Tälläne auto se on tulossa ennen joulua suomeen HPI E-savage. Auto on
ilmeisesti sisar malli HB E-zilllasta ja auto maksaa 439 e ja e-zilla maksaa
399 e. Syynä kallimpaan hintaa on, että e-zillassa akut 2000 mah ja savagessa taas 3300 mah. Mutta voihan siinä olla muitakin eroja. Nyt siirtyy
Wheely King ostopuheet tähän autoon.
Linkki:http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HPI547
Linkki 2: http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=505&lang=fi
Ai niin, onhan siinä hienompi koppa kun e-zillas ja sitä on saatava vielä
mönkkärin kopalla (kalliimpi) ja sitten sillä aika samanlaisella mikä e-zillas.
Mitä kokoluokkaa tuo on?
heitetäänpä lonkalta 1:10
Oiskohan pareempi/nopeempi kun kyosho twin force?
E-Savage on samankokoinen kuin muutkin Savagetkin, eli HPI käyttää 1/8 kokoa, vaikka joidenkin muiden valmistajien 1/10 kokoiset ovatkin saman kokoisia.
Jaa paree kuin Twin Force? Pakko olla!
Edit. Jaa, taisin puhua palturia. Lyhyen konsultoinnin jälkeen velipojan kanssa, taitaa tuo E-Sava olla hiukka normi Savagea pienempi, my bad!
Joo-o.
Tässä on sama ilmiö kuin Asson MGT ja Thunderin MTA-4:
Sama auto...
Tuossa speksejä molemmista:
E-Zilla
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXKHU6&P=ML
E-"Savage"
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXNXN9&P=ML
EDIT: Oli pakko laittaa vielä valmistajan oma sivu E-"Savagesta" ja E-Zillasta kun ovat niin samasta puusta veistetty nuo sivutkin... :lol:
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=505&lang=en
http://www.hbeurope.com/kit.php?lang=en&partNo=hb52502
Juu, tiedän, ovat sisarfirmoja...
Tässä vertailun vuoksi SAVAGE...
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXMCA1&P=0
...tosin ei tuokaan se aito alkuperäinen...
Eli onhan nuo E-mallit hieman pienempiä.
:mrgreen:
ps:iskarit taisivat olla samat...
....
Tossa on ainakin hyvä noppari. Mulla oli sama E-maxissa uutena sama ja toimis ilman mitään kenkkuiluja. Talvella päästelin ilman suojia surutta (Ei kannata kokeilla) vaikkei mulla hajonnutkaan. Toimii 14 kennolla (16,8v) loistavasti.
Tohon joutuu oikeen värkkäämään lisäkennon paikat.
Mä jos ajan talvella tolla autolla niin teen sille puretenin suojuksesta siihen
suojuksen. Vähän kun sitä leikkelee niin hyvä tulee. Ja sitten pakkaus-teipillä
kiinni.
Meinaako joku ostaa ostaa tätä tai onko nähny?
millastakohan ajoaikaa tuolla on noilla vakioakuilla, tuskin mitään 10 minsaa kauempaa :(
Lainaus käyttäjältä: "ST"Meinaako joku ostaa ostaa tätä tai onko nähny?
Mä ostan tämän tai sitten stampeden.
Eikös tää oo täsmälleen sama auto, ku hot bodiesin E-Zilla?
Ei tietenkään kun kyljessä lukee E-Savage :mrgreen: Mutta taitaa muuten näyttää 99% samalta.
Nyt lähti minulta E sava tilaukseen :cool:. Tilasin samalla myös 20 A virtalähteen joten voin ladata kahta akkua samaan aikaan.
Tänään se tuli! Kerkesin äsken akkuparit pyöräyttää ja tehoja on ihan hirviästi! Laitan photoo kuhan kerkiän.
Nyt on E-Savaan saatavana alu iskarit:
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=82055 (http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=82055)
Laitahhan niitä kuvia :laugh:
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg183.imageshack.us%2Fimg183%2F7962%2Fesavage004qu7.jpg&hash=c2c2ea8ef506ddf678e487e75681f5b0136f0b7e)
Siinä. Sori vähän tärähtänyt kuva.
Tuli ostettua tänään E-Savage ATV pitkän pohdinnan jälkeen, mikä olisi eka auto sitten BigBearin vuodelta '85 :afro:
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.damnlongdesign.com%2Fshaise%2Fesavage1.JPG&hash=e69c6af2de67e634e5c734f5e16decc1d0edc0e3)
Kokemuksia ekasta ajosta:
Wau! Mikä vauhti ja ohjattavuus. Akkujen kesto juuri sopiva ajelulle. Pidempää juuri ei jaksa, ainakaan ilman kaljaa! :wink:
Radiot mielestäni varsin passelit. Kantavuus riittää niin pitkälle että ei kehtaa edes ajaa kun ei nää kunnolla.
Sitten kysymyksiä.
Kuuluuko takarenkaiden olla tälläisessä kulmassa?
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.damnlongdesign.com%2Fshaise%2Fesavage2.JPG&hash=0bbcb19b9d45ecadf16c39a8c7a1075fcbb9c25c)
ja kuinka paljon renkaat saa "klappaa", eli tuntuu että pari rengasta heittelehtii aika paljon.
Onko vaan kiinni mutterien löysyydestä? Ihme jos ei olla pistetty kireelle kunnolla, kun kyse on kumminkin autosta -> ota paketista ja aja.
Eli tollaisia kysymyksiä ja kokemuksia tuli nyt ekalla kerralla.
Ps. Oli muuten skidit pihalla ihan vihreitä kateudesta kun "vanha" setä (noin 10v milestä varmaan ikäloppu, kun parta kasvaa ja ikää on lähemmäs 30v.) ajo radio-ohjattavaa joka kulkee KOVAA! :roll: :grin:
Juu ne pyörät on mullakin tollasessa asennossa. Ruuvin kireydestä ei ole kiinni. Pitäisi sitä hobbylinnalta kysyy?
Täytyy pistää kyselyä noista renkaiden "epäkeskoisuudesta" ajaessa.
Katsotaan mitä vastaavat.
Ei siinä mitään, mutta jos "takuu" katsoo että on esim valmistusvirhe, niin sais nopeesti fiksattua... ettei mene sitten rikki ja sanotaan, että ei siinä mitää ollut, ajoita vaan "väärin" ja törmäilit. :roll:
Kaikissa pyörissä ei "klappausta" ole mielestäni. Pitää vielä katsoa himassa.
VOisin vaikka ottaa videopätkää niin näkee paremmin.
Minkälaista muuntajaa jengi muuten käyttää tuossa Savan mukana tulleessa laturissa?
Onko suositella jotain edullista?
Nyt olen ladannut kummankin akun erikseen toisella laturilla, mut ois ihan jees lataa paria aikkua samaan aikaan.
Noihin takapyörän kulmiin sanoisin, että takana pitäisi olla vähän aurausta. Eli kuvassa olevan auton vasen takarengas saisi olla kääntyneenä sisäänpäin saman verran kuin oikea jo on. Löytyykö säätöä auraukselle? Kuvassa näkyisi olevan joku tanko tukivarren etupuolella -aurauksen säätö?
Lainaus käyttäjältä: Mr.MR - 17.04.07 - klo: 11.01
Noihin takapyörän kulmiin sanoisin, että takana pitäisi olla vähän aurausta. Eli kuvassa olevan auton vasen takarengas saisi olla kääntyneenä sisäänpäin saman verran kuin oikea jo on. Löytyykö säätöä auraukselle? Kuvassa näkyisi olevan joku tanko tukivarren etupuolella -aurauksen säätö?
Eikös tuo ole etupää :wink:
Takana näyttää aurausta ollakin aika paljon. Taitaa tuossa säätökin olla, kun linkitkin on.
Eikun säätöjä kokeilemaan tai netistä etsimään niin auton käyttäytyminen vaan paranee.
Muuten aika samanoloinen kuin E-Maxx.
Ps: Mahtaa Atv mallin kuski saada kyytiä volteissa :lol:
Lainaus käyttäjältä: nuuska - 17.04.07 - klo: 09.52
Minkälaista muuntajaa jengi muuten käyttää tuossa Savan mukana tulleessa laturissa?
Onko suositella jotain edullista?
Nyt olen ladannut kummankin akun erikseen toisella laturilla, mut ois ihan jees lataa paria aikkua samaan aikaan.
Mulla piti tulla se Hobbylinnan 20 A virtalähde mut niillä ei ollukkaan sitä varastossa niin sain samaan hintaan tän:
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=NO93150 (http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=NO93150)
Mahtaako kukaan olla surffaillut, että mitä kaikki metallisia paloja tuohon Savaan saa?
Jouset ainakin, mutta onko löytynyt muuta?
Lainaus käyttäjältä: nuuska - 22.04.07 - klo: 12.40
Mahtaako kukaan olla surffaillut, että mitä kaikki metallisia paloja tuohon Savaan saa?
Jouset ainakin, mutta onko löytynyt muuta?
Harvemmin ne jouset muovia on :wink:
Lainaus käyttäjältä: Futaba - 22.04.07 - klo: 14.12
Lainaus käyttäjältä: nuuska - 22.04.07 - klo: 12.40
Mahtaako kukaan olla surffaillut, että mitä kaikki metallisia paloja tuohon Savaan saa?
Jouset ainakin, mutta onko löytynyt muuta?
Harvemmin ne jouset muovia on :wink:
:police: Haa haa, pääsitpäs näpäyttämään! :grin:
Pirulaut... kävin tossa äsken ajelemassa ja heitin isohkoa lenkkiä sora-nurtsi-asfaltti.
No ajelin sellaseen kuolleeseen kulmaan ja kävi törkee pärskähdys. Nurtsilla oli sateiden jälkeen jäänyt lammikko.
Autosta äkkiä virrat pois ja kuivaamaan sitä autotalliin.
Kuivailun ja putsailin, mutta kun lähdin ajaa uudelleen... niin kaasu nykii kun ajaa vähän pidemmälle, varsinkin kääntyessä.
Pitää varmaan antaa kuivaa vielä rauhassa. Toivottavasti ei mennyt pashaksi! :undecided: :sad:
Saako tuohon e-savageen miten varaosia? Ja mikä on noparin lankarajoitus?
Hobbylinnasta sanovat, että saa sieltä.
Ystävämme ebay auttaa myös. :laugh:
Hobbylinnasta saa hyvin, oon jo joutunut kerran tilaamaa :lol:. Noparin lankarajoitus kahdelle hiilelliselle koneelle
on 15.
Lainaus käyttäjältä: HPI-man - 24.04.07 - klo: 09.08
Noparin lankarajoitus kahdelle hiilelliselle koneelle
on 15.
Mahdatko lonkalta muistaa paljon noi vakiot on?
Kiitos vaan! Laittaa jonkun kunnon harjattoman niin mitenköhän silloin kulkee :grin:
Lainaus käyttäjältä: nuuska - 24.04.07 - klo: 09.46
Lainaus käyttäjältä: HPI-man - 24.04.07 - klo: 09.08
Noparin lankarajoitus kahdelle hiilelliselle koneelle
on 15.
Mahdatko lonkalta muistaa paljon noi vakiot on?
Rakenteeltaan vastaa ihan 15 lankaisia ( Hobbylinnan mukaan ) , mutta jos laittaisi esim: LRP Big Block
Speciaalit niin uskoisin liikkuvan paremmin kuin vakio moteilla.
Kyllä varmaan tulee e-savage kesällä ostettua ja saako hobbylinnasta myös alumiini osia?
E-Savageen saa jo aluiskarit ( kts. edellinen sivu ) , mutta muuta aluosaa ei ole vielä tullut.
HPI:n video E-Savagesta:
http://www.hpieurope.com/show_video.php?lang=fi&videoID=105 (http://www.hpieurope.com/show_video.php?lang=fi&videoID=105)
Ja sitä harjatonta et ihan heti tarvitse, nimittäin se kulkee noilla vakio moteilla jo todella KOVAA!
^ Juu tuossa tuli taas ajettua akulliset pihalla ja kyllä se tohon pihalle on ihan max vauhti mitä voi olla.
Asfaltilla pito on niin pirun hyvä vielä.
Onneksi jarru on tehokas. Pelasti äsken täpärän paikan, kun käännös meni pitkäsksi ja auto oli menossa suoraan seinään. :shocked: huh! :angel:
Ps. ihmetyttää vielä se "nyppiminen" jota auto tekee... ihme juttu. Kun kääntyy ja pitää kaasua pikkasen pohjassa niin tuntuu että ois kengurubensaa. :huh: Onko tullut vastaavaa? Ihan kun nopari bygis vähän, kosketushäiriö tai jotain?
Sain ulkomaalaiselta foorumilta (http://e-savage.com/ (http://e-savage.com/)) selville, että nuo vetoakseleiden ulostulot on aika
heikkoa kamaa. Itsellä niitä on mennyt jo kaksi kappaletta.
Nämä vetarit näittää olevan sitä samaa mitä LRP Sharkissa. Milloinkohan tulee päivitys-osaa? :roll:
Meneekö muuten tavallisen Savan vanteet ja renkaat e-savaan?
Näyttää nihkeesti olevan saatavilla e-savaan vanteita ja erillaisia kumeja.
LainaaPs. ihmetyttää vielä se "nyppiminen" jota auto tekee... ihme juttu. Kun kääntyy ja pitää kaasua pikkasen pohjassa niin tuntuu että ois kengurubensaa. huh Onko tullut vastaavaa? Ihan kun nopari bygis vähän, kosketushäiriö tai jotain
Uskon että laittamalla paremman/tehokkaamman akun tuo pätkiminen loppuu....Ei se mitään haittaa....kovaa ajoa vaan.
Lainaus käyttäjältä: nuuska - 29.04.07 - klo: 14.13
Meneekö muuten tavallisen Savan vanteet ja renkaat e-savaan?
Näyttää nihkeesti olevan saatavilla e-savaan vanteita ja erillaisia kumeja.
Jos se on vanne 14 mm hexalla niin kyllä se menee. Itse aion ostaa talveksi ainakin Sand Pawet. Tietty kyllähän
sitä harjatontakin vois kattoo... :cool:
Lainaus käyttäjältä: HPI-man - 29.04.07 - klo: 18.30
Lainaus käyttäjältä: nuuska - 29.04.07 - klo: 14.13
Meneekö muuten tavallisen Savan vanteet ja renkaat e-savaan?
Näyttää nihkeesti olevan saatavilla e-savaan vanteita ja erillaisia kumeja.
Jos se on vanne 14 mm hexalla niin kyllä se menee. Itse aion ostaa talveksi ainakin Sand Pawet. Tietty kyllähän
sitä harjatontakin vois kattoo... :cool:
Hei, loistavaa... pitää alkaa siis kattoo vanteita joissa on toi 14mm HEXa.
Jos vähän erillaisia kumeja hommais. :cheesy:
edit:
jaahas, jaahas... tarkistelin vähän aisiaa ja löysin tälläisen setin:
http://www.hpieurope.com/piw.php?partNo=86925&lang=en
eli e-savaan 17mm Hex.
Sittenhän siihen sopii e-maxxin renkaat ja vanteet.
Ainakin e-maxxin vakiovanteet on 14mm hexalla... :wink:
^ Kiitos! Helpottaa kivasti elämää jos on samat hexat e-maxxissakin. Loistavaa.
Pitää ostaa tohon mun savaan toinen koppa... toi ATV on aika "kiikkerä", kun kuski kumminkin painaa ja on "mastona".
Pysyy varmaan paremmin pystyssä kurveissa, jos ajaa ilman tuota Actionmania! :lol:
Baja vois olla aikas jees, kun vetää enempi pitkin mantuja. Tänään sai kuski nimittäin kivasti kyytiä hypyissä yms.
Modelsportista saa 224 punnalla.
Suosi suomalaista jos vaan suomesta löytyy :tongue: Ja tuohonkin tulee vielä rahdit ja alvit päälle ? No rahti ainakin..
Tuota Bajan koria ei taida suomesta saada mutta avolavaa saa. Nimittäin siinä lähetyksessä missä ne savaget tuli ni siinä ei ollu aineskaa kun ATV ja trukki koria.
http://rc10.fi/index.php?topic=20192.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=20192.0)
Ja kannattaapa ottaa i, että punta (isobritannia puntaa oletan tarkoitettavan) on 1.47€, siis euroissa tuo tekee 224x1.47=329.3... Noh joo, satku vielä kotimaan ohjehintaan eroa. Tosin listahinta ja todellinen myytihntahan ovat sitten eri asia, näi siis ainakin kotimaan kauppiailla. Päivän hintaa kannattaa aina kysyä ensin kotimaan liikkeestä. Ja rahtikulut tulee, jos liike auto toimittaa esim. kuriiipalvelun, postin tai matkahuollon välityksellä, tilasi sitten mistä vaan... Jotku kotimaan liikkeet toki voivat toimittaa kuluittakin, jos oststen yhteenlasetttu eurosumma menee tietyn rajan yli, mutta se on liikekohtaista, eikä kaikki liikkeet toimi näin
Ei noista vanteista ja koreista ota poliisikaan selvää. :police:
Tosi huonosti merkattu mielestäni, mitkä sopii ja mihin.
Esim ProLinen sivuilla lukee koreissa että menee e/t-mxx ja savage...
Olenkö käsittänyt oikein että e-sava ois kumminkin vähäsen pienempi kuin polttis Savat?
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.moottoripyora.org%2FiB_html%2Fnon-cgi%2Femoticons%2Fwithstupid.gif&hash=45d4ac010cff72366ef6176e50d7a12c430c4939)
Ei muuta kun rengas ja mitta mukaan ja kauppaan tiirailemaan.
Olet käsittänyt aivan oikein e-savage on vähän pienenpi kuin polttis savage.Ja kaikki korit polttis savageen sopii myös e-savageen.
Lainaus käyttäjältä: 5R - 04.05.07 - klo: 12.16
Olet käsittänyt aivan oikein e-savage on vähän pienenpi kuin polttis savage.Ja kaikki korit polttis savageen sopii myös e-savageen.
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.moottoripyora.org%2FiB_html%2Fnon-cgi%2Femoticons%2Fbowdown.gif&hash=90b359c45aa87527a8a569cb9495db77014803a3) Kiitän! (https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.moottoripyora.org%2FiB_html%2Fnon-cgi%2Femoticons%2Fbowdown.gif&hash=90b359c45aa87527a8a569cb9495db77014803a3)
Ei sitten kun tilausta Liquid RC:stä! Jay! :cheesy:
Kyllä kestää :grin: Muuttu vähän suunnitelmat eikä tule ostettua e-savagea kun rustleriin tulee uusia osia.
Lainaus käyttäjältä: HPI-man - 17.04.07 - klo: 15.35
Lainaus käyttäjältä: nuuska - 17.04.07 - klo: 09.52
Minkälaista muuntajaa jengi muuten käyttää tuossa Savan mukana tulleessa laturissa?
Onko suositella jotain edullista?
Nyt olen ladannut kummankin akun erikseen toisella laturilla, mut ois ihan jees lataa paria aikkua samaan aikaan.
Mulla piti tulla se Hobbylinnan 20 A virtalähde mut niillä ei ollukkaan sitä varastossa niin sain samaan hintaan tän:
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=NO93150 (http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=NO93150)
Ajattelin tässä duunin jälkeen mennä käväsee alan liikkeissä.
En nyt tiedä, ostaisko tollasen 12v 20a virtalähteen vai vaan toisen halpiksen laturin toisen rinnalle.
Tuntuu niin urpolta laittaa 60e kiinnin virtalähteeseen, kun saa toisen laturin 30e... joka lataa 5A teholla. :roll:
Eipä sille virtalähteelle oikeen muuta käyttöä edes olis... :huh:
Osta vaan se 20 A virtalähde, jos siellä sitä on.
Käväsin hakemassa 20v lähteen... ja parit 3000 NiHm akut.
Nyt kelpaa sitten taas ajella, kun voi lyödä uudet akut heti tulille kun ekat loppuu! (https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.moottoripyora.org%2FiB_html%2Fnon-cgi%2Femoticons%2Fbuttrock.gif&hash=38cd1a41201558e0d0cbd3141eea3b16d49da923)
Mulla ois sitten myynnissä, jos jotain jotakuta kiinnostaa...
Laturi 220v, latausvirta sädettävissä 2-3,5-5A. Ovh 29e... tarjouksia voi laittaa vaikka privalla.
Tein tänään videon mun ATV Savasta.
Löytyypi aiheesta "Laadukkaat RC-videot"
Kliks kliks (http://rc10.fi/index.php?topic=5968.780)
Hieno video! Miten olet ottanut nuo pätkät vai onko sulla monta kameraa?
^ Yhdellä kameralla ja sekin on ihan vaan Digikamera joka ottaa videota.
Oli siinä kyllä haastetta ja piti vähän kelaa miten sitten leikkaa sen lopuksi.
eli siis kamera + iMovies editointiin (Apple)
Lainaus käyttäjältä: nuuska - 04.05.07 - klo: 15.03
Ajattelin tässä duunin jälkeen mennä käväsee alan liikkeissä.
En nyt tiedä, ostaisko tollasen 12v 20a virtalähteen vai vaan toisen halpiksen laturin toisen rinnalle.
Tuntuu niin urpolta laittaa 60e kiinnin virtalähteeseen, kun saa toisen laturin 30e... joka lataa 5A teholla. :roll:
Eipä sille virtalähteelle oikeen muuta käyttöä edes olis... :huh:
Juu, jonkun onnettoman peruslaturin saa, jossa on korkeintaan latausvirransäätö. Muita ominaisuuksia ei sitten, Delta-peak-katkaisua lukuunottamatta, olekkaan.
Jos satsaat nyt siihen virtalähteeseen, yhdelle laturille riittää muuten selvästi alle tuo 20A virtaa, niin voit sitten hommata myöhemmin kunnollisenkin laturin. Eli sellaisen, jossa pääsee säätään latauksen katkaisujännitteiteita Ni**-akuille, latausvirtaa portaattomasti ja selvästi laajemmalta säätöalueelta, latausohjelmat on useammalle akkukemialle (Li**-, Ni**- ja lyijyhyytelöakku esim.) jne... Juu, kyllä nitä verkkvirtakättöisinäkin saa, eivät vaan ole niin yleisiä.
Jos pikkuisen on tekijämiehen vikaa, niin tietokoneen virtalähteestä saa vaikka itsekkin 12V:n virtalähteen tehtyä. Sellaisen yhdelle laturille ja mahdollsesti vähn rajatummalle latausvirralle, esim. max se 5A, riittävän. Siinä vaan pitää sitten oikeasti tietää mitä tekee. Ja sittenhän se ei ole hyväksytty laite. Käyttö siis lähinnä omalla vastuulla.
Uus video e-savasta tehty.
http://rc10.fi/index.php?topic=5968.780
Kyllä sä sitten osaat :afro:.
^ No kiitos, kiitos! :laugh:
Hei, osaako kukaan sanoa, miten saan etupyörien "klapia" säädettyä.
Siis tuntuu, että joku paikka on nyt ajossa löystynyt ja pyörät eivät ole jämäkät vaan niissä on ns. tyhjää.
Olen yrittänyt katsella mistä pitäis kiristää, mutta en ole vielä tajunnut.
Eli siis tää Servo Saver on löysällä jostain kohdasta.
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi20.ebayimg.com%2F04%2Fi%2F000%2F9e%2F7c%2F1cfc_12.JPG&hash=a82bd3be99530d2f95ef1a9d85f2aaae1ffb894a)
Tilasin LuquidRC:stä uudet jouset savaani.
Katsotaan tuleeko paremmaksi, kun nuo vakoit ovat aikas "väsyneet" imo. :p
Sitten pitää vielä hommaa uudet vanteet ja paremmat kumit. On nimittäin nuo vakoit törkeen pehmeet myös.
Ei kyllä paha hinta, kun 8 kpl jousia posteineen Suomeen noin 13e! :laugh:
Iskarit vai jouset? En mä nää aineskaan että Liquidissa olisi jotain aluiskareita savaan?
Lainaus käyttäjältä: nuuska - 21.05.07 - klo: 22.07
Ei kyllä paha hinta, kun 8 kpl jousia posteineen Suomeen noin 13e! :laugh:
eli nämä
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.liquidrc.com%2Fimages%2Fh%2Fhpi6745.jpg&hash=f0d6a9b19744f5c311b2adc588dee4ad1e58329d)
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&products_id=6364
Aaah :angel:.
Jouset eivät ole vielä saapuneet, mutta käväsin hakemassa uudet kumit ja vanteet.
Pro-Line Maxx Crime Fighter MT
Pro-Line MAXX Yellow Dish
... täytyy sanoa, että auton käytös muuttui pirusti.
Kääntyy huomattavasti ärhäkämmin. Jei, huomenna lisää testausta jos vaan sää antaa periksi.
Laittapas kuvaa uusilla renkailla ja vanteilla.
Juu täytyy ottaa kun ehtii.
Uutta videotakin pitäisi taas tehdä... :roll:
Jebu je. Olin kuvailemassa jatkoa low battery savage shitille. Napsasin samalla kuvan autosta uusilla kumeilla.
Uutta videoo siis luvassa tässä jossain vaiheessa. :afro:
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.damnlongdesign.com%2Fshaise%2Fesavage3.jpg&hash=30ead479114020ed0a8b4f7345aca5580d38467b)
Ai ai ai... sain vihdoin uudet jouset kiinni autoon (saapuivat siis tänään).
Täytyy sanoa, että HUH mikä ero. Nyt on maavaraa ja hitto että palauttaa hyvin. :shocked:
Huomenna testaamaan, kun on kuiva maa. :cool:
Noniiiiiin.
Nyt tuli tyypättyä autoa noilla uusilla 8 x sinisellä jousella.
Tulin siihen tuloksee, että kahdeksan on liikaa. Pitää laittaa siis 4 punasta vielä mukaan.
Meinas nimittäin kaatua auto kaarteissa. Kun ennen ei meinannut saada millään kaatumaan.
Eli voi olla, että on myynnissä kohta 4kpl HPI:n Savagen jousia.
Otan vastaan tarjouksia, jos kiinnostaa!
Kävinpähän eilen ajamassa läheisessä leikkipuistossa E-Savalla.
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg245.imageshack.us%2Fimg245%2F6964%2Fesavage315fd5.jpg&hash=7210e16999ce028900ca6b8f640921f19e052e4d)
Ja tuossa hieman vanhempi "ajon jälkeen" kuva.
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg245.imageshack.us%2Fimg245%2F4583%2Fesavageulkoulutuksenjlkjd6.jpg&hash=9f20a052c228ce27eecf8882fd8ec968519ee2c0)
Taidan tästä lähteä ajamaan --->
Noni! Nyt on E-Savassa tuliterät deans liittimet eikä enää sula toisiinsa kiinni!
nuuska: Löysin ongelman tuohon "nyppimiseen". Minulla se johtui ainakin siitä, että nopari kävi todella kuumana. Lämmöt
reilut 60 astetta :angel:.
Nyt niitä saa:
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HPI82055 (http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HPI82055)
:tongue:
Minkäslainen kosla tämä e sava on?Siis kestävyyden suhteen?Kulkupuoli?Ajoaika vakiona vakio nimheillä?Onko porukka laitellut harjattomia?
Auto tekee varmasti minkä pitää. Korkeassa ruohikossa auto kulkee Yllättävän hyvin vaikka on sähkökäytöinen. Kestävyyden puolelta ei paljoa kaivata. Ihan vakio moottoreilla ollaan pärjätty ilman ongelmia, tosin muutama pinjoni on haljennut ihan omasta syystä. Alkuperäinen laturin on hiukan huono: Tupakan sytytin lataus suutin normin pistokkeen tilasta. Suosittelen!
Lainaus käyttäjältä: HPI-man - 24.04.07 - klo: 16.59
E-Savageen saa jo aluiskarit ( kts. edellinen sivu ) , mutta muuta aluosaa ei ole vielä tullut.
HPI:n video E-Savagesta:
http://www.hpieurope.com/show_video.php?lang=fi&videoID=105 (http://www.hpieurope.com/show_video.php?lang=fi&videoID=105)
Ja sitä harjatonta et ihan heti tarvitse, nimittäin se kulkee noilla vakio moteilla jo todella KOVAA!
Lainaus käyttäjältä: Hotti - 30.07.07 - klo: 18.56
Minkäslainen kosla tämä e sava on?Siis kestävyyden suhteen?Kulkupuoli?Ajoaika vakiona vakio nimheillä?Onko porukka laitellut harjattomia?
No pitää suoraa sanoo että vetoakselit ja niitten ulostulot on aika heikkoa kamaa.
Mulla on mennyt vetareita 3 kpl ja ulotuloja 4 kpl ja ihan normaaleilla sähköillä on ajettu.
Ajoaika vakiolla jos pästää noin 10 minsaa. Harjatonta ei edes kannata harkita ennenkuin saa
jotkut kestävemmät vetarit. Toki amerikkalaiset ovat laittaneet noita E-maxxin vetareita ja ne ovat kuulema
kestäneet paremmin. Muuten ihan hyvä auto.
no katsellaan sitten muuta.Tosin...e-maxx oli haussa mutta tässä maassa sitä ei ole kellää....syytä en sen koommin artikuloi mutta pääosin se on traxxasi "syy".
Miten sais tossa e-savagen noparissa ja moteissa lämmöt vähän alemmas? Kun se rupee "nykimään" parin minuutin ajon jälkeen.
Mikä kori sulla siinä on? Minä ainakin leikkasin tuohon GT koriin noparin kohdalle aukon, josta moottorit ja nopari
saa jäähdytystä.
Mulla on ihan vakio GT kori. Kiitos neuvosta.
Eikö kukaan tiedä mistä saisi parempia vetareita, kun harjattoman meinasin hankkia ja muutenkin saa jatkuvasti vetareita vaihtaa.
http://home.comcast.net/~milemarkers/Products-E-Savage.htm Tuolta saa vetareita ja hommasinkin itselleni metalliset vetarit ym.. roinaa Taisit kyllä jo tietää kun toisella palstalla ilmoitit tuon saman sivun... (jos olet sama Toni) :wink: Vetarit sopi paikalleen hyvin mutta olivat ehkä aavistuksen liian lyhyet (sai kuitenkin paikalleen kivuttomasti) siis tarkoitan että jos veti ns. lukituksen niin sisään kun sai niin meinas (dogbone) siis ristikkonivel tippua haarukastaan... kunhan kiristi maksimimittaan niin ei ole mitään hätää..
Sopiskohan noi Pro-Line Bow Tie 40 Tires M2 tähän E-savageen "kivuttomasti"? Jos ei niin saa vapaasti
heittää noita rengas ehdotuksia ja mistä niitä saa.
Terve kaikille harrastajille! Tuli tuossa alkuvuodesta hommattua tuollainen savagen monsteri ja nyt on tullut ajeltua jo kohta riittävästi nuilla vakio osilla.On menty lumessa ja pakkasessa monet kerrat eikä ole mitään moitittavaa sen suhteen..mitä nyt vähä iskarit tönkkönä on hypitty..Nyt pitäs saada vähän ripeyttä ja nopeutta lisää ja olen suunnitellut hankkivani harjattoman moottorin ja lipo akut.Kysymys kuuluu ,että minkalaisia te, jotka tiedätte enemmän,suositteletta laittamaan että sen sais kulkemaan kunnon haipakkaa? hintaluokka ois siinä max 400-500€.Auto on ihan vakio kunnossa.Tiedän että tuohon hintaan ei ihan huippu vehkeitä saa, mutta kaikki ehdotukset käy! Kiitos jo etu käteen! Oli muuten ensimmäinen..
Mamba Max 7700 taitaa olla aika ripeä setti, 5700 versio kiidättää stampedeä noin 70 kilometrin vauhdilla. Setillä hintaa suomessa noin 250e. Kunnon li-po akut maksaa noin 100e kpl, ja niitähän tarvii 2. Laturi maksaa myös jotain 100e, li-po akuista enemmän tietävä voi kertoa lisää. Tai sitten jos voi odottaa on tulossa Monster Max setti, mistä lisää tuolla toisessa topicissa. Ja nuo kamat on laadukkainat mitä saa, ja autoon pitää ainakin päivittää vetarit.
Liian iso kv tuossa mamba max 5700. Jos englanti sujuu niin mene tuonne: e-savage.com/forums/ (http://e-savage.com/forums/)
Mamba Maxin nopari on hyvä valinta, koneeksi joku vähän pidempikannuinen ~2000kv moottori.
Mä tilasin just 2700kv 60mm kannulla
https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6675
ja 1900kv 74mm XL kokoisen
https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6678
Molemmissa 5mm akseli, joten 32p/5mm pinionit pitää tilata esim. rcmonsterista.
Kerron kumpi on parempi kunhan saan testit ajettua. Veikkaan että vakio vetarit paukkuu jatkuvasti.
Tuo kone on suosittu Amerikassa: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXLXA0&P=7 (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXLXA0&P=7)
Ja Mamba Max tietenkin. Jos vakio vetarit ei kestä niin tommoset:http://home.ptd.net/~kershawd/KershawDesigns/E-Savage-CVDs.htm (http://home.ptd.net/~kershawd/KershawDesigns/E-Savage-CVDs.htm)
Ja diff shim kitt:http://home.ptd.net/~kershawd/KershawDesigns/E-Savage-ShimsKit.htm (http://home.ptd.net/~kershawd/KershawDesigns/E-Savage-ShimsKit.htm)
Kyllä sit rupee paikat kestämään :grin:.
Ihan hyviä settejä varmaan! Pitää alkaa tilaileen nuo voimansiirron osat ensin, että on jotain järkeä ajella, kun tuskin vakio osat kestää moisia tehoja. Englanti ei oikein taivu, mutta kyllä joku löytyy neuvojaksi. Hyvät kelit on nyt ajella ja meinaa turhauttaa kun ei kulje ja ajoaikakin on mitä on. Renkaat on kyllä aika heikot, kun oikeaan eturenkaaseen on tullut kunnon palkeenkielet kylkeen, vaikka en kumminkaan ole ajanut kovin älyttömästi. Pitää korjailla ja jos ei onnistu, niin uutta tilalle. Laittakaa vaan vinkkejä ja linkkejä. Olen kyllä kaahlannu sivuja tunnin jos toisenki..
kumpi kannattaa ostaa e savage vai e-maxx :afro:
E-Maxx suosiolla..
ittekin meinään ostaa ton e-savagen..kauan pystyy ajaa semmosta pikkusta offi ajoa jos ei vinkuta täysillä tehoilla?ja onko toi miten hyvä hiekassa ja kovemmillakin alustoilla??
meniskä 30min jos ei vinkuta täysillä tehoilla ja kait sava kestää kovemmatkin rytkyt mitä ootte mieltä
ja ottaa samal huomioo sen akun et millane akku on :huh:
Tuo ajoaika riippuu todella paljon siitä millaisen akun hankkii eli paljonko valmis siihen panostamaan. Jotkut kauppiaat myyvät valmiita RTR Combo -paketteja, joissa on kaikki mitä ajamiseen tarvitsee eli RTR-auto, akku, lähettimen paristot, laturi ja mahdolliset virtajohtojen adapterit. Noissa paketeissa on yleensä joku 1600 - 2000 mAh akku, jolla ei montaa minuuttia tuollaista autoa ajele. Ymmärrettävää kun paketista halutaan tehdä mahdollisimman halpa.
Jos sitten on valmis sijoittamaan johonkin 12000 mAh akkuun, niin ajoaika varmasti on vähintään tuossa nimelliskapasiteettien suhteessa suurempi eli 6 kertaa sen mitä tuollaisella combo-paketeissa käytetyllä akulla. Toki akun hinta voi sitten taas helposti olla 20 kertainen.
Kysymykseen ajoajasta ei siis ole mitään yksiselitteistä vastausta.
Lainaus käyttäjältä: Penguin - 30.08.08 - klo: 20.43
Jos sitten on valmis sijoittamaan johonkin 12000 mAh akkuun, niin ajoaika varmasti on vähintään tuossa nimelliskapasiteettien suhteessa suurempi eli 6 kertaa sen mitä tuollaisella combo-paketeissa käytetyllä akulla. Toki akun hinta voi sitten taas helposti olla 20 kertainen.
:shocked: Se maksais jo mummoja..
Lainaus käyttäjältä: KL - 30.08.08 - klo: 21.19
:shocked: Se maksais jo mummoja..
Juu ei ne isommat LiPot ilmaiseksi irtoa. Siksi kai näitä NiMH-pötköjä vielä niin paljon käytetään pihasuttailussakin.
hpi e-savagen mukana tulee 2kpl 3300mah akkuja ja kuulemma niillä pystyy ajamaan sen 10-20min..pitääkö muuttaa liitokset vai käykö mvib:n vakio liitokset suoraan savaan? jos ostaa mvib high power stick akun 4500mah medasecistä hinta on 34.90€ja varmaan sit kannattaa ostaa deans liittimet ettei sula vakiot kiinni :roll:Akussa mukana JST-liitin (Tamiya-liitin).
ja tollanen tulee mukana et vissii sillä saa laitettua akun savaan :cool:
jaa on ne 12000mAh akut melko harvinaisii :D sen LiPo sopis LOISTAVASTI lentokoneesee :lol: lento aikaa riittää
Tietääkö kukaan, että käykö fluxin vetarit e-savageen? Taka-akselit viidennen kerran poikki ja nyt pitäs paremmat sada tilalle. Tarvitsen siis ne diffin puoleiset kupit, akselit ja renkaan puoleiset nivelet tjsp.
Huonosti sopii. Helpoiten siihen saa kiinni traxxasin vetoakselit, tosin siinäkin joutuu poraamaan diffilautasen 5mm->6mm.
Kershawin teräsvetarit e-savageen on sitten se pomminkestävävaihtoehto. Meillä on e-sava kestänyt vakio-akseleilla nyt tovin kun on slipperi tarpeeks löysällä ja noparia on säädetty helläksi.
Niin mitä siinä diffilautasessa joutuu poraamaan? ja onko ne traxxasin vetarit samaa muovia, ku alkuperäsetki? Joutuuko diffiin tai muualle tekemään muita muutoksia? Mistä niitä akseleita saa suomesta?
Ööh... Huhuu? Onko ketään?
Traxxasin akselit on 6mm, joten traxxasin yoket ei suoraan mene esavan akselien päälle. Revon/Emaxxin 6mm diffin ulostuloakselit käy esavan diffiin jos poraa diffilautasen 5mm reikää millin isommaksi. Originaaleja pikkurattaita ei vaihdeta, tämän jälkeen ei napsahtele ulostulot poikki ja traxxasin vetarit käy. Jossain webissä oli joskus ohjeetkin, en nyt pikagooglella löytänyt.
Kiitosta paljon! :azn:
Se diffin rataslautanen on sitten kovaa metallia, pylväsporakone olis poikaa.
oko. No, teknisen tunnille vaan mukaan :wink: Mistäs noita akseleita saa? Pomppulinnasta?
Mä yhden diffilautasen kairasin 6mm kokoon ja oli tosiaan niin kovaa materiaalia että paras konsti oli hioa dremelillä se johonkin 5,95mm kokoon ja sitten viiminen hienosäätö/pyöristys pylväsporalla 6mm terällä. Suoraan koitin porata niin terä heti sökö vaikka oli karkaistulle tarkotettu kobolttiterä ja leikkuunesteet.
Näitä akseleitako tarkoitetaan? http://www.traxxas.com/products/electric/emaxx/trx_emaxx_accessories.htm
ps. Onkos tää muute joku feikkijuttu: http://2manytoyz.com/bulletproof.html
pss. Tarviikos noita laakereita vaihtaa mistään?
Saako ton peruutuksen kytkettyä pois, tai ainakin lisättyä jarrutuksien määrää. Tarkoitan, että esim. mutkaan tultaessa huomaa, että jarrutus ei riittänytkään, vaan tarvitaan toinen. Huppista keikkaa. Auto pyörähtääkin nokan kautta katolleen. Eli jos saisi säädettyä vaikka 3 jarrutuskertaa ennenkuin vaihtaa pakille.
Sitten vielä hullunhauska kymysys: Saako nitrosavan 2-nopeuksisen laatikon mahdutettua e-malliin?
Jatkan yksinpuheluani... Onko näin, että varaosien valmistus on lopetettu, kun ei ees osanumerohaulla löytyny. Kaikista koomisinta, että ite autoa kaupataan täyttä häkää.
Mitähän osaa mahdat olla vailla?
Diffikoteloa ruuveineen.
Lainaus käyttäjältä: eesava - 11.07.10 - klo: 14.57
Diffikoteloa ruuveineen.
Tämäkö?
http://www.hobbylinna.com/gear-box-set-p-16068.html
ei, kun siis sitä lautaspyörän vastakappaletta, jonka sisällä pikkurattaat pyörii.
Tuossa on ainakin koko diffi...
http://www.hobbylinna.com/diff-gear-p-16098.html
(kannattaa vielä manuskasta tarkastaa onko oikea mutta käsittääkseni on.. http://www.rcplanet.com/HPI_Diff_Gear_E_Savage_p/hpi82049.htm )
Mahtaakohan haluamaasi osaa edes erikseen saada..?
Oliskohan sitten kyseessä tämä?
http://www.modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=28154
http://www.hobbylinna.com/bevel-gear-3813t-p-16088.html
Tossa ei kyl oo niitä ruuveja
ei, ku se muoviloota, mikä ruuvataan tohon lautaseen kiini. Mutta kyllä tuo täydellinen peräkin kelpaa.
No tämäkö?
http://www.hobbylinna.com/diff-gear-case-p-16083.html
Juuri tuo. Nytten kun tarkemmin ajattelee, niin oma autonihan on e-zilla eikä savage, joten olen etsinyt osia hotbodiesin osanumeroilla.
Lainaus käyttäjältä: eesava - 12.07.10 - klo: 11.45
Juuri tuo. Nytten kun tarkemmin ajattelee, niin oma autonihan on e-zilla eikä savage, joten olen etsinyt osia hotbodiesin osanumeroilla.
Jos ei manuaalia löydy niin tuolla se ainakin on.
Sieltä ne osanumerot poimin.
http://www.rcdocuments.com/file_info/download.php?file=HPI_E-Savage_Manual.pdf
Juuri näin. Kiitos! :smiley:
Moro. Minkälaisia kokemuksia käyttäjillä on tästä harjallisesta savagesta? olisi kiikarissa tämmöinen auto. yritin lukea tästä autosta netistä. mutta kovin vähän löysin juttua.
Tukeva ja raskas härveli, ei samanlainen "ohjus" kuin Savage Flux, mutta monsteriluokan autoksi ihan riittävästi kulkua.
Vauhtia löytyy jo vakiokoneilla enemmän, kuin tarvii.
Heikkoja kohtia on noi takadiffin ulostulot, mitkä tykkää silloin tällöin katkeilla väliin lentäneistä kivistä. Runko on tosiaan vissiin rc-maailman vahvin, ja se todennäköisesti kestäis jopa pienen ydinsodan. :cheesy:
Mistä tätä voi edes ostaa? Ei sillä että olisin ostamassa, mutta kun ei näy kauppojen sivuilla kuin tuo Savage Fluxi.
Ei kai näitä saa kun käytettynä jostain. E-savan valmistus kun on lopetettu jo aikoja siten.
Ahaa, se siis syy miksi näitä ei ole kaupoissa.
Multa voit ostaa! :wink:
Joo, mutta en osta. :wink:
Uutta ei enää kaupasta saa, paitsi osina. :wink:
Hobbylinnassa erittäin hyvä varasto E-Savagen osia.
http://aijaa.com/0048710412566 (http://aijaa.com/0048710412566)
http://aijaa.com/0097610412565 (http://aijaa.com/0097610412565)
Eipä saa ei! Oli silloin joskus harkinnassa ensimmäiseksi oikeaksi rc-autoksi. Päädyin kuitenkin Kyosho Lazer ZX-5 autoon edullisemman hinnan takia mutta se vaihtui nopeasti tähän. Sittemmin autot ovat vaihtuneet tiheästi uusiin ja parempiin. Haikealla mielellä E-Savagea muistelen silti. :undecided:
miten näihin e savageihin saa ylensä nyky aikana vara osia? oon miettiny tällaisen ostoa. ulkomailla ovat edullisia. piha suttaus autona menee varmaan ihan luottavasti.
Osanumero Hobbylinnan verkkokaupan hakukenttään ja sieltä pääsee tuotteen kohdalle.
Toi mun E-Savage on kasattu kokonaan varaosista. :wink:
elikkä hobbylinnassa toimii varaosa puoli hyvin. ompa hyvä tietää että suomesta saa osia. miten riittää teho vakio harjallisilla tuommosessa revittely ajossa?
Moro. nyt sitten tuli lyötyä kaupat lukkoon e savagesta. Täysin vakio peli kaikkine akuineen ja latureineen. Pitää melkeen tänne kirjotella omia kokemuksia kuhan saa auton käsiin ja pääsee ajelemaan vähän sillä. Mistä tähän löytäisi ohjekirjan ja varaosanumerot?
Lainaus käyttäjältä: gti1 - 17.09.12 - klo: 22.14
Moro. nyt sitten tuli lyötyä kaupat lukkoon e savagesta. Täysin vakio peli kaikkine akuineen ja latureineen. Pitää melkeen tänne kirjotella omia kokemuksia kuhan saa auton käsiin ja pääsee ajelemaan vähän sillä. Mistä tähän löytäisi ohjekirjan ja varaosanumerot?
Tässä:
http://www.hpieurope.com/manuals/pdf/548.pdf (http://www.hpieurope.com/manuals/pdf/548.pdf)
Moro. kiitti manuaalista. En tajunnu kahtoo. Ihan mielnkiinnosta kysyn. Paljo tuli e-sava maksamaan? kun osista kasasit.
Nyt on ensimmäiset akulliset ajettu. Olen kyllä tyytyväinen autoon voimaa on ihan mukavasti ja ajo ominaisuudet on aika hyvät. Muuten vakio auto mutta alla on kyosho twin forcen renkaat tuntui vähän siltä että hirveesti ei pitoja ole. Mitkä tuon savagen alle ois hyvät renkaat? ja toinen kysymys olisi että mikä hammasjako on tämän auton vakio spurrissa?
Moro. onko täällä foorumilla muita jotka ajelee e-savagella? On ollu niin hiljasta tässä topikissa. Ihan sen takia rupesin kyselemään.
Renkaiksi ja vanteiksi käy Pro-Linen tuotteet. http://prolineracing.com/1-8-truck-tires (http://prolineracing.com/1-8-truck-tires) Siitä vaan valitsemaan, kunhan muistaa,että renkaan ja vanteen tuumakoot on oikein ja vanne käy autoon kiinni. Renkaat ei sisällä vanteita. Insertti taitaa olla. Vanteet myydään erikseen.
http://www.hobbylinna.com/aluminum-wheel-24mm-gray4pcs-p-22602.html (http://www.hobbylinna.com/aluminum-wheel-24mm-gray4pcs-p-22602.html) pasaako e-savagee
moro kaikille. Käykö polttis savagen osat e-savageen? Jos kaikki osat eivät käy niin voitteko listata tänne mitkä polttis mallin osat käyvät e-savageen?
minkä kokosia iskari öljyjä porukka on käyttäny ??
Moro. Mitkä lipot käy e-savagen akkukoteloon? Jos nykyaikaistaisi tuo e-savagen ja tilaisi hobbykingiltä lipoja siihen. Lipo hälyttimet tulee kanssa kun ei ole cut offia noparissa.
Moro kaikille. Minkä kokoinen harjaton tekniilla olisi hyvä e-savageen? Kahtelin akkuja hobbykingiltä niin samalla mietin että pitäisikö tehdä harjaton e-savage. Tehoa ei tarvitsisi paljoa enempää kuin mitä on vakio tekniikassa että ei säry paikat autosta. Kertokaa joku jos tiedätte että mikä tekniikka ois hyvä? 2s lipolla tullaan ajamaan autoa.
Kun ajetaan 2s lipolla tälläistä autoa, voi sähköt kuumentua kivasti, koska se merkitsisi kymppiskaalan sähköjä. Ja taas kasisähköjen bec piiri ei välttämättä toimi 2s lipolla. Joten jos vaikka ostaisit jonku HW, tai SkyRc kombon,joko sensorillisen tai sensorittoman, ja ajat 4s. Ja jos sitten mieli tekee vauhti ja keulintaa, kytket 6s lipon. Tai jos halvemalla ajattelit, niin HW, HK tai joku muu 4s kestävä kasikombo. Linkkejä: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25142__Turnigy_TrackStar_Waterproof_1_8_Brushless_Power_System_1900KV_120A.html,http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__27152__Hobbyking_X_Car_Brushless_Power_System_2050KV_120A.html,tai (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25142__Turnigy_TrackStar_Waterproof_1_8_Brushless_Power_System_1900KV_120A.html,http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__27152__Hobbyking_X_Car_Brushless_Power_System_2050KV_120A.html,tai) sitten laatumerkiltä:http://www.rcecho.com/XERUN-2000KV-Brushless-Motor-and-150A-ESC-LCD-Card.html Jos kasisähköt käypii e-savageen, niin tosta joku.
Lainaus käyttäjältä: Hiekkamonttu - 01.02.13 - klo: 22.20
Kun ajetaan 2s lipolla tälläistä autoa, voi sähköt kuumentua kivasti, koska se merkitsisi kymppiskaalan sähköjä. Ja taas kasisähköjen bec piiri ei välttämättä toimi 2s lipolla. Joten jos vaikka ostaisit jonku HW, tai SkyRc kombon,joko sensorillisen tai sensorittoman, ja ajat 4s. Ja jos sitten mieli tekee vauhti ja keulintaa, kytket 6s lipon. Tai jos halvemalla ajattelit, niin HW, HK tai joku muu 4s kestävä kasikombo. Linkkejä: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25142__Turnigy_TrackStar_Waterproof_1_8_Brushless_Power_System_1900KV_120A.html,http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__27152__Hobbyking_X_Car_Brushless_Power_System_2050KV_120A.html,tai (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25142__Turnigy_TrackStar_Waterproof_1_8_Brushless_Power_System_1900KV_120A.html,http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__27152__Hobbyking_X_Car_Brushless_Power_System_2050KV_120A.html%20,tai) sitten laatumerkiltä:http://www.rcecho.com/XERUN-2000KV-Brushless-Motor-and-150A-ESC-LCD-Card.html Jos kasisähköt käypii e-savageen, niin tosta joku.
Sori mun linkeistä tuli toimimattomia, jostain syystä. RCecho ja HK kuitenkin luotettavia myyjiä.
http://fi.eurorc.com/product/2138/hobbywing-xerun-sct-pro-c-110-4000kv-combo (http://fi.eurorc.com/product/2138/hobbywing-xerun-sct-pro-c-110-4000kv-combo) ajan ite tällä sella mutta 1/8 skaalan tekniikka ja hyvin toimii 2s lipolla mutta vähä aina pullistuu yks lipo
Lainaus käyttäjältä: ana100 - 01.02.13 - klo: 22.39
http://fi.eurorc.com/product/2138/hobbywing-xerun-sct-pro-c-110-4000kv-combo (http://fi.eurorc.com/product/2138/hobbywing-xerun-sct-pro-c-110-4000kv-combo) ajan ite tällä sella mutta 1/8 skaalan tekniikka ja hyvin toimii 2s lipolla mutta vähä aina pullistuu yks lipo
Moro. Niin onko sinulla tämä linkin combo e-savagessa kiinni? miten eroaa 2s lipoilla vakio tekniikasta? ja miten joutuu välityksiä muuttamaan?
Lainaus käyttäjältä: gti1 - 01.02.13 - klo: 18.31
Moro kaikille. Minkä kokoinen harjaton tekniilla olisi hyvä e-savageen? Kahtelin akkuja hobbykingiltä niin samalla mietin että pitäisikö tehdä harjaton e-savage. Tehoa ei tarvitsisi paljoa enempää kuin mitä on vakio tekniikassa että ei säry paikat autosta. Kertokaa joku jos tiedätte että mikä tekniikka ois hyvä? 2s lipolla tullaan ajamaan autoa.
Vakiosähköt Lipo akuilla riittää jo särkemään vakiodiffien ulostulot, tai sulattamaan spurrin löysällä slipperillä. Ja nelikennoinen siitä tulee, mun käsittääkseni se oma nopari kytkee akut sarjaan. Niihin orkkis sivukoteloihin sopii parhaiten sellaset pötköakun malliset, niinku Tamiyan Mineissäkin käytetään. Mä oon käyttäny näitä:
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.hobbylinna.com%2Fimagemagic.php%3Fimg%3Dimages%2Fwebkuvat%2FLRP79893.jpg%26amp%3Bw%3D200%26amp%3Bh%3D126%26amp%3Bpage%3Dprod_info&hash=d561918bac3d350050d4ee37096c488eccb8814f)
Edit: Niin ja Lipohälyä/erillistä Cutoffia en oo käyttäny, heti vaan ajo seis kun paukku alkaa hiipua. Hyvin on kennoissa ollu jännite, 3,4-3,6 v eli aika tasan purkaa kumpaakin akkua.
Laitetaan nyt vielä fiilistelykuva miltä E-Savage näyttää ajamattomana. Kuvassa auto oli juuri kasattu, akut kiinnitetty nippusiteillä, kun akkutelineitä odoteltiin Hpi:ltä.
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fsphotos-g.ak.fbcdn.net%2Fhphotos-ak-ash4%2F402370_2615735964082_833574573_n.jpg&hash=4160ddf939a3aa74af3a59efcbf3dfa1e2966c8f)
Joo. Tätä minä just mietin että jos laittaa harjattoman tekniikan niin kestääkö e-savagessa paikat. Ilmeisesti ei kestä. Pitää katella lipot siihen ja ajella niillä. http://www.hobbylinna.com/mounted-goliath-tyre-178x97mm-blast-wheel-chrome-p-14770.html (http://www.hobbylinna.com/mounted-goliath-tyre-178x97mm-blast-wheel-chrome-p-14770.html) tälläiset renkaat minulla on e-savageen. mikähän pinjoni noille ois hyvä? välityshän pitenee aika paljon noilla.
Piikin tai kaks pienemmäks mitä vakiorenkaalla, karkea arvio? E-savaan pitäis sopia samat pinionit kuin esim Traxxas Slash 4x4, eli mod 0.8 hampaalla.
Tarkkaile moottorien ja noparin lämpöjä, jos menee selkeesti kuumaks ni lyhempää välitystä. Mittarilla mitattuna joku 70 astetta max on varmaan vielä ihan ok.
Se millaisessa maastossa ajat, vaikuttaa paljon millaista välitystä voi käyttää.
Joo. Minä mietin että pitäskö laittaa ne 17 piikkiset mitkä taitaa olla pienimmät e-savageen ja kokeilla niitä. Ootko miten paljon tapsa ajanu tuolla omalla esavagella? mitä kaikkee on särkynyt?
Olisko jotain parikyt akkuparia tullu tyhjennettyä.
Yks diffiulostulo napsahti hypystä alastulossa ja sitte ku löysäsin slipperiä, sain sen spurrin sulamaan kun lipsui sit jo liiaksi. sit jotain ohjauksen osia katkennu törmäyksissä kun on ollu pakko mennä lunta pöllyttämään kovemmalla pakkasella. Kesäkelillä ku on lämpimämpää, noi muovipalikat tuntuis kestävän enempi paiskomista.
Hypyissä kun hiukan malttaa, ettei tuu korkealta tonttiin liipasin piukassa ni on se nyt alkanu kestämään.
Minkälaisia suojauksia teit autoon ku talvella ajelit? Tässähän ei minusta ole vedeltä suojattuja sähköjä. Onko kenelläkään tietoa mistä ulkomaan kaupasta löytäisi osia tähän? ja ovatko halvempia mitä hobbylinnassa.
Mä ajoin ihan ilman mitään sen kummempia kapalointeja. Vastari on hyvin suojassa omassa boksissaan ja nopari aika hyvin siel rungon päällä. Kuivumaan vaa ajon jälkeen.
Hobbylinna on aika halpa noiden vanhempien Hpi:n autojen suhteen.
Lainaus käyttäjältä: gti1 - 01.02.13 - klo: 23.12
Lainaus käyttäjältä: ana100 - 01.02.13 - klo: 22.39
http://fi.eurorc.com/product/2138/hobbywing-xerun-sct-pro-c-110-4000kv-combo (http://fi.eurorc.com/product/2138/hobbywing-xerun-sct-pro-c-110-4000kv-combo) ajan ite tällä sella mutta 1/8 skaalan tekniikka ja hyvin toimii 2s lipolla mutta vähä aina pullistuu yks lipo
Moro. Niin onko sinulla tämä linkin combo e-savagessa kiinni? miten eroaa 2s lipoilla vakio tekniikasta? ja miten joutuu välityksiä muuttamaan?
Moro. en tosta combosta oo niin sata varma mutta saman laiselta se näytää joka on kiinni savagessa ja hyvin toimii. välityksiä on muutettu sen verran että pinjoni on vaihdettu mutta spurri on vakio eikä oo kulunut.
moro. Millä olisi helpointa isontaa diffin lautaspyörästä se reikä? Ja mitä metallia se diffin lautaspyörä on? tutkin nettiä ja huomasin että harrastajat on laittanu e-maxxin ulos tulot diffieihin ja e-maxxin vetoakselit. sitten loppuu kuulema se ongelma niitten ulostulojen kanssa.
Mahtaiskohan sinne sopia koko E-maxxin diffi? Voiskin kokeilla joskus..
Tuo ois hyvä juttu jos kehtaat kokeilla että sopiiko sinne e-maxxin diffi minkälaisella työ määrällä. Tai sitten pitäs yrittää etsiä jostai tietoa että minkälaisia muutoksia näihin e-savageihin on tehty.
Moro. mikähän lie kun e-savagesta napsuu vetarit poikki. 2akkuparin aikana meni 3 vetaria poikki kun ulkona ajelin. Eikä oo tehty piikkirenkaita tai muutakaa viritystä. Ainut muutos hpi goliath renkaat. Muuten vakio e-savage.
Varmaan sanottu jo tässä että sitä spurria on hyvä löysätä. Ja niitä vetareita kyllä paukkuu varsinkin pakkasella poikki vaikka kuinka (muovi haurastuu), jos aikaa ja kärsivällisyyttä riittää niin vaihda ne E-Maxxin vetarit tilalle.
Moro. Onko e-maxxin vetarit lujemmat mitä e-savagen omat? Ja minkälainen projekti on muuttaa e-savage e-maxxin vetareille? Käykö e-maxxin vetarit silleen että e-savageen jää alkuperäiset ulko ja sisäpäät? Että puretaan ne vetarit ja vaihdetaan niihin e-maxxin keskiosat. Jos nyt joku ymmärsi tätä vaikeeta selitystä.
Lainaus käyttäjältä: gti1 - 25.02.13 - klo: 14.57
Moro. Onko e-maxxin vetarit lujemmat mitä e-savagen omat? Ja minkälainen projekti on muuttaa e-savage e-maxxin vetareille? Käykö e-maxxin vetarit silleen että e-savageen jää alkuperäiset ulko ja sisäpäät? Että puretaan ne vetarit ja vaihdetaan niihin e-maxxin keskiosat. Jos nyt joku ymmärsi tätä vaikeeta selitystä.
Lujemmat ovat kyllä, en ole itse vaihdellu noita (vielä) vakiovetareita e-maxxin omiin mutta tuskin tosta ilman modailua tulet pääsemään.
Jos englanninkielen taitoa löytyy yhtään niin tuolla on vaikka minkälaista katiskaa viritelty juuri niihin vetareihin:
http://e-savage.com/forums/forumdisplay.php?f=11 (http://e-savage.com/forums/forumdisplay.php?f=11)
Moro. kiitosta linkistä sieltä löytyi apu. Traxxasin vetarit käy suoraan e-savagen vetarin ristikkoon. Jos meikäläisen englanti ei pahasti heittäny.
http://rc10.fi/index.php?topic=92377.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=92377.0)
savage omistajille osia halvalla