Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Yokomo BMAX4 3

Aloittaja uijui, 14.11.13 - klo: 15.06

uijui

Jokos joku on päässyt niputtamaan autoa?
Vastaheitolla voittoon.

nikoprkl

Lainaus käyttäjältä: uijui - 14.11.13 - klo: 15.06
Jokos joku on päässyt niputtamaan autoa?

Tämmösessä vaiheessa tuo olis..:


Hyvin menny nippuun ja todella laadukkaasti tehty, kuten Yokomot aina (huom. kauppiaan puheet).

-Niko
EuroRC / TEK

nikoprkl

Ja tällä erää auto näyttääkin jo tältä:




Pari huomiota:
Servon lyhyempi kiinnitysruuvi ei ole tarpeeksi lyhyt. kannattaa vaihtaa se 8mm->6mm.
Kannattaa myös lukaista ylimääräisten, jälkeenpäin lisättyjen osapussien ohjeet jo ennen kasaamista, muuten huomaa auton kasattuaan, että täytyykin kasailla uudestaan.. ;)

Paljon on hienoja yksityiskohtia autossa ja oivalluksia mekkausta helpottamaan. Selkeästi kyllä tämän hetken nykyaikaisin auto.

-Niko
EuroRC / TEK

uijui

Mitä niissä ylimääräsissä ohjeissa on?
Vastaheitolla voittoon.

nikoprkl

Lähinnä merkattu, mihin pussien osat kuuluu ja minkä tilalle. Ainakin parit prikat siellä, jotka tulevat takatukivarsiin, mutta löytyvät servon kiinnikeruuvien pussista jne. Kaikki kyllä selkeästi merkattu, kun vaan katsoo.
Selkeitä juttuja, jotka muuteltu uuteen autoon vielä viime metreillä.

-Niko
EuroRC / TEK

uijui

Asiallinen laite tuosta kasautuu. Takakepin kanssa oli ongelmia, mutta nippuuntui. Erittäin laadukkaan oloinen vehje, ainoa miinus parista muovirikasta ja philips ruuveista parissa kohtaa. Painopiste on todella alhaalla. Vetolinja on painava Assoon tottuneelle.
Vastaheitolla voittoon.

nikoprkl

Mikäs takakepissä laittoi hanttiin?
EuroRC / TEK

uijui

Sama kun mitä tuolla rctechilläkin kertovat, se pikkuinen pinjonin 2.6x8mm ruuvi menee lopussa pirun jäykäksi ja vähän nyöläsinkin sitä ennenkuin älysin putsailla lukitteet vekeen ja vähän "hoonata" ruuvia edestakas sitten uudella lukitteella kiinni.

Laitoitko omaas ihan vakiosetupin?
Vastaheitolla voittoon.

nikoprkl

Laitoin vakiosetupin, mutta tänään ainakin tiksissä ajellessa oli (uusilla renkailla) tuo Naoton MM setuppi parempi. Eli lähinnä muutokset iskareissa vrt vakioon.

Auto oli hyvinkin samankaltainen ajaa, kuin edeltäjänsäkin, eikä siitä nyt ainakaan ekoilla akuilla vielä saanut mitään purkeentumaan, eli hyvin pysyi kasaajan jäljiltäkin läjässä.

Facebookissa löytyy kiesistä nättejä kuvia EuroRC ja mun omalta osastolta..

-Niko
EuroRC / TEK

uijui

Elikkä männät, öljyt, mutta miten niiden liikkeitä rajoittavien prikkojen kanssa?
Vastaheitolla voittoon.

nikoprkl

Naoton setupissa ei ole prikan prikkaa iskareita pilaamassa. ;)
EuroRC / TEK

P.R

Joko tehdas on tehnyt päivitysosan heikon etuiskaritornin tilalle?
Optio-osanahan noita jo jokunen firma valmistaa..
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

nikoprkl

Ei ole yokomolta vielä omaa tullut. Enkä tiedä onko tuo nyt kauheasti heikompi kuin muissakaan? Ainakaan omaani en ole katki vielä saanut. Jos tuon kestävyys on ongelma, niin kannattaa tehdä joku pieni välilevy iskarin kiinnikkeiden väliin (xray style) tai vaikkapa laittaa kaksi tornia päällekkäin. Luulen että viripajojenkin tornit perustuvat enempi siihen iskarin paikkojen muutokseen, kuin vain parempaan kestävyyteen.

-N
EuroRC / TEK

patez

Näyttää Yokomo olevan säädöissään. Kuskikin ehkä on aavistuksen perusjamppaa smoothimpi :)

https://www.youtube.com/watch?v=LZ3nxKuw6L8
Destiny RX-10S : Tamiya TRF 211XM TRF 503 : Agama A8 Evo : Ko Propo

nikoprkl

#14
Nyt kun on kerennyt vihdoin ajelemaan ja vähän autoakin säätelemään, niin tässäpä hyviä vinkkejä Tikkurilan Tennisradalle setuppia hakeville. Itse kerkesin tuolla jo ihan kohtuu hyvin. Pientä jalostusta vielä vaatii sekä auto että kuski toki. :)


https://dl.dropboxusercontent.com/u/66064270/tiksiniko.pdf

-Niko

Edit: Näemmä jäi sheetistä ruksaamatta nuo iskaritornien reiät. Eli sekä edessä että takana ulompiin reikiin iskarit. (pystyyn).
EuroRC / TEK

vihku

Moi

Uusi nelkku krossari hakusessa ja tämä vaikuttaa hyvälle. (Kyseessä siis tämä http://fi.eurorc.com/product/5473/yokomo-b-max4-iii-110-4wd-race-chassis ) Miten on auto kestänyt? Varaosien hinnatkaan ei päätä huimaa.. Onko kisoissa varaosa palvelua?

-Juuso
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

nikoprkl

Lainaus käyttäjältä: vihku - 25.04.14 - klo: 15.18
Moi

Uusi nelkku krossari hakusessa ja tämä vaikuttaa hyvälle. (Kyseessä siis tämä http://fi.eurorc.com/product/5473/yokomo-b-max4-iii-110-4wd-race-chassis ) Miten on auto kestänyt? Varaosien hinnatkaan ei päätä huimaa.. Onko kisoissa varaosa palvelua?

-Juuso

Olen ehkä jäävi vastaamaan auton hyvyyteen kun niitä itse myyn. Mutta sanotaan vaikkapa niin, että meillä on monta merkkiä mistä valita ja ajan itse tuolla Yokomolla. ;)
Alkusarjan autoissa oli pieniä kestävyysongelmia tukivarsien pinneissä, sekä etuiskaritornissa, ainakin sisäkrossi käytössä. Molemmat osat on nyt jo päivitetty.

Varaosat on kisoissa aina mukana niin maastosarjassa kuin talvellakin wj kisoissa.

-Niko, EuroRC
EuroRC / TEK

vihku

Okei  :smiley: . Hyvä että 'lapsentaudit' on korjattu.. Hieno homma että varaosat kulkee mukananne! Tämä kyllä on hyvän oloinen pirssi, niin tämä saattaa tulla asson tilalle  :wink: .
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

uijui

Ois ollut ihan mukavaa jos Yokomo olisi lähettänyt näille alkupään risukeulojen omistajille uudet osat susien tilalle. Itte ajoin ko autolla Oulun WJ:ssä noin kymmenen kiekkaa muutama kuukausi sitten ja siellä se on vieläkin tallinperällä oottamassa muutamalla kympillä osia keulaansa.

Autona ok, mutta ensimmäiset ostajat kärsi kyllä hieman liikaa tämän laitteen kanssa.
Vastaheitolla voittoon.

Silppa

Lainaus käyttäjältä: uijui - 10.05.14 - klo: 23.13
Ois ollut ihan mukavaa jos Yokomo olisi lähettänyt näille alkupään risukeulojen omistajille uudet osat susien tilalle. Itte ajoin ko autolla Oulun WJ:ssä noin kymmenen kiekkaa muutama kuukausi sitten ja siellä se on vieläkin tallinperällä oottamassa muutamalla kympillä osia keulaansa.

Autona ok, mutta ensimmäiset ostajat kärsi kyllä hieman liikaa tämän laitteen kanssa.

Itse en ainakaan Modelin WJ.ssä missä autolla ensimetrit ajoin huomannut mitään kestävyys ongelmaa keulan tai minkään muunkaan osan suhteen. Ja ensimmäisen tuotantoerän auto suoraan paketista eikä mitään päivitys/alu osia kiinni.

Ja auton kestävyyttä todella testattiin aika-ajoin rankastikkin :)

Kaikenhan rikki saa kun oikein yrittää.

#LAR

el_guido

Eilen pääsin uutta autoa testaamaan, hyvin käyttäyty ja kokoaminenki sujui vaivattomasti.  1:8 jälkeen tosi hauska auto ajaa ja tulihan pari kunnon nokkapusuakin vastapattiin annettua ja onneksi kesti hyvin.   :azn:
Team associated B6.2D

el_guido

Kuuluukos tuossa spurrissa olla pien välys kun se on laitettu tohon moottoripukkiin? Olisko parempi shimmata se tiukaks, ja onkos ollu semmosta et ainakin takadiffis se kardaanin päähä tuleva ratas niin sen kiinnitys ruuvi löysty muutaman akun jälkeen, en nyt laittanu mitää kierrelukitetta mutta jos vielä irtoilee niin sit varmaa laitettava.
Team associated B6.2D

nikoprkl

Keskipukin laakereita ei tartte shimmata päittäin, mutta kannattaa laittaa tiepinpala tms shimmiks sinne molempien laakereiden yläpuolelle, jotta saa ylä/ala suunnasta välyksen pois ja auto hiljenee.

Kannattaa tippa lukitetta niihin kardaanien pinjoniruuveihin laittaa ihan suosiolla.

-Niko
EuroRC / TEK

el_guido

Ok, täytyykin laittaa ettei tuu heti isompaa vahinkoo.   :azn:
Team associated B6.2D

MKE

Tuli laitettua lightweight kitti autoon. Paino ajokunnossa shorty akulla MS renkailla 1730g. Ajokokemuksesta sen verran että, VAU! Aivan ehdoton optio tähän autoon. Painonpudotus todella tuntuu ajossa. Reagoi todella herkästi ja ei kallistele enää niin paljoa. Yksi mielenkiintoinen juttu myös se että, kääntyy paremmin vaikka paino onkin nyt taaempana.

mikari

Makeeta. Tänään Mika ajaa :)

Kiitos 20 vuodesta!

el_guido

Mikähä mahtaa olla kun ei pysy vas. eturengas kiinni millään. On liimaa laitettu. Voikohan akselinpään kierteet olla ottanu siipeen jos se vaikuttaa, myös hexi lähti irti tänään.
Team associated B6.2D

nikoprkl

Lainaus käyttäjältä: el_guido - 07.09.14 - klo: 16.37
Mikähä mahtaa olla kun ei pysy vas. eturengas kiinni millään. On liimaa laitettu. Voikohan akselinpään kierteet olla ottanu siipeen jos se vaikuttaa, myös hexi lähti irti tänään.

Yleensä syynä ollut katkennut hexin pinni...

-N
EuroRC / TEK

hmort

No niin nyt on ajettu säätöjä Yokomoon tiksin crossiradalla  best lap oli 17,5 mutta vielä jäi vähän parannettavaa... Muutamia juttuja täytyy vielä kokeilla..... Mutta eiköhän säädöt kohta löydy.
-Henry Mort

tonza81

Vielä jäi parannettavaa...hmmm....ajasta päätellen yokomo rakentanut raketin.....
JQ Products-Alpha-Sanwa-Savöx                            Team Durango Dex410-Team Orion-Sanwa-Savöx                            Dex210-HW-Robitronics-Sanwa