Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hpi Savage 3.0

Aloittaja jeejee, 28.10.04 - klo: 15.20

zerocools

kuinka tarkka säätö on? onko varttikierros liian karkea säätö?
itse olen säätänyt pääneulaa -0.5 +0.5 ja -1 +1
itse en huomannut mitään eroa
mutta silloin olikin säkki pimeää  :lol:
jos ei huomenna rupee toimiin niin niin niin  :cry:
www.fgclub.net
fg moster, 29, malossi, tehoputki,vapaavirtas suodatin.

zerocools

kun 3 portainen laatikko jo löytyy niin onko tuo pakki moduuli kestävä?
että jos sormi vaikka täydessä vauhdissa lipee niin ei mitään hajo?
www.fgclub.net
fg moster, 29, malossi, tehoputki,vapaavirtas suodatin.

Divi

luultavasti ei mitään koska se ei mee päälle. voimaservon jos laitat niin pakille saa sanoa hyvästit siinä vaiheessa. itellä just pakki korjattu, vielä en oo jaksanu laittaa kiinni mutta kyllä mä sen kiinnitän, on se sen verran hieno kapistus...

pfohr

Voi voi.. aika näpräämistä toi nitroauton säätäminen.. mulla kyllä kiekuu hyvin.toisaalta onko sulla lämmin kone kun yrität kierrättää?
Mulla ei ota ennen kunnolla kiekkaa ennenkuin on 80--->lämmöt. ja ne lämmöt kantsii mitata niin ettei lumisuihku pääse jäähdyttämään.
Itse en aja nitroautolla talvella laitoin seisomaan ja sehän on myytävänäkin http://rc10.fi/viewtopic.php?t=14413  kun bensaan siirryin..

Tumphu

Savageen liittyviä juttuja/pikkuvinkkejä löytyy mun kotisivuilta. Kandee toisinaan käydä kattomassa, sivut päivittyy kokoajan ku saan vaan jotain aikaseks. Jos jotain hyviä ohjeita/kikkoja tiedossa. Pistäkää YV:tä, mailia tai lisätkää meseen mut ni voin pistää niitä tonne sivuille kanssa.

osote siis //www.tumphu.owns.it
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Hotti

Sitä pääneulaa ei kannata käännellä kuin max 1/8 kierros suuntaan tahi toiseen,ellei ole 100%varma että on esim liian rikkaalla.Silloin vaikka 1/4 kiinni ja testiajoa/lämmöt.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Tumphu

Nyt täytyy ihan varmistukseksi kysyä, onko sulla 3 neulanen kaasari? Ettei mene pääneula ja yläneula sekasi  :|
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Hotti

Pääneula=yläneula.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Tumphu

Eikuniijootietty... Meikä taas muisti et neulat o alaneula, pääneula, yläneula... mut se yks onki seosneula...  :oops:
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Hotti

Juu ei oo vaan kolmineulasen kolmas neula on Keskialueen seosneula :wink:
-Team lapsena liian vähän leluja-

JK Nitro

Sen "keskiruuvin" vaikutus on lähinnä tehoalueen sijaintiin, ei seokseen varsinaisesti. Jos siihen ruuviin koskee, pitää hiukka tietää mitä tekee. Pääsääntö on kuitenkin: jos avaa keskiruuvia, pitää alaruuvia kiristää yhtä paljon. Vaikutus tuon ruuvin säätämisellä on todella pienet kierroksiin nähden, esim. 1/2 - 1 kierroksen säädöt on normaalia.

Lisää asiasta:
http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/moottori/moottori.html#kaasarin%20rakenne
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

screed

nyt lähtee nuo savagen osat todella halvalla!! katsokaa vaikka, jos ette usko!
>>KLIK<<
mugen mbx-4 / hobao 21 8port / sanwa / hitec

Divi

Nyt tähän sitten kokemuksia roto startista... Narustartteriin oon kyllästyny kun se otti ja hajos toiseen kertaan ja tigerdrive on pois-suljettu koska joutuisin modaamaan runkolevyä ja roto on muutenkin kätevämpi kuin porakone :wink:

ELI: Millä akulla/akuilla pyöritätte ja ajelemaan kun lähtee niin joutuuko montakin akkua varata mukaan? ja ihan yleisesti käyttökokemuksia...

JupeR

No, mulla on Nosramin 3000mAh akku ja en oo vielä kertaakaan ladannu, 3000mAh:n akussa on hyvin potkua :wink:

Sittempä oma ongelma, ja hiton tyhmät kysymykset :wink:

Mikähän tossa pakissa/servossa on vikana, kun pistää pakille, menee normaalisti, mutta ku pistää eteen meno vaihteen pääle nii ja pyörittää spurrista, nii naksahtaa(menee vaihe päälle) ja sit alkaa renkaat pyörii..
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Divi

Lainaus käyttäjältä: "jeppe"No, mulla on Nosramin 3000mAh akku ja en oo vielä kertaakaan ladannu, 3000mAh:n akussa on hyvin potkua :wink:
Mulla on GP3300 Kennostoja pari kappaletta eli niillä varmaan pärjätään  :)
Lainaus käyttäjältä: "jeppe"Mikähän tossa pakissa/servossa on vikana, kun pistää pakille, menee normaalisti, mutta ku pistää eteen meno vaihteen pääle nii ja pyörittää spurrista, nii naksahtaa(menee vaihe päälle) ja sit alkaa renkaat pyörii..
No siis mikähän siin' sitten on vikana... Kun pistät eteenmeno vaihteen päälle ja pyörität spurrista niin kyllä silloin renkaiden pitääkin pyöriä :D

JupeR

Joo niin pitää, mut laittaa sen eteen meno vaihteen pääle ja alkaa pyörittää siitä, eka se naksahtaa ilkeästi ja sit vasta alkaa renkaat pyörii niinku pitää.. Normaalia?
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Divi

en nyt osaa sanoa kun en tiedä miten naksahtaa mutta jos se siltä tuntuu että vaihde siinä menee päälle niin ei siinä mitään vikaa pitäisi olla...

JupeR

Noh, otan keulan irti ja kattelen tota servo juttuu.
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

pfohr

MYYDÄÄN OSINA KOKO AUTO!!

JupeR

Otin ton keulan irti ja sen kaikki irti siitä levystä joka vaihtaa vaihteen ja liikuttelin sitä ees taas, ei naksahtanu. Naksahus kuuluu siitä käyrästä tangosta joka menee sen joint kupin ylitse siihen levylle.. Mikähän siinäki on..
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Divi

laita vastarikotelo runkoon kiinni ja servo paikalleen ja se tanko, sitte koitat ohjaimesta vaihtaa pakille ja eteen jne.
ja katot mikä naksuu...

JupeR

Vastari kotelo ja servot ym on kiinni :wink:  siitä tangosta vaan ei jaksa gorillakaan vääntää pakkia päälle..
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Divi

onko se varmasti oikein asennettu?

JupeR

Noh, mun isoveli laitto koska sanoi osaavansa "paremmin"(sillä joskus ollu savage ja laittanu pakin) että sen mukaan olis oikein.. Toi käyrä tanko vähän ihmetyttää :mrgreen:  Miten se teillä menee? kuvaa?
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Tumphu

Jeppe, sä tossa selitit et pakki menee iloisesti päälle mut sit ku pistää ykköstä ni pitää spurria pyöräyttää. Millanen naksahdus sieltä kuuluu? Voiko se esim olla sellanen et rattaat ei oo täysin kohdakkain ja siks vaihde ei kytkeydy heti.

Esim. henkilöautoissa, mopoissa, moottoripyörissä jne. vaihteistot tekee samalla tavalla kiusaa, eli joutuu nostamaan hieman kytkintä että laatikossa pyörähtää rattaat kohdalleen ja vaihde menee päälle.

Eli voisikos kyse olla tälläisestä, vaiko onko naksuna jotenkin erilaista?

Gensussa sillo aikanaan oli toi naksaus toteutettu niin, että siihen tapille mikä vaihtaa vaihteen oli pistetty 2 jousta. Eli servo pääsi liikkumaan niinkuin pitikin ja kun vaihteisto pyörähti sopivasti se jousi paino sen vaihteen päälle. (siis VAIN jos se vaihde ei suoraan menny päälle).
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

JupeR

Lainaus käyttäjältä: "jeppe"siitä tangosta vaan ei jaksa gorillakaan vääntää pakkia päälle..
Siitä laatasta(johon toi käyrä tanko menee) voi vääntää ilman raksahdusta eteen meno vaihteen päälle :wink:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

zerocools

iltaaa

eli töistä päästyäni rupesin asentamaan pakkia ja sain kaikki puhdistettua ja vaihdettua 05.00 huh :?

aamulla rupesin laittamaan koneta käyntiin. uudet pensat sisään ja kone käyntiin  kaikki toimi ihan hienosti eikä booannut kertaakaan. koneessa ei ollut tehoja oikein lainkaan mutta ajatelin ajaa lämpimäksi leikin eteen ja taakse ajoa kun kerran oli uusi pakki moduuli yhtä äkkiä kone veti hirveet jengat ja ihmettelin kun mitään ei tapahdu kaikki vivut toimi ok jne...
soitin linnaan ja kehoitti avaamaan laatikon uudestaan :oops:
kun sain laatikon auki huomasin että moduuli oli mennyt rikki oli siis huonon päivän tavara koska halkeama oli vanha.
no sitten 50km lenkki turkuun hakemaan uutta osaa takuusta
ja nyt illalla sain kaikki toimiin ajatteli ekaksi ruveta säättämään kun lämmöt oli vain 60" seosta pienemmälle ja paljon 1-5 kierroksen kohdalla kone rupes ottaan kunnolla jenkaa ja ajelin sillä noin 15 -20min läheisellä kentällä. tämän jälkeen ajattelin kurvata kotiin pienelle ryypylle ja katsoin että 80"- 89" oli koneen lämmöt päätin vielä säätää vartikieroksen ja kone otti vielä enemmän jenkaa nyt tuntuu hyvältä
kone maahan ja ajoon toimi hienosti ja lutu pohjaan BOO BOO BOO EI kerpele SAMA HOMMA KUIN EILEN SAATA** PER**** KIERSIN VARTIKIERROKSEN TAKAISIN JA SAMA HOMMA BOO BOO BOO NYT MENEE HERMOT :oops: .. sit istahdin hetkeksi mietin mitä tuossa olisi voinut tapahtua :?:  vettä tankissa not.
onko imu ilma filteri yhtä märkä kuin eilen on :!:  filteri on hieman kostea mutta mahtaako tuo olla syy? mitään muuta en tehnyt kuin lisäsin fuelia ja käänsin varttikieroksen laihalle eikä ne edelisetkään arvot enään toiminut.


mikä neuvvoksi nyt pikaisesti apua tuohon tulee himo
www.fgclub.net
fg moster, 29, malossi, tehoputki,vapaavirtas suodatin.

JupeR

Kannattais melkein laittaa tehdas säädöt ja säätää 1/8 kerrallaan. Noista tehdas säädöistä en sille koneelle tiedä :wink:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Jartsa

Vaihdappas polttoaineletkut  :)

zerocools

jeppe mitä järkeä mun on laitaa tehdas säädöt kun tuo tuntui toimivan oikein se että lisäsin fuelia ja kiersi vartikieroksen laihalle ei tuota ilmiötä tee jokin muu tässä nyt mättää mut mikä?
uudet letkut on asennettu bensa filtteriä ei ole tarkistettu.

itse uskon että tuo viltteri tuli sen verran kosteeksi että jäätyi tuolla 11" pakkasessa.  olisin kokeillut toisella filterilla mutta loppui rotosta virta :mrgreen:

ja kun näin maalais järjellä ajattelee että tyhjäkäynti toimii puolikaasu toimii ja kun painaa kaasun puhjaan sanoo boo boo vitaa myös siihen että kone ei saa riittävästi ilmaa ja siksi sanoo boo booo
toinen vaihtoehto on että ei saa bensaa sitä määrää mitä tarvitsee



mutta mitä mieltä te olette :?:
www.fgclub.net
fg moster, 29, malossi, tehoputki,vapaavirtas suodatin.