Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

talviajoon!

Aloittaja Teemu L, 17.10.02 - klo: 17.44

Maajussi

RCHullu: Minkä merkkistä? Ite en löytänyt tuolta sivuilta muuta kuin Hobiccon After Run Oil mikä maksaa 3,40e. Onks se toi minkä ostit?
| HoBao | STS |  JR | Futaba | Medial Pro

RChullu

6,60e ja zap. ei siellä sivuilla oo kaikkee kamaa mitä varastossa on.
http://www.rc-racing.info - Rc-racing 2.0

TK/76

Kyllä talvella voi ajaa!
Pitää muistaa vain pari perus juttua;
Kun tuot kylmän auton sisälle lämpimään alkaa huone ilman kosteus kondensoitua eri osiin.Halvemmissa(tuskin missään)autoissa osat eivät tietääkseni ole hermeettisiä, joten kosteus pääsee/alkaa tiivistyä kylmille pinnoille esim; servojen tai tankin sisäseiniin jne... :shock:
Kannattaa kuivata nopeasti!Korkea lämpötila ei niinkään paranna tulosta, vaan kiertävä ilma :!:
Pakkasella ilma ei ole kosteaa, vaan täysin kuivaa! Huoneilman kosteus jossain saunahuoneessa on vähintään 20-40%!
Tästä samaisesta syystä motti hajoaa talvilevolla ilman öljyjä(jotka siis estäisivät kosteuden) :!: Lepoöljyn tulisi estää siis ilmatilan muodostumisen pinnan ja öljyn väliin!
Se aikaisemmin mainittu ilmapallo kikka kuulosti tosi hyvältä!
Moottori muuten leikkaa kiinni, jos lämpöä ei pidä kohtuullisena, sekä ohjaus ei toimi jos akku"jäätyy"(kuiva-akut ei onneksi halkea/tuhoidu)
:mrgreen:

OtsoK

Lainaus käyttäjältä: "*toba*"hmm

Voi hemmetti,pitääkö sinun aina sanoa "hmmm" joka asiaan? :x

Aceman

Aceman

Teemu L

sanokaa sitten vähän pitempiä lauseita tai älkää mitään....

*toba*

no kun nääs noinniiin toi hmm tarkoittaa että rupeaa miettimään :)

että olkaa vaan siellä hiljaa !
Prrr

Teemu L

Jooo.. onkohan toi kyoshon baja beetle hyvä auto, aattelin ostaa sen helmikuussa, onko kenelläkään kokemusta Kyoshon baja beetlestä? Tuleeko siinä mukana startti akku?

RChullu

Lainaus käyttäjältä: "TeMe The RC man"onko kenelläkään kokemusta Kyoshon baja beetlestä?

mulla on :mrgreen:
ei tuu mukana starttiakkua. vaan se pää. mut älä osta akkua. osta vetokäynnistin.
http://www.rc-racing.info - Rc-racing 2.0

jarva

nää! ei semmosia sähkötartteja!! sähkötartit on homoja varten :wink:
hommaat vaan kato vetarin siihen tai pistä kakkonen silmään, tönäse vähän ja päästä kytkin  :mrgreen:  no heh heh!! miks RC polttiksissa on muuten keskipakoisvoima kytkin? miks ei vaikka öljyssä toimiva monilevy niinku papiskassa? pystyis tönäseen käyntiin ja pystyis ottaan vähän lukua ennenkun päästää kytkimen :D

Teemu L

hoohohoh joni! :evil:  :mrgreen:  Ei mitään vetareita van starttiboksi

jarva

nää! ei mitään starttiboksejakaan vaan edelleenkin vetari :mrgreen:
ja miks RC polttiksissa on hehkumoottori? miks ei vaikka sytytystulppa moottoria :?  olis paljon kätevämpi: ei tarvis mitään hehkulaitteita ja lähtis paljon helpommin käyntiin :wink:  niinkun papiska!

Aceman

Herää kysymys että miksi sitten edes harrastat RC:itä. Hommaa vaikka Honda Monkey ja viiletä sillä *erse maata viistäen ja polvet kurkussa pitkin nummia ja harjuja kun niitä tulppia ym. niin kaipaat...
(joke)
Aceman

RChullu

niimpä.

tossa autossa ainoa vaihtoehto on vetokäynnistin. se sähköstartti nyt on niin syvältä ettei siitä kannata haaveilla ja käsistartterilla ei pääse vauhtipyörään käsiksi, pohjahan ei ole sieleä. voi sen ehkä käyntiin saada mutta se on todella hankalaa. on testattu. ja jos ei sinne käsistartterin kanssa pääse niin ei sinne tietenkään boksinkaan kanssa pääse.

mutta muuten, jos vaan auton pohja on sileä niin ehdottomasti starttiboksi. ei sellasella vetarilla tee yhtään mitään. hankala käynnistää ja vähentää vain tehoa.
eikä tarvii ottaa edes koppaa pois käynnistettäessä jos kone tulee ulos korista
http://www.rc-racing.info - Rc-racing 2.0

jarva

1. mää en harrasta polttis RC autoilua, vaan mulla on semmonen veikee ultima ST sähkis :D
2.mää en tiedä polttis RC:istä pask*n vertaa :oops:
3.mulla on jo mopoja nimittäin 3 pappa tunturia :mrgreen:

Teemu L

Hoh hoijaa joni :? Sähköt puolelle siitä! :wink:
Aceman: Arvaa repesinkö tuota lukiessani? :mrgreen:

Aceman

<Kiva ku pidit  :mrgreen: > Tilanne komiikka ja tollaset heitot on mun erikoisuus  :wink:
Aceman

Seppo K

RcHullu tuossa pari viestiä aiemmin vertaili vetaria ja starttiboxia, ja valitteli ettei kaikkiin laitteisiin pääse starttiboxilla käsiksi.

Yksi vaihtoehto on tehdä oheinen ratkaisu:http://www.geocities.com/kongasss/ArtAttack/Varustelu.htm#Käynnistin

Jos vain koneen vetarin puoleiseen päähän on suora pääsy sivusta, on ulkoisen käsistartterin käyttö tuolla sovituksella vaivatonta. Lisäksi hehkua varten johto, eikä koppaa tarvita enää irrotella.
Seppo K

Teemu L

Tollanen olis muuten aika kätevä mikä on thunder tigerillä, MItenköhän se on väsäylty, silleen sen sais jos kampiakselin "tapin päässä" (pitelee kiinni vauhtipyörää..) olis kuusiokolo syväys ja käsistartterilta lähtis kuusiokolo avaimen Pää siihen reikään Niins e pyörittäs koko Systeemiä ja pääsis eroon Näistä vetetareista ja muusta, Kun starttiboksi on aika kallis laite..

Seppo K

Tuolla samalla periaatteella (mutta koneen toiseen päähän) tein tuon oman sovitukseni:
vetokäynnistimen akselin vaihdoin samanpaksuiseen terästankoon, päähän jengat, siihen pätkä jatkomutteria ja siihen edelleen lyhennetty 6-kolopultin pätkä, jossa jengat kantaan asti. 6-koloavaimesta katkaisin L-kulman pois, ja se suoraan akkuporaan (ja/tai käsistartteriin).

On muuten käynnistys juhlaa verrattuna vetarilla nykimiseen (ja jatkuvaan narunvaihtoon).
Seppo K

Teemu L

No, kone on nyt kuiteskin lähes sisään ajettu, yli 5 tankkia takana, 3 viellä edessä! Pikkasen muuten on hyvä pito 4 vedolla jäällä, ihan uskomaton pito! oltiin jarvan kanssa tänään jäällä niin kyllä meinaan piti, tuli siinä kierrostakin vähän otettua, mutta 4wd:tä ei saa heittään ympäri jäällä näköjään mitenkään! Saako Sisään ajossa , 2.5 kierrosta neula auki, ajaa lujaa? Vai pitäskö körrötellä vaan?

RChullu

teme sisäänajon tarkoituksena on nimenomaan körötellä
http://www.rc-racing.info - Rc-racing 2.0

Teemu L

niin. on muuten perhanan tylsää hommaa  :mrgreen:

Teemu L

taino, oikeestaahan pääasia on sisään ajossa se,että moottorissa kiertää öljy, ja voitelee moottorin osat Männät sun muut kunnnon rällästystä varten, tosin körröttely on hyvä, koska männän ei kannata antaa mennä liian lujaa ylös alas

RChullu

päätarkoituksena kuitenkin sovittaa sylinteri ja mäntä yhteen
http://www.rc-racing.info - Rc-racing 2.0

Mika R

Hei kaverit, tästä sisäänajostahan me väännettiin joskus aikasemmin ja olen samaa mieltä, yleensä näin kuin sanoitte. Köröttely pätee muistaakseni juuri tuohon GS15R moottoriinkin.

Mutta tämä ei päde kaikkiin moottoreihin (esim. kisa-ABC valmisteiset motit) ja asia on konekohtainen juttu. Noissa kisakoneissa on tarkoitus ajaa sisäänajossakin heti niin paljon kun lähtee, tottakai aluks rikkaalla ja pikkuhiljaa ohentamalla. Mutta ei köröttelyä! Muuten saa koneen heti väljäks ja puristus puuttuu.

RChullu

Lainaus käyttäjältä: "Mika"Hei kaverit, tästä sisäänajostahan me väännettiin joskus aikasemmin ja olen samaa mieltä, yleensä näin kuin sanoitte. Köröttely pätee muistaakseni juuri tuohon GS15R moottoriinkin.

Mutta tämä ei päde kaikkiin moottoreihin (esim. kisa-ABC valmisteiset motit) ja asia on konekohtainen juttu. Noissa kisakoneissa on tarkoitus ajaa sisäänajossakin heti niin paljon kun lähtee, tottakai aluks rikkaalla ja pikkuhiljaa ohentamalla. Mutta ei köröttelyä! Muuten saa koneen heti väljäks ja puristus puuttuu.

toikaan ei päde kaikkiin kisakoneisiin.
http://www.rc-racing.info - Rc-racing 2.0

Mika R

Aivan näin. Konekohtainen juttu.

Teemu L

niimpä! ja todellakin, mäntä ja sylinteri tulee sovittaa yhteen  8)

RC_osvaltt

onko valkeakosken tiimis paljo väkee ja minkä tasonen se paikka on ja koska on harjotus ajat?