Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HPI E-savage

Aloittaja HPI-man, 09.11.06 - klo: 18.28

HPI-man

Tälläne auto se on tulossa ennen joulua suomeen HPI E-savage. Auto on
ilmeisesti sisar malli HB E-zilllasta ja auto maksaa 439 e ja e-zilla maksaa
399 e. Syynä kallimpaan hintaa on, että e-zillassa akut 2000 mah ja savagessa taas 3300 mah. Mutta voihan siinä olla muitakin eroja. Nyt siirtyy
Wheely King ostopuheet tähän autoon.

Linkki:http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HPI547
Linkki 2: http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=505&lang=fi

Ai niin, onhan siinä hienompi koppa kun e-zillas ja sitä on saatava vielä
mönkkärin kopalla (kalliimpi) ja sitten sillä aika samanlaisella mikä e-zillas.

ST

Mitä kokoluokkaa tuo on?

Bagi

heitetäänpä lonkalta 1:10
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

ST

Oiskohan pareempi/nopeempi kun kyosho twin force?

JK Nitro

E-Savage on samankokoinen kuin muutkin Savagetkin, eli HPI käyttää 1/8 kokoa, vaikka joidenkin muiden valmistajien 1/10 kokoiset ovatkin saman kokoisia.

Jaa paree kuin Twin Force? Pakko olla!

Edit. Jaa, taisin puhua palturia. Lyhyen konsultoinnin jälkeen velipojan kanssa, taitaa tuo E-Sava olla hiukka normi Savagea pienempi, my bad!
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

JK Power

Joo-o.

Tässä on sama ilmiö kuin Asson MGT ja Thunderin MTA-4:

Sama auto...

Tuossa speksejä molemmista:
E-Zilla
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXKHU6&P=ML
E-"Savage"
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXNXN9&P=ML

EDIT: Oli pakko laittaa vielä valmistajan oma sivu E-"Savagesta" ja E-Zillasta kun ovat niin samasta puusta veistetty nuo sivutkin...  :lol:

http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=505&lang=en
http://www.hbeurope.com/kit.php?lang=en&partNo=hb52502

Juu, tiedän, ovat sisarfirmoja...

Tässä vertailun vuoksi SAVAGE...

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXMCA1&P=0

...tosin ei tuokaan se aito alkuperäinen...

Eli onhan nuo E-mallit hieman pienempiä.

:mrgreen:

ps:iskarit taisivat olla samat...
What the Hell! Who put that rock there!

Jankka


jaan

Tossa on ainakin hyvä noppari. Mulla oli sama E-maxissa uutena sama ja toimis ilman mitään kenkkuiluja. Talvella päästelin ilman suojia surutta (Ei kannata kokeilla) vaikkei mulla hajonnutkaan.  Toimii 14 kennolla (16,8v) loistavasti.
Tohon joutuu oikeen värkkäämään lisäkennon paikat.

HPI-man

Mä jos ajan talvella tolla autolla niin teen sille puretenin suojuksesta siihen
suojuksen. Vähän kun sitä leikkelee niin hyvä tulee. Ja sitten pakkaus-teipillä
kiinni.

ST

Meinaako joku ostaa ostaa tätä tai onko nähny?

ballu

millastakohan ajoaikaa tuolla on noilla vakioakuilla, tuskin mitään 10 minsaa kauempaa  :(

HPI-man

Lainaus käyttäjältä: "ST"Meinaako joku ostaa ostaa tätä tai onko nähny?

Mä ostan tämän tai sitten stampeden.

Futaba

Eikös tää oo täsmälleen sama auto, ku hot bodiesin E-Zilla?
| Academy | Axial |

m@sse

Ei tietenkään kun kyljessä lukee E-Savage :mrgreen: Mutta taitaa muuten näyttää 99% samalta.
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

HPI-man

Nyt lähti minulta E sava tilaukseen :cool:. Tilasin samalla myös 20 A virtalähteen joten voin ladata kahta akkua samaan aikaan.

HPI-man

Tänään se tuli! Kerkesin äsken akkuparit pyöräyttää ja tehoja on ihan hirviästi! Laitan photoo kuhan kerkiän.

HPI-man


Gerbiili

Laitahhan niitä kuvia :laugh:
Powered by: Robitronic etc (Drift/Rally) and tamiya tlt-1 scale crawler

HPI-man



Siinä. Sori vähän tärähtänyt kuva.

nuuska

Tuli ostettua tänään E-Savage ATV pitkän pohdinnan jälkeen, mikä olisi eka auto sitten BigBearin vuodelta '85  :afro:



Kokemuksia ekasta ajosta:
Wau! Mikä vauhti ja ohjattavuus. Akkujen kesto juuri sopiva ajelulle. Pidempää juuri ei jaksa, ainakaan ilman kaljaa!  :wink:
Radiot mielestäni varsin passelit. Kantavuus riittää niin pitkälle että ei kehtaa edes ajaa kun ei nää kunnolla.

Sitten kysymyksiä.
Kuuluuko takarenkaiden olla tälläisessä kulmassa?



ja kuinka paljon renkaat saa "klappaa", eli tuntuu että pari rengasta heittelehtii aika paljon.
Onko vaan kiinni mutterien löysyydestä? Ihme jos ei olla pistetty kireelle kunnolla, kun kyse on kumminkin autosta -> ota paketista ja aja.

Eli tollaisia kysymyksiä ja kokemuksia tuli nyt ekalla kerralla.

Ps. Oli muuten skidit pihalla ihan vihreitä kateudesta kun "vanha" setä (noin 10v milestä varmaan ikäloppu, kun parta kasvaa ja ikää on lähemmäs 30v.) ajo radio-ohjattavaa joka kulkee KOVAA!  :roll: :grin:
[BigBear '87]   [Stampede XL5 '07]

HPI-man

Juu ne pyörät on mullakin tollasessa asennossa. Ruuvin kireydestä ei ole kiinni. Pitäisi sitä hobbylinnalta kysyy?

nuuska

Täytyy pistää kyselyä noista renkaiden "epäkeskoisuudesta" ajaessa.
Katsotaan mitä vastaavat.

Ei siinä mitään, mutta jos "takuu" katsoo että on esim valmistusvirhe, niin sais nopeesti fiksattua... ettei mene sitten rikki ja sanotaan, että ei siinä mitää ollut, ajoita vaan "väärin" ja törmäilit.  :roll:
Kaikissa pyörissä ei "klappausta" ole mielestäni. Pitää vielä katsoa himassa.
VOisin vaikka ottaa videopätkää niin näkee paremmin.
[BigBear '87]   [Stampede XL5 '07]

nuuska

Minkälaista muuntajaa jengi muuten käyttää tuossa Savan mukana tulleessa laturissa?
Onko suositella jotain edullista?

Nyt olen ladannut kummankin akun erikseen toisella laturilla, mut ois ihan jees lataa paria aikkua samaan aikaan.
[BigBear '87]   [Stampede XL5 '07]

Mr.MR

Noihin takapyörän kulmiin sanoisin, että takana pitäisi olla vähän aurausta. Eli kuvassa olevan auton vasen takarengas saisi olla kääntyneenä sisäänpäin saman verran kuin oikea jo on. Löytyykö säätöä auraukselle? Kuvassa näkyisi olevan joku tanko tukivarren etupuolella -aurauksen säätö?

Duster1

Lainaus käyttäjältä: Mr.MR - 17.04.07 - klo: 11.01
Noihin takapyörän kulmiin sanoisin, että takana pitäisi olla vähän aurausta. Eli kuvassa olevan auton vasen takarengas saisi olla kääntyneenä sisäänpäin saman verran kuin oikea jo on. Löytyykö säätöä auraukselle? Kuvassa näkyisi olevan joku tanko tukivarren etupuolella -aurauksen säätö?

Eikös tuo ole etupää  :wink:
Takana näyttää aurausta ollakin aika paljon. Taitaa tuossa säätökin olla, kun linkitkin on.

Eikun säätöjä kokeilemaan tai netistä etsimään niin auton käyttäytyminen vaan paranee.

Muuten aika samanoloinen kuin E-Maxx.

Ps: Mahtaa Atv mallin kuski saada kyytiä volteissa :lol:
Axial SCX 10 TR

HPI-man

Lainaus käyttäjältä: nuuska - 17.04.07 - klo: 09.52
Minkälaista muuntajaa jengi muuten käyttää tuossa Savan mukana tulleessa laturissa?
Onko suositella jotain edullista?

Nyt olen ladannut kummankin akun erikseen toisella laturilla, mut ois ihan jees lataa paria aikkua samaan aikaan.

Mulla piti tulla se Hobbylinnan 20 A virtalähde mut niillä ei ollukkaan sitä varastossa niin sain samaan hintaan tän:
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=NO93150

nuuska

Mahtaako kukaan olla surffaillut, että mitä kaikki metallisia paloja tuohon Savaan saa?
Jouset ainakin, mutta onko löytynyt muuta?
[BigBear '87]   [Stampede XL5 '07]

Futaba

Lainaus käyttäjältä: nuuska - 22.04.07 - klo: 12.40
Mahtaako kukaan olla surffaillut, että mitä kaikki metallisia paloja tuohon Savaan saa?
Jouset ainakin, mutta onko löytynyt muuta?
Harvemmin ne jouset muovia on :wink:
| Academy | Axial |

nuuska

Lainaus käyttäjältä: Futaba - 22.04.07 - klo: 14.12
Lainaus käyttäjältä: nuuska - 22.04.07 - klo: 12.40
Mahtaako kukaan olla surffaillut, että mitä kaikki metallisia paloja tuohon Savaan saa?
Jouset ainakin, mutta onko löytynyt muuta?
Harvemmin ne jouset muovia on :wink:

:police: Haa haa, pääsitpäs näpäyttämään!  :grin:

Pirulaut... kävin tossa äsken ajelemassa ja heitin isohkoa lenkkiä sora-nurtsi-asfaltti.
No ajelin sellaseen kuolleeseen kulmaan ja kävi törkee pärskähdys. Nurtsilla oli sateiden jälkeen jäänyt lammikko.
Autosta äkkiä virrat pois ja kuivaamaan sitä autotalliin.

Kuivailun ja putsailin, mutta kun lähdin ajaa uudelleen... niin kaasu nykii kun ajaa vähän pidemmälle, varsinkin kääntyessä.
Pitää varmaan antaa kuivaa vielä rauhassa. Toivottavasti ei mennyt pashaksi!  :undecided: :sad:
[BigBear '87]   [Stampede XL5 '07]

5R

#29
Saako tuohon e-savageen miten varaosia? Ja mikä on noparin lankarajoitus?
Traxxas Rustler MM 5700