Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hpi Savage 3.0

Aloittaja jeejee, 28.10.04 - klo: 15.20

zerocools

minun mittari maksaa 170e että minusta tuo 40e on halpa
www.fgclub.net
fg moster, 29, malossi, tehoputki,vapaavirtas suodatin.

Divi

Mulla on HPI:n mittari Hobbylinnasta ja tais maksaa jotain 35e pintaan

nirppu988

Mulla on 30€ maksava ja hobbylinnasta on.. kyllä toi saa riittää mulle..
FG Monster Beetle Pro/ Traxxas E-maxx/ E-sky Lama V3

zerocools

itseläni No 3110 Infrapunalämpömittari
http://www.suomenlampomittari.fi/
www.fgclub.net
fg moster, 29, malossi, tehoputki,vapaavirtas suodatin.

Levis

Mä nyt tilasin ton 23€ maksavan vekottimen. Kai sen kanssa toimeen tulee. Taitaa vasta ens viikolla tulla jotain tilausvahvistuksia vasta.

Kun se tulee, niin testaan sen vaikka uunilla näyttääkö se sinne päinkään mitä pitäs!
Villi 25

MarkusH

Mistä saa savageen sopivia päärattaita? 49T ja sitä pienemmät kiinnostaa :wink:

Tumphu

Miksi pienentää pääratasta? Eikös kytkinkellon vaihdolla pääsisi helpommalla, vai haluutko sä jotai järkyttävän suurta välitystä tehdä?
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

MarkusH

Järkyttävät välitykset on tarkotus saada... Testimielessä :)

Divi

kyllä HL:stä löytyy ainakin 47 piikkisiä, varmaan pienempiakin...

Nikke92

Mä tilain savaan sieltä 47 piikkisen rattaan ja makso 4€. Laitoin sen rattaan lisäks 18 kellon ja hyvin kulkee.... Mutta sava on nyt myyty ja revo tulee ensi viikolla.......
Traxxas Revo 2.5

Hotti

REVO :twisted:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Levis

Onko noita korin "kiinnitys haarukoita", minkä varassa kori siis on, korkeampia olemassa? Tuo Fordin koppani ottaa keulastaan jousiin kiinni kun jousi painuu kasaan. Säätö on maksimissaan jo. Yritin vaihtaa etu ja takapään haarukat ristiin, mutta ei ollut toimiva ratkaisu.
Villi 25

Divi

Savagen mukaahan yulee sellanen pakettiauton korille tarkoitettu koritolppa... löytyy varmaan hobbylinnastakin jos ei ole tallella...

Levis

On tossa kaksi sellaseta matalmapaa ja yksi korkeampi. Tarvis molempiin päihin näköjään tollasen korkeamman. Laitoin eteen sen pidemmän ja nyt ei ota pyöriin kiinni, mutta pickupin lavan reuna ottaa "imusarjaan" kiinni ja rengas jää todelle lähelle lokarin reunaa. Voi napata kiinni kallistuessaan tuo alusta. Eli toinen pidempi tuki tarvis.
Villi 25

Divi

Hobbylinnasta löytyy koritolppa sulle... soitappa turkuun...

sanppa75

Suositelkaapas ystävällisesti sopivat hyvät ja kestävät kytkinpalat savageeni, moottori nosram .28 ja kytkinkello terästä. :mrgreen:

Kiitän. Kiitos.
Näissä kuvioissa vuodesta 1985.

Jose.92

varmaan alumiiniset palat
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Divi

Hot Bodiesin HD palat... löytyy hobbylinnasta... myös alumiinisiä vois harkita mutta ne on melko kallit

kaosti

Lainaus käyttäjältä: "sanppa75"Suositelkaapas ystävällisesti sopivat hyvät ja kestävät kytkinpalat savageeni, moottori nosram .28 ja kytkinkello terästä. :mrgreen:

Kiitän. Kiitos.

HB HD palat ja kolmipalanen kytkin kestää varmasti. Ainoo setti mikä itellä kesti ton nossukan kanssa. Eivät edes kuluneet paljoa ajossa jos vertaa orkkispaloihin.

sanppa75

Himskatti vieköön...

En saanut nosramin .28 säädettyä millään kulkemaan...tai edes toimimaan kunnolla.

Onneksi edellinen omistaja oli reilu ja kaupan sai purettua asiallisesti. Siitä kiitos.
Hänellä moottori oli toiminut aivan moitteettomasti!   :oops:
Saatan ostaa vielä koneen häneltä kunhan hän sen kondikseen säätää...mutta siinä tapauksessa hommaan samaa polttoainetta kuin hänelläkin.

Mitäpä luulette (tai koneitten kanssa kokeneemmat tiedätte), voiko käynti ongelmat johtua polttoaineesta?

Edellisellä omistajalla polttoaine oli byron 25%, ja minulla model technics Dynaglo 25%.  

Kaikki tähän astiset polttomoottorini (5-6kpl) ovat toimineet moitteettoman erinomaisesti tuolla model technicsi:llä....  :shock:

Käyvät ja kukkuvat niin kuin kilttien pikku polttisten kuuluukin.... :wink:

....laitoin tilaukseen 3 portaisen laatikon lohdutukseksi itselleni...onko sen säädössä mitään erikoista huomioitavaa...? Toinen kylkihän pitää aukaista jotta laatikon saa irti...

Kiitokset ja kumarrus etukäteen... :mrgreen:
Näissä kuvioissa vuodesta 1985.

Jose.92

Kyllähän sekin on mahdollista. Jos kone on totutettu toiseen löböön. Noo siintä voidaan taas kiistellä
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Hotti

Eikös tuohon 25% dynagloon pidä/ole suositeltavaa lisätä rissaa että on tarpeeks öljyä?Todellakin,joissain tapauksissa polttoaineen vaihto poistaa käynti ongelmat.

Ite ajanut 15,16 ja 20% byroneilla ilman ongelmia.
-Team lapsena liian vähän leluja-

*HOKE*

Kyllä... desi rissaa 4 litran pönikkään.

Levis

Purin tuota etupäätä hieman ja kurkkasin tuon muovilevyn alta diffin sisään ja siellä on jonnin verran hiekkaa. Onnistuuko puhdistus tuosta reiästä vai pitääkö purkaa lisää ja kuinka paljon?

Tarkoituksena oli antaa Futaba 3305 servo testiin E-Maxxiin, että jos tuossa riittäisi voima siihenkin. Samalla voisi tuolle diffille jotain tehdä. Eli mitä?

EDIT: nyt purin koko diffin. Tuo iso lautashammaspyörä on yhdestä kohdasta saanut damagee. Onko se nimeltään aurinkopörä? En muista enää noita termejä... Lisäksi nuo laakerit pyörivät ihan hyvin eivätkä vaikuta väljiltä, mutta rohisevat hieman. Mitäs tehdä? Auto toimi kyllä ihan hyvin tuollakin kokoonpanolla. Puhdistin nuo osat CRC:llä, mutta mitäs vaseliinia tuonne laitetaan kasatessa?
Villi 25

Tumphu

Yks korjaus: Jos kurkistit siit muovilevyn alta, alumiinilevyssä olevasta reiästä ja näit diffin, ni sä kurkistit diffikoteloon. Diffin sisällähän on ne 4 ratasta. Tosin selitit nii selvästi, et tuskin ketää väärin ymmärtää.

Miten se lautasratas oli ottanu osumaa? Hammas poikki? Jos siitä puuttuu yksikin hammas se melko varmasti hajoaa kohta enemmä kun pääsee siinä kohdassa aina hyppäämään vähän, sillee kävi mun spurrilla. Joskus aikanaan tullu mopon ja fillarin laakereita pestyä ihan bensalla, eli siel uittanu ja pyöritelly ni saanu JOSKUS niistä iha toimivii viel, ja sit jotai CRC:tä just et niissä on jotai voitelua edes. Mut mä ehdottaisin laakerien uusimista. Sit kun kasaat ni siihe muovilevyn ja alumiinilevyn väliin olis hyvä pistää jotai, sama ku sen diffikotelon ja alumiinilevyn väliin. Mä ite pistin sinitarraa, en oo sen jälkeen kyllä avannu joten en tiedä kuinka pitävä patentti on, mut uskoisin et se toimii iha hyvin ja pitää kaikki oravaa suuremmat poissa sielt. Mulla on siinä diffikotelossa reilusti ihan perus vaseliinia mitä työkoneiden niveliin laitetaan (jälleen en tiedä onko hyväksi, mutta ei ainakaan vielä oo hajonnu) Joku puolikankea kestovaseliini on varmaan ihan jees ni ei pääse valumaan sielt pois mut ei oo liian kankee et jarruttais pyörimistä
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Hotti

Ei se ole aurinkopörä :lol: Lautasratas pikemminkin :lol: Ite uusisin laakerit jos roheltavat.
-Team lapsena liian vähän leluja-

MarkusH

Eikös sitä kutsuta myös planeettarattaaksi :?  No joo....

plissken_s

Sehän nyt menee niin, että suurin hammasratas on lautaspyörä, jota pinioni (tai pinjoni) pyörittää. Diffin sisältä sitten löytyy yleensä neljä pienempää planeettapyörää (eli planeettapyörästö) ja kaksi aurinkopyörää. Aurinkopyörät sitten pyörittävät vetoakseleita renkaille. Tossa vielä netistä poimittua.. http://web.mit.edu/2.972/www/reports/differential/differential.html

:wink:
Kyosho - Futaba - Novarossi

Jose.92

Nyt pitää kyllä saada se homppeli osa tohon vaihteistooon. Pitää päästä jäälle irrottelemaan kun on ihan tasanen nääs.
Sit ajattelin samalla tilata sammutus järjestelmän
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

JupeR

Onko muita tapoja yhdistää johtoja pysyvästi kuin kolvaaminen?
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!