :? mutta suosittelen että matkaat vaikka 100km jonkun luo joka on pelannu noiden kanssa...jos se osais auttaa ja neuvoo...tai tule tänne varkauteen niin tuumataan.. :wink:
-Team lapsena liian vähän leluja-

*HOKE*

Tules esco lavangossa käymään niin laitetaan toi kone laulamaan. Pääset vähän radalle reenailemaan samalla.

Kun käännät ruuveja niin paljonko käännät kerralla?
Kuulostaa vähän samalta ongelmalta kuin niin monella muullakin lavangossa nähdyllä jampalla. Kone on aivan metikössä säätöjen suhteen ja vaikka kokeneemmat moottosinsäätäjät sanovat vieressä että käännä puolkierrosta ruuvia auki/kiinni niin käännetään 3 minuutin verran... Jos kone on pahasti rikkaalla niin sillon on tietysti hyvä edetä hieman hitaammin ettei mennä herkästi piikille, mutta kyllä sitä ruuvia voi aluks edes sen 10 minuuttia kääntää. Jos se kone on pahasti piikillä (niinkuin kuulosti sinun ilmanputsari vaihdossa käyvän) niin ruuvia käännetään REILUSTI auki. Vähintään vartti.

Hotti

miten tuosta nitro star25 motista saa moottorin etulaakerin irti :roll: ?pitääkö purkaa koko kone? :?
-Team lapsena liian vähän leluja-

SaVaGe4.6

Mistäs porukat tilaa osia autoon ?
Jos tilaatte jostain netistä, niin olis kiva tietää mitä niiden lähetys ja postikulut on ?
Vai kannattaako pitäytyä kotimaisessa.....
SaVaGe4.6

SaVaGe4.6

Lainaus käyttäjältä: "racer"miten tuosta nitro star25 motista saa moottorin etulaakerin irti :roll: ?pitääkö purkaa koko kone? :?

Kun tossa katselin motin räjäytyskuvaa niin ainakin kampiakseli täytyy irroittaa.
Tuskin yläpäätä täytyy avata.
Jos menee metsään niin viisaammat korjatkoon.....
SaVaGe4.6

hannu_s

Lainaus käyttäjältä: "SaVaGe4.6"Mistäs porukat tilaa osia autoon ?
Jos tilaatte jostain netistä, niin olis kiva tietää mitä niiden lähetys ja postikulut on ?
Vai kannattaako pitäytyä kotimaisessa.....

Hobbylinna  :mrgreen:
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "SaVaGe4.6"
Lainaus käyttäjältä: "racer"miten tuosta nitro star25 motista saa moottorin etulaakerin irti :roll: ?pitääkö purkaa koko kone? :?

Kun tossa katselin motin räjäytyskuvaa niin ainakin kampiakseli täytyy irroittaa.
Tuskin yläpäätä täytyy avata.
Jos menee metsään niin viisaammat korjatkoon.....

No jos meinaa kampuran saada pois niin se vaatii yläpään purkua.

Ensin kansi ja koneen takakansi irti.
Kun on kansi irti niin käännä mäntä alas... laita paksuhko nippuside pkoaukosta sisään... käännä vauhtipyörästä niin että mäntä nousee ja samalla kiilautunut nippuside työntää sylinteriputken ylös.
Kun sylinteriputki on ylhäällä niin ota papukaijapihdeillä varovasti sylinteriputkesta kiinni ja nosta se pois koneesta.
Käännä mäntä ala-asentoon... ota kiertokangesta kärkipihdeillä ja vedä se pois kampuran tapista...
Sit vaan vauhtipyörä yms. irti ja kampura pois.

Laakeri lähtee helpommin kun ensin lämmität moottorin lohkon kuumaksi.

Eli vastaus on että koko kone levälleen tai laakeria on aivan turha kuvitellakkaan saavansa pois.

Hotti

juu...tarvii huomenna tilata ainakin se etummainen laakeri...näyttää siltä että etupäästä vuotaa Bensaa/öljyä..ihmetyttää kun kone/auto on 2vko vanha,noh..kuluvia osia...ei kun uutta laakeria..
-Team lapsena liian vähän leluja-

*HOKE*

Pieni vuoto ei haittaa mitään...

Mulla on vuotanu jokainen Novarossi heti uudesta lähtien...
Vasta kun tuntuu selvä klappi niin laakeri rupeaa olemaan loppu.

Mulla meni toi yks Novarossin kone niin pahaan kuntoon johtuen kaikista ongelmista että vaikka kone on kylmä niin kampura klappaa pituussuunnassa parimilliä ja jopa poikittain saman määrän. Kone on aivan väljä, mutta toimii silti. Mulle tultiin jopa Ulvilassa juttelemaan että mun kone kulki mielettömästi Imatralla... No kulkihan se ihan kivasti sit kun sain sen edes jotenkin säätöihin (noin väljää/klappaavaa konetta on hieman vaikea saada säätöön).
Ja kyseinen kaveri ihmetteli että ei sillähetkellä Ulvilassa oikein kulkenu... no kone oli just sisäänajettu ja säätöjä haettiin jokaiseen erään erikseen... semeihin sain koneen kulkemaan ja finaalissa mentiin jo sitten kovaa... Viimeviikon testiajot lavangossa toikin sitten ilmi että alapää oli aivan liian piikillä. Puolkierrosta auki ja johan alko koneesta irtoomaan potkua.

Oli näköjään tehdassäädöt aika pielessä alaneulan suhteen kun noin piikillä oli vaikka en sitä pahemmin ollu kiristelly.

Hotti

eli eli...ajoin tuossa tankillisen päivällä,ja siinä vauhtipyörän alla oli about vajaa teelusikallinen löpöö/öljyä..ja sit tietty ilmavirta roiskuttaa sen moottorin pohjan öljyy.ei toi nyt väljä ole..kai :mrgreen: ..suoritin sisään ajot sen verta huolella...ja säädöissä pysyy jne..eli et hoke välttämättä lähtis vaihtaa laakereita?? kiitokset vaan hokelle, hyvä että on vinkittäjiä!!!
-Team lapsena liian vähän leluja-

*HOKE*

En lähtis vielä vaihtamaan... Kokeiles klappaako kampura kun oot ajanu sen lämpöseks. Eli otat vauhtipyörästä kiinni ja kokeilet klappaako se mihinkään suuntaan. Kokeile sama myös kylmänä.

Jos on pieni klappi pituussuunnassa niin ota vauhtipyörä irti ja asenna se uudestaan painamalla kartio kunnolla pohjaan...

Mutta tosiaan jos kone on noin uus niin en lähtis todellakaan vaihtamaan laakeria.

Hotti

klappaa=liikkuu? :mrgreen: toi on tota etelän miesten murretta :mrgreen: no ymmärrä :mrgreen:

eli kokeilin liikkuuko vauhtipyörä...ei eteen eikä taakse,eikä sivuttainkaan..tosin kone oli kylmä..ei nyt jaksa alkaa päristelee...anoppilaan pitäs KUULEMMA mennä :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

*HOKE*

No ei oo sit laakerit väljiä jos ei klappaa...

Ja klappi ei ole kyllä mikään etelän slangisana.
Hyvinkin yleinen sana koko Suomen ympäri... Klappi=Välys=Väljää=Ylimääräistä liikettä joka ei ole kaivattua...  :wink:

SaVaGe4.6

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "SaVaGe4.6"
Lainaus käyttäjältä: "racer"miten tuosta nitro star25 motista saa moottorin etulaakerin irti :roll: ?pitääkö purkaa koko kone? :?

Kun tossa katselin motin räjäytyskuvaa niin ainakin kampiakseli täytyy irroittaa.
Tuskin yläpäätä täytyy avata.
Jos menee metsään niin viisaammat korjatkoon.....

No jos meinaa kampuran saada pois niin se vaatii yläpään purkua.

Ensin kansi ja koneen takakansi irti.
Kun on kansi irti niin käännä mäntä alas... laita paksuhko nippuside pkoaukosta sisään... käännä vauhtipyörästä niin että mäntä nousee ja samalla kiilautunut nippuside työntää sylinteriputken ylös.
Kun sylinteriputki on ylhäällä niin ota papukaijapihdeillä varovasti sylinteriputkesta kiinni ja nosta se pois koneesta.
Käännä mäntä ala-asentoon... ota kiertokangesta kärkipihdeillä ja vedä se pois kampuran tapista...
Sit vaan vauhtipyörä yms. irti ja kampura pois.

Laakeri lähtee helpommin kun ensin lämmität moottorin lohkon kuumaksi.

Eli vastaus on että koko kone levälleen tai laakeria on aivan turha kuvitellakkaan saavansa pois.

Kiitokia HOKE korjauksesta...
SaVaGe4.6

MarkusH

50 sivua rikki! Pitäisikö tehdä jo Hpi Savage 4.0 :roll:

SaVaGe4.6

Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"50 sivua rikki! Pitäisikö tehdä jo Hpi Savage 4.0 :roll:

Vois olla :lol:
SaVaGe4.6

esco

joo apu ois kyllä poikaa ton auton kanssa... ku koskaa pelannu tollasen vehkeen kanssa. tos ku säädän nii sen 1/8 kierroksen suurinpiirtein oon kääntäny. oudosti toi alko nostaa pirusti lämpöjä ku laitoin sen uuden putsarin ja sit laitoin yläruuvii rikkaammalle nii alko röpöttää ja kulkeminen katos. onkos tua niin sanottu alaruuvi nii vähän kuin ilmaruuvi vai mikä se oikeesti on. ku eeks tua yläruuvi taas säädä lähinnä bensan kulkuu koneesee?
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

*HOKE*

Se alaruuvi säätää polttoaineen määrän alakierroksilla. Se taitaa olla sulla reilusti liian kireellä.
Avaas sitä reilusti... ainakin vartti.

Ja tee nyt ihmeessä se aika testi mistä olen jo kauan selittänyt.
Ja siis alaruuvi on kaasarin luistissa eli siinä osassa joka liikkuu...suoraan päässä.

esco

mul varmaa tyhjäkäynti ihan hukas ku ei käy ku about 10sec max ja sammuu
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

*HOKE*

Väännä vähän isommalle (siis kiristät) ja sitä alaruuvia käännät nyt sen puol rundia auki.

esco

paljohan tota pitäs suurinpiirtein kiristää
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

*HOKE*

No käännä alkuun vaikka kymmenen minuuttia.

Sit paat sen auton käyntiin, ajat sen lämpöseks ja säädät niin että se pysyy nätisti käynnissä, mutta kytkin ei laahaa. Eli pukilla renkaat eivät pyöri itsestään.

esco

joo emmä ees jaksanu laittaa sitä vanhaa putsarii takas ku onhan sen tonki kans pakko toimii
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

SaVaGe4.6

Lainaus käyttäjältä: "esco"joo emmä ees jaksanu laittaa sitä vanhaa putsarii takas ku onhan sen tonki kans pakko toimii

Kannattais laittaa tehdassäädöt ja lähtee sieltä käsin säätämään...
Ensin pääneula, sitten alaneula ja tyhjäkäynti lopuksi.
SaVaGe4.6

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "SaVaGe4.6"
Lainaus käyttäjältä: "esco"joo emmä ees jaksanu laittaa sitä vanhaa putsarii takas ku onhan sen tonki kans pakko toimii

Kannattais laittaa tehdassäädöt ja lähtee sieltä käsin säätämään...
Ensin pääneula, sitten alaneula ja tyhjäkäynti lopuksi.

Alaneula on mahdoton säätää jos ei ole tyhjäkäynti kohillaan.  :wink:

Ensin ylä neula, sitten alaneula ja tyhjäkäyntiä säädetään aina tarpeen mukaan.
Jos kierrokset liian alhalla niin nostetaan ja jos liian ylhäällä niin lasketaan.

Vai mitenkäs kuvittelit saavas alaneulan kohilleen jos auto ei käy tyhjää???

Hotti

liekkö kellään tietoa nosramin .28monsteri koneesta?toimiva/luottettava?ja että kestääkö savage25:n diffit millasta tehoo?muuten voimansiirto uusittu HD osilla...haaveissa tuollainen tehonlisäys.. :? tai että mitä mootoria kannattais alkaa kysellä?4.6 motti maksaa maltaita..ja hot bodies ei tule kyseeseen..
-Team lapsena liian vähän leluja-

SaVaGe4.6

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "SaVaGe4.6"
Lainaus käyttäjältä: "esco"joo emmä ees jaksanu laittaa sitä vanhaa putsarii takas ku onhan sen tonki kans pakko toimii

Kannattais laittaa tehdassäädöt ja lähtee sieltä käsin säätämään...
Ensin pääneula, sitten alaneula ja tyhjäkäynti lopuksi.

Alaneula on mahdoton säätää jos ei ole tyhjäkäynti kohillaan.  :wink:

Ensin ylä neula, sitten alaneula ja tyhjäkäyntiä säädetään aina tarpeen mukaan.
Jos kierrokset liian alhalla niin nostetaan ja jos liian ylhäällä niin lasketaan.

Vai mitenkäs kuvittelit saavas alaneulan kohilleen jos auto ei käy tyhjää???

No eipä se taida onnistua..... :oops:
SaVaGe4.6

Ghostman_132

No nyt on toi team infinityn .27 konekkin sisäänajettu ja aika hyvin säädöissä... kyl se ihan kiitettävästi lähtee nurmikolla ja asfaltilla :P ja vaihdoin samalla kytkinpalat toistepäin... miusta paljon parempi ku ei kokoaikaa luista kytkin ku kiihdyttää ja nyt nykäsee aina mukavasti ku koskee kaasuun :D Meni sitten heti TAAS taka kardaani ku ajo nurmikolla :S ette sattuis tietään onko hobyssä tohon mitään optio kardaania... turhan helposti menee noi vakiot poikki... Niin ja te ketkä omistatte saman moottorin niin mitäs tulppaa käytätte? mää pistin heti sen infinityn kulta tulpan koneeseen kiinni mutta onko sekin liian lämmin? ja tietääkö kukaan paljoko tosta motistä pitäis lähtee hummia?
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

Hotti

noh...ite en oo saanu vakoi palikoita rikki mutta se siitä..

ÄLÄ ainakaan osta hot bodiesin nivelletyjä gardaaneja..ite sain sellasen rikki ihan lähes normi ajossa..hobylinna otti onneks nivelletyt vetarit ja gardaanit takas ja hyvitti maksetun hinnan..

tilalle otin HPI:n karkaistut heavyduty vetarit ja gardaanit..ovat kestäneet ainakin 2 ajokertaa :mrgreen: sopii toivoo että kestää kauemminki..noita oli ihan hyllyssä pomppulinnassa..

toki noi en sellasii osii et paljon vaikuttaa ajotyyli..esim jos paukuttaa hypyistä alas kaasu pohjassa niin ei takuulla kestä kovin kauaa..jne..mutta oletan että tiesit sen...

jostain saa myös millin paksumpia vetareita/gardaaneita...oliko sitten saksanmaalta vai mistä,en nyt muista..
-Team lapsena liian vähän leluja-