Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper ST

Aloittaja Joona H, 11.12.04 - klo: 17.39

jjtp

#270
Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 13.09.07 - klo: 11.17
Aika moni offipalstalla vaikuttava on näköjään sekaantunut rc-vehkeisiinkin.
no joo viimekesä meni mönkkäreiden kanssa,tää kesä näköjään rc autojen ja veneiden kanssa leikkiessä.
joo jariv kandee noilla sun tehoilla ehkä harkita jos siihen spideriin laittaa kovemmat pultit,esim rosteriset tai 10.9kovuudeltaan olevat täytyy selvittää kumpina löytyy.
tossa pari kuvaa hämähäkki diffistä,huomaa että pääratas on 6 pulttinen ja pultit tai siis noi ruuvit kulkee läpi eli ovat n 20 mm pitkiä!




JariV

Onks toi ST Pro:n diffi vai mikä?

Jos ei ST niin kenen tekemä toi on? Mist voi ostaa jos Nikolta ei jostain syystä saisikaan tilaamiani?
Just joo.

jjtp

kyllä toi on hobao spider diffi,ollut hyper 7 autossa nyt menossa kiinni hyper 8 autoon.(kuva napattu tänään CLuBBaH eli jonilla käydessä)
toihan sopii myös käsittääkseni st pulttaa kiinni,nyt lähettävä töihin iltaan!

Duster1

Mutta eikös noissa crossien diffeissä ole erikokoinen iso ratas?
Axial SCX 10 TR

JariV

Joo.

ST:n spurri on 52:nen ja krossin ilmesesti se normi 46. Etu- ja takatasauspyörästöjen isot lautaset on yleensä kummassakin samat, tosin krosseissa on sitten 13 piikkinen pinjoni kun truggyssa 11 piikkinen.
Just joo.

jjtp

niko saiko noita spideriin käyviä rattaita 46,47,48,52 kokoisina niinkuin 4 pultti kiinityksellä olevia?
vai mitkä on ratas vaihtoehdot?

jjtp

Lainaus käyttäjältä: JariV - 13.09.07 - klo: 10.22
Miten tollanen lukko toimii?
ne diffin isompien rattaiden alla olevat tapit tulee noihin lukon päissä oleviin lokosiin,ja tossa keskellä olevaan
reikään tulee tappi joka lukitsee ton diffin kuoreen.
auto kääntyi ajossa mielestäni ihan ok,ainoa vain että etu/taka jarrujen painotusta ei pysty säätämään :embarrassed:
kun diffi on 100% lukossa.

JariV

Kiitti.

Tolleen mä arvelinkin. Eli toi ei oo varsinainen lukko, vaan tasauspyörästö muutetaan tolla kikkaleella vaan kiinteäksi, eli toi on kemppilukko, vaikkei se oo kemppiä nähnykkään. Ei oo mun juttu siis.
Just joo.

jjtp

#278
auton kääntyvyydelle en huomannut tosta 100% kokeilusta haittaa,ajoin asfaltilla sekä hiekkakuopalla.
ainoa haitta on kardaani jarrullisessa rc autossa tosiaankin se etu/taka jarru painotuksen puuttuminen.
1:1 offipeleihin mä en edes kelpuuta tasauspyörästöllä olevaa jakolaatikkoa kaikki 6 offiautoa/projektia on kovalla
askilla ilman keski tasauspyörästöä.

JariV

Tossa mun ST:n nykytila. Tosin nyt on keskidiffi p*skana ja jotain muutakin pientä meni rikki toissailtaisessa kokeilussa. Harmi vaan ettei noissa lentokonetankeissa oo mitään kiinnityskorvia joten joutu koteloimaan sen tollasella kauheen näkösellä reikälevyllä.

Pikatankkausnipan pistin takasiipeen keskelle, ei tartte availla tankin korkkia ollenkaan, kätevä juttu.

Just joo.

Mika R

sairas peli.. mahtuuko kori nyt enää ollenkaan?
onko tuuletin mekaaninen vai sähköllä? huomasit varmaan että nelarit tarvii hyvä jäähdytyksen, etenkin lentsikka versiot...

tuu hakee multa melkein gallona heli 25% p-ainetta tohon jos haluut (tai voin tuoda huomenna lavankoon), saat jollain nimellishinnalla, siinä on lämpöä alentavia aineita ja venttiilit pysyy kiiltävinä eikä karstoitu kuten auto p-aineilla...

treideasin sen oman nelarini yhdelle harrastajalle ulkomailla joten p-aineet jäi tarpettomaksi.....

JariV

#281
Kiitos Mika  :grin:

No mä oon käyttäny ton kanssa 25% helinitroa. Tosin toi vempele imee kyllä tota fuilii aika rajusti... toi tankki on 480ml. OS ilmoittaa moottorin käyttöohjekirjassa että 400ml tankki tarjoo lentokonekäytössä noin 10min käyttöajan. Flekti on mekaaninen, se ottaa käyttövoimansa tosta vauhtipyörän uloimmasta reunasta ja pyörii siipiprofiilien takia juuri päinvastoin kuin moottori. Senkin laakerointi tuli jo korjattua.

Tuun huomenna Lavankoon kattelemaan kisoja kyllä. Ota sinne mukaan. Mitäs siitä pitäs sit maksaa? 10e? Vai mikä on nimellishinta?

Mulla on vanhakoppasen Eskortin 1/10 koppa tohon jo sovitettu ja kokonsa puolesta sopii ku nenä päähän isonnetuilla pyöränaukoilla. Maalattu ja tarroitettukin jo. Ainoostaan ilmanputsarille piti takaikkunaan tehdä pieni kevennysreikä, koska muuten se olis maannut suoraan pakoputkee vasten kun koppa on paikallaan.

Voi olla että täytyy ite hitsata tohon ohuesta rosterilevystä matalammalle sijoittuva tankki että sais painopistettä alennettua. Ja pääsis tosta hirveen näkösestä reikälevystä eroon.  :angry:
Just joo.

Mika R

Jotain sellasta, ei enempää ainakaan. Otetaan mukaan.

No sehän on hienoa että koppakin löytyy.
Näyttää kyllä vakuuttavalta, etenkin toi kytkinosasto on hieno.

Kulutus on tosiaan hurja. Mieti vielä jos voisi polttoainetankisto jakaa esim. kahteen pienempää huomaamattomampaan säiliöön. Näin ulkomuotokin olisi täydellinen.

JariV

#283
No eilen kun oltiin Lavangon rataa rempaamassa kuntoon niin juttelin Veskun kanssa siellä ja mainitsi jotain joidenkin rallygame-autojen 250ml tankeista. Kaks sellasta olis hyvä, mutta merkki ja malli jäi hieman epäselväks. Ilmeisesti kyseessä oli jonkin Hobaon tankit.

Kiinnostais nähdä moisesta kuva jos jollakulla on. Muutoin kyllä etsin aika laajasti. Tosin HPI Baja 5B:n tankkia en nähnyt joten sellanenkin vois tulla kyseeseen. Tai sit jonkin puskatrimmerin tai pienkoneen peltitankki. Täytyys kattoo noitakin vaihtoehtoja vielä...
Just joo.

JariV

Jaaha,

kuvakin löyty Bajan tankista. Mut 750ml... aika iso. Olisko kellään Bajan omistajalla antaa mulle ton tankin fyysisiä mittoja, tyyliin leveys, korkeus ja pituus?
Just joo.

Vesku

Racers Group Finland
- Contrast - Genius - PMT - Lightscale - SCSm2 - ModellSport - Samba - Tourex

Catiska

JariV, joko olet päässyt oikeasti ajamaan tuolla? Miltä tuntui tuo isolohko? Kellon ratas on ainakin iso, mutta niin pitääkin hitaasti kiertävässä olla. Mites kytkin, pitikö ja miten olet sen toteuttanut? Itselläni on ollut noita kytkinongelmia riittämiin tuon nelarin että 0.32 Lamberto Collarin kanssa.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

JariV

#287
Moro,

oon päässyt ajamaan joo mutten kun pariin otteeseen. Mulla on kummallakin kerralla murtunu kytkinkenkien valurautarungot, joten noi puskatrimmerikytkimet ei sit ilmeisesti kestä niin nopeita kierrosten nousuja. Itse vauhtipyörä ja kello kestää hyvin ja motti TODELLAKIN vääntää aivan pimeesti. Hiekalla sutii heti kun koskee kaasuun. Hauska oli kokeilla myös sellasta että ajoin arviolta noin 50 km/h hiekalla tasakaasulla ja liipasin kaasun pohjaan niin pito irtos heti ja hiekkasuihku lens joka nurkasta  :grin: ja kiihtyminen jatku ja jatku vaan. Laskin kierrosten ja renkaan laajennen halkasija mukaan et huippunopeutta oli karvan päälle 80 km/h.

Jossei jostain esim. moottorisahasta löydy sopivia 50mm kytkimelle tarkoitettuja kenkiä niin täytyy kokeilla sitten vaas koneistaa kengät itse vaikka työkalualumiinista. Joten kytkinongelmissa mäkin nyt siis.

Sattuukos kukaan tietämään minkä halkasijaisia on FG:n ja HPI BAJAn kykimet?
Just joo.

Duster1

Off topic, mutta hauska.

Laskin renkaiden pullistumisesta nopeuden :lol: :lol: Mittasitko ihan vauhdista renkaan halkaisijan juoksemalla 80km/h mitta kädessä  :mrgreen:

:wink: vitsinä ei herneenä  :wink:
Axial SCX 10 TR

JariV

No juujuu  :grin:

Ei vaan, pukin päällä hetkeks kaasu pohjaan ja siitä sitten verraten lepotilassa olevaan renkulaan ja sitä rataa.

Toi oli sit mitattu noilla fillareilla mitkä o kuvassa. Siitä se sit suurenee se nopeus vielä vähä lisää ku laittaa noi Hobaon omat trukkirenkaat joissa on enemmän halkasijaa. Niist tulee yllättävänkin paljon lisää huippunopeutta ku renkaan kehäpituus pitenee suhteessa aika paljon verrattuna halkasijan suurenemiseen.

Tusterilta näemmä sit irtoo piikkii, pidetään mieles  :grin: Täält pesee takas sit sopivan tilasuuden tullen  :grin: :grin:
Just joo.

jjtp

mitähän toi äijä taas touhuaa!?,kuvia "viimeistelettömistä" osista!.
c jjtp:ideaa/kuvia saa käyttää häikäilemättömästi hyväksi jos kuvien alkuperä tekstiä ei vaihdeta heh heh 1.
josekin luottaa kohta jjtp/niko jarruihin heh heh 2.




ST

Olisiko teillä kennelläkään kuvia autostanne ilman koria ja korin kanssa ja sitten videoo. muutamia kuvia oon nähny googlesta videoita you tubesta, mutta haluaisin teidän foorumilaisten autojen kuvia.

JariV

No mul on toistaseks kuvia ainoostaan vaan ilman koria.

Mä sain vihdoinkin kytkimen kestämään. Vanhan kytkimen rungosta löytyi kuluma, jonka ansiosta toinen kytkinkenkä pääsi liukumaan vinoon ja sen seurauksen pala katkesi. Nyt vaihdoin uuden kenkien liukukeskiön ja vehje toimii.  :grin:
Tuli justiinsa tuhottuu melkein gallona polttoainetta ja kytkin on edelleenkin ehjä.

Eihä se mitää haittaa  :grin:
Just joo.

Niko

Päärataskoot ovat saatavana sekä vakio, että Spider diffiin.


Truggyn etu- ja takadiffin lautasratas on suurempi kuin krossarissa. Eivät siis sovi ristiin. Diffi itsessään sopii, kunhan kyseisen rattaan vaihtaa.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Zigma

Onkos Hyper ST:hen saatavilla tällä hetkellä CNC rungon jäykistimiä. Olen onnistunut jo
2 etummaista hajottamaan ja 1 takimmainen poikki.
Tai sitten täytynee hiljentää kaasukättä. :evil:
TEAM PAPPA RACING / HONG NOR X2 / Revo / Rb-523, Ofna Picco .26 Max , O.S .25 XZ, / React 2.4Ghz

Zigma

Nikolle tai muillekin kenellä kokemusta/tietoa löytyy.
Noista Spider diffeistä mitkä ovat niiden edut/haitat vs. perinteiset diffirattaat?
:p
TEAM PAPPA RACING / HONG NOR X2 / Revo / Rb-523, Ofna Picco .26 Max , O.S .25 XZ, / React 2.4Ghz

*HOKE*

Enpä jaksa samaa asiaa selittää mikä löytyy jo...
Eli alla olevasta likistä lueskellen.
Spider

blaah

Lainaus käyttäjältä: Zigma - 20.09.07 - klo: 12.28
Onkos Hyper ST:hen saatavilla tällä hetkellä CNC rungon jäykistimiä.

Taitaa ST Pro:ssa olla CNC jäykkärit edessä ja takaa, taidat aika kivasti ajella kun nuo kohtuu järeet vakiopalat saat rikki..  :huh:

Zigma

No hitsi joo just kun, alkais saamaan tuota vauhtia kohdalleen
niin auto ei enään kestä. :evil:
Täytynee koko auto vaihtaa tohon pro versioon.
Tai sitten se vaan johtu ylipainosta mitä tuppas olemaan pirusti viimeisessä Lavangon mutakisassa. :p :evil: :evil: :evil: :evil:
TEAM PAPPA RACING / HONG NOR X2 / Revo / Rb-523, Ofna Picco .26 Max , O.S .25 XZ, / React 2.4Ghz

Zigma

Moro JariV,

Aikamoisen helvetin koneen oot rakentanut. Alkoi kiinnostamaan tuo sun pikatankkausnippa.
Onkos se miten nopea tankata sitä kautta? Ja onko helposti modattavissa tommoseen perus 150cc
tankkiin? Olis täytyny tutkia paremmin tuota sun härveliä kun, olit lavangossa.
:evil:
TEAM PAPPA RACING / HONG NOR X2 / Revo / Rb-523, Ofna Picco .26 Max , O.S .25 XZ, / React 2.4Ghz