Jokos joku on päässyt niputtamaan autoa?
Lainaus käyttäjältä: uijui - 14.11.13 - klo: 15.06
Jokos joku on päässyt niputtamaan autoa?
Tämmösessä vaiheessa tuo olis..:
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1466214_10151995722129570_1854033063_n.jpg)
Hyvin menny nippuun ja todella laadukkaasti tehty, kuten Yokomot aina (huom. kauppiaan puheet).
-Niko
Ja tällä erää auto näyttääkin jo tältä:
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1459345_10151998434089570_427927656_n.jpg)
Pari huomiota:
Servon lyhyempi kiinnitysruuvi ei ole tarpeeksi lyhyt. kannattaa vaihtaa se 8mm->6mm.
Kannattaa myös lukaista ylimääräisten, jälkeenpäin lisättyjen osapussien ohjeet jo ennen kasaamista, muuten huomaa auton kasattuaan, että täytyykin kasailla uudestaan.. ;)
Paljon on hienoja yksityiskohtia autossa ja oivalluksia mekkausta helpottamaan. Selkeästi kyllä tämän hetken nykyaikaisin auto.
-Niko
Mitä niissä ylimääräsissä ohjeissa on?
Lähinnä merkattu, mihin pussien osat kuuluu ja minkä tilalle. Ainakin parit prikat siellä, jotka tulevat takatukivarsiin, mutta löytyvät servon kiinnikeruuvien pussista jne. Kaikki kyllä selkeästi merkattu, kun vaan katsoo.
Selkeitä juttuja, jotka muuteltu uuteen autoon vielä viime metreillä.
-Niko
Asiallinen laite tuosta kasautuu. Takakepin kanssa oli ongelmia, mutta nippuuntui. Erittäin laadukkaan oloinen vehje, ainoa miinus parista muovirikasta ja philips ruuveista parissa kohtaa. Painopiste on todella alhaalla. Vetolinja on painava Assoon tottuneelle.
Mikäs takakepissä laittoi hanttiin?
Sama kun mitä tuolla rctechilläkin kertovat, se pikkuinen pinjonin 2.6x8mm ruuvi menee lopussa pirun jäykäksi ja vähän nyöläsinkin sitä ennenkuin älysin putsailla lukitteet vekeen ja vähän "hoonata" ruuvia edestakas sitten uudella lukitteella kiinni.
Laitoitko omaas ihan vakiosetupin?
Laitoin vakiosetupin, mutta tänään ainakin tiksissä ajellessa oli (uusilla renkailla) tuo Naoton MM setuppi parempi. Eli lähinnä muutokset iskareissa vrt vakioon.
Auto oli hyvinkin samankaltainen ajaa, kuin edeltäjänsäkin, eikä siitä nyt ainakaan ekoilla akuilla vielä saanut mitään purkeentumaan, eli hyvin pysyi kasaajan jäljiltäkin läjässä.
Facebookissa löytyy kiesistä nättejä kuvia EuroRC ja mun omalta osastolta..
-Niko
Elikkä männät, öljyt, mutta miten niiden liikkeitä rajoittavien prikkojen kanssa?
Naoton setupissa ei ole prikan prikkaa iskareita pilaamassa. ;)
Joko tehdas on tehnyt päivitysosan heikon etuiskaritornin tilalle?
Optio-osanahan noita jo jokunen firma valmistaa..
Ei ole yokomolta vielä omaa tullut. Enkä tiedä onko tuo nyt kauheasti heikompi kuin muissakaan? Ainakaan omaani en ole katki vielä saanut. Jos tuon kestävyys on ongelma, niin kannattaa tehdä joku pieni välilevy iskarin kiinnikkeiden väliin (xray style) tai vaikkapa laittaa kaksi tornia päällekkäin. Luulen että viripajojenkin tornit perustuvat enempi siihen iskarin paikkojen muutokseen, kuin vain parempaan kestävyyteen.
-N
Näyttää Yokomo olevan säädöissään. Kuskikin ehkä on aavistuksen perusjamppaa smoothimpi :)
https://www.youtube.com/watch?v=LZ3nxKuw6L8 (https://www.youtube.com/watch?v=LZ3nxKuw6L8)
Nyt kun on kerennyt vihdoin ajelemaan ja vähän autoakin säätelemään, niin tässäpä hyviä vinkkejä Tikkurilan Tennisradalle setuppia hakeville. Itse kerkesin tuolla jo ihan kohtuu hyvin. Pientä jalostusta vielä vaatii sekä auto että kuski toki. :)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/66064270/tiksiniko.pdf (https://dl.dropboxusercontent.com/u/66064270/tiksiniko.pdf)
-Niko
Edit: Näemmä jäi sheetistä ruksaamatta nuo iskaritornien reiät. Eli sekä edessä että takana ulompiin reikiin iskarit. (pystyyn).
Moi
Uusi nelkku krossari hakusessa ja tämä vaikuttaa hyvälle. (Kyseessä siis tämä http://fi.eurorc.com/product/5473/yokomo-b-max4-iii-110-4wd-race-chassis (http://fi.eurorc.com/product/5473/yokomo-b-max4-iii-110-4wd-race-chassis) ) Miten on auto kestänyt? Varaosien hinnatkaan ei päätä huimaa.. Onko kisoissa varaosa palvelua?
-Juuso
Lainaus käyttäjältä: vihku - 25.04.14 - klo: 15.18
Moi
Uusi nelkku krossari hakusessa ja tämä vaikuttaa hyvälle. (Kyseessä siis tämä http://fi.eurorc.com/product/5473/yokomo-b-max4-iii-110-4wd-race-chassis (http://fi.eurorc.com/product/5473/yokomo-b-max4-iii-110-4wd-race-chassis) ) Miten on auto kestänyt? Varaosien hinnatkaan ei päätä huimaa.. Onko kisoissa varaosa palvelua?
-Juuso
Olen ehkä jäävi vastaamaan auton hyvyyteen kun niitä itse myyn. Mutta sanotaan vaikkapa niin, että meillä on monta merkkiä mistä valita ja ajan itse tuolla Yokomolla. ;)
Alkusarjan autoissa oli pieniä kestävyysongelmia tukivarsien pinneissä, sekä etuiskaritornissa, ainakin sisäkrossi käytössä. Molemmat osat on nyt jo päivitetty.
Varaosat on kisoissa aina mukana niin maastosarjassa kuin talvellakin wj kisoissa.
-Niko, EuroRC
Okei :smiley: . Hyvä että 'lapsentaudit' on korjattu.. Hieno homma että varaosat kulkee mukananne! Tämä kyllä on hyvän oloinen pirssi, niin tämä saattaa tulla asson tilalle :wink: .
Ois ollut ihan mukavaa jos Yokomo olisi lähettänyt näille alkupään risukeulojen omistajille uudet osat susien tilalle. Itte ajoin ko autolla Oulun WJ:ssä noin kymmenen kiekkaa muutama kuukausi sitten ja siellä se on vieläkin tallinperällä oottamassa muutamalla kympillä osia keulaansa.
Autona ok, mutta ensimmäiset ostajat kärsi kyllä hieman liikaa tämän laitteen kanssa.
Lainaus käyttäjältä: uijui - 10.05.14 - klo: 23.13
Ois ollut ihan mukavaa jos Yokomo olisi lähettänyt näille alkupään risukeulojen omistajille uudet osat susien tilalle. Itte ajoin ko autolla Oulun WJ:ssä noin kymmenen kiekkaa muutama kuukausi sitten ja siellä se on vieläkin tallinperällä oottamassa muutamalla kympillä osia keulaansa.
Autona ok, mutta ensimmäiset ostajat kärsi kyllä hieman liikaa tämän laitteen kanssa.
Itse en ainakaan Modelin WJ.ssä missä autolla ensimetrit ajoin huomannut mitään kestävyys ongelmaa keulan tai minkään muunkaan osan suhteen. Ja ensimmäisen tuotantoerän auto suoraan paketista eikä mitään päivitys/alu osia kiinni.
Ja auton kestävyyttä todella testattiin aika-ajoin rankastikkin :)
Kaikenhan rikki saa kun oikein yrittää.
Eilen pääsin uutta autoa testaamaan, hyvin käyttäyty ja kokoaminenki sujui vaivattomasti. 1:8 jälkeen tosi hauska auto ajaa ja tulihan pari kunnon nokkapusuakin vastapattiin annettua ja onneksi kesti hyvin. :azn:
Kuuluukos tuossa spurrissa olla pien välys kun se on laitettu tohon moottoripukkiin? Olisko parempi shimmata se tiukaks, ja onkos ollu semmosta et ainakin takadiffis se kardaanin päähä tuleva ratas niin sen kiinnitys ruuvi löysty muutaman akun jälkeen, en nyt laittanu mitää kierrelukitetta mutta jos vielä irtoilee niin sit varmaa laitettava.
Keskipukin laakereita ei tartte shimmata päittäin, mutta kannattaa laittaa tiepinpala tms shimmiks sinne molempien laakereiden yläpuolelle, jotta saa ylä/ala suunnasta välyksen pois ja auto hiljenee.
Kannattaa tippa lukitetta niihin kardaanien pinjoniruuveihin laittaa ihan suosiolla.
-Niko
Ok, täytyykin laittaa ettei tuu heti isompaa vahinkoo. :azn:
Tuli laitettua lightweight kitti autoon. Paino ajokunnossa shorty akulla MS renkailla 1730g. Ajokokemuksesta sen verran että, VAU! Aivan ehdoton optio tähän autoon. Painonpudotus todella tuntuu ajossa. Reagoi todella herkästi ja ei kallistele enää niin paljoa. Yksi mielenkiintoinen juttu myös se että, kääntyy paremmin vaikka paino onkin nyt taaempana.
Makeeta. Tänään Mika ajaa :)
Mikähä mahtaa olla kun ei pysy vas. eturengas kiinni millään. On liimaa laitettu. Voikohan akselinpään kierteet olla ottanu siipeen jos se vaikuttaa, myös hexi lähti irti tänään.
Lainaus käyttäjältä: el_guido - 07.09.14 - klo: 16.37
Mikähä mahtaa olla kun ei pysy vas. eturengas kiinni millään. On liimaa laitettu. Voikohan akselinpään kierteet olla ottanu siipeen jos se vaikuttaa, myös hexi lähti irti tänään.
Yleensä syynä ollut katkennut hexin pinni...
-N
No niin nyt on ajettu säätöjä Yokomoon tiksin crossiradalla best lap oli 17,5 mutta vielä jäi vähän parannettavaa... Muutamia juttuja täytyy vielä kokeilla..... Mutta eiköhän säädöt kohta löydy.
Vielä jäi parannettavaa...hmmm....ajasta päätellen yokomo rakentanut raketin.....
Moi
Tässä setuppi minun autosta. Auto oli hyvä ajaa ja jopa TQ avaimia tarjoiltiin. Lopputuloksissa kuitenkin 4. sija johon voi olla ihan tyytyväinen.
edit. Ohjauksen linkin sisempi pääty etummaiseen reikään. Pinjoni oli 19. Hyvä tarkistaa tarkemmin tässä vaiheessa :roll:
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fpuu.sh%2FciDSj%2F390b79eeae.jpg&hash=6d1b639aaff2a3e1ea348db9ba2eae9373ce9b51)
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fpuu.sh%2FciE2q%2F2b0aad50f8.jpg&hash=bdb1569c34bce786262e29e3c7277c6288d8c380)
-Joel
Moi
Nokian kisat takana, ja lopputuloksissa 4.sija (jälleen). Tikkurilan kisojen jälkeen en ajanut metriäkään krossia ennen kisaa ja koitin pähkäillä hyvät perussetupit liukkaalle betonille ennen kisoihin lähtöä. Auto tuntuikin perjantain treeneissä ihan hyvältä. Lauantaina muutettiin autoa lähes jokaiseen erään, ja se tuli koko ajan paremmaksi. Loppupäivästä auto olikin jo todella hyvä. Toivottavasti kerkeäisi käydä testaamassa hieman lisää liukkaalla vielä ennen Turun kisaa.
Ajoin muuten kisat Schumacherin valmiiksi liimatuilla EOS-sarjan renkailla. Olivat toimivia eikä tarvinnut liimailla, suosittelen.
Linkissä päivän setuppi.
-Joel
https://www.dropbox.com/s/nlnfdxro8he0ns8/wj_nokia_bmax4iii.pdf?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/nlnfdxro8he0ns8/wj_nokia_bmax4iii.pdf?dl=0)
Mistäs noita valmiiksi liimattuja renkaita Yokomoon saa?
Nimim. sormet aina liimassa :grin:
Lainaus käyttäjältä: Pööki - 18.12.14 - klo: 10.29
Mistäs noita valmiiksi liimattuja renkaita Yokomoon saa?
Nimim. sormet aina liimassa :grin:
RCM.FI ja Eurorc.com
Rakentelimpa ajan kuluksi tämmösen Japanin ihmeen. Näitä rakentais useampiakin oli meinaa sen verran vaivatonta tuohua. Ensimmäinen auto, jonka rakensin melkein paketti setuppiin. :cool: Männät vaihdoin kaksireikäisiin. Kohta testaamaan!!
Linkissä kuva.
https://www.dropbox.com/s/ev8vxntw6jm5k30/IMG_0760.JPG?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/ev8vxntw6jm5k30/IMG_0760.JPG?dl=0)
Vieläkö diffeissä on philips head ruuvit?
Lainaus käyttäjältä: uijui - 14.01.15 - klo: 11.42
Vieläkö diffeissä on philips head ruuvit?
Kyllä on.
Moi
Nyt sain naputeltua Turun WJ setupin ylös ehkä vähäsen myöhässä. Olin siis lopputuloksissa kolmas ja auto oli finaaleissa todella hyvä. Nyt minulla oli kiinni nuo 8-Asteen casterpalat ja ne vaikutti todella paljon auton kääntymiseen. Turun liukkaalla baanalla olivat siis hyvät. Kyseessä siis nämä: http://fi.eurorc.com/product/7848/yokomo-aluminum-steering-hub-carrier-8-degree-for-b-max4iii-2 (http://fi.eurorc.com/product/7848/yokomo-aluminum-steering-hub-carrier-8-degree-for-b-max4iii-2)
Ja tässä itse setuppi: https://www.dropbox.com/s/jixln4q6371hpdu/turkusetup.pdf?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/jixln4q6371hpdu/turkusetup.pdf?dl=0)
-Joel
Onko Joelin Tikkurila setuppi edelleen sama kuin WJ-kisoissa vai onko tullut muutoksia?
Jos haluaa BMAX4 3:seen tukevammat siiven kiinnikkeet voi käyttää YZ2:seen tarkoitettuja osanumero Z2-001W.
Ne on tukevampaa muovia ja siiven saa ruuveilla kiinni. Siiven paikka pysyy samana.
Moi
Tikkurilassa toi setuppi on edelleen varma ja toimiva varsinkin tuoreemilla renkailla. Oon lähiaikoina hieronut setuppia enemmän slickseille. Jos haluaa lisää kääntyvyyttä niin hyvä tapa lisätä sitä on laskemalla etulinkkiä sisäpäästä. Itsellä on siellä myös matalempi pallo. Iskarit on ollut 45,35 TLR öljyt ja mäntinä 2x1.6 ja 2x1.7 takana.
Ei mitään suurta ihmeellistä siis. Ollaan Maxin kanssa ajettu Asson vihreillä jousilla molemmissa päissä ja ollaan tykätty. Ehkä liian löysä tuoreilla kumeilla, mutta kuluneemilla menee todella nätisti. Max on myös ajanut 1.1mm etuvakaajalla. Kannattaa tulla tarkemmin multa tai Maxilta vakoilemaan, molemilla aika samanlainen setuppi.
Lappeenrantaan lähdetään Turun kisan setupilla, tiedossa onjo että auto tulee olemaan taas sairaan hyvä :afro:
-Joel
Lainaus käyttäjältä: Yobb4 - 27.02.15 - klo: 21.12
Lappeenrantaan lähdetään Turun kisan setupilla, tiedossa onjo että auto tulee olemaan taas sairaan hyvä :afro:
-Joel
Toi Turun setuppi on toimiva liukkaan radan setuppi. Ajoin sillä Nokian jälkimmäisen WJ kisan ja auto toimi
todella hyvin. Mulla tosin on saddlepack akut niin takana oli TLR30 öljyt.
Tikkurilan setuppi mulla näyttäisi olevan melkein sama paitsi edessä TLR42.5 öljyt ja Asson siniset jouset.
Onko noilla teräs vs alumiini keskivetareilla kestävyys eroa ?
Nyt on alumiiniset ja toinen meni rikki.
Lainaus käyttäjältä: Marcuss - 16.03.15 - klo: 11.05
Onko noilla teräs vs alumiini keskivetareilla kestävyys eroa ?
Nyt on alumiiniset ja toinen meni rikki.
Alumiiniset ovat selkeästi heikompaa tekoa. Niiden idea on pudottaa painoa, kun haetaan niitä viimeisiäkin grammoja kisakäytössä. Harrastellessa omilla rahoilla, kannattaa käyttää teräksisiä.
-Niko
Kuuluuko tuossa drive gearissa olla välystä vai pitäisikö se shimmata niin ettei se liikkuisi pitkittäin ?
Ollaan pikkukeijon eli Lauri Ruotsalaisen kanssa väitelty monta kertaa, että kuin usein ratasdiffin öljyt pitäisi vaihtaa.
Oman mielipiteeni on ollut sitten kun diffi alkaa tuntua oudolta ja Laurin mielestä joka erän välissä kaksi kertaa :tongue:,
koska diffit vuotaa aina ja öljy muuttuu mustaaksi töhnäksi.
No avasin Yokomon etudiffin nyt ensimmäisen kerran sen jälkeen kun jouluna rakensin auton. Ei tippakaan ole öljyä
vuotanut ulos ja öljy on edelleen kirkasta. :cool:
Todistin itselleni olleeni oikeassa siinä ettei yokomon diffit vuoda ja tuntuu käsin pöyrittäessä ihan samalta kuin uutena. :grin:
Lainaus käyttäjältä: Marcuss - 11.04.15 - klo: 10.00
Kuuluuko tuossa drive gearissa olla välystä vai pitäisikö se shimmata niin ettei se liikkuisi pitkittäin ?
Ei auton pärinä tuosta johtunut, uudet laakerit ja slipperin ulostulot menee vaihtoon, ehkä se ei enää sitten kuulosta traktorilta.
Lainaus käyttäjältä: Marcuss - 13.04.15 - klo: 19.17
Lainaus käyttäjältä: Marcuss - 11.04.15 - klo: 10.00
Kuuluuko tuossa drive gearissa olla välystä vai pitäisikö se shimmata niin ettei se liikkuisi pitkittäin ?
Ei auton pärinä tuosta johtunut, uudet laakerit ja slipperin ulostulot menee vaihtoon, ehkä se ei enää sitten kuulosta traktorilta.
Laita keskidiffin laakerien päälle ohut teippi, laakerin ja ylädekin väliin. Loppuu kummalliset äänet.
-Niko
TQ + Voitto setuppi Model Exposta:
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fpuu.sh%2FheHlx%2Fa3b479073a.jpg&hash=e25e24ae6aad42d169862e5333be5a657fdc39a9)
(https://hm-lab-x.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fpuu.sh%2FheHol%2F32c4aa520c.jpg&hash=9662dc3027d243a71895d841a8c6a92350e7177b)
Oisko jollain tiksissä kävijällä myydä paria valkoista yokomo tai b-max tarraa ?
Oisko kenelläkään heittää lavankoon iskari setuppia ?
Toinen kysymys olisi että kannattaako muuttaa auto shorty akulle kun osat tossa olisi jo valmiina ?
Muutaman akun ulkona päässyt ajamaan, ja shortyllä olen ajanut. Uskon myös että tulen ajamaan sillä koko kesän, sen verran hyvältä auto vaikutti. Ja ulkoradoille hyvä lähtö kohta on tuo minun Model Expon setuppi, mikä löytyy ylempää.
Tervehdys! Onko näköpiirissä ko. autosta uudempaa versiota..? Ajatus oli lähteä kokeilemaan joku wj kisa tai sitten viimeistään maastosarjaa...Nykyisellä Bmax4 II autolla ei kehtaa enää kilpaan lähteä, rupee olemaan sen verran vintage peli...Niin kysymys kuuluu, että vieläkö täräyttää pukin konttiin tälläinen vai onko tämäkin kohta vanha malli..?
Yokomolta tuli juuri uusi YZ-4 nelkku http://fi.eurorc.com/product/11935/ (http://fi.eurorc.com/product/11935/) , mutta sillä on vasta ajettu kovapitoisilla radoilla kilpaa, joten sen toimivuudesta savella ei ole vielä kokemuksia. B-Max 4 III saa toki edelleen myös ja se on ainakin pirusti helpompi mekattava kuin tuo hihnavetoinen YZ-4 ja jo hyväksi savellakin todettu. :)
-Niko
Onko tiedossa meneekö bmaxiin YZ4 etutukivarret?
Moi. Itse en autoa omista mutta kysekisin miten kyseinen vehje toimii huonolla pidolla hallin muovilaattalattia
Minä ajoin tuolla just äsken jos tarkoitat tätä Wanhaa BMAX4 3:sta. Toimiihan se kun on painava lintta. Oma on niitä ekoja joissa saddle packit.
Löytyykö jostain tämä setuppi?
24-26.10.2014 Joel Valander WS - Nokia Concrete/Astroturf Low Smooth J. Valander
Löytyikö niitä setuppeja??
Tästä jo muutama vuosi mennyt.
Ite kaivelin bmax 4III kaspista ja jotta ois kivempi ajella ni setuppeja kaivataan. Netistä ei oikeen löydy historiikki autoon tälläisiä.
http://site.petitrc.com/setup/yokomo/SetupSheetsYokomoBMax4III.html (http://site.petitrc.com/setup/yokomo/SetupSheetsYokomoBMax4III.html)
Kiitos tuesta, mutta ei taida nää sivut toimia. Nuo setupit ei aukea :undecided:
Pistä googleen petitrc setup, niin aukee. Edit.... muokkasin linkin että aukee.
Tosiaan kun koittaa aukaista setuppia tulee vain että:
Not Found
The requested URL /setup/yokomo/setupbmax4/Bmax4III_JoelValander_Tikkurila20141018 was not found on this server.
Ihan kaikkia setuppeja en kokeille avata mutta yhtään en saanut tuolta sivulta auki
http://site.petitrc.com/setup/yokomo/SetupSheetsYokomoBMax4III.html (http://site.petitrc.com/setup/yokomo/SetupSheetsYokomoBMax4III.html)
:undecided:
PAM!!!
Otin yhteyttä ylläpitäjään ja olivat poistaneet ne serveriltä koska tilaongelmia.
Nyt palauttivat/palauttavat hetkeksi takaisin että saan talteen :angel:
Loistavaa :roll: