Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Pienet kysymykset ja neuvot.

Aloittaja MarkusH, 20.11.04 - klo: 18.41

Divi

Keittämällä vedessä tai liottamalla asetonissa

Gerbiili

Mutta entä meneekö insertti piloille ?
Powered by: Robitronic etc (Drift/Rally) and tamiya tlt-1 scale crawler

Divi

ei ainakaan keittämisessä pitäis mennä... Ja vanteetkin tulee vaan paremmiksi :mrgreen:  (Kromivanteet menee tosin aika rumaksi keitettäessä.)

Gerbiili

Kiitän. Pitää kokeilla :wink:
Powered by: Robitronic etc (Drift/Rally) and tamiya tlt-1 scale crawler

JK Nitro

Lainaus käyttäjältä: "Divi"Keittämällä vedessä tai liottamalla asetonissa

Eikös asetonissa häviä kumi, joka ei ollut toivottavaa?
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Spin

Itsekin pitäisi saada nyt nuo DirtBonzit pois tuhoutuneilta q6 vanteilta, ja sitten alkuperäiset pois vanteiltaan (mielellään vahingoittamatta näitä vanteita, kromiset vielä pirulainen). Vois sitten laittaa bonzit alkuperäisille vanteille. Ei vain oikein arvaa mennä keittämään :D. Varsinkaan kun ei ole kuin käyttökattiloita. Keittele sitten hernarit samassa kattilassa missä on renkaita liotellut  :mrgreen: .
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Divi

Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"Eikös asetonissa häviä kumi, joka ei ollut toivottavaa?
En ole tällaisesta kuullut. Tosin en ole kumpaakaan tapaa käyttänyt joten lukemisen ja kuulemisen perusteella tuon kirjotin. Joku asian todennut vois vaikka kertoa. :wink:

Spin: osta vaan uudet vanteet ni voit vielä ne vakiorenkaat heittää alle jos siltä tuntuu :!:

Spin

Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Spin: osta vaan uudet vanteet ni voit vielä ne vakiorenkaat heittää alle jos siltä tuntuu :!:

Näinkö mahtaa olla varastossa hobbylinnassa X:n vanteita :). Tai muita 17mm hexillä mille nuo sopisivat. Mutta ei huonompi vaihtoehto ois. Ajelen nyt originaaleilla tovin näillä näkymin. Pitää kurkata varastosaldoja :D.
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

JK Nitro

Lueskelin tovi sitten, oisko ollut rc car-lehdestä vinkkiosiosta, että esim. krossarin kuluneet renkaat saisi helposti pois juuri asetonilla. Ensin leikataan läheltä vannetta kumi irti, poistetaan foumi ja laitetaan asetoniin yöksi, aamulla pitäisi olla enää puhdas vanne jäljellä mustan nesteen seassa. Värit saattaa kyllä vanteessa muuttua.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Enigma

Mulla ois semmonen ongelma että auto sammuu ilmas. Hörppääkö se jostain ilmaa vai mikäs sen aiheuttaa? Milläs neulalla sitä ilmalentoa säädetään :D
Protech enigma xs

ultima123

Hei pitäis ehk iskari öljyt vaihtaa, diffi rasvata ja kuulalaakerit rasvata, niin mitä öljyä laitan? Minkä vahvuinen iskariöljy on sopivaa losi xxx?
Mitäs muita paikkoja pitäis öljytä autosta säännöllisesti? :roll:
Team Losi xxx

zhoop

Lainaus käyttäjältä: "ultima123"Hei pitäis ehk iskari öljyt vaihtaa, diffi rasvata ja kuulalaakerit rasvata, niin mitä öljyä laitan? Minkä vahvuinen iskariöljy on sopivaa losi xxx?
Mitäs muita paikkoja pitäis öljytä autosta säännöllisesti? :roll:

Jos oon ymmärtäny oikein niin iskariöljyjen jäykkyys pitäisi valita ajotavan ja maaston mukaan. Ei niinkään auton perusteella. Pehmeillä alustoilla löysempi öljy voi olla parempaa ja kovemmilla alustoilla jäykelmpi öljy. Tietysti se riippuu myös kuskista. Korjatkaa jos olen väärässä  :wink:
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

*HOKE*

Se on sinäänsä myös autokohtainen juttu, koska erilaiset öljyt toimivat eri autoissa eritavalla.

On olemassa hyviä perus setuppeja eri autoihin joilla autot toimivat erittäin hyvin radasta riippumatta. Loput säädöt tehdään sitten ratakohtaisesti ja mieltymysten mukaan, mutta tosiaan perus setupin voi autoon laittaa jolloin auto toimii kaikkialla ok.

Esimerkkeinä voisin sanoa polttiskrossiauton jossa oli sama säätö käytännössä kuskista ja radasta riippumatta aivan sama. Joskus saattoi takaiskareihin joutua vaihtamaan vitosen verran jäykempää tai löysempää öljyä.
Muuten siis iskarisetuppi oli aivan sama kuskista ja radasta riippumatta.

Siltikään en osaa tähän kysymykseen vastausta antaa, koska kyseisestä autosta kokemusta ei ole ollenkaan.

TTKoo

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Se on sinäänsä myös autokohtainen juttu, koska erilaiset öljyt toimivat eri autoissa eritavalla.

Ylläolevaan oikeastaan vain täydennyksenä se, että eri autoissa on erlaisia reiän kokoja iskarin männissä jne.... eli kyllä se todellakin vaikuttaa, niinkuin HOKE mainitsee.

Kokeilemalla ja kokemuksella tuon oppii.
Yleisimpiin autoihin on netissä löydettävissä kyllä setappeja, joista on hyvä jatkaa....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Se on sinäänsä myös autokohtainen juttu, koska erilaiset öljyt toimivat eri autoissa eritavalla.

Ylläolevaan oikeastaan vain täydennyksenä se, että eri autoissa on erlaisia reiän kokoja iskarin männissä jne.... eli kyllä se todellakin vaikuttaa

+ Tottakai jousitusgeometriat, autojen erilaiset painopisteet, tukivarsien pituudet... Oikeastaan kaikki asiat ratkaisevat autossa niin paljon että tosiaan vaikka olisikin iskarinmännissä samankokoiset reijät niin öljyt saattavat olla hyvinkin erilaiset eri autojen välillä.

Joten tosiaan tämän kysyjän kysymys oli aivan ok.
Joku joka osaa hänelle kertoa hyvän setupin, toivottavasti tulee sen kertomaan.  Ja se setuppi ei sitten toimi välttämättä ollenkaan jossain toisessa autossa.

tapsa92

Pääseekö Yokomo BD:llä kisoihin jos oon hionut tai porannut pienen palan hiilikuitua pois että saan noparin akkuliittimen kiinni akkuun?
- Tapsa

TTKoo

PÄÄSEE !

Kunhan se "pieni pala" ei ole keventänyt autoa alipainoiseksi.
1500 g ajokunnossa on minimipaino....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

tapsa92

Sellanen kysymys vielä, että onkos toi ihan turvallista puuhaa kun se osa on hiilikuitua, ja se hiilikuitupölyhän on vaarallista, että nyt mietityttää miten ton porauksen/hiomisen voi tehdä turvallisesti :|  :?:
- Tapsa

Divi

rätti naamalle ja hiomaan :mrgreen:  Et sä siihen kuole jos vähän käsille menee, ei kannata kylläkään hengittää sitä...

Boltsi

Ja jos mahdollista niin tee se ulkona, niin ei ole kämppä täynnä sitä hiomis rompetta...
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

tapsa92

Jos teen, niin teen ulkona... Pikkasen on vaan hankalaa koska pitäs olla hyvä suojaus :| Mites sitten kun on porattu/hiottu, pitääkö niille hiilikuituosan saumoille tehdä jotain ettei tule pölyä tms. :?:
- Tapsa

MattiM

Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"Jos teen, niin teen ulkona... Pikkasen on vaan hankalaa koska pitäs olla hyvä suojaus :| Mites sitten kun on porattu/hiottu, pitääkö niille hiilikuituosan saumoille tehdä jotain ettei tule pölyä tms. :?:
Jotain hengityssuodatinta pitää tosiaan käyttää, eikä käsineetkään varmaan haittaa. Hiomisen jälkeen kannattaa saumat puhdistaa pölystä ja sen jälkeen sulkea ne pikaliimalla. Kannattaa levitää pikaliimaa esim. vanupuikolla, jotta ei sotke alustaa niin helposti. Samalla varmaan kannattaa pyöristää alustan reunat jos et ole sitä jo tehnyt...

tapsa92

Juu, kiitos noista vinkeistä, käytän varmaankin myös sadetakkia kaiken varalta, eipä siitä haittaakaan ole :)
- Tapsa

Divi

tee nyt edes autotallisa se sitten ettei naapurit naura niin paljoa :mrgreen:

Hengitys suojain, sadetakki, viila... aikamoinen jedi :lol:

tapsa92

Juu, pitää ruveta jediks, ei tässä muu auta :lol:
- Tapsa

MarkusH

Off-topiccia sen verran että pitääkö paikkaansa että formuloiden jarrut ovat hiilikuitua? Ja että kuskit ovat usein hiilikuitupölyssä?

Henko

Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"Off-topiccia sen verran että pitääkö paikkaansa että formuloiden jarrut ovat hiilikuitua? Ja että kuskit ovat usein hiilikuitupölyssä?

Kyllä mä jotain juttua muistaakesin luin lehdestä, että jollain kuskilla odotettiin keuhkosyöpätuloksia, syynä juurikin jarrupöly. Tietenkään en muista, kuka kuski, enkä jarrun materiaalia :)

ballu

Lainaus käyttäjältä: "Divi"tee nyt edes autotallisa se sitten ettei naapurit naura niin paljoa :mrgreen:

Hengitys suojain, sadetakki, viila... aikamoinen jedi :lol:

eikun jediakatemiaan, vanha urli kyllä
http://www.kolumbus.fi/jedi.akatemia/

Jazza

Muistaakseni Mika Salo ainakin siitä valitti ja sillähän joku ongelma oli niiden keuhkojen kanssa.  :?
Traxxas Revo | RB TM323 | Futaba | Pro-Line

Juke-

Kuulin juttua että jotkut dremelöivät hiilikuitua kerhoilla ilman mitään suojaimii. Onko tässä mitään perää? Tympäsee kyllä olla samassa varikkotilassa jossa sitä leikataan. :|
joo o