Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hpi Savage 3.0

Aloittaja jeejee, 28.10.04 - klo: 15.20

jarppi

Meinaatsä mursu et motti kuumenee liikaa. . .eikä pysy sopivis lämmöis vai?? mulla meinaa toi vakio motti kuumenee jo liikaa ja sit ku vääntää rikkaammalle ni ei tunnu enää kulkevan.Onkos hyviä vinkkei miten sen sais pysymään siinä 100asteen paikkeilla!!

Mursu

no kyllähän se tahtoo lämmetä..  
Mulla taas ei vakio motin kanssa juurikaan ollu lämpö ongelmia.
Äläs nyt...

Jakke

Kuinka kuumana motti käy?
S-25 motille ihannelämpö on n.120astetta ja maksimi 135astetta. 100astetta alkaa olla jo liian vähän eikä kone käy enää kunnolla.
http://www.hpieurope.com/manuals/1406/1406-5.jpg
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

ossi v

Saako lämpöä arvioitua mitenkään ilman mittaria :?:

kukkalapio

Kokeilet kädellä kuinka nopeasti polttaa. Sylkäiset tulpan päälle tai jos saat, niin viereen sylkytipan. Jos tippa sihahtaa heti pois, on kone liian kuuma, jos sihisee parikin sekuntia, on kone sopiva. Hyvin epätarkkoja mittaustapoja kylläkin. Kannattaa ostaa mittari. Sitten saisi koneen säätöihin --> mukavampi ajaa, eikä tarttee pelätä koneen hajoavan vääristä säädöistä. Tosin talvella kannen lämpötila on vähän huono ilmoittamaan käykö kone liian laihalla...

primerap10gtr

Millaisia vastarin akkuja olette Savagessa käyttäneet, 4 (4.8v) vai 5 (6v) kennoa?Mua kiinnostas kans tohon kysymykseen vastaus... :)
Sopiiko sinne minkä kokonen vastarin akkupakkaus?

jarppi

No sit ku lämmöt on noussut yli 120asteen ni olen kääntänyt rikkaammalle. .mut jos se on sellanen ihanne lämpö niin pitää sit vaan koittaa pitää se siinä!!Ja sit piti kysellä sellasta asiaa kun tossa äsken avattiin savagen diffikotelo ni keskimmäinen sokka oli irti ja ihan palasina sekä ainakin kolme ratasta pas. . . !!Eli pitäiskö sellasen sokan miten helposti lähteä itestään sieltä irti??

Niko

Lainaus käyttäjältä: "ossi v"Saako lämpöä arvioitua mitenkään ilman mittaria :?:

Saa. Ennen kun ei ollut mittareita niin mitattiin näin:

Sylkäise tulpan päälle. Jos sylki kiehuu noin 5 sekunttia on lämmöt ok. Jos vaan sihahtaa ja häviää saman tien taivaan tuuliin, on laihalla. Jos ei millään meinaa kiehua tai kiehuu paljon kauemmin kuin 5 sekunttia, niin voi laittaa laihemmalle.

Tämä siis kaikissa yleisimmissä koneissa. Ei CMB ym, joissa normaali käyntilämpötila on alle 100 astetta.

Ja ei se ole maailman loppu jos noissa normaaleissa koneissa lämmöt nousee yli 120. Tosin talvella voi olla kun kone saa muutenkin normaalia enemmän jäähdytystä. Yleisesti olen pitänyt lämpöä ok:na jos pysyy alle 140, jos ei kulje pienemmällä lämmöllä.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

ilej

Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"
Lainaus käyttäjältä: "ilej"liittysin savage jengiin, kuvia: http://www.nic.fi/~ilej/Savage/
moottori ja tankki puuttuu vielä

Onko sulla renkaat tarkotuksella väärin päin?

Juu, oli että muistan liimata renkaat. Nyt on renkaatkin liimattu ja oikeinpäin. Miten käynnistätte savagen rotolla kun ei tuossa tankissa ole sitä ryyppynappia? :oops:
Myytävänä Tr-15 monster touring

waltt

Tuki pakoputki sormella ja pyötäytä rotoa hieman.
pitäisi toimia.
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

MarkusH

Ja ainakin minun rotossa on tarra "Max 56 second" eli älä pyöritä rotoa kauempaa.  Tosin se ei tarkoita sitä, että sinun pitäisi kokoajan pelätä roton hajoamista. Pyöräytät pari kertaa rotoa sormi pakoputkenpäässä ilman hehkua, kiinnität hehkun ja starttaat.  Jos ei käynnisty tarkasta säädöt ja varmista että roton akku on täysi :wink:

ilej

Onko nestelukon vaara suuri?
Myytävänä Tr-15 monster touring

MarkusH

Ei kovin suuri, kyllä sen huomaa jos roto jumittaa. Jos menee lukkoon, tulppa irti ja pyöräytät parikertaa rotolla. Varo kuitenkin ettei polttoainetta pääse suuhun, silmiin ym.

ossi v

Jos nestelukko tulee kun rotottaa niin rotosta saattaa jäädä nappi pohjaan  joten roto vääntää ja vääntää silloin täytyy vai päästää irti niin roto pysähtyy.

Ainakin mulla on käyny näin onko muille :?

kukkalapio

Kyllä mullekin jäi monasti nappi pohjaan, eikä ole kovin kivaa. Sen oppii kyllä tietämään, että minkä verran polttoainetta menee koneeseen kuinkakin helposti. Ku oot sen 100 starttausta tehny, ni ehkä hahmotat jo aika hyvin, millon sielä on sopivasti. Toinen keinohan tohon hommaan on puhaltaa paineletkusta painetta tankkiin --> polttoaine menee kaasariin. Jos haluaa jouduttaa polttoaineen etenemistä, painat kaasun täysille. Varsinkin tässä taktiikassa oppii äkkiä tietämään, minkä verran pitää puhaltaa. Mutta jos tota puhaltamishommaa aina tekee, pitää olla hyvin varovainen, ettei mene polttoainetta suuhun, eikä kasvoille muutenkaan. Ihollekaan ei saisi paljoa päästä, imeytyy nääs ihon läpi vereen.

Joona H


jeejee

Kohta tosta tulee niinko ek4 ja paikat paukkuu kivasti.  :mrgreen:
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Sakkeri91

Paljonkos Savagen vetokäynnistimen/roton yksitie laakeri maksaa?

kukkalapio

15€ nykyään, mutta kuitenkin. Onko toi siis joku ihan virallinen uusi Savage SS 4.6? Vai onko se viel joku väliaikainen esitekappale tms? Millonkohan noita aletaan ihan myymään Suomen liikkeissä?

jeejee

Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

kukkalapio

Jep, eikös siitä ollut keskusteluakin jo yhdessä vaiheessa? Toi ois kyllä tavattoman makee! Ykkönen ois varmaan tarpeeksi pieni, että voi oikein möyrimällä möyriä ja silti kiihtyy hyvin. Ihmettelen vain, miksi siihen uuteen savageen ei laitettu tota 3 portaista laatikkoa.  :shock:

jeejee

Niimpä, olihan keskusteluu mutta ihmettelin vaan että onko kukaan hommannut tota.. Toi ois kyllä hieno.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Toni N

Lainaus käyttäjältä: "jeejee"Onko kukaan hommannut http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=3-SV60YD58 tota?
Helmikuun aikana pitäisi tulla jakeluun, ja oma on jo varattu.
2-vaihteinen on kiva, joten odotan tuon olevan loistava... aika näyttää.

EDIT: typoilua
Tyhjä

jeejee

Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

jeejee

Pistäks noi sitten uuteen SS savagees?
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Toni N

Tässä omaa Savage25 päivitystä:

- 3 speed tranny (tulee helmikuussa... toivottavasti)
- Reverse module
- Dirt Bonz renkaat
- Q6 vanteet
- Kestävämmät diffien rattaat
- diffiöljyjä, iskariöljyjä jne.
Vielä pitäisi löytää joku hieno kori.

Ohjausservoksi laitoin Hitec HS-645MG:n ja kaasu/jarruservoksi Futaba S9402:n.
Ja komposiittipillin vaihdoin alupilliin.

Sitten on HotBodies.26 kone HPI Nitro Star S-25:n kaveriksi. Täytyy katsella kumpi niistä sitten osoittautuu paremmaksi.

Jos joltain löytyy HPI:n .25 koneen kantta ylimääräisenä, niin laita viestiä.

EDIT: alupilli unohtui mainita.
Tyhjä

ossi v

Mää oon lisännyt:
metalliputki
ristitapit takana
ladattavat patterit

Ville Vainio

Tupladiffirattaat edessä ja takana,
alukotelot molemmissa diffeissä,
nivelkartaanit,
ProLine Paddle Max kummit,
GunMetall vanteet,
BJ40 koppa,
perät tiivistetty silikonilla, ja voideltu puolijuoksevalla vaseliinilla

kuvia...

http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Rc-kalusto/Savage_SS/
Kyosho Inferno MP9e

MarkusH


Sakkeri91