Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HPI E-savage

Aloittaja HPI-man, 09.11.06 - klo: 18.28

gti1

Moro. Mitkä lipot käy e-savagen akkukoteloon? Jos nykyaikaistaisi tuo e-savagen ja tilaisi hobbykingiltä lipoja siihen. Lipo hälyttimet tulee kanssa kun ei ole cut offia noparissa.

gti1

Moro kaikille. Minkä kokoinen harjaton tekniilla olisi hyvä e-savageen? Kahtelin akkuja hobbykingiltä niin samalla mietin että pitäisikö tehdä harjaton e-savage. Tehoa ei tarvitsisi paljoa enempää kuin mitä on vakio tekniikassa että ei säry paikat autosta. Kertokaa joku jos tiedätte että mikä tekniikka ois hyvä? 2s lipolla tullaan ajamaan autoa.

Hiekkamonttu

Kun ajetaan 2s lipolla tälläistä autoa, voi sähköt kuumentua kivasti, koska se merkitsisi kymppiskaalan sähköjä. Ja taas kasisähköjen bec piiri ei välttämättä toimi 2s lipolla. Joten jos vaikka ostaisit jonku HW, tai SkyRc kombon,joko sensorillisen tai sensorittoman, ja ajat 4s. Ja jos sitten mieli tekee vauhti ja keulintaa, kytket 6s lipon. Tai jos halvemalla ajattelit, niin HW, HK tai joku muu 4s kestävä kasikombo. Linkkejä: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25142__Turnigy_TrackStar_Waterproof_1_8_Brushless_Power_System_1900KV_120A.html,http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__27152__Hobbyking_X_Car_Brushless_Power_System_2050KV_120A.html,tai sitten laatumerkiltä:http://www.rcecho.com/XERUN-2000KV-Brushless-Motor-and-150A-ESC-LCD-Card.html Jos kasisähköt käypii e-savageen, niin tosta joku.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Hiekkamonttu

Lainaus käyttäjältä: Hiekkamonttu - 01.02.13 - klo: 22.20
Kun ajetaan 2s lipolla tälläistä autoa, voi sähköt kuumentua kivasti, koska se merkitsisi kymppiskaalan sähköjä. Ja taas kasisähköjen bec piiri ei välttämättä toimi 2s lipolla. Joten jos vaikka ostaisit jonku HW, tai SkyRc kombon,joko sensorillisen tai sensorittoman, ja ajat 4s. Ja jos sitten mieli tekee vauhti ja keulintaa, kytket 6s lipon. Tai jos halvemalla ajattelit, niin HW, HK tai joku muu 4s kestävä kasikombo. Linkkejä: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25142__Turnigy_TrackStar_Waterproof_1_8_Brushless_Power_System_1900KV_120A.html,http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__27152__Hobbyking_X_Car_Brushless_Power_System_2050KV_120A.html,tai sitten laatumerkiltä:http://www.rcecho.com/XERUN-2000KV-Brushless-Motor-and-150A-ESC-LCD-Card.html Jos kasisähköt käypii e-savageen, niin tosta joku.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Hiekkamonttu

Sori mun linkeistä tuli toimimattomia, jostain syystä. RCecho ja HK kuitenkin luotettavia myyjiä.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

ana100

http://fi.eurorc.com/product/2138/hobbywing-xerun-sct-pro-c-110-4000kv-combo ajan ite tällä sella mutta 1/8 skaalan tekniikka ja hyvin toimii 2s lipolla mutta vähä aina pullistuu yks lipo
E-Savage, E-firestorm, Baja 5t, TLR 2.0 sc

gti1

Lainaus käyttäjältä: ana100 - 01.02.13 - klo: 22.39
http://fi.eurorc.com/product/2138/hobbywing-xerun-sct-pro-c-110-4000kv-combo ajan ite tällä sella mutta 1/8 skaalan tekniikka ja hyvin toimii 2s lipolla mutta vähä aina pullistuu yks lipo

Moro. Niin onko sinulla tämä linkin combo e-savagessa kiinni? miten eroaa 2s lipoilla vakio tekniikasta? ja miten joutuu välityksiä muuttamaan?

Tapsa

#157
Lainaus käyttäjältä: gti1 - 01.02.13 - klo: 18.31
Moro kaikille. Minkä kokoinen harjaton tekniilla olisi hyvä e-savageen? Kahtelin akkuja hobbykingiltä niin samalla mietin että pitäisikö tehdä harjaton e-savage. Tehoa ei tarvitsisi paljoa enempää kuin mitä on vakio tekniikassa että ei säry paikat autosta. Kertokaa joku jos tiedätte että mikä tekniikka ois hyvä? 2s lipolla tullaan ajamaan autoa.

Vakiosähköt Lipo akuilla riittää jo särkemään vakiodiffien ulostulot, tai sulattamaan spurrin löysällä slipperillä. Ja nelikennoinen siitä tulee, mun käsittääkseni se oma nopari kytkee akut sarjaan. Niihin orkkis sivukoteloihin sopii parhaiten sellaset pötköakun malliset, niinku Tamiyan Mineissäkin käytetään. Mä oon käyttäny näitä:


Edit: Niin ja Lipohälyä/erillistä Cutoffia en oo käyttäny, heti vaan ajo seis kun paukku alkaa hiipua. Hyvin on kennoissa ollu jännite, 3,4-3,6 v eli aika tasan purkaa kumpaakin akkua.
Hpi Savage 25, Nitro RS4 evo3, E-Savage,  Switch

Tapsa

Laitetaan nyt vielä fiilistelykuva miltä E-Savage näyttää ajamattomana. Kuvassa auto oli juuri kasattu, akut kiinnitetty nippusiteillä, kun akkutelineitä odoteltiin Hpi:ltä.

Hpi Savage 25, Nitro RS4 evo3, E-Savage,  Switch

gti1

Joo. Tätä minä just mietin että jos laittaa harjattoman tekniikan niin kestääkö e-savagessa paikat. Ilmeisesti ei kestä. Pitää katella lipot siihen ja ajella niillä. http://www.hobbylinna.com/mounted-goliath-tyre-178x97mm-blast-wheel-chrome-p-14770.html tälläiset renkaat minulla on e-savageen. mikähän pinjoni noille ois hyvä? välityshän pitenee aika paljon noilla.

Tapsa

Piikin tai kaks pienemmäks mitä vakiorenkaalla, karkea arvio? E-savaan pitäis sopia samat pinionit kuin esim Traxxas Slash 4x4, eli mod 0.8 hampaalla.
Tarkkaile moottorien ja noparin lämpöjä, jos menee selkeesti kuumaks ni lyhempää välitystä. Mittarilla mitattuna joku 70 astetta max on varmaan vielä ihan ok.
Se millaisessa maastossa ajat, vaikuttaa paljon millaista välitystä voi käyttää.
Hpi Savage 25, Nitro RS4 evo3, E-Savage,  Switch

gti1

Joo. Minä mietin että pitäskö laittaa ne 17 piikkiset mitkä taitaa olla pienimmät e-savageen ja kokeilla niitä. Ootko miten paljon tapsa ajanu tuolla omalla esavagella? mitä kaikkee on särkynyt?

Tapsa

Olisko jotain parikyt akkuparia tullu tyhjennettyä.
Yks diffiulostulo napsahti hypystä alastulossa ja sitte ku löysäsin slipperiä, sain sen spurrin sulamaan kun lipsui sit jo liiaksi. sit jotain ohjauksen osia katkennu törmäyksissä kun on ollu pakko mennä lunta pöllyttämään kovemmalla pakkasella. Kesäkelillä ku on lämpimämpää, noi muovipalikat tuntuis kestävän enempi paiskomista.
Hypyissä kun hiukan malttaa, ettei tuu korkealta tonttiin liipasin piukassa ni on se nyt alkanu kestämään.
Hpi Savage 25, Nitro RS4 evo3, E-Savage,  Switch

gti1

Minkälaisia suojauksia teit autoon ku talvella ajelit? Tässähän ei minusta ole vedeltä suojattuja sähköjä. Onko kenelläkään tietoa mistä ulkomaan kaupasta löytäisi osia tähän? ja ovatko halvempia mitä hobbylinnassa.

Tapsa

Mä ajoin ihan ilman mitään sen kummempia kapalointeja. Vastari on hyvin suojassa omassa boksissaan ja nopari aika hyvin siel rungon päällä. Kuivumaan vaa ajon jälkeen.
Hobbylinna on aika halpa noiden vanhempien Hpi:n autojen suhteen.
Hpi Savage 25, Nitro RS4 evo3, E-Savage,  Switch

ana100

Lainaus käyttäjältä: gti1 - 01.02.13 - klo: 23.12
Lainaus käyttäjältä: ana100 - 01.02.13 - klo: 22.39
http://fi.eurorc.com/product/2138/hobbywing-xerun-sct-pro-c-110-4000kv-combo ajan ite tällä sella mutta 1/8 skaalan tekniikka ja hyvin toimii 2s lipolla mutta vähä aina pullistuu yks lipo

Moro. Niin onko sinulla tämä linkin combo e-savagessa kiinni? miten eroaa 2s lipoilla vakio tekniikasta? ja miten joutuu välityksiä muuttamaan?

Moro. en tosta combosta oo niin sata varma mutta saman laiselta se näytää joka on  kiinni savagessa ja hyvin toimii. välityksiä on muutettu sen verran että pinjoni on vaihdettu mutta spurri on vakio eikä oo kulunut.
E-Savage, E-firestorm, Baja 5t, TLR 2.0 sc

gti1

moro. Millä olisi helpointa isontaa diffin lautaspyörästä se reikä? Ja mitä metallia se diffin lautaspyörä on? tutkin nettiä ja huomasin että harrastajat on laittanu e-maxxin ulos tulot diffieihin ja e-maxxin vetoakselit. sitten loppuu kuulema se ongelma niitten ulostulojen kanssa.

Tapsa

Mahtaiskohan sinne sopia koko E-maxxin diffi? Voiskin kokeilla joskus..
Hpi Savage 25, Nitro RS4 evo3, E-Savage,  Switch

gti1

Tuo ois hyvä juttu jos kehtaat kokeilla että sopiiko sinne e-maxxin diffi minkälaisella työ määrällä. Tai sitten pitäs yrittää etsiä jostai tietoa että minkälaisia muutoksia näihin e-savageihin on tehty.

gti1

Moro. mikähän lie kun e-savagesta napsuu vetarit poikki. 2akkuparin aikana meni 3 vetaria poikki kun ulkona ajelin. Eikä oo tehty piikkirenkaita tai muutakaa viritystä. Ainut muutos hpi goliath renkaat. Muuten vakio e-savage.

arp

Varmaan sanottu jo tässä että sitä spurria on hyvä löysätä. Ja niitä vetareita kyllä paukkuu varsinkin pakkasella poikki vaikka kuinka (muovi haurastuu), jos aikaa ja kärsivällisyyttä riittää niin vaihda ne E-Maxxin vetarit tilalle.

gti1

Moro. Onko e-maxxin vetarit lujemmat mitä e-savagen omat? Ja minkälainen projekti on muuttaa e-savage e-maxxin vetareille? Käykö e-maxxin vetarit silleen että e-savageen jää alkuperäiset ulko ja sisäpäät? Että puretaan ne vetarit ja vaihdetaan niihin e-maxxin keskiosat. Jos nyt joku ymmärsi tätä vaikeeta selitystä.

arp

Lainaus käyttäjältä: gti1 - 25.02.13 - klo: 14.57
Moro. Onko e-maxxin vetarit lujemmat mitä e-savagen omat? Ja minkälainen projekti on muuttaa e-savage e-maxxin vetareille? Käykö e-maxxin vetarit silleen että e-savageen jää alkuperäiset ulko ja sisäpäät? Että puretaan ne vetarit ja vaihdetaan niihin e-maxxin keskiosat. Jos nyt joku ymmärsi tätä vaikeeta selitystä.

Lujemmat ovat kyllä, en ole itse vaihdellu noita (vielä) vakiovetareita e-maxxin omiin mutta tuskin tosta ilman modailua tulet pääsemään.

Jos englanninkielen taitoa löytyy yhtään niin tuolla on vaikka minkälaista katiskaa viritelty juuri niihin vetareihin:
http://e-savage.com/forums/forumdisplay.php?f=11

gti1

Moro. kiitosta linkistä sieltä löytyi apu. Traxxasin vetarit käy suoraan e-savagen vetarin ristikkoon. Jos meikäläisen englanti ei pahasti heittäny.

twinkie

Harrastus tauolla...