Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper ST

Aloittaja Joona H, 11.12.04 - klo: 17.39

Ilmari_S

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 31.08.07 - klo: 12.58
Lainaus käyttäjältä: pieto - 31.08.07 - klo: 12.33
Oisko autosta mitään videota?? Kiinnostais nähdä miten liikkuu....   :police:

Kuvasta päätellen sähköt puuttuu joten tuolla ei ihan vielä ajeta...
Nii ja mihin ne sit tunkis? :)
Huehue

jjtp

#241
Lainaus käyttäjältä: Niko - 31.08.07 - klo: 12.51
RTR vakiojäykkärit ovat valettua alumiinia, niitä näyttää menevän. Eiköhän kestä PRO:n CNC versiot paremmin.
ok! täytyy tilailla pro jäykkärit sulta kun autot ja osat saapuvat maahan!
toi kinuski valu alu on jotaa ihme seosta,länsimaalainen valualumiinihan on muuten alumiineista kalleina myytäessä romikseen.
noi katkesivat varmaan kun työmaalla käytin nosturin tukijalkaa hyppyrinä  :grin:
tai jos ostaisi st pro:n emännälle synttärilahjaksi,menisiköhän lusikat jakoon!?  :evil:

jjtp

LainaaNii ja mihin ne sit tunkis? :)
kyllä ne sinne menee kun käyttää mielikuvitusta  :evil:,ohjaus servon pukit tehty alumiinista viellä vähän viimeistelen jyrsimellä.
ohjaus servo tulee pystyyn etu kardaanin oikealle puolelle,servon säästäjältä on sektorivarsi pyöräytetty 180 astetta.
ohjaus servon varsi osoittaa vasemmalle kohti orggis tankkia jota joutuu siirtämään pyräyttämällä tankin etukiinikettä muutaman millin.
kaasuservon pukkeja en ole kerennyt viellä sahata/jyrsiä idea kiinityksestä kyllä muhii jo nupissa  :roll:.

Niko

Lainaus käyttäjältä: jjtp - 31.08.07 - klo: 13.09
Lainaus käyttäjältä: Niko - 31.08.07 - klo: 12.51
RTR vakiojäykkärit ovat valettua alumiinia, niitä näyttää menevän. Eiköhän kestä PRO:n CNC versiot paremmin.
ok! täytyy tilailla pro jäykkärit sulta kun autot ja osat saapuvat maahan!
toi kinuski valu alu on jotaa ihme seosta,länsimaalainen valualumiinihan on muuten alumiineista kalleina myytäessä romikseen.
noi katkesivat varmaan kun työmaalla käytin nosturin tukijalkaa hyppyrinä  :grin:
tai jos ostaisi st pro:n emännälle synttärilahjaksi,menisiköhän lusikat jakoon!?  :evil:


Siitä voi aamupalapöydäs tulla sanomista :D
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

jjtp

#244
Lainaa
Siitä voi aamupalapöydäs tulla sanomista :D
ajettava karkuun ettei kopauta puurokauhalla  :wink:



muutama kuva asennuksista,osa vain linkkinä jos jollain hidas netti yhteys:


http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/jjtp-hobaosttwin002.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/jjtp-hobaosttwin003.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/jjtp-hobaosttwin004.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/jjtp-hobaosttwin005.jpg
kaasuservolle tehtävä lämpösuoja ettei äänenvaimennin kuumenna sitä.
ai niin ja moottori pukin alimmainen "jäähdytysripa" piti jyrsiä pois, ettei pohjalevyn taivutus
kiusaa ulommaisen pukin kiinnitysta pohjalevyyn.


Duster1

Hurja peli tulossa, jos vaan saa nipussa pysymään.

Mutta oma kysymykseni kuuluu, että mikähän olisi hyvä ja kestävä vauhtipyörä?
Pitäis olla iso halkaisijaltaan, koska käytän mini starttiboksia.

Nykyinen on tuo purppuran värinen alumiininen, mutta siitä on jo 2 gallonan jälkeen kulunut uritusta niin paljon, että välillä vaikea käynnistää koska luistaa vaan tyhjää.

mikä on Compak kytkimen vauhtipyörän halkaisija?
Axial SCX 10 TR

jjtp

#246
Lainaa
Hurja peli tulossa, jos vaan saa nipussa pysymään.
sehän on selvä ettei tämmöset viritykset ehjää päivää nää  :cheesy: ,no on tämä ainakin halpa kokeilu mac .28 pannuilla.
jos tuntuu ettei oikein mene  :tongue: niin nikolta pari kappaletta o.s .28zx tilaukseen  :cool:
nää mun väsäilyt nyt on välillä vähän älyvapaita  :cheesy:,viimekesänä kun oltii likan kanssa crosseilla ajelemassa
(likalla 110cc kinuski nelari)pako putki tärisi poikki jonka jälkeen kulki huonosti!.
no likka erehty sanoo että iskä tää ei oikeen mene.
no mitäs tohon voi muuta vastata kun kohta menee :),päästiin pois ajelu reissulta pulttasin pyörään 250cc pannun.
hauskinta hommassa kun crossista löytyy 4 pykälää eteen ja pakki  :shocked: (mönkkärin pannu)
lähetettiin me kaverin kanssa kiinaan kuvat tavaran toimittajalle että ne dird biket tämmösiä täälläpäin
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/jjtp-dirdbike250cc%20018.jpg
tuolta saattaa löytyä kuvia ajankuluksi tehdyistä puuhasteluista:
http://static.petrisimolin.com/gallery/index.php?action=view&ken=jjtp&lite=1

Niko

Ultimate racing Compak vauhtipyörän halkaisija on 35 mm. Jos sulla on se purplen värinen vauhtipyörä, se on Hyper 7 versio ja halkaisijaltaan 38mm.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

JariV

Tossa mun ST:n tänhetkinen tila ton OS:n moottorin ja helyjen kanssa:



Just joo.

JariV

jjtp; otetaaks jossain pikku "tapaaminen" laitteiden kanssa ku ollaan saatu valmiiks?  :grin:

Saattaa siinä skeida vaihtaa paikkaa ku renkaitten alle joutuu...
Just joo.

Duster1

Lainaus käyttäjältä: Niko - 10.09.07 - klo: 15.38
Ultimate racing Compak vauhtipyörän halkaisija on 35 mm. Jos sulla on se purplen värinen vauhtipyörä, se on Hyper 7 versio ja halkaisijaltaan 38mm.

Juuri tuo mulla on.
Pitää yrittää taistella tuon kanssa tai sitten uritusta itse tekemään, mutta sitten on vaarana starttipyörän liika kuluminen jos ei kunnolla onnistu urat.
Axial SCX 10 TR

jjtp

Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 10.09.07 - klo: 22.39
Pitää yrittää taistella tuon kanssa tai sitten uritusta itse tekemään, mutta sitten on vaarana starttipyörän liika kuluminen jos ei kunnolla onnistu urat.
viet vauhtipyörän jollekkin sorviin karhentaa sen sellaisella terällä millä tehdään esin painonnosto tankoon karhennus.

jjtp

#252
Lainaus käyttäjältä: JariV - 10.09.07 - klo: 22.28
jjtp; otetaaks jossain pikku "tapaaminen" laitteiden kanssa ku ollaan saatu valmiiks?  :grin:
hui sulla liian rakenneltu! :shocked:,mun pitää löytää jostakin pari remmi kompuraa etta kehtaa lähteä
samaan aikaan ajelemaan  :evil:

JariV

LIIAN RAKENNELTU ?????????  :grin: :grin: :grin:

Vvai nin, ähä ähä; eet uskalla...

Ni kulkiks toi tuplamopo mihkää?  :grin:
Just joo.

jjtp

Lainaa
Ni kulkiks toi tuplamopo mihkää?  :grin:
savut on viellä ottamatta,ei ole kytkin osia odottelen että ultimaten kamat saapuu maahan!

JariV

Duoda duoda,

mikä on ton Ultimaten kytkimen taika? Onks se perinteinen jousikygä vai onko siinä jotain samanlaisuuttaa ku mitä on esim. SPM:n kytkimessä joa on täysin portaattomasti säädttävä?

Vai onk toi vaan jokin viimeseen asti kilpailuissa paikalleen hierottu kytkin? Kertokaa joku tosta? Mikä tekee Ultimatesta ultimaattisen?
Just joo.

CluBBaH

Omasta mielestä ultimate on vaan niin älyttömän varma kytkin. Hintalaatu suhde on kyllä kohdallaan.
Edit: Niin , ja ihan perinteinen jousisysteemi. ehkä juuri siksi kaikkein toimivin  :grin:
XRAY 808 2009 Spec |

jjtp

#257
tossa nikon sivuilta pongattu kuva,st omalla vauhtipyörällä ei pysty käyttämään startti boxia haen myös tota kestävyyttä hieman lisää
lisäksi toimii O.S.Max 28XZ moottorin kanssa.
tosin onhan mac .28 voimaa  :p http://www.rcparts.com.au/shopfront/catalog/product_info.php?products_id=1287&osCsid=1c1f5b3ea36301795a08625af38187a9
ei mä tykkään kyllä ton mach kaasarista kyn löytyy keskineula mitä ei kaikissa halpis koneissa ole.

*HOKE*

Ultimatesta tekee hyvän se että ensinnäkään sitä ei tarvitse kasata.
Eli vauhtipyörässä on itsessään ura kytkinjousille.
Erittäin helppo ja nopea huollettava.
Vauhtipyörä on myös hieman painavampi kuin monet tyypilliset, eli tyhjäkäynti on varmempaa.
Kytkin ottaa erittäin pehmeästi ja voi sanoa lähes portaattomasti kiinni.
Itse ajan  millisillä jousilla koska tykkään että kytkin ottaa jo aivan alakierroksilta kiinni.
On saatavilla myös paksummilla 1.1 jousilla jolloin kytkin ottaa tietysti hieman ylempää kiinni.
Omaan makuun vaan tosiaan tuo alempaa ottava on parempi... ei tunne ollenkaan nykäsyä kun kytkin tarraa.
Toisin kuin lähes kaikissa muissa joita olen kokeillut.

Kytkinpalat ovat myös erittäin kestävät.
Itse kuoppasin pari kisaa taaksepäin ikivanhan Ultimate kytkimen jolla oli ajettu yli vuosi... Noin 20 gallonaa.
Muuten olisi kytkin vieläkin mennyt, mutta yksi jousista tuppas katkeemaan niin vaihdoin kokonaan uuden.

Toisinsanoen hintalaatusuhteeltaan aivan naurettavan hyvä kytkin.

jjtp

tänään tuli futaba 3pm 2,4 ghz radio,nyt pitäisi keksiä jostakin sopivan pieni vastari laatikko
tilaa alkaa olla st:ssä aika niukasti.
tossa hobao 27mhz ja futaba 2,4 gikanen vastari vierekkäin 

*HOKE*

Miksi muuttamaan vastarikoteloa??
Laita mielummin vastarin seuraksi lipo.
Mahtuu helposti samaan koteloon.

CluBBaH

Onkos hoke katellu noita aikasempia kuvia ? , livenä kun katoin niin tosiaan alkaa olee st:n runko tarkkaan käytetty  :lol:
XRAY 808 2009 Spec |

jjtp

#262
joo osa "sovittelu" kuvista karkas jo tonne aikaisempiin löpinöihin eli 8 sivulle.
http://rc10.fi/index.php?topic=9849.210
joo toi lipo akku tulee varmaan kyllä ajankohtaiseksi myös jos tuntuu että alkaa käydä tila ahtaaksi ettei
humppi ta "pötkö" mahdu.
noi lipo hommelit on mulle tuntematonta aluetta en ole kerennyt lukea edes mitään löpinöitä niistä,
mun laturissa on kyllä lataus valmius niille.

*HOKE*

Ai kappas :D

No mutta jokatapauksessa lipoa suosittelen, koska se mahdollistaa pienemmän tilankäytön.

jjtp

mitä lipo akkua ootte käyttänyt vastari akkuna?,entäpä lähetin akkuna? tohon 3pm 2,4 ghz näyttäis olevan mahdollista
laittaa kasattu akku paketti.
st rtr radiossa ärsytti kun 1,2v aa kennot välillä hävitti kontaktin ja lähettimen sähköt katos piti kopauttaa
kämmentä vasten ja toivoa että power valo syttyy  :sad:

JariV

#265
No tuli sitten tänään ajettua ekaa kertaa tolla omalla ST:llä tällä nykysellä motilla.

Hyvin toimi tollanen liian rakennettu vehe, mut sitten antautu jäähdytyspuhaltimen laakerointi ja sen jälkeen keskidiffi meni p*skaks. Ja jotain muutakin pientä, mutta lähinnä pultteja tippu.

Kaiken kaikkiaan oli todella makee juttu, laite kulkee aivan törkeesti.  :grin: :grin: :grin:
Just joo.

Mika R

makeeta! Täytyis päästä näkee..

jjtp

#267
mikä hajos keski diffistä?,menikö rattaat vai jopa spurri irtosi?
mulla on lukotettu keski diffi itse sorvatulla lukolla,täytyy koettaa tehdä seuraavasta versiosta kaksi/risti tappinen.
tossa kuva kaupallisesta versiosta:

JariV

Miten tollanen lukko toimii?

En mä eilisiltana kerenny enää purkaa sitä diffiä, mutta sisäinen vika siellä on, roiskas litkutkin pihalle. Epäilen että muovinen diffikuori meni entiseks.

Ja juu, alumiiniset Hyper ST Pro:n 6-rattaiset diffit (eteen, keskelle ja taakse) on jo tilattu, mutta Niko ei oo vielä ilmoittanut että ne olis tullu sille jo ja lähetetty mulle.

Toi voimansiirron antautuminen nyt oli tosin täysin odotettavissakin noilla vakiokilkkeillä. Mutta kyllä oli ihan pimeen hauska eilisilta, vaikka gamaa hajos  :grin: :grin:
Just joo.

MarkoL

Aika moni offipalstalla vaikuttava on näköjään sekaantunut rc-vehkeisiinkin.

Marko
Kyosho: ST-R(R) brushless, XL Mad Force RB TM728, Rock Force, Blizzard EP, Tamiya: Wild Willy 2, Clod Buster/Bullhead. Vintage: Tamiyat Clod Buster, Blackfoot sekä Marui Big Bear