Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Durango DEX410v5

Aloittaja Bigbear, 02.12.15 - klo: 17.02

JiiIii

Hyvinkään setuppi. Taka-aurauksen määrästä en osaa sanoa kun en ole mitään taulukkoa löytänyt joka selittäisi eri palat, mutta oikea pala merkitty lappuun (yksi täppä sisällä). Aurausta otin pois Hyvinkäällä kun peräpidon kanssa ei tuntunut olevan ongelmia
I race what ever the marketing department tells me is fast.

Testikuski

Miten nuo ohjausräkin F-C-B kun siellä on vain kaksi reikää?
Ospa Rc

JiiIii

Lainaus käyttäjältä: Testikuski - 25.05.16 - klo: 14.03
Miten nuo ohjausräkin F-C-B kun siellä on vain kaksi reikää?

Etummaisessa.
I race what ever the marketing department tells me is fast.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: Testikuski - 25.05.16 - klo: 14.03
Miten nuo ohjausräkin F-C-B kun siellä on vain kaksi reikää?

Vakio palassa olevat reiät ovat F ja C
Ainoastaan optiona saatavassa koneistetussa osassa on vaihtoehto B

Niklas

Mistä alumiininen 25T servo saver arm? Paketissa tulleesta muovisesta meni 'hampaat' sohjoksi. En löytänyt durangon nettisivuilta muuta kuin 408:iin menevän alumiinisen servo saver armin. Mitä käytette?

Screwed

Moi!

Nähtiin eilen Lavangossa. Mulla on alumiininen varsi joka on muistaaksen Durangon leimalla. Siinä on sekä 16mm että 18 mm varrelle reiät. Mahtuu juuri ja juuri kardaanin alle. Omaan on tullut pieni klappi joten kiristettävä olisi tosi pro. Tämä alla oleva on kallis mutta varmasti hyvä jos varren pituus pon sopiva. Mulla siis 16mm varsi tällä hetkellä mutta 18 mm käy myös.

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-servot-ja-tarvikkeet-servovarret-ja-tarvikkeet/kyosho-aluminum-long-steering-servo-arm-25t-futaba-01ifw448

Kysele Hobbyfactorysta miten pitklä toi varsi on.

JiiIii

Sadekelin setup!
Toista kertaa Vaasassa vesikelillä, muutokset tuohon "perus setuppiin";

- löysemmät diffit
- jäykempi takavakaaja ja takajousi
- takamännät 2x1.7
- keskidiffi -> slipperi

Keskidiffi tuli vaihdettua jossain vaiheessa slipperiksi (ei siis liittynyt tuohon kurakeliin mitenkään). Vantaan radalla ei mitään dramaattista eroa näiden kahden välillä, niinpä slipperi on saanut olla paikallaan.
I race what ever the marketing department tells me is fast.

Testikuski

Kesä-kausi alkaa olemaan itsellä paketissa kyseisellä autolla. Auto on ilmiömäisen helppo ajaa ja tuloksetkin ovat parantuneet selvästi tällä kaudella. Kauden alussa oli ongelmia etu-iskarivarsien kanssa, mutta vaihdettua ne "vanhempiin", ovat kestäneet. Omaan ajoon on vakio-linkkien paikat toimineet hyvin ja lähinnä iskareilla ja diffeillä on säädetty auto omaan lapaseen sopivaksi.

Ville.
Ospa Rc

micsa.fi

Tuli tehtyä tuttavuutta tähän pikku-dexiin viime perjantaina kun kävin ajamassa reilut 100 läppiä Lavangon 1/10 radalla. Oli samalla eka kerta ikinä kun ajoin 1/10 buggyä ulkoradalla.

Heti ekalla akullisella auto tuntui yllättävän helpolta ja luontevalta ajaa, vaikka auto eli kasauksen jäljiltä tehty enemmänkin sisäratoja varten. Illan aikana tein pieniä linkkimuutoksia joilla hain kääntyvyyttä lisää ja myös välitystä tuli pidennettyä pari piikkiä isommalla pinjonilla (18 --> 20t, 5.5T kone) jolloin kaasuvasteesta tuli pehmeempi. Ajoin koko ajan ilman etuvakaajaa, alla JC:n Double deet.

Pari kuvaa Lavangon illasta:





Wacky Stack Racing Team

Testikuski

Vaihda heti etuiskarin varret vanhemmasta, niin ei tule ylläreitä.
Ospa Rc

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: Testikuski - 23.07.17 - klo: 20.37
Vaihda heti etuiskarin varret vanhemmasta, niin ei tule ylläreitä.

Vaihdettu on, laitoin suoraan kasausvaiheessa.

Onkos muiden Dexit vielä ajossa vai joko ne on vaihtuneet uudempiin?
Wacky Stack Racing Team

Kimi

Myyty on ja harmittaa.
Täytynee ostaa jokin käytetty nelkku korvaamaan "dexiä"!
Taitaa olla xray Xb4 aika lailla varma valinta?!?

micsa.fi

Nyt on tullut rullailtua DEXillä pari-kolmee treeniä Hakkilan uudella sisäradalla joten jotain kommenttia pystyy heittämään miten auto toimii sisällä.

Ja sehän toimii. Auto on naurettavan helppo ajaa kittisetupilla, menee kuin ajatus. Kääntyvyyttä on kaivattu syheröiselle sisäradalle jossa pitoa riittää, nyt on sisäpäästä minimiauraus takana ja takahubeissa -1.0 asteen insertit siten että auraus vähenee entisestään. Samalla kertaa vaihdoin autoon toisen noparin (Toro TS120) kun vanha alkoi sekoilemaan. Uusi paikka on vastarin vieressä edessä jolloin painopiste siirtyy hieman edemmäs.

Kasasin myös yhden keskidiffeistäni lukkopalalla, mutta en ehtinyt testaamaan sitä kuin akullisen verran kun etubulkki antoi periksi. Sitä ennen on tullut ajeltua joku 100-200k öljyt keskellä. Two-way slipperi olis varmaan paras, mutta ei löydy pakista kun v3 ja v-nelosia en ole omistanut.

Jos jollain on puutteita varaosien suhteen, niin t2shop.de:ssä on hyvin v5:n ja 210F:n osia hyllyssä, myös esim. takatukivarsia.
Wacky Stack Racing Team

kyoshodbx

Mahtaako dexin tukivarsia olla vielä jossain myynnissä?tai onko jonkin muun auton tukivarret käypäset

Mölli

Lainaus käyttäjältä: kyoshodbx - 03.02.18 - klo: 19.30
Mahtaako dexin tukivarsia olla vielä jossain myynnissä?tai onko jonkin muun auton tukivarret käypäset

Vahvoja huhuja on, että asson tuoreet tukivarret on mystisesti hyvinkin lähellä samoilla mitoilla. Pinnireikiä saattaa joutua suurentamaan.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

kyoshodbx

Lainaus käyttäjältä: Mölli - 03.02.18 - klo: 21.51
Lainaus käyttäjältä: kyoshodbx - 03.02.18 - klo: 19.30
Mahtaako dexin tukivarsia olla vielä jossain myynnissä?tai onko jonkin muun auton tukivarret käypäset

Vahvoja huhuja on, että asson tuoreet tukivarret on mystisesti hyvinkin lähellä samoilla mitoilla. Pinnireikiä saattaa joutua suurentamaan.

Eli uudet nelkun?kiitti vinkistä.

kyoshodbx

Mites on takatukivarret.lainataanko assolta vai joltain muulta merkiltä