Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hpi Savage 3.0

Aloittaja jeejee, 28.10.04 - klo: 15.20

Ghostman_132

Joo mutta en ollu päässy ees hyppiin tolla autolla KERTAAKAAN tolla kardaanilla :S kesti vaan pari litraa :( vetarit on kyl kestäny mutta kardaanit tuntuu olevan surkeita :S tai sitten oon vaan saanu noita huonompia :D Mulla on kromi vetarit mutta en oo tienny että saa kromi kardaanejakin :S mikäköhän niiden koodi on niin vois tilata hobista... Mut ulkomailta en jaksa alkaa tilailemaan :D Kauhee himo päästä leikkiin tolla autalla taas ;) vielä pitäis kunnon säädötkin löytää... niiden kans mää oon kyl aina yhtä kehari. en osaa alaneulaa ikinä säätää :S
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

PJ

Savage SS 4.6:n mukana tulleet HPI:n heavy duty -vetarit ja kardaanit ovat kestäeet hyvin tuon .28 motin kyydissä (vaikka slippery clutch taitaa olla hieman liian kireällä). Tosin tuolla ei ole hypittykkään kuin "kevyesti".
Savage SS 4.6 + 3-speed

Hotti

no en nyt tiedä..ei ne kromia ole...karkaistu vaan...sellasii kirkkaita...

seuraavassa pika opas asiaa varten:

1.soitat sinne.2.sanot paas juippi tulee 2kpl hpin heavyduty gardaaneja.3.lyöt luurin korvaan.4.odottelet.5.tavarat tulee.6.haet ne.7.asennat ne.8.annat pirssille runtua! :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Anapoli

Lainaa1.soitat sinne.2.sanot paas juippi tulee 2kpl hpin heavyduty gardaaneja.3.lyöt luurin korvaan.4.odottelet.5.tavarat tulee.6.haet ne.7.asennat ne.8.annat pirssille runtua! Mr. Green
Nyt ei ollu ihan täydelliset ohjeet, missäs välissä se oma osoite annetaan?:roll:
Ettei vaan mene osat naapurin kisatykkiin.:lol:

harppa69

Nyt on neuvot tarpeen, omat konstit käy vähiin...
25 RTR kyseessä, käytetty 1/2 gallonaa (sisältäen sisäänajon 3 tankkia tyhjäkäynnillä+2 tankkia köröttelyä). Tähän asti toiminut hienosti mutta eräällä ajokerralla ei sitten kone enää käynnistynytkään. Vika oli luistava  one way-laakeri, puhdistus ja taas starttasi.
Mutta, missä vika kun puhdistuksen jälkeen käynnistyy kerran mutta ei enää esim tankillisen jälkeen ? Sama ongelma, one way luistaa eikä kone pyöri startatessa. Ei kait tankillisen jälkeen niin paljon pitäisi öljyä päästä takaseinän väärälle puolelle ?
"Nobody will ever need more than 640k RAM!" - Bill Gates, 1981

Hotti

siis kone ei pyöri kun annat sille rotoa?uusi yksisuunta laakeri,mullakaan ei kestänyt vakio laakeri kuin 1.5päivää...nyt on kestänyt yli 2vko.moni muukin on sanonu et se vakio laakeri ei kestä.uus maksaa hobbylinnassa 15e.ikäviä hommia mut kuluvia osia.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Jose.92

Mulla on sama juttu, että kun on ajanut jonkin aikaa ja sitten alan vedellä käyntiin niin laakeri lyö tyhjää. Mahtaisikohan se johtua lämmöstä. Laakerihan laajenee lämmitessään.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

harppa69

Hups, olihan tuo mainittu Hobbylinnan sivuillakin laakerin tiedoissa.
Taas olisi pitänyt katsoa eikä kysyä  :oops:

Onko tuon one way-laakerin kulumisella jotain muita oireita joista tunnistaa vaihdon tarpeen ?
Äkkiseltään tutkittuna tuo vaikutti ehjältä, ei välystä ja neulalaakeri ehjä.
"Nobody will ever need more than 640k RAM!" - Bill Gates, 1981

esco

menipäs taas kätee ajokerta vielkää ei oo säädöt yhtää kunnos... jos antaa kaasu ja lopettaa kaasuttamisen se sammuu. jos taas antaa käydä tyhjää se sammuu about 5sec päästä. ja jos painaa kunnol kaasuu nii taas sammuu ja jos vaa puolee välii antaa nii hetken röpöttää ja sit ottaa kauheet kierrokset. mitähän oon taas tehny ku ei mitää tapahdu? taitaa olla "et en vaa osaa"
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

esco

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Tules esco lavangossa käymään niin laitetaan toi kone laulamaan. Pääset vähän radalle reenailemaan samalla.

koskas tonne vantaalle päin vois tulla poikkee? näkis samal ton radanki nii vois olla kiva tulla kattoo miltä siel näyttää...
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

*HOKE*

Hmmm... no koska vaan pääset.
Jos vaan kelejä on niin itse meinaan ainakin käydä kokeilemassa ennen Ulvilan kisoja että kaikki on ok.
Ja koneeseen pitää hakea viimesimmät säädöt.

Tiistaina ajattelin töiden jälkeen mennä ajelemaan, eli viimestään klo.18.00 oon paikalla.

esco

hmm tiistai vois olla mullekin ihan sopiva päivä vissii huomen kyl tiiän varmaks sit et pääsenkö tulee tarvii vaa kartasta tutkii mis toi on siis se carting mesta ku eeks toi sen takana jos oikein oon tajunnu...
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

*HOKE*

Se on suoraan sen takana.

Kerronpas sitten ajo-ohjeet samantien.

Hämeenlinnasta päin taidat tulla, eli:

Hämeenlinnanväylää tullaan niin kauan että tulee eteen kehä III.
Sitä itään päin.
Muutaman sadan metrin päästä tulee eka liittymä joka nousee tielle joka menee kehän kolmosen yli.
Käännyt sinne ja rampin päältä vasemmalle.
Sit jatketaankin niin kauan suoraan.
Oikeella näkyy lentokenttää ja vasemmalla jotai työmaata.
Jatketaan suoraan kunnes tulee pitkähkö suora.
Suoran jälkeen tie kääntyy vasemmalle ja näkyy risteys joka kääntyy oikealle.
Samalla oikealla näkyy liukkaankelin ajoharjoitus alue.
Käännyt oikealle ja siitä näkyykin oikealla jo VM Kartingcenter.
Käännyt Kartingcenterin kohdalta oikealle, noin satametriä suoraan ja oikealla näkyy puomi jonka takana rata jo näkyykin.
Eli heti Kartingcenterin takana.

Saattaa kuullostaa vaikealta, mutta se on todella, todella helppo löytää.

Eli kehäIII, eka ramppi ylös, päältä oikealle, lentokentän ohi, suoran jälkeen mutka vasempaan, risteyksestä oikee, ja kartingcentterin kohalta oikee, noin 100m ja puomi on oikeella.
Siis se eka puomi.
Tielle näkyy punanen suuri ajajakoroke.

Lisäys:
Mä voin vaikka huomenna laittaa ne tien nimet ja kylteissä lukevat jutut näkyviin niin ohi ei voi mennä vaikka kuinka yrittäis.

esco

joo aika selkeeltä kuulostaa ku kattoin itekki just tota eniron karttaa nii kaippa tonne löytää. ja jos eksyn nii nousen auton katolle kuuntelee rc autojen kiekumista nii kaippa sen avul löytää sit perille jos lähel eksyn... :)

joo noi viel auttas paljon noi tien nimet
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

Hotti

se oneway laakeri hajoo kun hajoo..esim mulla se vakio laakeri hajos kesken startin,sekunnin kerkesin rotottaa ja viuuuuh...alko pyöriä tyhjää...ei siihen muu auta kuin että uusi laakeri..itse otin kaks kerralla,parempi noita osia joita saattaa mennä on pitää varalla..tulpat,päärattaat jne..
-Team lapsena liian vähän leluja-

Hotti

niin..siitä nosramin motista..kukaan ei kommentoinu :mrgreen: onko tuo nyt tulkittavissa niin ettei kannata :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

eric

Mulla roto toimii, eikä ole ollut yksisuuntalaakerin kanssa vielä ongelmia (gallona ajettu, kop, kop).

Roto:ssa vanha akku ja huomasin että siinä akussa näyttää olevan yksi kenno rikki (kenno näyttää 0 volttia aina vaan, jopa ladattaessa)... Ehkä hyvä 6-kennon >7,2V akku antaa rotolle liikaa sähköä, mutta 5-kennon >6V akku on yksisuuntalaakerin kannalta juuri sopiva.
Savage 25, CAT3000, Rowdy Baja

Hotti

niin no..se on tarkotettu toimivaks  ihan "hyvällä" akulla :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: "racer"niin..siitä nosramin motista..kukaan ei kommentoinu :mrgreen: onko tuo nyt tulkittavissa niin ettei kannata :mrgreen:

Se varmaan ihan siitä että kellään ei tätä uuttuutta vielä ole  :?:  :!:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Jose.92

Jaa. On tuo runko levy päässyt meikäläisellä venähtämään. Otin tanaan irti ja rupesin kiillotamaan, laitoin paikalleen ja tutkailin linjota ja huomasin että se levy oli venähtänyt ulos päin siintä moottorin kohdilta. Pitaisköhän oikasta vai ostaa kokonaan uudet?
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

ropsan

Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

Hotti

noh.olenpa sitten ensimmäinen nosram .28 monsterin testaaja :mrgreen: sain "edullisesti" koska s25 alko keulalta vuotaa joka ei kuulemma 2vko vanhassa koneessa ole normaalia...lisäks tulee uus laakeri veloituksetta....odotettavissa siis tehon lisäystä :wink:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Nöhvö

Jaahas taas päivittämässä :D. En ole kuullut muutakuin hyvää tuosta nosramin koneesta, kaverilla on tuo Lrp:n ihan sama kone ja on ollut kuulemma hyvä  :wink:

MarkusH

Lainaus käyttäjältä: "racer"niin..siitä nosramin motista..kukaan ei kommentoinu :mrgreen: onko tuo nyt tulkittavissa niin ettei kannata :mrgreen:

Tuossa Nosramin moottorin kuvassa joka on HL:n sivuilla on savagea ajatellen kaasari väärinpäin.

l150040

Kaasarin voi toki kääntää toistepäin.

Hotti

niin..löysyttää ruuvin..nostaa kaasarin pois...kääntää 180astetta..ja takas paikoilleen...että ähäkutti siltikkin se käy :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Hopak

Sori, poistakaa.

Ghostman_132

aloin tossa himooni avaan tota vanhaa S-25 konetta... mutta sylinteriputki on jymähtäny niin prkleen tiukkaan ettei lähe viel nippusiteillä irti.... nipparit vaan katkee... joten mitä muuta kannattaa kokeilla? jäädyttämistä? kuumentamista?...
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

*HOKE*

Kokeile vaikka kuumentamista.
Siis kuumennat sitä lohkoa et sylinteriä.

Jos sattuu löytymään kylmä spray puteli niin lämmität ensin sen lohkon kuumaks ja sit sisäpuolelta suhautat vähän kylmää sylinteriin.

Kumma jos ei irtoo.

Hotti

kuinka vauhti pyörä istoo siitä kartiosta?eli se mutteri siitä edestä on veks mut pitäs saada viel se v.pyörä pois.mites paikalleen laitto?käsin niin tiukkaan kuin menee ja sit mutteri eteen?
-Team lapsena liian vähän leluja-