Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Miten sinä rakennat diffin joka on "bullet proof".

Aloittaja Juha-Matti, 10.02.16 - klo: 17.10

Juha-Matti

Tässä katselin youtubesta videoita ja tämä tuli vastaan.
Eli miten modaat diffiä että se on erittäin kestävä, tai saat lisättyä diffin kestävyyttä?
Tässä speciaalina on nuo ohuet mutta isokokoiset shimmit tuonne diffiin heti O-renkaiden jälkeen.
! No longer available
Eli tämä shimmi tuonne siis lisukkeeksi ja pitäisi olla kestoa tuolla diffillä.
http://www.team-durango.com/part-info.php?partNo=TD310475

Tarkotus ois omiin Kyoshon diffeihin tuota modausta kokeilla.

jon.lindgren

Tarkoitus on saada rataskosketus optimaaliseksi. Jos diffi on suunniteltu hyvin, ei lisäshimmejä lähtökohtaisesti tarvita. Diffin pitää pyöriä herkästi myös shimmattuna, pienikin jumitus tarkoittaa liian kireää sovitusta (tai huonoja rattaita/ tappeja).
Joissain diffeissä on shimmit jo valmiina. Niitä pitää vaihtaa kun ne kuluvat, muuten rattaat silottuva.

Nenolanjones

Ja jos tuntuu että shimmeille on tarvetta ja sitä meinaa kokeilla, niin kannattais varmaan myös noita 0,1mm shimmejä varata pari että saa varmasti sopivan. Edellyttäen että siis löytyy muuten sopivan kokoisia sen paksuisia. Ja toki kun puhutaan millin kymmenyksistä niin järeä diffiikotelo on myös hyvä olla jos sellaista on saatavilla ettei sen puolesta pääse väljää tulemaan.
Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

Juha-Matti

ARRMA autoissa on kyllä paremmin suunniteltu tuo diffi kuin Kyoshossa IMO.
ARRMA autoissa mm nuo satellittirattaiden perään tulee nuo metalliset sovittimet + shimmit, Kyoshossa on vain ohuet shimmit.
Muutenhan nuo diffit ei eroa yhtään toisistaan.

Nuolella osoitetut nuo palikat


Kyoshon diffi verrokkina.

iippo777

Vielä muistutuksena Duran diffi.