Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR

Aloittaja Luigi54/vielä vanhempi, 08.09.16 - klo: 08.02

Luigi54/vielä vanhempi

Lainaus käyttäjältä: MonsTTer - 23.08.17 - klo: 22.53
Lainaus käyttäjältä: thomsva - 23.08.17 - klo: 22.37
FWD ja VTR luokkien painorajojen pudottaminen voisi myös melko paljon kannatusta. Säännöissä on edelleen 1425g. Olisiko syytä tuotakin korjata alaspäin ennen sisäkauden alkua?
Kannatetaan :cool:

Olisko 1350g ... sopiva ?????

:cool:  Barbie  :cool:
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

MonsTTer

Lainaus käyttäjältä: Luigi54/vielä vanhempi - 24.08.17 - klo: 07.41
Lainaus käyttäjältä: MonsTTer - 23.08.17 - klo: 22.53
Lainaus käyttäjältä: thomsva - 23.08.17 - klo: 22.37
FWD ja VTR luokkien painorajojen pudottaminen voisi myös melko paljon kannatusta. Säännöissä on edelleen 1425g. Olisiko syytä tuotakin korjata alaspäin ennen sisäkauden alkua?
Kannatetaan :cool:

Olisko 1350g ... sopiva ?????

:cool:  Barbie  :cool:
Olis.
(o\_!_/o)

ankku3


Pepess

#183
.

Luigi54/vielä vanhempi

#184
Jees , tällä hetkellä on kisajärjestäjiä ilmoittautunut seuraavasti:

Äänekoski   ; Cup I  , 14.10.2017
Kouvola  ;  Cup II  18. tai 19.11. 2017
Rauma    ; Cup III   la 20.1.2018
Joensuu  ;  Cup IV  la 3.3.2018   la 10.3.2018
Raisio     ;  Cup V , ~ la 31.3 (Pääsiäisviikonloppu) alustavasti

Näillä mennään alustavasti ......


:cool:  Barbie  :cool:
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

macman

Kyllä Raumalla pitäisi olla ajopaikka talvella. Vuokrasoppari kirjoitellaan ensikuussa.
Helmikuussa 10.2 pitäisi olla 12TrackTour kisat näillä näkymin.

macman

Sen verran mielipidettä olis että viisi kisaa olis hyvä maksimi tähän talveen vai mitä mieltä muut ovat? Viime vuoden kisakalenteri oli tosi hyvä. Kisat olivat tasaisesti ympäri Suomea ja sopivin välein.

Luigi54/vielä vanhempi

OK.
Näistä aletaan sit vääntämään kalenteria ......
Kiitos tiedosta Macille !!!!

:cool:  Barbie  :cool:
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

FLANA64

VTR sääntöjä vois koittaa helpottaa. Kori PITÄÄ olla VTR mutta muuten vois olla helpompaa. Tää olis tosi hieno luokka, mutta ei huvita ajaa kun ei saa edes A finaalia täyteen.
Korisääntö ennallaan. Välitykset ennallaan ja koneen kv about sama mikä on nytkin, mutta muuten vapaa kone. Renkaat vapaat.
Kyllä noilla VTR renkaillakin sai kaatopidon. Piti vaan olla tarkkana miten rengas kuluu.
Levyrengas on tyhmä VTRssä, mutta jos se tuo edes pari kuskia lisää niin se on vaan plussaa.
Kiristetään sitten sääntöjä kun on C finaalikin kisoissa.
T Petteri Langenoja

tvih

Joo, sitä voi miettiä että onko tiukoista säännöistä kiinni pitämisessä järkeä, jos se osaltaan auttaa tappamaan koko luokan?

Pepess

#190
.

pitsinki

Mini M-03x4+muutama muu

Pepess

#192
.

tvih

Hmm, eli ois viis viikkoo ja rapiat aikaa saada auto hommattua ja kasaan että vois nolata ittensä Äänekoskella (ja ehkä sitten Riihimäelläkin)... :grin:

tvih

Ei kenelläkään enempää kommenttia tohon VTR-tilanteeseen? Ittee kyllä se edelleen kiinnostais tuon compin lisäksi, mutta olis kyllä kummasti helpompaa löytää mieleiset ja omaan budjettiin sopivat komponentit sillä vapaalla 17.5t (tai mikä ettei hitaammallakin?) moottorilla ja vaikka vapailla renkaillakin kuten Petteri ehdotti. LRP:n moottorikin hävis Hobbylinnasta, oli siellä kesällä hyvään hintaan mutta ei silloin silti budjetti taipunut siihen kun meni short course-hommeleihin rahat. Joten sallittuja moottoreita on taas vaikea löytää (ja järkevään hintaan). Jos esim. ostasin vaikka TT-02 Porschen ni helpottas kummasti jos ei tarttis muuta ku heittää siihen vaikka esimerkiks TrackStarin 17.5t combo ja eikun menoks (vakiorenkailla).

MonsTTer

Sen verran voin sanoa, että itse olen ottanut ensimetrit vtr:ää TT-01 ja siitä ei oikein meinannu tulla mitään. Ei oikein tommonen kapea muovipulkka oo tehty kovalle pidolle :shocked:

P.S. Etuveto on huomattavasti helpompi luokka, kuin VTR ja Sakura ei paljon maksa... :wink:

#49
(o\_!_/o)

tvih

Nooh, kuten sanottua se oli vain esimerkki, vähän parempiakin touring-runkojahan kyllä saa edullisestikin. Hobbykingillä olis esim. tuo Turnigy TD10-neliveto, joka on uudelleenbrändätty Sakura Zero S, alle 70€. Ja kuulemma varsin hyvä menopeli. Tulis melkoisesti halvemmaksi kuin comppiauto varsinkin jos moottori olis vapaa.

VTR:ssä vaan just houkuttaa tuo vintage-lookki. FWD:n korilistalla aika vähissä nuo kiinnostavat. Sielläkin lähinnä Porsche (vaikka onkin ankeampi kuin vintage-Porsche)... aina näitä etuveto-Porscheja, aijai :wink: Korien kanssa tosin tahtoo muutenkin olla onroad-puolella tuo että tarttis aina tilailla milloin mistäkin maailmalta että sais haluamansa.

Mutta justiinsa jos miettii että FWD-luokkaankin kelpaa vapaa 17.5t, niin mikä siinä VTR:ssä on niin spesiaalia että siihen ei? :huh: Ei kai sen ongelmia pitäis aiheuttaa yhdessä jos ei toisessakaan. Vakiorenkaat - jos siis alustan ostaa jossa moiset mukana tulee - toki menis uusiksi FWD:ssäkin jos täysien sääntöjen mukaan menee. Tuossa Ratamestari-sarjassa menis näin aloittelijana varmaan vakioillakin.

Tuli mieleen myös että jos moottori ois VTR:ssä vapaa, niin periaatteessahan samalla etuvetorungolla menis sekä FWD että VTR renkaat ja kori vaihtamalla. Toki voin kuvitella että VTR:ssä tulis turpaan etuvedolla nelivetoja vastaan kisatessa.

Pepess

#197
.

tvih

#198
Tällä hetkellähän en ole metriäkään ajanut onroad-autoilla, että sikäli varsin aloittelija :grin: Ei sillä että offroadissakaan mikään osaaja olisin. Jos nyt jonkun mieluisan auton saan kasaan edes johonkin luokkaan niin kyllähän sitä sinne Riihimäelle kiinnostaisi lähteä, jos saan vielä kyydinkin pummattua :wink:

Tuommoinen TD10-pohjainen vaikka sillä Turnigyn 17.5t-koneella varustettu auto se varmaan edullisin "kilpailukykyinen" (verraten just johonkin perus-TT-02:een) lähtökohta olisi rookie- ja/tai stanu-luokkaan (optimistisesti ajatellen että sillä sitten saisi ihan VTR:ääkin tulevaisuudessa ajaa...).

Tässä pikaisesti FWD-sarjaan sopivia rakennussarjoja katselin että niitä ei hirveästi näytä olevan? Taitaa melkein saatavuus pitkälti rajoittua noihin Tamiyan FF-sarjalaisiin ja Sakura FF:ään?

FLANA64

Hienoa, että joustoa on löytynyt noihin luokkiin. Valitettavaa vaan, että 22.10 olen ulkomailla joten ei kerkee noihin kisoihin.
Meillä on Xrayn T3 ja T4 autot VTR:ssä. Molemmat ostettu täältä RC10:stä käytettynä. Kannattaa tota myyntipalstaa seurata. Pienellä säkällä sieltä saa hyvän alustan noin 200 € hintaan. Tuo T3 on jo vähän vanha eikä ehkä ihan voittaja-auto, mutta silläkin kerkee. Varaosia ei noihin ole mennyt oikein mitään.

-Petsku-

Mulla on tuola myynti osiossa myynnis rullaava Xray T4 2104 auto, mutta jos joku haluaa ostaa sen VTR luokkaan niin voin kasata siitä VTR auton. Löytyy VTR säännön mukainen moottori, servo, 0-ennakko säädin, käytetyt VTR renkaat ja käytettyjä tai käyttämättömiä koreja.

macman

VTR sääntöjä muutettiin jo keväällä löysempää suuntaan VTR kuskien pyynnöstä. Eli siinä vapaa 17.5T kone. Tätä ja muutamaa muutakaan sääntö muutosta ei kukaan ole päivittänyt kerhokisat nettisivulle. Sain Ruusperilta eilen tunnukset ja koetan ensiviikolla päivittää säännöt ajantasalle.

tvih

Okei, no se on hyvä. Muistan että tästä jonkin verran oli sitä vanhaa keskustelua tuolla VTR-10-ketjussa, mutta varsinaista päätöstä ei sielläkään. Pääasia tietysti että se on tehty. Olisko vielä ennakkotietona mahdollista saada tietää muuttuiko rengassääntö?

macman

Rengassääntö ei muutu näillä näkymin mitenkään. Jos Hpin renkaan saatavuus muuttuu niin sitten istutaan pöydän viereen miettimään. Tällä hetkellä prolinen rengasta ei näytä olevan missään myynnissä.

MonsTTer

(o\_!_/o)

macman

Okei eli nyt sitä löytyy. Oliskohan järkevää laittaa molempien valmistajien vintage renkaat sallituiksi?

MonsTTer

Onko tuo FWD painonpudotus lyöty lukkoon?
(o\_!_/o)

macman

Mitä tuossa nyt lueskelin tätä keskustelua niin ainakin se sai kannatusta. Laitan minimi painon etuvedossa 1350g
Se että onko Vtr:ssä kovinkaan paljon tarvetta painon laskuun onkin jo eri juttu ? Ainakin joskus kun itselläni oli vtr auto niin siihen ei tarvinnut lisätä kuin muutama kymmenen grammaa niin se oli jo riittävän painava. VTR Kori ja renkaat painaa sen verran normi turisti renkaisiin ja koreihin nähden enemmän. Mutta miten on nykyään? 

Luigi54/vielä vanhempi

Ehdotan kisakalenteriin seuraavia päivämääriä :

18. - 19. 11 . 2018  Matto Cup II   , Kouvola (olemme allekirjoittaneet hallin vuokrasopimuksen !!)

20. - 21. 1 . 2018   Matto Cup ?     Rauma , Eurajoki

Toivon muiltakin päivämääriä .......

:cool:  Barbie  :cool:     
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

macman

Hep ! Voidaan puoltaa  :grin:

Eurajoella kisa on ainakin yksipäiväinen ja kisapäivä olisi
Lauantai 20.1.2018