Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kaksi poltettua harjatonta säädintä ?

Aloittaja Idlz, 05.10.16 - klo: 20.00

Idlz

120A säätimet paloivat, viimisin kesti n 1min.
Voiko syynä olla etten kalibroinut säädintä lähettimelle ?
Voiko se aihettaa säätimen ylikuormituksen ?
Moottori 6.5t, akku 2S LiPo
Säädin ZTW ja TSKY
Säätimet olleet käytettyjä ja toimineet moitteetta edellisella omistajalla/lähettimellä

Apua kaivataan ennenkuin ostan kokonaan uuden säätimen.

Testikuski

Voi olla myös viallinen moottori/sensori.
Ospa Rc

Idlz

Koitettu myös toisella moottorilla, ei eloa. Moottori vinkuu ja rutisee, toisella säätimellä ei sitäkään.
Lähinnä tässä meitityttää että mikä säätimen voi rikkoa jos kuitenkin 120A ja vain 2S lipo 5000mAh

goos

Lainaus käyttäjältä: Idlz - 05.10.16 - klo: 20.10
Koitettu myös toisella moottorilla, ei eloa. Moottori vinkuu ja rutisee, toisella säätimellä ei sitäkään.
Lähinnä tässä meitityttää että mikä säätimen voi rikkoa jos kuitenkin 120A ja vain 2S lipo 5000mAh

Jos sensori on rikki se rikkoo säätimen laakista, ei siinä ehdi sanoa kissaa edes jos painaa kaasun pohjaan. Tämä ei kato ampeereja tai mitään, se vaan rikkoo säätimen.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Idlz

Voiko sensorin testata tms ?
Tuo toinen säädin joka toimi minuutin, niin ajoin sensorin johdin irti.

Mölli

Moottori vaan äkkiä vaihtoon. Vialliset moottorit ovat savustaneet lukemattomia säätimiä itselläni ja lähipiirissä.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Testikuski

Lainaus käyttäjältä: Idlz - 05.10.16 - klo: 20.10
Koitettu myös toisella moottorilla, ei eloa. Moottori vinkuu ja rutisee, toisella säätimellä ei sitäkään.
Lähinnä tässä meitityttää että mikä säätimen voi rikkoa jos kuitenkin 120A ja vain 2S lipo 5000mAh

Tätä juuri tarkoitin, että vaikka laitat uuden säätimen voi mahdollinen viallinen moottori särkeä sen.
Ospa Rc

ylikar-h

Onkos tälläinen, että vioittunut moottori hajottaa säätimen, kuinka yleistä ?
Minulla mennyt muutama moottori, mutta säädin aina pysynyt ehjänä.
Liekö ollut hyvää tuuria ?

transewaves

Lainaus käyttäjältä: ylikar-h - 06.10.16 - klo: 07.51
Onkos tälläinen, että vioittunut moottori hajottaa säätimen, kuinka yleistä ?
Minulla mennyt muutama moottori, mutta säädin aina pysynyt ehjänä.
Liekö ollut hyvää tuuria ?
Samaa ihmettelin,pari mosaa mennyt mutta ei yhtään noppaa.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

jon.lindgren

Ei se onneksi ole yleistä.
Yhden tapauksen tiedän missä meni kaksi säädintä...
Toimi ihan hyvin jonkin aikaa ja sitten pimeni. Uusi säädin ja sama homma.
Mitään muuta syytä ei keksitty, kun moottori. Ei testailtu enempää...

xsaara1

Mulla tuli 1:8 autossa noparista voimasavut ulos, eli 4s vehkeestä...Pikku riskillä uusi nopari (samanlainen) kiinni ja menoksi...Yksi kisa ja muutama päivä reeniä ajettu sen jälkeen ja savut on pysynyt sisällä...Eli vähän jäi arvoitukseksi, mikä nopariin iski...Mutta annan kyllä äänen kanssa vialliselle moottorille, jos heti noparin suhauttaa...
xray xb4 17, Agama A215 sve