Eli koska on 8 aihe enkä löytäny 7 mitään haullakaan niin tehdään uusi.
Eli nyt tulee kyseinen hobao kotiin.
Onko hobao finland kyseisen auton maahantuoja? Mistä hyvin vara-osia/palikkaa?
Mitä kannattaa uusia jne.! Mikkä osat helposti menevät rikki.
Niin ja sit ois hakusessa hyper 7:n kone.
Eli tarjoa yv:llä
Kyllä...
HoBao Finland on kyseisen merkin maahantuoja.
Sieltä saat osat parhaiten.
Mikään osa ei mene helposti rikki ja uusimistarve selviää kun saat auton kotiin ja tutkit kuluneet kohteet.
Moottoriksi käy mikä tahansa .21 kokoinen krossimoottori.
Kuinkas hyvin on pojilla kestäny 4wd hobaos? Kestääkö kohtalaisen kovia iskuja?
Kestääpä tuo aikas hyvin. rcMart.com tilasit? Mulla ei oo menny mitään rikki, monesti oon hyppäyttäny katolleen ja auto on pyörinyt aika hyvästi, upin tässä jonkun päivän sisään pari videoa miten on tehnyt voltteja.
Nim. Kantoon ja kiveen ajanut...
Minkälaiset renkaat olisi hyvät kys. autoon? Käykö Hyper 8:n vara-osat tähän?
Lainaus käyttäjältä: Anzka - 30.11.07 - klo: 15.29
Kuinkas hyvin on pojilla kestäny 4wd hobaos? Kestääkö kohtalaisen kovia iskuja?
Nyt täytyy sanoa että oon pihalla...
Mitä tarkoitat 4wd:llä???
Minä ymmärrän tuon ainakin nelivetona :huh:
No autohan oli yksi parhaista kisakäyttöön tehdyistä nelivetokrossareita...
Ja yksi kestävimmistä...
Lainaus käyttäjältä: Anzka - 30.11.07 - klo: 15.29
Kuinkas hyvin on pojilla kestäny 4wd hobaos? Kestääkö kohtalaisen kovia iskuja?
No on aika outoa tälläsessa autossa,että hajoaa 4 veto.Kannattaisi miettiä ennemminkin kulutusosia(ei siis niinkään varaosia)kuten laakereita,renkaita ja tämmösiä.
Ja et pety jos ostat.Ja jos nyt tulee radiohäiriö ja kaasu menee täysille niin saattaa hyvin olla mahdollista,että autosta ei hajoa mitään.
No ei se nyt mitenkään outoa ole että autosta hajoaisi neliveto :shock:
No kuinkas usein ootta joutunu kuula-laakereita renkaisiin vaihtaan?
Lainaus käyttäjältä: Anzka - 01.12.07 - klo: 21.30
No ei se nyt mitenkään outoa ole että autosta hajoaisi neliveto :shock:
No kuinkas usein ootta joutunu kuula-laakereita renkaisiin vaihtaan?
No sen vähän mitä minä tiedän, niin kyllä se vähän outoa on. Ei oo moinen vastaan kävellyt. Mikähän se tuossa autossa itse asiassa se 4wd sitten on? Keskidiffikö?
4wd on neliveto, eli paukkuuko vetarit poikki koko ajan.
Tai mitä olen LST:llä ajellut niin menee aika helposti keskidiffi siinä hajalle ja vetarit poikki.
Ymmärrän, että 4wd on neliveto.
Jos vetari paukkuu, se ei mielestäni tarkoita, etteikö "neljäweedee" itsessään toimisi. Olen varmaan hieman rajoittunut, mutta en ymmärrä koko kysymystä.
Asian vois muotoilla vaikka: Kestääkö vetoakselit?
Kuten jo aikaisemmin sanoin niin kyseessä on auto joka oli aikanaan (ja periaatteessa edelleen)yksi parhaista kilpakäyttöön rakennetuista polttiskrossareista.
Myös yksi kestävimmistä.
Kun itse ajoin seiskalla kilpaa niin yhtäkään osaa en koskaan saanut rikki.
Vetarit ovat erittäin kestävät, diffit ovat niin kestävät ja hyvät että uusimmassakin mallissa on aivan täysin samat diffit kyseessä.
Pitkälti koko voimansiirto on myös uudessa autossa samaa.
Mikäli auto on jokin Pro malleista niin siinä ei ole käytännössä mitään osaa jota voisi sanoa hajoavaksi.
Tottakai jotain rikki menee jos ajat kaasu pohjassa betoniseinään, mutta ei ole mitään osaa joka yleisesti olisi eniten rikki menevä.
No nyt sain vastauksen , kiitos HOKE
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 01.12.07 - klo: 21.50
Kuten jo aikaisemmin sanoin niin kyseessä on auto joka oli aikanaan (ja periaatteessa edelleen)yksi parhaista kilpakäyttöön rakennetuista polttiskrossareista.
Myös yksi kestävimmistä.
Kun itse ajoin seiskalla kilpaa niin yhtäkään osaa en koskaan saanut rikki.
Vetarit ovat erittäin kestävät, diffit ovat niin kestävät ja hyvät että uusimmassakin mallissa on aivan täysin samat diffit kyseessä.
Pitkälti koko voimansiirto on myös uudessa autossa samaa.
Mikäli auto on jokin Pro malleista niin siinä ei ole käytännössä mitään osaa jota voisi sanoa hajoavaksi.
Tottakai jotain rikki menee jos ajat kaasu pohjassa betoniseinään, mutta ei ole mitään osaa joka yleisesti olisi eniten rikki menevä.
Jees eli tänään vedettiin hobaolla eka tankki ja niin kuin aina se on sitä moottorin säätämistä. No puoli tankkia rupes meneen aika hyvin mutta vielä pitää alaneulaa aika paljon säädellä. Seos neula rupee oleen kohdillaan. Sitten mitä kannattaisi mun tehdä kun ei jouset palauta ihan kunnolla ylös, löysemmät öljyt?
Niin ja mikä tulppa olisi hyvä talveksi, kone on Team Infinity samurai 521
Laita jousiin enemmän esijännitystä, jos liian matalalla kulkee. Alatukivarsien pitää olla n. vaakatasossa niin oikea korkeus.
Jousien ei siis todellakaan pidä ylös asti palauttaa.
Öljyillä ei vaikuteta tuohon.
Mutta kannattaisikohan lukea noista säädöistä ees jotain :wink: , ettei tarvitse jokaista ruuvin asentoa taas kysellä.
Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 05.12.07 - klo: 09.34
Laita jousiin enemmän esijännitystä, jos liian matalalla kulkee. Alatukivarsien pitää olla n. vaakatasossa niin oikea korkeus.
Jousien ei siis todellakaan pidä ylös asti palauttaa.
Öljyillä ei vaikuteta tuohon.
Mutta kannattaisikohan lukea noista säädöistä ees jotain :wink: , ettei tarvitse jokaista ruuvin asentoa taas kysellä.
Juu en ole täs moottorin säätöjä kyselly :grin:
Mut toi jousihomma piti vaan, Kts.
Joo elikkä tänään tuli sabesta metanooli, kiitos sabelle JÄLLEEN kerran hienosta toiminnasta.
No laitoin löpöt tankkiin ja meinasin mennä ajelulle. No laitoin virrat päälle ja rupesin starttaan moottoria. Ohjaus servo rupes vispaan ihan hullun lailla, sammutin startterin ja latoin taas päälle. Tuloksena että servo vispasi taas ihan hullun lailla. Avasin vastariboksin ja tutkailin ettei ole päässyt vettä tai muuta vastaavaa. Ei löytynyt vastarista mitään, kaasuservo ei vispannut yhtään. Rupee oleen neuvot vähis :undecided:
Eli te viisaammat neuvokaa, voisiko servo olla tehnyt työnsä loppuun(kyseessä on kumminkin futaban ihan hyvä servo, eikä ole vanha[tarkempi malli futaba s9405]
http://www.power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index¤t_op=showp&pid=YM-PS127
Niin ja lisäys että aina kun moottori rupes pyöriin niin servo sekos.
-Anzka
Onko vastarinakku ladattu ?
On, ja ottaa ihan hyvin n.20m päästäkin kun autoa ei starttaa, ilmenee heti vika kun moottori alkaa pyörimään.
Moottori vai startterin moottori??
Polttomoottori eli se joka sitä autoa kuljettaa :grin:
Rupee oleen neuvot vähissä.
-Anzka
Lainaus käyttäjältä: Anzka - 01.12.07 - klo: 21.40
Tai mitä olen LST:llä ajellut niin menee aika helposti keskidiffi siinä hajalle ja vetarit poikki.
Kui tuo voi olla mahdollista? Itse en ole nähnyt Losin vetareiden katkeavan, ainoastaan CVD-nivelen ristitapin katkeamisia -> sliperi liian tiukalla. Keskidiffien hajoamista en ole LST:ssä kuullut ikinä tapahtuvan, en edes ulkomailla. Osasyynä saattaa tietty olla, että autossa ei ole keskidiffiä, eli ei voi hajota jos ei ole... Jos siinä sellainen on, niin se on viritelty siihen jostain muusta autosta.
No nyt selvisi vika, vastarinakun jatkojohto oli melkein poikki.
Joo ja nyt olin taas puhunut ihan väärää, tarkoitin sitä tappia joka on siellä vetarin päässä(mikä sen nimi nyt olikaan).
Eli huomenna toivottavasti tulee action kuvia kunhan pääsen baanalle :grin:
Vieläkö kannattaa ostaa Hyper 7 TQ 28 Sport RTR ensimmäiseksi polttikseksi?
Lähinnä kiinnostaa saako varaosia vielä hyvin?
Hinnaltaan tuo olisi edullinen.
Tänään tuli ensimmäinen Hobao mukana kotio.. Mallia Hyper 7
Muuten kyseinen auto on virheetön ja hyväkuntoinen, mutta tankki, joka sekin oli ostettu juuri ennen myyntiä, on liian pitkä... Eli hammasrattaat eivät pääse suoraan koskettamaan toisiaan, vain noin puolet rattaiden pinta-alasta kohtaa.. Orkkistankkia tilaukseen? =P
edit: Onko porukoilla ollut muiden valmistajien tankkeja kiinni hypereissään?
edit 2: Lähtee nyt toi Hyper 7 tankki tilaukseen.. Mut pitää tuohon tilaukseen saada jotain muutakin, ettei tuu tuplahintaa pelkälle tankille kuljetuskustannuksien takia. Osaisko joku kokeneempi kertoa, mitä palikkaa ois hyvä olla varalla?
Nykäisempä tämänkin keskustelun ylemmäs jotta sen löytäisi helpommin. Oma Hyperini lähti seuraavaan kotiin, samoin likimain kaikki Nitroautoihin liittyvät tarvikkeet. Hyvä muisto jäi tuosta autosta, toimi ja pelasi kuten kilpurin kuuluukin...
Nostetaanpas tämä topicci uudestaan :azn: Oma hyper seiska kotiutui tänään ja nyt oottamaan että pääsee ajamaan :mrgreen:
Hyper 7:lla on tietääksen ioma aihe, jossa on paljon enemmän juttua kuin täällä.
Jos sitä missä on kai 10 sivua niin se on lukossa.
Saiskohan tohon Hobaoon jotenkin sopimaan jonkilaisen umpikorin (kupla, escort, subaru yms.)
Akselivälin ja raidevälin mukaan sopivia löytyisi, ellei korkeudesta tule ongelmaa.
Onko kokemuksia?
Niin takasiivellä voin heittää vaikka vesilintua jos se on ongelma:)
Tuskinpa siinä mitään ongelmaa on. Kori tolpat varmaan joutuu erillaiset hommaamaan.
E: onkos kellään kokemusta tuollasesta LRP:n Z.21r koneesta hyperissä? itellä just sisäänajossa.
Morjesta
Itsellä olisi sellaista kysymystä käykö Hyperiin jostain muusta krossista tms. jouset jotka olisivat jäykemmät kun Hobaon omat valkoiset. Sähkökonversiossa ei meinaa riittää noissa valkoisissa voima pitää autoa sopivalla korkeudella.
Ps. Itsellä hyperin tankki ja pilli ylimääräsenä, melkosen halvalla irtoaa jos jollain tarvetta. Yv:llä tavoittaa niin ei täyty tämä topici turhasta :)
Käytä jousien esi kiristimiä säätämään maavara.
Ja kyllä löytyy.
Ihme ja kumma suomen maahantuojalta... www.hobao.fi
Ja ihmettelen kyllä jos sulla on sähköt painavammat kuin polttis kamat.
Tähän asti olen nähnyt vain kevyempiä sähköjä.
Hoke, Ei viitsi esikiristimillä puristaa koko jousia kasaan :) Hobaon sivuilta löytyi kyllä valkoiset ja siniset jouset, mutta muita pelkkiä jousia ei ainakaan haku suostunut löytämään.
Itse olen ainakin tavannut hyvin paljon sähköjä jotka painaa enemmän. Omassa ajokunnossa oleva paino noin 4.2-4.6kg riippuen akuista. Tiedä sitten mitä polttikset painaa, mutta muistaakseni vähemmän.
Sainpa sitten taas käytettyä työaikaa johonkin "hyödylliseen", rakensin seiskaan puskuri/kaatumarauta levyn :) ettei taas hajois diffikuori jos lipsahtaa pitkään luisuun asvaltilla...katollaan :)
http://www.aijaa.com/v.php?i=3941881.jpg
ruma on kun rullaverho mut onneks en oo designeri ammatiltani :grin:
Ilmanvastus? :mrgreen:
joo! ns. ilmajarru et ei kulje liikaa :)
paljonkohan uskailtaisin tämmöisestä pyytää rahaa... http://rc10.fi/index.php?topic=35108.0
Onkohan tohon mööpeliin tullut jotain vikaa kun on pikkuhiljaa kokoajan tullut raskaammaksi vetää käyntiin, kun tuskin ne puristukset käytössä kasvaa?
Auto pelaa kuitenkin ihan ok.
hmm.. ennenku ny myyntän auton, nii kysyn et oks tähä black edition hyper 7 autoon mahdollista saada semmost akkuporakonestarttii??
Tilan puolesta ilman kulmavaihdetta aika mahdoton :afro:
Tiger drive:ssa(akkuporastartti) on kulmavaihde ja luulisin sopivan...mutta rotostartti joka on hiukan vastaava(mukana oma akulla toimiva käynnistyskapula ja ilman kulmavaihdetta) käy ainakin.(ellei hyper7 poikkea muista buggyistä radikaalisti, mitä en usko)
Eli ei niinkään mahdotonta. :roll:
Saakohan tohon LRP:n Z.21r koneeseen rotopäätyä?
Jos siinä on vetonaru niin sen korvikkeeksi löytyy todennäköisesti rotopääty. Mutta jos siinä on suljettu päätylevy niin kampurakin menisi vaihtoon, se vetonaru/rotosysteemi on toteutettu näissä lrp:n koneissa niin että kampuran päässä on tappi näitä varten jota ei löydy versioista joissa on suljettu päätylevy.
Joo on vetostartilla. Mutta sehän siitä heti hajos. Mistähän kannattas alkaa hakemaan rotopäätyä?
olisko pistää linkkiä semmoseen porastartteriin tai johonki joka sopii black edition hyper7??
http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=6/625 sopisko toi sulle?
juu, näyttäis sopivan :D, oks sul itelläs tommost käytössä?
Ei oo, oon vielä jaksanut korjailla narustarttia ja toi lähtee yleensä kerta nyppäsyllä käymään.
kyl ton hommaan ku jousi seuraavan kerran pärähtää :)
Mikähän tiger drive tohon LRP z21r koneeseen menis?
http://www.sullivanproducts.com/TigerDriveXrefmainframe.htm ei näköjään mikään
No voi prkl...
LRP Z28R .28 6 mm internal bearing S689 S704
Z16S .16 6 mm internal bearing S689 S704
Z15S .15 6 mm internal bearing S689 S704
Lainaus käyttäjältä: SuomiKP - 12.04.09 - klo: 16.16
olisko pistää linkkiä semmoseen porastartteriin tai johonki joka sopii black edition hyper7??
kannattasko ennemmin
http://www.hobao-shop.com/catalog/product_info.php?cPath=17_19&products_id=263
Lainaus käyttäjältä: Nair - 10.04.09 - klo: 11.33
Onkohan tohon mööpeliin tullut jotain vikaa kun on pikkuhiljaa kokoajan tullut raskaammaksi vetää käyntiin, kun tuskin ne puristukset käytössä kasvaa?
Auto pelaa kuitenkin ihan ok.
Jos moottori seisoo aina välissä, eikä sitä ole poltettu puhtaaksi (startattu kunnes ei enää käy, jahka polttoaine on loppu.), niin voiteluaineet jämähtää sinne, ja pyörii nihkeesti.
Varastointiin voi suihkasta tyhjäksi polttamisen jälkeen vaikka CRC:tä mottiin, ja pyöritellä pari kertaa.
Muuta syytä en tähän hätään keksi.
.w
Lainaus käyttäjältä: wictro - 14.04.09 - klo: 00.22
Lainaus käyttäjältä: Nair - 10.04.09 - klo: 11.33
Onkohan tohon mööpeliin tullut jotain vikaa kun on pikkuhiljaa kokoajan tullut raskaammaksi vetää käyntiin, kun tuskin ne puristukset käytössä kasvaa?
Auto pelaa kuitenkin ihan ok.
Jos moottori seisoo aina välissä, eikä sitä ole poltettu puhtaaksi (startattu kunnes ei enää käy, jahka polttoaine on loppu.), niin voiteluaineet jämähtää sinne, ja pyörii nihkeesti.
Varastointiin voi suihkasta tyhjäksi polttamisen jälkeen vaikka CRC:tä mottiin, ja pyöritellä pari kertaa.
Muuta syytä en tähän hätään keksi.
.w
Nyt ei kyllä kuullosta hyvältä :mrgreen:
Voiteluaineena toimii polttoaine, joten kuullostaako koneen käyttäminen kunnes voiteluaine loppuu hyvältä? Muutenkin laadukas fuili jättää todella hyvän suojaavan öljykerroksen koneeseen, jolloin mitään afterruneja ei tarvita. Crc:n suihkimisestakin on ollut ennen juttua, se kun irroittaa likaa laakereista mikä sitten päätyy pyttyyn ja voi jopa aiheuttaa jonkinlaista tuhoa.
Eiköhän tossa ole ihan se vetostartti syynä..
Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 13.04.09 - klo: 20.49
Lainaus käyttäjältä: SuomiKP - 12.04.09 - klo: 16.16
olisko pistää linkkiä semmoseen porastartteriin tai johonki joka sopii black edition hyper7??
kannattasko ennemmin
http://www.hobao-shop.com/catalog/product_info.php?cPath=17_19&products_id=263
on jo starttiboksi, mut en tykkää siit, ärsyttävä raahaa ain mukana, ja myn hyperin motti on nii tiukka et toi saakelin bosi ei ees jaksa pyörittää sitä nii alkaa pikkuhiljaa menee hermo koko saakelin nitroautoihin! ja vetonarukin on menny kaks kertaa rikki tosta.... tarvisin apuaa
mites ne säädöt autossa tehdasasetuksilla? onko hyvin? ja sitten vielä se että mistä johtuu että auto sammuu kun hipaiseekin kaasua?? ja ei oikein pysy käynnissä ilman hehkua... ärsyttävää hommaa tosiaan nää nitrot...
No tehdas-asetuksilla oli tosi rikkaalla ainakin mulla, sit sisäänajon jälkeen pikkuhiljaa ruuvailin laihemmalle.
Kyl mullakin saa käynnistyksen jälkeen kaasua tarjota tosi varovasti, ja vielä pyörät ilmassa.
Sitten kun hiukan lämpee niin kestää kaasua jo
Lainaus käyttäjältä: SuomiKP - 14.04.09 - klo: 18.15
mites ne säädöt autossa tehdasasetuksilla? onko hyvin? ja sitten vielä se että mistä johtuu että auto sammuu kun hipaiseekin kaasua?? ja ei oikein pysy käynnissä ilman hehkua... ärsyttävää hommaa tosiaan nää nitrot...
onkos liian paksulla kun ei kaasua kestä?
tulpassakin voi olla vikaa jos sammuu kun irrottaa hehkun..
eipä se moottori säädöissään ole tehdasasetuksilla,niin moni asia vaikuttaa säätöihin.
lueskeleppa ari-pekan sivut ja malttia siihen hommaan ni kyl se siitä.
Elikkäs hommasin hyper seiskan .21 koneella. Tänään pukin päällä yhden tankillisen tyhjäkäynnillä/vähän korotetuilla kierroksilla päristelin ja semmonen homma ihmetyttää että meni varmaan kolme varttia että sain sen yhden tankillisen tyhjäksi eli mitenköhän se noin vähän kuluttaa vaikka rikkaalla pitäs olla. Tehdas säädöt on kaasarissa ja nurmikko+housut öljytipoissa eli tulihan sieltä sitä ihan putkenpäästäkin. Lämpömittaria ei ole mutta kun tulpan juureen vähän sylkäisi niin jotakuinkin 3-5 sekunttia meni että kiehui pois joten sekin varsin jotkuinkin kohdallaan. Polttoaineena byron race 16%. Pitäsiköhän sitä alaneulaa vielä tehdassäätöjä rikkaammalle säätää vai onko ihan normaalia pieni kulutus?
ei kannata ruuvailla rikkaammalle.
tankki kestää tyhjäkäynnillä kauan vaikka on rikkaallakin.
käytät pari tankillista tyhjää,sit neulaa sen verran kireemmälle että pystyt ajelemaan kevyesti kaasutellen muutaman tankin ennenkuin teet lopulliset säädöt.
kyllä se löpö rupee sit maistumaan,kun pääset antamaan länkeä autolle :smiley:
Jeps hyvä! Vaikeeta tää sisäänajo vaikka tullu pelattua 15v kaikenlaisten moottorien kanssa. Semmosta ongelmaa vielä että kierrokset laskee hitaasti vähän yli tyhjäkäynnistä tyhjäkäyntiin ja lämmöt arveluttaa kun auto kuumenee pohjalevyä myöten. Silti vesi tulpan juuressa kuplii muutaman sekunnin ennenkuin häviää eikä silleensä sihahtamalla. Eikös alaneulan säätö tapahdu niin että kaasu kokonaan pois, ruuvi kierretään niin syvälle kunnes stoppaa, ja auki 3,5 kiekkaa? Ohjekirja sanoo 3,5 kierrosta ja kaikkea muutakin siitä muttakun vaikeeta erikoisala lontoota...
Jeps hyvä! Vaikeeta tää sisäänajo vaikka tullu pelattua 15v kaikenlaisten moottorien kanssa. Semmosta ongelmaa vielä että kierrokset laskee hitaasti vähän yli tyhjäkäynnistä tyhjäkäyntiin ja lämmöt arveluttaa kun auto kuumenee pohjalevyä myöten. Silti vesi tulpan juuressa kuplii muutaman sekunnin ennenkuin häviää eikä silleensä sihahtamalla. Eikös alaneulan säätö tapahdu niin että kaasu kokonaan pois, ruuvi kierretään niin syvälle kunnes stoppaa, ja auki 3,5 kiekkaa? Ohjekirja sanoo 3,5 kierrosta ja kaikkea muutakin siitä muttakun vaikeeta erikoisala lontoota...
Koneet säädetään sen mukaan miten ne toimii, ei voi Taiwanissa tietää lähteekö paketti Suomeen -10C kesällä ja ilmankosteus X, Himalajan vuoristoilmaan, tai Amazonin trooppisiin sademetsiin, muita muuttujia tulpat, polttoaineet ja ilmanputsarit, sekä toki kytkimet ja pakosarjat. Yritäppä näillä eväillä väkertää kaikkialla toimivat säädöt sinne manuskaan, ei onnistu.
Pohjalevyn lämpeneminen on tervettä, kaikki lämpö pois koneesta on eduksi, mm. tästä syystä hiilikuitualustoja kun on yritetty väkertää, on koneen alla tavannut olla perinteistä alua jonkunmoinen kaikale.
Ensin yläneula suht kohdilleen, halpa IR-mittari on parempi kuin sylki tuohon lämpötilojen tarkkailuun.
Testi alaneulalle: Ajele kone lämpimäksi ja pysäköi suoran päähän, katsele kellosta 10-15sekkaa ja lyö kaasu pohjaan, jos rykii ja röpeltää, on kone rikkaalla, käännä alaneulaa hieman kiinni (5-10min) ja yritä uudelleen. Mikäli ei tahdo kunnolla lähteä ja booaa, on alaneula laihalla, käännä 20min auki ja palaa testin alkuun.
Mikäli lähtee hyvin, niin aja auto taas suoran päähän ja katsele kellosta 25-30s ja paina kaasu pohjaan, mikäli nyt lähtee hyvin, on alaneula laihalla, avaa sitä 5-10min ja aloita testi alusta. Eli 30s tyhjäkäynniltä lähtiessä pieni röpeltäminen varmistaa sen, että ollaan mielummin turvallisella (rikkaalla) puolella sen neulan kanssa.
Tällä pitäisi päästä varmasti parempaan lopputulokseen kuin tuolla lonkalta arvotulla 3,5 kierroksella. Nämä pienet nitromoottorit ovat huomattavasti herkempiä kaikelle kuin lepsut bensamyllyt ja siksi pieni hienosäätö ja lämpöjen ajoittainen tarkkailu ajon lomassa on suositeltavaa. Mikäli kone on ehjä ja muuten laadukas, se vastaa säätöihin loogisesti, eikä sen käytössä pitäisi olla ongelmia. Mikäli huollon laiminlyö tai kone muuten sattuu olemaan sekundaa, niin voivat hermot olla kovilla.
Jollakulla heittää toimivaa perus setuppia iskareille ja diffeille?
ei tarvis ihaa tyhjästä hakee.
e: no tehää tyhjästä 50W etee ja 40W taakse, iskarit samat ku Hyper 8:ssa
Diffit 7000,3000,1000 (e,k,t)
Ehkä hiukan OT mut kun kyse on Hobaon Pirate mt sportista ja siin on sama kone.(Mach 28)
Eli tossa eilen sain sisäänajon ajettua ja aloin sääteleen, no nyt auto käy hyvin ei mooaa eikä röpötä, mutta jos lähtee kaasu pohjassa paikaltaan niin menee hyvin 5m , sitten pamahtaa ja sammuu?
Ongelmaa ei tuu jos vähän säästelee lähdössä ja pistää kaasun pohjaan vasta myöhemmin, eli kaasu pohjassa pelaa ihan hienosti
Lainaus käyttäjältä: Nair - 06.05.09 - klo: 16.16
Ehkä hiukan OT mut kun kyse on Hobaon Pirate mt sportista ja siin on sama kone.(Mach 28)
Eli tossa eilen sain sisäänajon ajettua ja aloin sääteleen, no nyt auto käy hyvin ei mooaa eikä röpötä, mutta jos lähtee kaasu pohjassa paikaltaan niin menee hyvin 5m , sitten pamahtaa ja sammuu?
Ongelmaa ei tuu jos vähän säästelee lähdössä ja pistää kaasun pohjaan vasta myöhemmin, eli kaasu pohjassa pelaa ihan hienosti
Ootko varmasti säätäny noilla Sami L:n ohjeilla, mites koneen lämmöt? onko varmasti lämmin? n.110-130c semmonen passeli.
jos kone ja säädöt on ok niin ei pitäs sammua kuin seinään..
Tarttee huomenna tuoda mittari ja testata lämmöt, nyt vaikutti käyvän todella kuumana.
Voisko toi 25% nitro olla liian rajua heti sisäänajon jälkeen?
Niin ja tulppa on nummeroa 6 jos sil on tossa merkitystä
Lainaus käyttäjältä: Nair - 06.05.09 - klo: 21.58
Tarttee huomenna tuoda mittari ja testata lämmöt, nyt vaikutti käyvän todella kuumana.
Voisko toi 25% nitro olla liian rajua heti sisäänajon jälkeen?
Niin ja tulppa on nummeroa 6 jos sil on tossa merkitystä
Jaa-a ite ajelin 25% koneen sisää ja sillä oon ajanu koko ajan.
jos tuntuu käyvän todella kuumana on tod. näk. laihalla.
kannattaa lukea läpitte, jos et ole jo lukenu http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html
kylmemmästä tulpasta vois olla apua.
tai sitten alaseosruuvi liian laihalla..
alaseos ruuvi oli syynä, nyt käy ja kukkuu komeesti, tosin 1.ratas kytkimen jälkeen alkaa morjestaan, muovia kun on
Lainaus käyttäjältä: Nair - 09.05.09 - klo: 21.07
alaseos ruuvi oli syynä, nyt käy ja kukkuu komeesti, tosin 1.ratas kytkimen jälkeen alkaa morjestaan, muovia kun on
Muovia? Kannattanee hommata teräksinen ratas. http://www.hobao-shop.com/catalog/product_info.php?cPath=4_15&products_id=128
Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 06.05.09 - klo: 10.26
Jollakulla heittää toimivaa perus setuppia iskareille ja diffeille?
ei tarvis ihaa tyhjästä hakee.
e: no tehää tyhjästä 50W etee ja 40W taakse, iskarit samat ku Hyper 8:ssa
Diffit 7000,3000,1000 (e,k,t)
Diffit ei tollasella toimi seiskassa, eikä kasissakaan...
Seiskaan 4000,7000,3000
Iskareissa parhaiten tomiva setuppi käytännössä kaikkialla oli:
Poraa mäntien reiät, etuiskareihin molemmat 1.4mm / taka iskareihin toinen reikä 1.4mm ja toinen 1.7mm
Öljyt eteen 60 ja taakse 35... Asson öljyt.
Mikäli käytetään ultimate öljyjä niin kympin käytä kympin jäykempää.
Iskareiden kiinnityspisteet:
Etuiskarit alapäästä tukivarressa sisempään reikään, yläpää sisimpään reikään.
Takaiskarit alapäästä sisempi reikä ja yläpäästä toiseksi uloin.
Maavara tietenkin tukivarret suoraan.
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 10.05.09 - klo: 09.22
Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 06.05.09 - klo: 10.26
Jollakulla heittää toimivaa perus setuppia iskareille ja diffeille?
ei tarvis ihaa tyhjästä hakee.
e: no tehää tyhjästä 50W etee ja 40W taakse, iskarit samat ku Hyper 8:ssa
Diffit 7000,3000,1000 (e,k,t)
Diffit ei tollasella toimi seiskassa, eikä kasissakaan...
Seiskaan 4000,7000,3000
Iskareissa parhaiten tomiva setuppi käytännössä kaikkialla oli:
Poraa mäntien reiät, etuiskareihin molemmat 1.4mm / taka iskareihin toinen reikä 1.4mm ja toinen 1.7mm
Öljyt eteen 60 ja taakse 35... Asson öljyt.
Mikäli käytetään ultimate öljyjä niin kympin käytä kympin jäykempää.
Iskareiden kiinnityspisteet:
Etuiskarit alapäästä tukivarressa sisempään reikään, yläpää sisimpään reikään.
Takaiskarit alapäästä sisempi reikä ja yläpäästä toiseksi uloin.
Maavara tietenkin tukivarret suoraan.
Joo ei toiminut ei, oli vähintään kummallinen ajaa. Keula repii ihan tuhottomasti.
Iskaritkaan ei pelaa optimaalisesti, tuppaa keula pomppaamaan alastulon jälkeen.
Otetaan siika levellee ja laitetaan Hoken ehottama setuppi, jos ei toimi niin luonnollisesti haukutaan ja jos toimii niin hykerrellään tyytyväisenä :grin:
Jos ei toimi niin sit sanon EVO.
mulla on hyper7 toiminut moitteettomasti,ainoastaan yks takaiskari on ruvennut vuotamaan,liekö syynä pohjaus tai muuten vaan aikansa eläneet iskarin tiivisteet.ostin autoni käytettynä,näyttää hyvältä ja toimii hyvin. spider-diffi ainakin keskellä,etu-diffi koteloa en oo joutanu vielä avaamaan mutta jotenkin on vahva epäilys että spider löytyy sieltäkin. hiilikuitu ja cnc osaakin mokomasta löytyy. mitään varsinaista osaa en oo saanu rikottu/katkaistua vaikka hypyt on tultu alas jos jonkun-näköisessä asennossa kerien ja voltilla spinnaten poikittain kannon kautta katolleen.kestävä auto ja oon 100% tyytyväinen.koneena muuten o.s. max rg, käypä laitos tuokin. jos jollain on myynnissä hobao hyper 7 osia ni mulle voi tarjoo mitä vaan kunhan on ehjää. noi iskarit ainakin kiinnostais kovin.big boret olis uberit. ja mahtaakohan tohon käydä hyper 8 osat minkä verran? niitä olis enemmän myynnissä. :p
No niin, nyt hyvämuistiset/tietävät, mikä on 7 TQ RTR hobaon vakioservojen vääntö/nopeus?
Itse en onnistu kaivamaan tätä tietoa mistään. Ilmeisesti ohjauksessa on enemmän vääntävä kuin kaasu/jarru servossa. Toinen on mallia HB 301 ja toinen 302 (tai jotain sinne päin).
Ajatuksena hankkia joku valmis ohjain/vastari/servo setti kun sähköauton vastari ja servo sanoivat kiitos ja näkemiin. Joko siirrän hobaon sähköt tuohon vanhaan Tamiyaan tai sitten hankin jotkut halvat romut Tamiyaan tai vähän paremmat Hobaoon.
Ja ei, ei mitään diipadaapa tappelua siitä mikä on paras ja kaunein servo, eikä mitään ehdotuksia "Osta Futaban/Sanwan xyz kuulalaakerimetalliratasdigitalhypermegaservo".
Kiinnostaa siis vaan nykyiset hobaon servon väännöt ja nopeudet, jotta osaa vähän miettiä mihin ratkaisuun päätyn.
Soita HoBao finlandiin.
Niko muistaa.
Ohjauksessa oli jokatapauksessa voimakkaampi servo.
Nopeita ne ei oo kumpikaan.
Mut...
Valmista ohjain/vastari/servo settiä et löydä mistään, missä olis paremmat servot.
Ohjainten mukana tulevat servot kun ovat aikalailla poikkeuksetta aivan vakio kamaa, eli hitaat ja heikot.
Ja jos hobaoon servoja etsit niin silloin pystyn helposti sanomaan speksit minkälaisia servoja kannattaa katsoa jos haluaa yvät ja kestätävät.
Ohjaukseen voimaa minimissään 8 kiloa... mielummin yli 10.
Nopeutta olis hyvä olla alle 0.20
Mikäli ohjausservo on heikompi niin se joutuu todella koville ajaessa, ei pysty pitämään renkaita halutussa ohjauskulmassa jne.
Se myös väsyy erittäin nopeasti ja siis hajoaa nopeasti.
Kaasu/jarruservona riittää jopa ihan vakioservo... joka kylläkin on todella hidas tuohon tehtävään... ja tietysti myös heikko.
Jarruttaminen tarvitsee voimaa ja varsinkin kun kaasusta on kyse niin servon pitäisi olla nopea jotta täydeltä kaasulta päästään jarrulle nopeasti jne.
Vakioservolla ajaessa täyskaasulta jarrulle mentäessä auto liikkuu lähemmäs 10 metriä ennenkuin jarruttaa.
Kaasuservon spekseiksi kannattaa siis myös katsoa EDES 6 kiloa vääntöä ja nopeudeksi apaut 0.15 tai mielummin jopa alle.
Servojen hankinnassa ei oikeesti kannata tinkiä.
Mielummin hankit 2 hyvää metallirattaista ja kuulalaakeroitua servoa, kuin muovikassillisen kehnoja.
Esim laittamalla noin satasen verran molempiin servoihin, tulee jo parissa vuodessa paljon halvemmaksi kuin puolet halvempien servojen ostelu jokaisen hajonneen tilalle.
Laatuservoja voit tietenkin siirtää uuteen autoon jne.
Ja ostamalla huippuservon, voit olla varma että hankitpa sitten minkä tahansa auton niin servon suorituskyky ei varmasti lopu, etkä siis joudu ostamaan uutta.
Katso siis ihmeessä Savöx servot läpi ja hanki mieluiten servot joiden arvo jo hieman rikkoo budjettisi kipurajaa... Se kun tulee pidemmänpäälle halvemmaksi jne...
Ja huomaat myös kuinka uskomattoman paljon hyvät servot vaikuttavat auton ajettavuuteen.
savöx:in 10kg/0,07s servo riittä oikeen hyvin ;)
hei!
en saa millään perus säätöjä hyper 21 koneeseen. Ostin auton käytettynä niin ei ole manuaaliakaan. Saan kyllä auton käyntiin mut savuttaa ankarasti ja hetken päästä sammuu ottaa kuitenki hyvin kierroksia. Onko se tyhjäkäynti ruuvi se musta kaasarin sivussa. JA se ilmeisesti alaseosruuvi pääneulan alla? paljonko siis perus arvot mistä lähteä hakeen kunnon säätöjä? ilmansuodattimen juuri vaihdoin ja kaasarin putsasin.
ELi pääneula paljonko auki?
yms?
yms?
iso kiitos jos joku jaksaa vastata!!! kokeneelle varmaan pikkujuttu. :)
http://www.ofna.com/pdf/eng-hyper21.pdf
Manuaali
Päiväää, muutaman vuoden polttis auto tauon jälkeen joutunee taas ostamaan Hyper8 RTR kun sopivasti taitaa tulla kohalle.
Mikä kone ois sellanen missä ois ns. "liikaa" voimaa :D Joku älytön ois kiva, kuitenkin sellanen että kävis suoraan paikalleen.
joku kisakone voi olla aika äkänen.ainakin kun vertaa vakio koneeseen.kokeneemmat kertokoon :smiley:
Jos ei kisat ole suunnitelmissa niin halvalla saat "liikaa" tehoa kun ruuvaat buggyysi jonkun 28 koneen kiinni, esim. lrp, sh, nosram koneet ovat huokeita ja 28 koossa tehoa kyllä riittää varmasti tarpeeksi buggyyn. Noissa on muutenkin hyvä hinta/laatu suhde.
(saman valmistajan tuotteita nuo lrp/nosram ja sh, moni malli on sama eri tarroilla)
Liika teho ei aina vaan ole hyvästä, varsinkin jos radalla ajelee. Ja kyllä buggy hyvin kulkee jo vähänkin laadukkaammalla 21 koneellakin.
ps. eikö kannattaisi olla vastaamatta jos ei ole mitään informaatiivista tietoa antaa. :wink:
Terveeks pitkästä aikaa, Hyper7 on ollu hyllyn koristeena jo pari vuotta. Black Edition vakio radioilla mutta mosa leikkas kiinni, ilmeisesti seos ruuvi aukes tärinästä. Mietinkin koko paketin myymistä tai uuden moottorin ostamista, eli käykö .28 heittämällä paikalleen, uusien hinnat on satunnaiselle harrastajalle korkeita. Onko järkevää yrittää etsiä käytettyä ja toimivaa .21/.28 konetta?
Tää mesta on aik kuollut, mutta kokeillen onneani. Eli uskollinen 7 TQ RTR otettu parin vuoden tauon jälkeen ajoon ja tulipa haave saada jäykemmät jouset tehtaan jousien tilalle (valkoiset). Kenen valmistajan jousia kannattaa harkita jotka autoon sopii. Nykyisten jousien kanssa auto sukeltaa aika voimakkaasti jo n. 30cm (korkeus) hypystä ja pohjaa kiinni about koko pohjalevyn matkalta.
Mistä kannattaisi katsella koria sähköistetylle autolle / mitkä kaikki korit sopivat?
Kellään mitään hajua, mistä lähteä metsästämään seiskaan ohjauspaloja Suomesta? Mahdoton tehtävä? Ulkomailta toki saa, muttei jaksaisi odotella...
kyosho inferno mp 7.5 palat käy
ja monet muutkin 7.5 osat
No jumalauta, kiitos! Vinkkaahan vielä jos viittit, mitkä muut osat on yhteensopivia.
diffit kardaanit vetarit c-palat
Moi mistä porukka on tilannu hyper 7 varaosia? Kiitos etu kätee
Ebay ja Amain. Amain oli loistava kauppa olemattomine postimaksuineen, mutta taitaa tätä nykyä olla Hyperin osat todella vähäiset siellä.
morot. tollanen 7 hyperi roikkuu varastossa tyhjänpanttina.onko kasissa samanmoinen toi keskidiffi kun seiskassa,meinasin jos sähkö conversio kitin siihen hommaisi,ei vaan 7 ole enää saatavilla,kasiin vielä löytyisi.
mikke
kyosho 7.5 autoon tarkoitettu
hobbypro conversiokitti käy hyper7
euro-rc myy settiä.
oukei, en kyllä löytänyt euro rc sivuilta moista
kyllä se siellä on.
kyosho inferno nimellä
kuvassa näkyy mottipukkiin kirjailtu 7.5
mp9 on erikseen.
7.5 lista näyttäs tyhjää.
hyper 8 conversiokittiä on mut siitä en ole varma
käykö hyper 7
kysy liikkeestä.
kiitokset, minäpäs kysäisen
hyper 8 conversio-osat kävivät pienellä muokkauksella tohon seiskaakin