Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Pienet kysymykset ja neuvot.

Aloittaja MarkusH, 20.11.04 - klo: 18.41

kristian

Tarkoituksena olisi viritellä vähän tuota vanhan polttis-Ultiman pakoputkistoa.

Minkälaisella aineella Pystyisi noita putkia yhdistelemään? Siis kohdassa, jossa valmis silikoniletkun pätkä ei käy. "Tuubista" tuleva silokoni kestää 75 asteen kuumuuden, joka ei ihan riitä. Entäs minkälaista teippiä tuollaiseen tulikuumaan kohtaan voisi pistää? ilmastointiteippi taitaapi tuossa kohdassa sulaa, eikö?...
jep jep

Shogunmarui

Lainaus käyttäjältä: "kristian"Tarkoituksena olisi viritellä vähän tuota vanhan polttis-Ultiman pakoputkistoa.

Minkälaisella aineella Pystyisi noita putkia yhdistelemään? Siis kohdassa, jossa valmis silikoniletkun pätkä ei käy. "Tuubista" tuleva silokoni kestää 75 asteen kuumuuden, joka ei ihan riitä. Entäs minkälaista teippiä tuollaiseen tulikuumaan kohtaan voisi pistää? ilmastointiteippi taitaapi tuossa kohdassa sulaa, eikö?...

Lasikuituvahvisteinen teippi voisi tuossa kestää  :)
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

FrzT

Mistäs mahdollisesti saisi ostettua 3mm paksua hiilikuitua levynä tai vähän suurempina paloina? Jos vielä pk seudulta saisi se olisi plussaa.
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

plissken_s

Miten olisi ihan vaan lämmönkestävä teippi? Alumiiniteippi tms...
Kyosho - Futaba - Novarossi

l150040

Minäpä vetäisen ihan jokerin pöytään. Miten olisi ihan oikeiden autojen pakoputkiin käytettävä korjausteippi. Olemassa on myös ihan tuubista puristettavaa tavaraa samaan tarkoitukseen.

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "kristian"Tarkoituksena olisi viritellä vähän tuota vanhan polttis-Ultiman pakoputkistoa.

Minkälaisella aineella Pystyisi noita putkia yhdistelemään? Siis kohdassa, jossa valmis silikoniletkun pätkä ei käy. "Tuubista" tuleva silokoni kestää 75 asteen kuumuuden, joka ei ihan riitä. Entäs minkälaista teippiä tuollaiseen tulikuumaan kohtaan voisi pistää? ilmastointiteippi taitaapi tuossa kohdassa sulaa, eikö?...

Silikoniletkua voit ostaa metritavarana Etolasta. Se on oikeestaan ainoa joka kestää, teipit ei kestä a) rasitusta b) kuumuutta. Tai sitten ehkä tuo Ari-Pekan ehdottama konsti.

kristian

Jooh. Voisipa tuota "metritavaraletkua" kattella. Kiitti vastauksista.
jep jep

Sakkeri91

Mistä/miten metanoli valmistetaan?

tomppa82

Parille RC-auton osalle olis suomenkieliset nimet haussa. Pikaisella selauksella niille ei ainakaan A-P:n sivujen sanastosta suomenkelisiä niille löytänyt:

1. Torque Control Spring
(mielestäni nimi viittäisi vääntöä säätävään jouseen, mutta mitään tuollaista en ainakaan A-p:n sivujen sanastosta siis löytänyt. Kyseessä sellainen Spurrin akselille tuleva jousi...)

2. Washer
(joku aluslevy tämä lienee, mutta onko virallisempaa nimeä? Belleville spring washer (lautasjousi) löytyy A-P:n sivuiltakin, mutta käsittääkseni kyse on kuitenkin eri osasta...)

3. Spacer
(Eräänlainen aluslevy tämälin, selvästi vaan paksumpi, kuin noi "Washerit"...)

Ja siis nämähän kaikki tulee samalle akselille Spurrin kanssa. Ja Asson polttiksista siis ainakin löytyvät, varmaan muiltakin valmistajilta....
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

jeejee

2. Washer

Shimmi/säätöprikka/aluslevy.

1. Torque Control Spring

Slipper gluthin jousi eli  päärattaan luistokytkimen säätö/kiristys jousi.

3.
Päärattaan paine levy(?)
Onko tuo siinä päärattaan keskellä vai nuo mitkä puristavat sitä?
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

tomppa82

Lainaus käyttäjältä: "jeejee"2. Washer

Shimmi/säätöprikka/aluslevy.

1. Torque Control Spring

Slipper gluthin jousi eli  päärattaan luistokytkimen säätö/kiristys jousi.

3.
Päärattaan paine levy(?)
Onko tuo siinä päärattaan keskellä vai nuo mitkä puristavat sitä?

Assossa ei kyllä purista itse pääratasta, vaan siihen päärattaan alle tulevaa levyä, johon pääratas kiinnittyy.

tuo Washer sitten varmaankin meinaa säätöprikkaa tai vastaavaa, ainakin tuossa mun GT:ssä ohjeen mukaan niitä tulis olla kaksi kapaletta. Ja juu, siis varmasti niitä kaksi olikin, ennen kuin hieman jouduin sitä purkaan jarrun tehottomuuden syyn selvittämiseksi... Noh koska joka tapauksessa pitää tilata pari osaa siihen muutenki, niin samallahan noikin saa tilattua...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

kristian

Vanhaa polttis ultimaa tossa kunnostelen. Tuli mieleen laittaa pakoputkisto ja löpö-tankki vähän eri paikkoihin, kun autossa alunperin.

Tuli kuitenkin vastaan sellanen tilanne, että se löpöletku, joka menee viripillistä tankkiin, on pituudeltaan n. 20-25cm.. kun tankki on sijoitettu auton perälle.

Mahtaakohan siis polttoaine kulkea sieltä pillistä takasin tankkiin, kun tuo kyoshon vakio kone (kokoa 15) ei ole mikään tehomylly, ja siten ei tuota kovaa painetta, ja sitten vielä kun se letku on niin pitkä...

Mielipiteitä.. tai koittamallakin tuo kai hoituu  :wink: ...
jep jep

Sami L

Pillistä ei mene polttoainetta tankkiin, ainoastaan painetta jolla polttoaine saadaan koneeseen.

Ilmoittamasi pituudet toimivat kyllä.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

kristian

Ihanko tosi  :o ...

Itse olen aina luullut, että pillistä myös palautuu palamatonta kaasuuntunuta-sublimoitunutta-löpö-ainesta  :P .

Tai siltä se on ainakin näyttänyt. No tulipa tuokin selväksi. Kitoss.
jep jep

Gerbiili

Milläs lähtee kopasta maalit pois pilaamatta sitä ? Ja pitäs jäädä kirkkaaksi myös. Ikkunamaskit päästi "vähän" valumajälkee ikkunoihin :mrgreen:
Powered by: Robitronic etc (Drift/Rally) and tamiya tlt-1 scale crawler

kristian

Jarruneste on kova sana maalinpoistossa. Levität kohtaan, annat seisoa muutaman tunnin, ja hinkkaat pois.
jep jep

Gerbiili

Meneekö sillä kori piloille ? jääkö kirkkaaksi ?
Powered by: Robitronic etc (Drift/Rally) and tamiya tlt-1 scale crawler

Äijä

Johnssonin joka kodin putkimiestä (kai muutkin merkit toimii?) on käytetty menestyksekkäästi vanteista poistamaan maalit. Luulisi toimivan myöskin koriin. Sopivan kokoseen astiaan kippaa sitä ja koppa perään ja antaa liota siellä muutama tunti tai vaikka koko vuorokausikin. Harjalla hinkkaa lopuksi maalit pois.

Ja litkutkin voi hyvillä mielin kipata homman päätteeks viemäriin.  :wink:
"Power is nothing, without control."

Gerbiili

Sori, mutta mun pitää vaan ikkunat puhistaa maalista :mrgreen: Kokeilen huomenna johonki lexan palaseen että millaseksi menee jarrunesteellä.
Powered by: Robitronic etc (Drift/Rally) and tamiya tlt-1 scale crawler

tomppa82

Lainaus käyttäjältä: Äijä - 15.04.07 - klo: 00.26
Johnssonin joka kodin putkimiestä (kai muutkin merkit toimii?) on käytetty menestyksekkäästi vanteista poistamaan maalit. Luulisi toimivan myöskin koriin. Sopivan kokoseen astiaan kippaa sitä ja koppa perään ja antaa liota siellä muutama tunti tai vaikka koko vuorokausikin. Harjalla hinkkaa lopuksi maalit pois.

Ja litkutkin voi hyvillä mielin kipata homman päätteeks viemäriin.  :wink:

Ja minä kun olen käsittäny, ettei tuo konsti tehoa maalatulle metallille, vaan ainoastaan elaksoidulle metallille värin poistoon.

Joskus meinaan autovahvistimien kuoria tehty metallinvärisiksi ja kiillotettu sitten. Maalatut on AINA maalit poistettu maalinpoistoaineella, kun viemärinavaaja-aine ei tehoa ja elaksoidut tuolla kuvaamallasi konstilla esim. tuolla joka kodin putkimiehellä tai jollain vastaavalla
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Divi


Äijä

Lainaus käyttäjältä: tomppa82 - 01.05.07 - klo: 14.07
Ja minä kun olen käsittäny, ettei tuo konsti tehoa maalatulle metallille, vaan ainoastaan elaksoidulle metallille värin poistoon.

Joskus meinaan autovahvistimien kuoria tehty metallinvärisiksi ja kiillotettu sitten. Maalatut on AINA maalit poistettu maalinpoistoaineella, kun viemärinavaaja-aine ei tehoa ja elaksoidut tuolla kuvaamallasi konstilla esim. tuolla joka kodin putkimiehellä tai jollain vastaavalla
Kuka tässä metallista on puhunut? Muovista irtoo ihan kivasti tolla...
"Power is nothing, without control."

HPI-man


Jose.92

Mistähän mahtaisi saada kaasuttimen kalvoa?
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Shogunmarui

#1314
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

Joonas.O

Shogun:
Jaa, millä perusteella tossa koneessa on V2 pääty? Siinä kun ei sellaista ole, jos huomasit. Joten siihen ei laiteta mitään V2 hiiliä!

HPI-man:
Koneeseen käy tuon malliset hiilet: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LX2433&P=7

Tuon mallisia hiiliä on saatavina monenlaisia, monella eri merkillä ja monena eri mallina.
Suurimmat eroavaisuudet ovat hopeapitoisuuden määrä ja kontaktipinnan kuviointi.

Varmasti paras hiili pihasuditteluun on ns. "hopeahiili", CS Powermax silver, tai vastaava http://www.medasec.com/do?action=group&id=32 .
|Sekanen Hamsteri Racing Manager|S-Grafix|

Täikampa

Kuinka monta kertaa hehkulaitteella voi käynnistää?

Narmer

Lainaus käyttäjältä: Täikampa - 01.10.07 - klo: 20.05
Kuinka monta kertaa hehkulaitteella voi käynnistää?


Yhdellä latauksella n. 15-20 kertaa.

MikaelY

#1318
-

MarkusH

GP:n 3700mAh kennolla käynnistelee enemmän=) Suosittelen!